Mag ik even kwijt #34

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Etienne »

Ik moest vandaag nog wat post bezorgen, in een van de wijken die ik moest lopen was het gewoon een 'ijsbaan' :? , er kon gewoon geschaatst worden opstraat :) . Alles moest lopend, fietsend wat haast niet te doen of je ging alweer onderuit :? lekker met zo'n volle fietstas
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Caspar »

Het vuilnis in Bergen NH op het woonerf is deze week niet weggehaald, de zakken en bakken staan er dus al dagen langs de weg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Suus »

In Zoeterwoude-Dorp wordt er ook daadwerkelijk op straat geschaatst door de schoolgaande kinderen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Joshua »

|Pim| schreef:Was je nog in Rotterdam geweest of niet?

Rapport binnen. 3 5'en voor de talen. Had ik al verwacht. Een 7 voor natuurkunde en de rest een 6. Toch maar proberen voor nederlands een voldoende te staan. en wat extra zevens halen.
Ik ben inderdaad naar Rotterdam geweest. Maar niet lang want ik vond het er veel te koud dus toen ben ik maar de fyra gaan uitproberen :D
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Jurjen »

Reiziger Ddrs schreef:Ik haalde vanmiddag nog even wat te drinken bij de AH to Go aan de Jaarbeurstraverse in Utrecht waar zelfs speciaal voor mij 'n kassa geopend werd. Nou had dat weer niet gehoeven... d'r was zowiezo maar één andere klant in de winkel die al stond af te rekenen :P
Ah joh, die gasten hebben daar toch niks te doen. In de centrale hal, DAAR worden de zaken gedaan! :-p
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daantje »

Net drie ordners met belangrijke papieren uitgezocht, alles geordend en heel veel weggegooid, ruimt lekker op :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daniel »

Jurjen schreef:Ah joh, die gasten hebben daar toch niks te doen. In de centrale hal, DAAR worden de zaken gedaan! :-p
Mja, die is wel "iets" drukker ja...grote kans dat je me er tegenkomt trouwens als je er tenminste ook weleens in de vroege ochtend werkt. Sinds de kantine op 't werk wegbezuinigd is kom ik er vrij regelmatig op weg van trein naar bus voor de lunchinkopen (maar nu even niet door de winterproblemen van NS, pak voorlopig even de bus zonder langs Utrecht Centraal te komen).

Vanmiddag koos ik echter de optie met kortere rijen: had al "slechts" 13 minuten om van streekbusstation naar Jaarbeursplein te komen :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Vanmiddag koos ik echter de optie met kortere rijen: had al "slechts" 13 minuten om van streekbusstation naar Jaarbeursplein te komen :wink:
Hoe loop je dan? Het lukt mij vrijwel altijd in ongeveer 5 minuten...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door --Stefan-- »

En dan de vraag van vandaag: Wat is dit voor een bus? :mrgreen:
Afbeelding
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:En dan de vraag van vandaag: Wat is dit voor een bus? :mrgreen:
Afbeelding
Arriva of Veolia als vervoerder gehad?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daniel »

Geert schreef:Hoe loop je dan? Het lukt mij vrijwel altijd in ongeveer 5 minuten...
Gewoon door de hal, maar da's om half vijf op vrijdagmiddag wel 'n aanzienlijke mensenmassa :wink: Die 13 minuten was overigens de totale tijd die ik beschikbaar had: 16.33 uur op 't streekbusstation aangekomen en om 16.46 uur vertrok lijn 388.
Was om 16.41 uur al bij de halte (bus was nog nieteens aangekomen bleek) en dat was inclusief het bezoekje aan de AH to Go dus onze looptijd verschilt niet gek veel blijkt wel :wink:

Moet toch 'ns kijken wat de vertrektijden van lijn 1 zijn, die komt ook vrij dicht bij m'n werk. Moet alleen precies de andere kant op lopen en hij is minder frequent als de 24 streekbussen in 't uur over de Europalaan, maar komt wel weer bij 't Jaarbeursplein. (Met lijn 10 Europaplein ->24 Oktoberplein schiet niet op, die gaat net te vroeg om een echt alternatief te zijn)

@ --Stefan--: dat was ooit een Integro :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Justin »

It was getting hot out there I think.

Zo, visum aangevraagd en weer een stap dichterbij (hoop ik) :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Suus »

Joshua schreef:Arriva of Veolia als vervoerder gehad?
Ik kan mij niet zoveel brandende Integro's herinneren, maar volgens mij is er bij TCR vorig jaar eentje in de Hoekse Waard in de fik gevlogen. En die reed voor Arriva.

Overigens vraag ik mij af of het het extreem goed onderhouden van bussen wel het beste is. Meerdere Amba's van Veolia Veluwe vallen zowat uit elkaar (alles hangt los) maar rammelen amper. De amba's die Connexxion heeft rijden in Duin- en Bollenstreek (enzovoort enzovoort enzovoort voor de naam) lijken er nog goed uit te zien, maar rammelen bij het minste of het geringste :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door --Stefan-- »

Hoe kan alles nou los hangen terwijl het niet rammelt? :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Ardan »

Die foto van de afgefikte Integro hebben we vanmiddag gemaakt in Deventer. Ik zie daar altijd bussen staan vanuit de trein, dus ik dacht dat daar de stalling was. Die zit dus een stukje verder, maar eens even goed zoeken. Het terrein waar we waren bleek een sloperij/afdragerij te zijn :lol: Er stond ook nog o.a een Alliance B95, een Duvedecje en een ex-Hermes, de 8010 geloof ik. Gek om te zien was dat veel bussen met hun wielen op een baksteen waren gezet :?
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Etienne »

--Stefan-- schreef:En dan de vraag van vandaag: Wat is dit voor een bus? :mrgreen:
http://ymzbta.bay.livefilestore.com/y1p ... G_0251.jpg
Die alliance die ernaast staat -O- Is de enige nog ex Midnetter in m'n verzameling die ik niet heb :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Stefan »

Bee schreef:
Joshua schreef:Arriva of Veolia als vervoerder gehad?
Ik kan mij niet zoveel brandende Integro's herinneren, maar volgens mij is er bij TCR vorig jaar eentje in de Hoekse Waard in de fik gevlogen. En die reed voor Arriva.
Dat was de TCR 73, maar die is niet compleet uitgebrand. Bij die bus was 'slechts' de achterkant uitgefikt.
Pijnackerbus schreef:Die alliance die ernaast staat -O- Is de enige nog ex Midnetter in m'n verzameling die ik niet heb :|
En je bedoeld deze? :lol:

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Etienne »

Stefan schreef:
Bee schreef:
Joshua schreef:Arriva of Veolia als vervoerder gehad?
Ik kan mij niet zoveel brandende Integro's herinneren, maar volgens mij is er bij TCR vorig jaar eentje in de Hoekse Waard in de fik gevlogen. En die reed voor Arriva.
Dat was de TCR 73, maar die is niet compleet uitgebrand. Bij die bus was 'slechts' de achterkant uitgefikt.
Pijnackerbus schreef:Die alliance die ernaast staat -O- Is de enige nog ex Midnetter in m'n verzameling die ik niet heb :|
En je bedoeld deze? :lol:

Afbeelding
Helemaal ja :cry:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daniel »

Wellicht was het deze? Al was die brand ook alweer even geleden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Stefan »

Dat was volgens mij de Arriva 7154, als ik het me nog goed herinner.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Caspar »

Ik ben mijn rondreis aan het plannen voor begin februari. Maar ik kom er nog niet echt helemaal uit. Vanuit Nice in Frankrijk wil ik naar Turijn. Wat verder vaststaat is dat ik vanuit Italië 1 van de 3 grensovergangen naar Oostenrijk neem. Maar welke dat wordt, en welke steden in noord-Italië de moeite waard zijn, geen idee. Milaan sla ik sowieso over, maar verder twijfel ik tussen Verona, Padua, Trieste of Bolzano voor een overnachting.
Tips zijn meer dan welkom :wink:
Tevens lijkt me de Brenner grens overgang naar Oostenrijk de meest saaie vanuit Italië?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door webguy »

Vandaag heeft de Volkskrant een reizen special over de trein. Onder andere komen aan bod: Utrecht - Istanbul in 48 uur, Chengdu - Shanghai (dwars door China dus), een Lourdes trein, en 4 dagen in Zwitserland. Daarnaast columns over wat mensen denken over treinen en mooie lezersfoto's :) Was een uurtje waard vanmorgen (met dank aan de postbank :) )
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Joshua »

Ik spaar OV-chipkaartjes. Dus als hiero mensen zijn die niet weten wat ze met hun wergwerp kaartjes moeten doen mogen ze natuurlijk even en PBtje sturen :P
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Oud forumgebruiker »

Heb net een bak nachtbusritten weggegooid, maar zal er voortaan aan denken ;)

Oja, nu weet ik weer waarom ik van GVB hou, afgelopen donderdag moest ik met de nachtbus (lijn 358) weer, dus ik stap in:
> één maal asjeblieft.
< nee, ik vind de prijs voor een rit echt belachelijk, ik heb vandaag geen zin om te stempelen. Loop maar door.
> okee!

Ze zijn het met me eens! En terecht! :pos:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Suus »

Ik heb al eerder gezegd, je bent gek dat je elke keer in de bus een los kaartje koopt, in de voorverkoop zijn ze veel goedkoper, en jij haalt de 12x per jaar echt wel.

Reken maar uit: 12x 3,50 of 1x 25,00 :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten