Witte wondere wereld

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Witte wondere wereld

Bericht door tsov »

Vanmiddag de auto gepakt en naar WaterIJsland gereden. Toen ik in Holysloot aankwam, reed vlak achter me de bus, dus die kon ik mooi op de foto zetten toen hij gekeerd was.
Afbeelding
Afbeelding
En de bus rijdt weer de oneindige witheid in.
Afbeelding
Een iglo in Holysloot met op de achtergrond de bevroren Uitdammer Die.
Afbeelding
Onderweg begon het een beetje te sneeuwen...
Afbeelding
Zo zag het IJsselmeer eruit:
Afbeelding
Met mooie rijp op het riet
Afbeelding
Kruiend ijs
Afbeelding
Blik over de dijk
Afbeelding
De dijk meandert door het land
Afbeelding
Autootje en op de achtergrond wederom de Uitdammer Die
Afbeelding
IJsbruggetje tussen twee stenen (bevroren branding dus)
Afbeelding
Afbeelding
Bizar gezicht en ook een bizar idee dat ik bij het maken van deze foto eigenlijk met m'n buik op het IJsselmeer lag :mrgreen:
Afbeelding
Wat hier gebeurd is :o :?: (zie de bandensporen die eigenlijk tegen de dijk op lopen)
Afbeelding
Blik over het IJsselmeer richting Marken
Afbeelding
Bevroren Gouwzee op de achtergrond
Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Witte wondere wereld

Bericht door STF »

Ja zet je auto nog maar een keer op de foto voordat hij verandert in een kerstboom, een dezer dagen. :wink:

Geinige foto's van het IJsselmeer!
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Witte wondere wereld

Bericht door Joshua »

De foto van het IJsselmeer vind ik het mooi :D
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13546
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Witte wondere wereld

Bericht door Wubbo »

Het blijft een rare gewaarwording dat er in het ene deel van het land veel meer sneeuw ligt dan in het andere deel. In Utrecht is het ongeveer herfst, in Zwolle ligt een behoorlijk pak... Wel mooie uitzichten (en foto's ;-))
Oud forumgebruiker

Re: Witte wondere wereld

Bericht door Oud forumgebruiker »

Leuke plaatjes, geinig dat GVB ook daar bij het IJsselmeer rijdt :shock: - wist ik niet eens. En dat type bus heb ik ooit alleen een keer gezien als lesbus bij het Olympiaplein, geen idee dat die dingen ook echt ingezet worden op buslijnen :shock:. Rijden die alleen bij het IJsselmeer?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Witte wondere wereld

Bericht door tsov »

Yep, die rijden eigenlijk alleen op lijn 30, 31 en 230. In het verleden hebben ze ook op lijn 44 Lelylaan - Riekerpolder gereden en er was sprake van dat ze op lijn 95 zouden gaan rijden, maar daar rijden gewoon Jonckheren. Omdat ze er veel te veel hebben (er zijn er zes, ze hebben er drie nodig voor 30, 31 en 230) worden ze verder met name gebruikt als lesbus. Volgens mij heeft Noord er vier (drie voor de dienst en een reserve) en heeft West de andere twee.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Witte wondere wereld

Bericht door |Pim| »

Hele mooie foto's.

Vind vooral de natuur daar mooi met aldat ijs en sneeuw.
Oud forumgebruiker

Re: Witte wondere wereld

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Yep, die rijden eigenlijk alleen op lijn 30, 31 en 230. In het verleden hebben ze ook op lijn 44 Lelylaan - Riekerpolder gereden en er was sprake van dat ze op lijn 95 zouden gaan rijden, maar daar rijden gewoon Jonckheren. Omdat ze er veel te veel hebben (er zijn er zes, ze hebben er drie nodig voor 30, 31 en 230) worden ze verder met name gebruikt als lesbus. Volgens mij heeft Noord er vier (drie voor de dienst en een reserve) en heeft West de andere twee.
Volgens mij zwemt het GVB ook in de Jonckeertjes. Hoe heeft die lijn 44 overigens precies gelopen? Of kan ik dat terugvinden in de Wiki? :wink: Van die bussen op lijn 95 zou wel puik zijn!
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Witte wondere wereld

Bericht door tsov »

Volgens mij heeft die 44 verschillende routes gehad, maar in 2000 was het een ringlijn Lelylaan - WFC - Heemstedestraat - Hoofddorpplein - Aalsmeerweg - Anthony Fokkerweg - Rondje Valschermkade - Vlaardingenlaan - Huizingalaan - Lelylaan.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: Witte wondere wereld

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat grappig, ik heb nooit geweten dat die busjes hier langs dit huis hebben gereden! :mrgreen: Dat was dus waarschijnlijk in de overgangsperiode van CSA-II naar de Jonckheertjes? Ik zou het wel wat vinden om die dingen hier te hebben, volgens mij zouden ze ook wel op de Westhavenlijnen passen (23x-lijnen), daar hebben in 2006 ook nog Alliances van Connexxion op gereden. En anders de Riekercircle-lijn, waarom wordt dat ding niet gereden door GVB eigenlijk?
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Witte wondere wereld

Bericht door tsov »

Probleem van die busjes is dat ze hogevloer zijn en dus officieel nergens mogen rijden. Het GVB heeft alleen een ontheffing voor Landelijk Noord, omdat de Jonckheren gewoonweg te groot zijn voor de wegen daar.

Die Rieker Circle Line is besloten vervoer en valt dus onder een aparte concessie die tegenwoordig van Jan de Wit is, eerder was die van Oostenrijk.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Witte wondere wereld

Bericht door Suus »

Nu zijn de busjes eigenlijk nog te groot voor Landelijk Noord, vooral voor Schellingwoude en Durgerdam, dus het zou mij niets verbazen als ze ooit nog vervangen gaan worden door de Mercedes Sprinters zoals die ook op de Stop/Go rijden. Nu rijden in de avonduren al de oude busjes van de Stop/Go op die lijnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Witte wondere wereld

Bericht door tsov »

Volgens mij zijn dat geen Opstappertjes (ik vind Stop/Go zo'n baggernaam), maar gewoon Stadsmobielbusjes. Dat strookt ook wel aardig met het feit dat het een belbus is, als er dan geen rit is kunnen die gewone Stadsmobielritjes doen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten