Spoordienstregeling Duitsland 2021
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Ik heb inderdaad het persbericht verkeerd gelezen. Het was ook erg laat toen ik dat deed. Ik heb het aangepast.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Geeft niet,vergissen is menselijk
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Aanstaande donderdag gaat DB Regio Bayern starten met het proefbedrijf van de 6 skoda treinen welke de huidige oude IC stammen op de München Nürnberg Express moeten gaan vervangen. Als alles goed gaat zullen ze vanaf december langzamerhand gaan instromen in de nieuwe dienstregeling. https://www.nordbayern.de/region/neue-z ... 1.10589388
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Nee joh.
Dat is slechts 4 jaar te laat.
Dat is slechts 4 jaar te laat.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
DB blijkt een ster in hoofdpijndossiers aankopen. De Pesa Link, Talent 2/3 en Twindexx Vario hadden ook al veel moeite om door de toelating te komen.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Er lijkt nog verandering te zijn, want volgens Hafas (ik had verschillende dagen in januari geselecteerd) rijden de 11:18 en 13:18 het gewone traject, maar de 7:18 eindigt in Horrem en begint weer in Troisdorf, dus Horrem-Troisdorf zonder passagiers! Dus wie om die tijd van Aachen naar Köln wil moet in Horrem overstappen op de S-Bahn (vier minuten overstaptijd op S19) en is daardoor acht minuten later in Köln Hbf. en van Köln Hbf. naar Siegen moet men tien minuten eerder vertrekken met de S12 en heeft in Troisdorf acht minuten overstap. Doorgaand van Aachen naar Siegen lukt dan niet meer.
Spoordienstregeling Duitsland 2021
Dan is toch nog het concept zoals beschreven in de plannen van het Zweckverband Nahverker Rheinland van vlak na de lockdown toegepast. Toen zat er zware tijdsdruk op, maar hoopte ze op een betere uitwerking. Die leek er te komen, maar nu dus toch niet. De paden die door Flixtrain (en ook RDC? Dat weet ik eigenlijk niet) zijn aangevraagd worden waarschijnlijk de eerste periode niet gebruikt omdat al hun diensten stil liggen. Het is te hopen voor de forens dat DB Netz de paden dan weer terugneemt.
Ik geloof dat de paden van het open access Fernverkehr ook de RB40 tussen Bochum en Essen belemmeren.
Ik geloof dat de paden van het open access Fernverkehr ook de RB40 tussen Bochum en Essen belemmeren.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Volgens OdR 2020-11 worden dat de Integral treinstellen die overbodig zijn geworden bij de BOB.Suus schreef: ↑do 03 sep 2020, 23:19
Nordrhein-Westfalen
- De S28 Kaarst - Düsseldorf - Mettmann wordt 2x/uur verlengd naar Wuppertal. De elektrificatie van het traject is voorlopig uitgesteld en de nieuwe treinen staan daarom werkloos in Berlijn. Onduidelijk is nog welk materieel wel gehuurd/gekocht gaat worden om het tekort aan materieel op te lossen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 630
- Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Er zijn zelfs al een aantal van die treinstellen in het Ruhrgebied gesignaleerd, zie bijvoorbeeld hier (link naar een beeldbericht op DSO)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
De IC treinen Amsterdam-Berlijn eindigen voortaan in het Hauptbahnhof,wel op de stadtbahn sporen.De ICE Köln/Düsseldorf-Berlijn gaat juist weer doorrijden via de stadtbahn naar het Ostbahnhof.Enkele uitzonderingen:ICE 941/951 rijdt naar Berlin Südkreuz,ICE 645/655 rijdt naar Gesundbrunnen,terug start ICE 646/656 in Gesundbrunnen.Dit zijn echter wel treinen aan de dagrand
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Vanwaar is dat? Als je in Hbf de trein moet leeglopen sta je veel meer in de weg dan in Ostbahnhof, zou ik zeggen. (En volgens mij bleef er bij aankomst in Hbf meestal nog aardig wat volk zitten tot Ostbahnhof, al heb ik niet veel waarnemingen om dat te staven.)
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Als je op Hbf aankomt op de Stadtbahn-sporen, moet je sowieso door naar Ostbahnhof. Je kunt sporenlayout-technisch nergens anders heen. Dus waarom stopt de IC Berlijn dan niet in Ostbahnhof?RobertT schreef: ↑do 26 nov 2020, 01:50 De IC treinen Amsterdam-Berlijn eindigen voortaan in het Hauptbahnhof,wel op de stadtbahn sporen.De ICE Köln/Düsseldorf-Berlijn gaat juist weer doorrijden via de stadtbahn naar het Ostbahnhof.Enkele uitzonderingen:ICE 941/951 rijdt naar Berlin Südkreuz,ICE 645/655 rijdt naar Gesundbrunnen,terug start ICE 646/656 in Gesundbrunnen.Dit zijn echter wel treinen aan de dagrand
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Het enigste waaraan ik kan denken is de treinopvolging op de stadtbahn:Ik herinner me dat bij vertrek destijds uit het Ostbahnhof de IC kort op andere treinen zat,door nu vanuit Rummelsburg door het Ostbahnhof te rijden direct naar Hbf is wellicht de opvolging beter.Maar ik vind het zelf ook wel beetje raar,dat men toch door het Ostbahnhof moet zonder te stoppen.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Inmiddels zijn de nieuwe Kursbuchtabellen online en blijkbaar heeft men toch nog mogelijkheden gevonden om de trein van 7:18 tussen Horrem en Troisdorf toch met passagiers te laten rijden en zelfs in Ehrenfeld te stoppen!ICE11 schreef: ↑di 10 nov 2020, 19:33 Er lijkt nog verandering te zijn, want volgens Hafas (ik had verschillende dagen in januari geselecteerd) rijden de 11:18 en 13:18 het gewone traject, maar de 7:18 eindigt in Horrem en begint weer in Troisdorf, dus Horrem-Troisdorf zonder passagiers! Dus wie om die tijd van Aachen naar Köln wil moet in Horrem overstappen op de S-Bahn (vier minuten overstaptijd op S19) en is daardoor acht minuten later in Köln Hbf. en van Köln Hbf. naar Siegen moet men tien minuten eerder vertrekken met de S12 en heeft in Troisdorf acht minuten overstap. Doorgaand van Aachen naar Siegen lukt dan niet meer.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Ja, klopt ik hoorde laatst al dat men hier vooruitgang geboekt heeft. De reden waarom het nu wel kan, is omdat de vervoerder die met de snelle paden wil gaan rijden, deze nog niet gaat inzetten vanaf december door o.a. de coronacrisis.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Er wordt inderdaad een verschil gemaakt. Tot 29.03.21 rijden de treinen gewoon om 7:18 vanaf Aachen en via Köln Hbf., vanaf 30.03. is vertrek in Aachen al om 7:13 en volgende halte na Ehrenfeld is Köln-Süd (!) en dan Porz. Dus toch iets klantvriendelijker dan een lege rit tussen Horrem en Troisdorf.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Bij de KVV in Baden-Württemberg zijn er op ritniveau aanpassingen, om het overzichtelijk te houden heb ik in de startpost alleen een gewijzigd lijnnummer opgenomen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
De twee verschillende lijnen S5 die in Bietigheim-Bissingen eindigden zijn daarentegen nooit een probleem geweest.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Updates uit de regio Stuttgart toegevoegd. Vanaf 1 januari is Duitsland weer één verkehrsverbund armer
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Klopt. In het Filstal gaan alle buslijnen over naar de VVS, waarbij de lijnnummers vernummerd worden naar 900-999. Het is overigens niet de laatste vernummeringsactie aldaar. Sinds Baden-Württemberg zelf ook lijnnummers toekent aan de regionale treindiensten is de nummering van de VVS, die min of meer meeliep met de nummering van de buslijnen, opgeheven. In Leinfelden-Echterdingen en Filderstadt zijn recent ook alle buslijnen vernummerd in de 800-serie.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: zo 29 jan 2017, 13:46
- Locatie: Amsterdam
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Op dit moment wordt het dak van Berlin Ostbahnhof vernieuwd. Mocht het flink sneeuwen of hard waaien zou al het treinverkeer in Ostbahnhof moeten worden gestaakt (Berliner Zeitung: Das Dach des Ostbahnhofs ist sturmanfällig). Tijdens de werkzaamheden in 2021 zijn minder sporen beschikbaar. Ostbahnhof heeft 7 sporen voor treinen. 5 ervan hebben perrons, 2 lopen zonder perrons door het station. De RE1 (Magdeburg - Frankfurt/Oder) stopt tijdens de volgende dienstregeling nog maar een keer per uur op Ostbahnhof, de andere treinen rijden door het station heen. Ook de IC Berlijn stopt volgend jaar niet op Ostbahnhof. Treinen die er niet moeten stoppen kunnen flexibeler door de bouwplek rijden, bijv. over sporen 4/5 (die twee zonder perrons).Gamma schreef: ↑do 26 nov 2020, 11:17Als je op Hbf aankomt op de Stadtbahn-sporen, moet je sowieso door naar Ostbahnhof. Je kunt sporenlayout-technisch nergens anders heen. Dus waarom stopt de IC Berlijn dan niet in Ostbahnhof?RobertT schreef: ↑do 26 nov 2020, 01:50 De IC treinen Amsterdam-Berlijn eindigen voortaan in het Hauptbahnhof,wel op de stadtbahn sporen.De ICE Köln/Düsseldorf-Berlijn gaat juist weer doorrijden via de stadtbahn naar het Ostbahnhof.Enkele uitzonderingen:ICE 941/951 rijdt naar Berlin Südkreuz,ICE 645/655 rijdt naar Gesundbrunnen,terug start ICE 646/656 in Gesundbrunnen.Dit zijn echter wel treinen aan de dagrand
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Met welke gedachte zou Ostbahnhof eigenlijk twee perronloze sporen hebben? Rangeren (locomotief omlopen) omdat Ostbahnhof lange tijd eindpunt van treinen was?
Het is een spectrum.
-
- Donateur
- Berichten: 1520
- Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 14:36
- Locatie: Concessie West-Brabant - Ehv
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Is handig, maar lijkt mij niet de voornaamste reden. De Transittreinen tussen West-Berlijn en West-Duitsland reden leeg over de Berlijnse Stadtbahn tussen Rummelsburg en Friedrichstraße, waar ze gecontroleerd werden. Om te voorkomen dat mensen er op konden springen, kan je die trein maar beter over een perronloos spoor leiden.
Aandacht spoor 5: De IC-trein naar Den Haag Centraal komt zo dadelijk aan spoor 5. Deze trein stopt in Tilburg, Breda, Rotterdam Centraal, Delft, Den Haag Hollands Spoor, Den Haag Centraal. De eerste klasplaatsen bevinden zich in het 3e en 7e rijtuig.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Maar waarom zouden West-Duitse treinen überhaupt naar Rummelsburg doorrijden? Ik was altijd in de veronderstelling dat die treinen eindigden op Zoo. Wat ik meer bedoelde was dat DDR-treinen (uit andere Duitse steden) op Ostbhf. eindigden.
Het is een spectrum.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2021
Treinen uit het westen die Berlijn als eindpunt hadden stopten in Wannsee (of Spandau, komend uit Hamburg), Zoo en Friedrichstrasse. Daarna reed de trein inderdaad leeg naar Rummelsburg. Op de koersborden stond dan Berlin Stadtbahn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten