De vrije vrijdag van Joshua

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door Joshua »

Omdat ik vandaag een zo heerlijke vrije vrijdag had ging ik maar eens touren.
Het was geen hele lange tour omdat het veel ste koud was maar toch wel leuk.
Me reis begon 's morgens op station Nijmegen.
Mijn planning was eigenlijk met de t3630 (Zwolle) naar Arnhem te gaan en daar verder te kijken waar de reis me heen zou brengen.
Deze trein moest vertrekken om 10:15 maar stond om 10:20 nog stil en toen werd om omgeroepen dat er een storing in de trein was waardoor ze nog niet konden weg rijden.
Toen besloot ik maar de t3134 (Schiphol) te nemen omdat ik op die trein toen meer vertrouwen had en toen ook ben blijven zitten tot aan Utrecht.
HIer ben ik meteen wat leuke foto's gaan maken van de bussen:
Afbeelding
Afbeelding

Daarna ging mijn reis verder met de t2836 (Rotterdam) naar Rotterdam. Eenmaal daar heb ik meteen de metro genomen naar Beurs en vanaf daar nog even naar Blaak. En toen met de tram weer terug naar Beurs.
Toen ben ik eventjes gestopt met OV spotten en gewoon door Rotterdam heen gaan wandelen. Maar het was veel te koud.
Toen de metro weer terug genomen naar het station om daar nog wat foto's te maken:
Het metro station zelf natuurlijk
Afbeelding
Enkele trams die ik goed op de foto kreeg
Afbeelding
Afbeelding
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door Joshua »

Hoewel de planning was nog naar Rotterdam zuid te gaan voor bus foto's werd ik afgeleid door het feit dat de Fyra 20 minuten later binnen zou komen en ik daar toch nog een ritje in wou maken.
Zo doende heb ik bij Smullers een kipburger gehaald en toen me toeslag kaartje naar Amsterdam gekocht.
Vervolgens heb ik een gratis kopje thee gehaald omdat er treinen uit vielen en ben ik met de t1037 (Fyra) naar Amsterdam gegaan.
Eenmaal daar was ik zo gek eventjes op een bootje te gaan achter het station waar het zo koud was dat je niet meer door de ramen heen kon kijken zoveel ijs zat er op.
Afbeelding

Vervolgens met de metro vertrokken naar Amsterdam Bijlmer Arena gewoon omdat ik nog zin had een stukje met de metro te reizen.
Vanaf hier ben ik met de t3159 vertrokken naar Arnhem waar ik op het station wat ben gaan eten.
Hierna ben ik met de t3059 verder gaan reizen tot aan Nijmegen die ongeveer 2 minuten vertraging had.
Eenmaaml in Nijmegen viel mij ook nog op dat deze CTA wel erg veel handgeschreven teksten had:
Afbeelding

Dit was me korte reisverslagje en aanstaande maandag kunnen jullie een wat langer reisverslag verwachten als ik naar Groningen ga :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door Ardan »

Kort verslagje inderdaad, maar wel leuk. Een Rondje Randstad is altijd leuk om te doen.
Het viel me laatst inderdaad ineens op dat de veerboten in Amsterdam nu hun bestemming in ledjes tonen. Vind ik persoonlijk nogal geldverspilling omdat er toch de hele dag hetzelfde opstaat, maar het oogt wel professioneler :mrgreen:
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:Kort verslagje inderdaad, maar wel leuk. Een Rondje Randstad is altijd leuk om te doen.
Het viel me laatst inderdaad ineens op dat de veerboten in Amsterdam nu hun bestemming in ledjes tonen. Vind ik persoonlijk nogal geldverspilling omdat er toch de hele dag hetzelfde opstaat, maar het oogt wel professioneler :mrgreen:
Je kon allen niet meer naar buiten kijken als je binnen stond. Want op de ramen zat 1 grote ijslaag.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door Ardan »

Daarom sta ik ook altijd op het voordek, beste uitzicht :mrgreen:
Al is dat met dit weer natuurlijk stervenskoud.
Ik doe ook maar wat
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door |Pim| »

Leuke verslag, jammer van het weer. En dat van die cta heb ik ook nog ergens een fotot van liggen :D .
Oud forumgebruiker

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door Oud forumgebruiker »

Die ledjes staan er toch al een tijdje op? Moest enkele maanden geleden in Noord wezen en toen stond er ook iets in de trant van: IJ-plein?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door tsov »

Sinds een maand ofzo hebben inderdaad alle grote ponten zo'n display. De eerste had ze al een tijdje eerder (november ofzo). De kleintjes hebben nog steeds de bordjes met de bestemming.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door Fles »

lekker nuttig ja, foto's van 7 MP gaan uploaden en ze dan door de smallimg tags laten resizen :roll: topic is nou nog steeds aan het laden verdorie
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: De vrije vrijdag van Joshua

Bericht door Justin »

Er is altijd wat :P.

Naja, in elk geval zie ik op het flapje niet meer 's-Hertogenbosh staan :p
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten