(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Die zie ik daar regelmatig
Dan zal je wel vaste klant zijn op het traject van Deventer naar Amsterdam? :shock: Dat is ook niet zomaar ff een blokkie om :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Valt wel mee hoor, 1 uur en 10 minuten en ik sta op Duivendrecht. Ben inderdaad redelijk vaste klant. Niet dagelijks, maar toch wel 2/3 keer in de week als ik tijd heb.
En ja, dat terugclaimformuliertje van cxx, geweldig dat je gewoon die 3,25 terugkrijgt, of je die nou daadwerkelijk betaald hebt of niet. Onderhand zijn alle ritjes die ik in het weekend op en neer naar het station maakte, net zo hard door Connexxion weer terugbetaald :mrgreen: (heb inmiddels al 7 van die dingen op kunnen sturen. Eentje krijg ik nog teruggestort.)
Ik doe ook maar wat
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

Het meest irritante is nog.. Dat overal staat dat je borg wordt afgeschreven, maar hoe en wat dat precies met de Studenten OV-chip zit..? Ik heb het niet duidelijk kunnen vinden.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat er gewoon borg af is geschreven. Anders vind ik het niet eerlijk om een formuliertje op te sturen. (Al zou het wel zo eerlijk zijn als je dan de volledige borg terugkrijgt omdat je geen instaptarief betaald.)
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Klaasje schreef:Het meest irritante is nog.. Dat overal staat dat je borg wordt afgeschreven, maar hoe en wat dat precies met de Studenten OV-chip zit..? Ik heb het niet duidelijk kunnen vinden.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat er gewoon borg af is geschreven. Anders vind ik het niet eerlijk om een formuliertje op te sturen. (Al zou het wel zo eerlijk zijn als je dan de volledige borg terugkrijgt omdat je geen instaptarief betaald.)
Als student betaal je GEEN borg.
En waarom zou je het anders niet opsturen? Geld ontvangen is altijd meegenomen xD
Net als bij NS: kan je ook geld terug vragen voor vertraging als je een SOV hebt :mrgreen:
3 0 7 9
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

Dus toch niet.... Handig dat dit niet overal goed is uitgelegd dan. Maar proefondervindelijk is er wel achter te komen. (Trouwens... omdat dit jaar het instaptarief omhoog is gegaan, krijg je nog maar E 3,22 terug.)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Klaasje schreef:Het meest irritante is nog.. Dat overal staat dat je borg wordt afgeschreven, maar hoe en wat dat precies met de Studenten OV-chip zit..? Ik heb het niet duidelijk kunnen vinden.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat er gewoon borg af is geschreven. Anders vind ik het niet eerlijk om een formuliertje op te sturen. (Al zou het wel zo eerlijk zijn als je dan de volledige borg terugkrijgt omdat je geen instaptarief betaald.)
Als je vrij mag reizen betaal je ook geen instaptarief. Reis je met korting dan betaal je wel gewoon die 4 euro en bij de NS 20 euro. Die je natuurlijk terug krijgt bij het uit checken minus het reis bedrag.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Joshua schreef:
Klaasje schreef:Het meest irritante is nog.. Dat overal staat dat je borg wordt afgeschreven, maar hoe en wat dat precies met de Studenten OV-chip zit..? Ik heb het niet duidelijk kunnen vinden.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat er gewoon borg af is geschreven. Anders vind ik het niet eerlijk om een formuliertje op te sturen. (Al zou het wel zo eerlijk zijn als je dan de volledige borg terugkrijgt omdat je geen instaptarief betaald.)
Als je vrij mag reizen betaal je ook geen instaptarief. Reis je met korting dan betaal je wel gewoon die 4 euro en bij de NS 20 euro. Die je natuurlijk terug krijgt bij het uit checken minus het reis bedrag.
Bij de NS is het toch 16 euro?
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

--Stefan-- schreef:
Joshua schreef:
Klaasje schreef:Het meest irritante is nog.. Dat overal staat dat je borg wordt afgeschreven, maar hoe en wat dat precies met de Studenten OV-chip zit..? Ik heb het niet duidelijk kunnen vinden.
Ik ben er maar vanuit gegaan dat er gewoon borg af is geschreven. Anders vind ik het niet eerlijk om een formuliertje op te sturen. (Al zou het wel zo eerlijk zijn als je dan de volledige borg terugkrijgt omdat je geen instaptarief betaald.)
Als je vrij mag reizen betaal je ook geen instaptarief. Reis je met korting dan betaal je wel gewoon die 4 euro en bij de NS 20 euro. Die je natuurlijk terug krijgt bij het uit checken minus het reis bedrag.
Bij de NS is het toch 16 euro?
Het is me nou een beetje onduidelijk

NS zegt zelf 20 euro en als je met korting reist 10 euro.
Maar laats hoorde ik van iemand dat het eigenlijk 16 en 6 euro was vanwege het standaard instaptarief. Het preciese verhaal snapte ik niet helemaal. Vast wel iemand hier die dat kan uitleggen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Ik had een anonieme kaart met 20 euro. Na het inchecken bij de NS stond hier 0 euro op. Daaruit concludeer ik dat het instaptarief bij de NS 20 euro is voor anonieme kaarten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Bee schreef:Ik had een anonieme kaart met 20 euro. Na het inchecken bij de NS stond hier 0 euro op. Daaruit concludeer ik dat het instaptarief bij de NS 20 euro is voor anonieme kaarten.
Dat lijkt me ook ja. Ook nog de moeite genomen uit te checken?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Ja, maar bij een ander station, en het was al in oktober :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Hmm volgensmij vraagt de NS een instaptarief van 16 euro maar is de borg standaard 4 euro (samen 20 euro). Maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.
Maar er hoeft maar 0 euro op je kaart staan om met de bus te reizen en maar 16 euro om de trein in te stappen.

Maar goed hiero hebben we het over de reiservaringen van de bussen, trams en metro's. Treinen is toch echt een andere topic.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik had vandaag een combino op lijn 16, nou dat ding mogen ze weleens nakijken zeg, goeiedag. Iets van een optrekgeluid heb ik de hele rit niet gehoord, het was meer één grote gammele rammel (die van de categorie: Berkhof Jonckheer) die ik hoorde tijdens het optrekken. Overigens geinig, ik kwam erachter dat ze bij de Albert Cuyp ook een omroep hebben voor de toeristen. Die had ik nog nooit gehoord: Amsterdam Streetmarket, of iets in die richting. Zat ik dan al die tijd in een tram waarbij de omroep defect was als ik lijn 16 nam? Of is dat ding pas net toegevoegd?

@Ardan: Wow, 3 keer per week op en neer, daar zou ik niet aan moeten denken :wink: - Wat is er zo speciaal hier? :P Dan zou ik daar ook wel graag heen willen :D
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

De NS-servicebalie in Delft zei dat je niet negatief mocht staan na het inchecken, dat mag bij de overige vervoerders wel. Bovendien is instaptarief en borg hetzelfde. De NS heeft wel een opstaptarief maar dat is niet vergelijkbaar met de busvervoerders, aangezien ze een minimumtarief hanteren :wink:

-- Albert Cuypstraat is Amsterdam Famous Street Market.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Mijn god... :lol: Famous nog wel.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Dom lomp en famous, chickies zitten aan ...

kuch

Anyhow, vandaag met lijn 141 weer van Zwd naar huis gegaan. Kwam door de gladheid met +10 aankakken (alleen reisinfo geeft het al om 18:52 niet meer aan, ding vertrekt pas om 18:58). Je kon merken dat het niet zulk goed weer was, aangezien er niemand in de bus zat en ik samen met een meneer maar meeging.

Chauffeur moest op een gegeven moment in m'n wijk rechtdoor, en dan was hij bij mijn halte, dus ik drukte op de STOP. Aalleen sloeg rechtsaf de kerkweg op, vervolgens nog een keer linksaf. Ik dacht dat hij vervolgens richting het winkelcentrum ging, maar hij ging rechtdoor (stapte maar uit inmiddels) en weer linksaf. Ik geloof dat die chauffeur de weg kwijt was :').
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik stapte vanavond in tram 1 ri. CS en voor de verandering toonde het display: "18.50 Lijn 1 naar Osdorp Osdorpplein", die had ik nog niet gezien. Vraag me af waarom die bestemming er überhaupt (nog) in zit. Voormalig eindpunt van lijn 1 of 17 ofzo?

Veder begin ik die verzakking tussen de Emmastraat en het Valeriusplein (Koninginneweg), plus bijkomende TSB van 10 km/h ofzo, aardig beu te worden. Wanneer gaan ze daar eens wat aan doen :?.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door tsov »

Voordat in 2001 het traject naar De Aker werd geopend reed lijn 1 naar het Dijkgraafplein en eindigde lijn 17 bij het Osdorpplein.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door M57 »

ziggy schreef:Veder begin ik die verzakking tussen de Emmastraat en het Valeriusplein (Koninginneweg), plus bijkomende TSB van 10 km/h ofzo, aardig beu te worden. Wanneer gaan ze daar eens wat aan doen :?.
Voorlopig niet: zolang het vriest, wordt er niet gewerkt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Kan die sneeuw niet altijd aan blijven houden bij het GVB? Nu plaatsen ze tenminste om de zoveel tijd een update van alle problemen op de site, ook als dat niet het gevolg is van de sneeuw :) (Defecte tram op het stationsplein bijvoorbeeld)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Volgens Twitter was die tram ontspoord en werd de rails schoongespoten...
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Was vandaag ook iets met een vrouw die gevallen was in lijn 1 ofzoiets, er stonden drie 1's achter elkaar op de Overtoom, volgende trams werden omgeleid via Rozengracht - Kinkerstraat.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Geert schreef:Volgens Twitter was die tram ontspoord en werd de rails schoongespoten...
Het is wel te merken dat het weekend is, de Twitterende AT5 redacteur is er niet -O-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag eens heerlijk lekker gratis met het OV gereist in het weekend met een week OV.
Ik was naar me ouders in Mill geweest en toen ik vanavond terug wou naar Nijmegen liet ik mijn SOVC zien maja er hingen geen CICO's dus mocht ik door lopen. En op station Cuijk stonden ook geen CICO's omdat Veolia die nog niet heeft. Dus vertikte ik ook gwoon een kaartje te kopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21267
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Ja, en dan ben je dus in overtreding... :N
Omdat Veolia de OVC nog niet heeft ingevoerd, ben je verplicht om een treinkaartje te hebben (behalve tijdens de gratis reizen periode).
Voor het gemaak ga ik er even van uit dat controleurs van Veolia dezelfde apparatuur hebben als de conducteurs van NS.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten