[Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

[Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Bericht door Meltrain »

D66 Charlois pleit voor ringlijn 2 op Zuid, goed voor economie en milieu

Het openbaar vervoer op Zuid moet beter, vindt D66 Charlois. Maak van tramlijn 2 een ringlijn op Zuid langs de Kuip en over de Slinge. Het grootste deel van het spoor ligt er al. Scholen, winkels, voorzieningen en bedrijven worden beter bereikbaar. Sneller met de tram, dus minder met de auto. Dat is ook nog eens beter voor het milieu.

Deze verbetering van het openbaar vervoer op Zuid zorgt voor grote economische en duurzame verbeteringen op Zuid. Tram 2 moet als ringlijn gaan rijden via de Putselaan over het Varkenoordse viaduct naar de Groene Tuin en vervolgens over de Spinozaweg en de Slinge terug naar het eind- en beginpunt in Oud-Charlois. Ook in omgekeerde richting moet de tram gaan rijden. Daarvoor is op de Spinozaweg en de Slinge in totaal iets meer dan vier kilometer nieuw spoor nodig.

Volledig bericht
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: [Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Bericht door Dexter »

Die had ik nog niet gehoord, op zich lijkt het wel een goed idee.
Vallend blad maakt rails glad.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: [Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Bericht door Stefan »

Dat idee klinkt best goed en inderdaad, het grootste deel van het spoor ligt er al, dus dat scheelt aardig in de kosten.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: [Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Bericht door mb90 »

Ik zie dit vooral als een goedkoop verkiezingspraatje van D66. Naast nieuwe sporen op de Spinozaweg (en noodzakelijke aanpassen aan de weg zelf) moet er namelijk ook nog een verbindingsboog aangelegd worden tussen het Varkenoordseviaduct en de 2e Rosestraat. Ook is het een achteruitgang voor mensen die nu gebruik maken van de huidige tramlijn 2 en zijn er ten opzichte daarvan minder voordelen, vind ik. Daarnaast ben ik ook geen fan van een ringlijn, zeker niet als het in beide richtingen tram 2 gaat heten. De enige optie die ik wel zou willen is een aparte ringlijn naast de huidige lijn 2 die dus het genoemde rondje rijdt zonder het stukje naar Charlois als lijn 22 en 24 bijvoorbeeld.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: [Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Bericht door deadlock »

mb90 schreef:Ik zie dit vooral als een goedkoop verkiezingspraatje van D66. Naast nieuwe sporen op de Spinozaweg (en noodzakelijke aanpassen aan de weg zelf) moet er namelijk ook nog een verbindingsboog aangelegd worden tussen het Varkenoordseviaduct en de 2e Rosestraat. Ook is het een achteruitgang voor mensen die nu gebruik maken van de huidige tramlijn 2 en zijn er ten opzichte daarvan minder voordelen, vind ik. Daarnaast ben ik ook geen fan van een ringlijn, zeker niet als het in beide richtingen tram 2 gaat heten. De enige optie die ik wel zou willen is een aparte ringlijn naast de huidige lijn 2 die dus het genoemde rondje rijdt zonder het stukje naar Charlois als lijn 22 en 24 bijvoorbeeld.
Nou dat klinkt dus allesbehalve goedkoop. Volgende?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: [Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Bericht door Suus »

Een keerlus op de Slinge, bij het stukje waar nu lijn 25 rijdt, is al een tijdje erg gewenst volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: [Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Bericht door Dexter »

mb90 schreef:De enige optie die ik wel zou willen is een aparte ringlijn naast de huidige lijn 2 die dus het genoemde rondje rijdt zonder het stukje naar Charlois als lijn 22 en 24 bijvoorbeeld.
Dat is nog een beter plan, een ringlijn ter aanvulling van de bestaande lijn 2, dus gooi eens een balletje op bij de Stadsregio zou ik zeggen. :idea: Maar om een ringlijn twee aparte lijnnummers te geven voor elke richting lijkt me een beetje verwarrend, het is eigenlijk 1 lijn. Lijn 22A en 22B lijkt me dan beter. Hoewel bv de Berlijnse S-Bahnringlijnen S41 en S42 hebben beide rijrichtingen ook twee aparte lijnnummers. Het is maar net wat je makkelijk vindt natuurlijk.
Vallend blad maakt rails glad.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: [Rotterdam] D66 pleit voor ringlijn 2 op Zuid

Bericht door mb90 »

Bee schreef:Een keerlus op de Slinge, bij het stukje waar nu lijn 25 rijdt, is al een tijdje erg gewenst volgens mij.
Klopt, bij de halte Langenhorst, iets verder richting Carnisselande dan de plek waar de ringlijn 2 van de huidige route van lijn 25 af zou moeten takken. Zoals de plannen er nu voor staan, staat die keerlus voor 2012 gepland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 130 gasten