Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

|Pim| schreef:Dinsdag ook nog op lijn 121 naar eindhoven een hele raren bus gezien. Heel oud, Grijze kleur met volgens mij Roze, Paarse en blauwe strepen. effe googlen derrek.
Ik zou al haast aan de oude Zuidooster snelbussen denken, maar volgens mij zijn geen bussen in die kleur bewaard gebleven (onder andere standaardstreekbussen en B88).
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Meltrain »

|Pim| schreef:Ik zie de laatste dagen nog steeds BRENG meiskes op het busstation van nijmegen staan richting Nijmegen.
Dus? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Bastiaan »

|Pim| schreef:Heel oud, Grijze kleur met volgens mij Roze, Paarse en blauwe strepen.
Ja, grijs, roze, paars en blauw, dat komt me wel bekend voor. Schijnt iets te zijn met een nieuwe kleurstelling rondom Arnhem en Nijmegen, Iets met Breng ofzo ... ? :P
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door |Pim| »

Nein, ik zeg toch oud, en wit was niet de grote en overheersende kleur, maar grijs.

Vandaag zag ik in uden weer een breng meisje en een Connexion amba op lijn 99.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Breng rijdt niet op lijn 121 Uden - Eindhoven en Breng heeft ook geen grijs in het kleurenschema zitten.

Op welke tijd was dat overigens? Op lijn 121 rijden in het spits ter versterking soms touringcarbedrijven, tot vorig jaar zette Verberne Reizen daarvoor onder andere nog een standaardstreekbus in. Die zou wel eens in gekke kleuren kunnen rondrijden.
"Een touringcar is geen bus"
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door |Pim| »

volgens mij was dat toen op den dinsdag en had ik uitval tijdens veertig minuten rooster dus was het volgens mij tussen 12-50 en 13-05
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Een van de Brengers bij OAD lijkt inderdaad stuk (weet niet welke), want er zit momenteel vast een voormalige Hermes Ambassador (de 1811, nu in Connexxion-groen) in de omloop daar.

Het schijnt overigens dat met vrij grote regelmaat de rit van 8:39 op Uden Busstation niet op komt dagen (of met grote vertraging). Daar mag ook wel eens iets gebeuren. Ik zou die rit vandaag hebben misgelopen (121 kwam pas om 8:40 aan) maar er stonden nog redelijk veel mensen bij de halte die wisten te melden dat de bus niet geweest was en dat het vrijdag ook met die rit was. Op maandag kwam die rit met 20 minuten vertraging aan en op dinsdag en woensdag kwam hij helemaal niet (alles eigen ervaring). Alleen op donderdag was hij er wel en op tijd (en toen had hij rustig vijf minuutjes vertraging mogen hebben, maar dat terzijde).

Ik weet alleen niet of OAD nu in opdracht van Arriva of Breng rijdt. Hermes chauffeurs hadden voor 13 december nog gezegd dat de gehele lijn naar Arriva gaat en dat die deze door OAD laat rijden. Maar gezien ze in Breng bussen rijden, ik of hier of op busfreaks gelezen heb dat OAD ook nog enkele andere ritten in Nijmegen met die Breng bussen rijdt en het feit dat de Arriva CVL, nadat de chauffeur om wat inlichtingen gevraagd had, gezegd heeft "deze slag is van Hermes, dus daar weet ik niets van" (even terzijde dat dit dan officieel Breng of Novio of Connexxion of wat dan ook moet zijn, als deze slag van Arriva, uitbesteed aan OAD dan zou hij daar op zijn minst iets van gezegd hebben lijkt me) denk ik dat lijn 99 gezamenlijk geëxploiteerd wordt, waarbij Breng al haar aandeel uitbesteed aan OAD en daarvoor bussen ter beschikking stelt. Arriva besteed alleen in het spits enkele ritten uit, die worden gereden door De Wit Reizen in bussen van De Wit.

Wat betreft de tijd van die rare 121, rond die tijd rijden meestal geen spitsritten. Waar had je die bus gezien? In Uden?
"Een touringcar is geen bus"
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door |Pim| »

Dan zal dit denk wel het laatste bericht over die bus van 121 zijn, inderdaad zag ik die in uden bij mijn school. De rode school daar. en hoe het met 99 weet ik niet want ik zie inderdaad nog vaak anders dan arriva rijden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

@Fogeltje: op de yahoo-groep Busfoto was gemeld dat Arriva ook ritten uitbesteed aan OAD. Maar aangezien Breng daar ook aan uitbesteed kan de materieelinzet natuurlijk wel een rommeltje worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Geert zei het laatst al: in Eindhoven komt heeeel soms ook wel eens een Breng bus: een Breng bus wordt dan ingezet op lij 99 van Nijmegen naar Uden en vanaf Uden is er wel een verder gereden naar Eindhoven met een Breng bus. (Laatst meegemaakt in ieder geval). :S
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Vermoedenlijk op de 121 naar Eindhoven dan. Maar ik vind dat ze dan toch duidelijk daar gewoon echt Brabant bussen moeten in zetten. Want een BRENG naar Eindhoven op een lijn die geheel buiten de concessie valt vind ik echt geen stijl.

Als zou ik het helemaal mooi vinden als ze Lijn 99 en 121 gewoon helemaal aan elkaar koppelen zoals ook met de 85 en 42 is gedaan zodat je 1 lijn naar Eindhoven krijgt vanaf Nijmegen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Nee het is niet lijn 121 ;). Want die valt onder het SRE gebied.
Het is lijn 152 want die wordt ook door Arriva gereden.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Ja, de 21 van vroeger dus, die Hermes 1x per uur reed. Een rit van 2 uur en 12 minuten met elk half uur een tussenrit Eindhoven - Gemert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Inderdaad, lijn 121 is verhuisd van Brabant naar SRE. Tot een jaar geleden reden Hermes en Arriva er gezamenlijk op. In de aanbesteding was expliciet opgenomen dat bussen van andere vervoerders niet aan de eisen van de provincie hoeven te voldoen en dus in eigen kleuren mogen rijden.

Dat van die Breng bus naar Eindhoven is me nieuw. Op Busfreaks.nl op het forum wordt wel gemeld dat er al geruime tijd een roze Breng Ambassador in Eindhoven staat, maar het is niet bekend of daarmee gereden is.

Verder heb ik de hoop opgegeven dat er ooit weer een doorgaande verbinding van Eindhoven naar Nijmegen komt. Lijn 21 en 121 zijn in januari 2003 geknipt en dat zal ook zo blijven vrees ik. Met drie concessiehouders wordt dat gewoon een rommeltje anders. Sterker nog, ik heb toen ooit op een forum opgevangen dat toen vooral Novio/KAN dwars zat en geen BBA wilde hebben in Nijmegen. Kwam van het fnvov forum ofzoiets meen ik. Maar wat daar van waar is, weet ik niet. Maar als ze de oude lijn 21 (hoeft van mij niet eens de 121 te zijn, maar dan wel de 21 volgens zijn oude route in Nuenen) in ere willen herstellen, mijn zegen hebben ze daarvoor.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

Bee schreef:Ja, de 21 van vroeger dus, die Hermes 1x per uur reed. Een rit van 2 uur en 12 minuten met elk half uur een tussenrit Eindhoven - Gemert.
Klopt, de tussenritten varieerden overigens, voor de laatste dienstregeling van lijn 21 Nijmegen - Eindhoven waren er vanuit Eindhoven ook tussenritten tot Uden, Grave en ooit zelfs tot Beek en Donk, tenminste ik kan me nog herinneren dat, toen ik nog een jong snotsneusje was en niet bij bussen (en in net iets mindere mate treinen) weg te slaan was, dat we ooit met de bus vanuit Eindhoven kwamen en we speciaal tot de brug bleven zitten omdat het toen de eindhalte was.....jaja, waar een klein jochie niet zoal gelukkig van kan worden ;)

Vanuit Nijmegen gingen de tussenritten meestal tot Grave of Uden. Zeeland was wel vaker een alternatief beginpunt in de spits.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Lijn 21 stond alleen niet bekend om zijn volle bussen zover ik weet, een rechtstreekse reiziger Nijmegen - Eindhoven zal toch wel met de trein gaat, schat ik zo in.

Al hebben niet alle lange lijnen door concessieperikelen het loodje gelegd: Lijn 90 Den Haag - Haarlem rijdt ook nog steeds door drie concessiegebieden, waarvan de helft buiten het concessiegebied waar hij tot toebehoort. Dus er is nog hoop ;)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

Ik zie ook het nut niet echt in van een rechtstreekse verbinding van Nijmegen naar Eindhoven met de bus.
In Uden is de overstap lij 99 naar lijn 121 ook wel voldoende denk ik.

@ Bee: Nijmegen - Venlo is ook nog steeds een vreselijk lang stuk, Arnhem naar Harderwijk ook.
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Suus »

Ja, maar 83 loopt maar door twee concessiegebieden, en 105 is laatst virtueel geknipt in 105 en 205.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:Nee het is niet lijn 121 ;). Want die valt onder het SRE gebied.
Het is lijn 152 want die wordt ook door Arriva gereden.
Stom. Ik zat even te denken dat de 152 door reedt naar Grave, maar dat is niet bij alle ritten zo. En dan zie ik er de logica wel van in dat de 99 verder rijdt als de 152 naar Eindhoven. Even goed vind ik dat ze het niet met BRENG bussen moeten doen. Dat lijkt dan echt een verdwaalde bus.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door fogeltje »

--Stefan-- schreef:Ik zie ook het nut niet echt in van een rechtstreekse verbinding van Nijmegen naar Eindhoven met de bus.
In Uden is de overstap lij 99 naar lijn 121 ook wel voldoende denk ik.

@ Bee: Nijmegen - Venlo is ook nog steeds een vreselijk lang stuk, Arnhem naar Harderwijk ook.
Het gaat ook niet om de reizigers vanuit Eindhoven. Er gaan vanaf Nuenen al veel mensen met de bus naar Nijmegen. En jij hebt schijnbaar die overstap nooit meegemaakt. Het aantal rechtstreekse reizigers is afgenomen na de knip, maar de laatste twee jaar zit er weer groei in, regelmatig staan tien mensen in de kou in Uden omdat de aansluitende bus net weg is. Overstap is daar echt slecht geregeld. Er is echt vraag om de lijnen weer te plakken (of de overstap aan te pakken, verplicht drie minuten moeten wachten bijvoorbeeld als de andere bus er nog niet is). Vooral leuk in het weekend en op zondag, wanneer een missende aansluiting betekent dat je gelijk een uur kunt wachten (op zaterdag overdag niet richting Nijmegen, daar rijden ze dan wel twee keer per uur, maar er gaan stemmen om dat ook in te korten tot Nijmegen - Grave en het stuk Grave - Uden nog slechts 1 keer per uur te bedienen).

Vooral momenteel met een langdurige omleiding van de 121 (6 maanden) is het reizen richting Nijmegen een drama. Ik heb sinds het nieuwe jaar geen enkele keer mijn aansluiting gehaald. En aansluiting regelen doen chauffeurs ook niet meer. Drie minuten wachten zou een heleboel ergernis bij heel veel mensen schelen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Al hebben niet alle lange lijnen door concessieperikelen het loodje gelegd: Lijn 90 Den Haag - Haarlem rijdt ook nog steeds door drie concessiegebieden, waarvan de helft buiten het concessiegebied waar hij tot toebehoort. Dus er is nog hoop ;)
En wat te denken van die andere lijn 90: Utrecht Jaarbeursplein - Rotterdam Zuidplein. Weliswaar rijdt die het grootste deel in de concessie (DAV) waar 'ie bij hoort, maar uiteraard ook nog in de BRU, SRR-BSO en Rotterdam-stad concessies. Zelfs vier in totaal dus!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door --Stefan-- »

fogeltje schreef: Het gaat ook niet om de reizigers vanuit Eindhoven. Er gaan vanaf Nuenen al veel mensen met de bus naar Nijmegen. En jij hebt schijnbaar die overstap nooit meegemaakt.
De laatste keer dat ik vanaf Eindhoven naar Nijmegen ben gegaan met de bus is denk ik vorig jaar :oops:
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Joshua »

Toen ik nog in Mill woonde ging ik wel eens met de bus via LIjn 91 naar uden en daar de overstap naar 152. Maar nu ik in Nijmegen woon ben ik eigenlijk niet meer in Eindhoven geweest.
wontcachme
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 13 jan 2010, 08:17

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door wontcachme »

Klopt het dat er in de Breng bussen ov-chipkaart opladers komen? In bus 4459 zag ik vanochtend namelijk een blauw kastje met kleurenscherm hangen waar je kan opladen door gewoon je pasje erlangs te halen. Jammer genoeg werkte het nog niet, maar is wel een goed idee om dit te doen moet ik zeggen.
Simon
Berichten: 15
Lid geworden op: ma 30 mar 2009, 15:45
Locatie: Arnhem

Re: Concessie KAN/SAN (Arnhem en Nijmegen): BRENG

Bericht door Simon »

Nog even over de trolleylijn naar Schuytgraaf: Men is in 2008 voortvarend begonnen met de aanleg. Langs vrijwel de hele route staan masten, vrijwel nergens hangen al draden.

Het probleem is dat twee kruisingen nog worden omgebouwd tot rotonde. Het verder aanleggen van het trolleynetwerk werd niet zinvol geacht zolang de rotondes niet zijn aangelegd. Ondanks diverse beloftes (in juni 2009 kreeg ik nog een mailtje van de wegbeheereder dat "binnenkort" met de aanleg zou worden begonnen) moet de eerste schop nog de grond ingaan. Pas na aanleg van de twee rotondes wordt het trolleynetwerk verder aangelegd. Ik ga er niet vanuit dat voor de zomer een trolleybus in Schuytgraaf rijdt.

Dit is de status van het trolleynetwerk:
Alleen de dragen ontbreken nog
Afbeelding

Vrijwel alles ontbreekt nog
Afbeelding
Afbeelding

Klaar voor gebruik
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 34 gasten