Treinen voller door achterstand onderhoud

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Wubbo »

7 bakken ICL in de s1900 is veel te weinig. Da's ongeveer de capaciteit van VIRM-IV :?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Daniel »

Een mix van ICL en ICRm dan wellicht? Als je er op die manier 10 bakken van maakt houd je er 7 (ervan uitgaande dat de drie bakken uit een bestaande compositie 10-baks-ICRm komen) over waar je een door IRM gereden trein in de s3600 door zou kunnen vervangen. Dat zijn immers de treinen die ze vrij willen maken hiermee.
Wordt in de s3600 wellicht ook wel wat krapper hierdoor, maar het lijkt me in de huidige situatie toch het voornaamste dat je de reizigers allemaal kunt vervoeren wat dan maar even iets meer als haringen in een ton moet.

De s1900 kan je alleen inderdaad in de spits niet inkorten zonder dat je reizigers gaat achterlaten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:De s1900 kan je alleen inderdaad in de spits niet inkorten zonder dat je reizigers gaat achterlaten.
Dat geldt voor elke serie. Je kunt ook niet zomaar hele series opheffen zonder mensen achter te laten (cq. ze in de gangpaden te laten staan)...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Daniel »

Opheffen is 'n ander verhaal, dan is de kans zeer groot dat het niet past in de volgende trein inderdaad. D'r zijn echter genoeg series die na een inkorting nogsteeds alle reizigers mee kunnen krijgen, maar dan wordt 't wel haringen in een ton-vervoer.
Met treinen die op de normale lengte al propvol zijn gaat dat echter niet lukken...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door playertwo »

De s1900 kan je ook in de spits met ICL rijden. De s3600 kan je niet langer maken dan 8 bakken, vanwege de perronlengtes op verschillende stations.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Suus »

9 bakken ICL moest in de s1500 in de spits vervangen worden door 3x ICM-III omdat het anders niet zou passen. Daarom vind ik het opnieuw inzetten van ICL ook een van de meest vreemde keuzes in jaren :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Klaasje »

ICL is wel het enigste materieel dat snel inzetbaar is. Of weet je nog een ander blikje dat snel opengetrokken kan worden?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Suus »

Volgens mij stond half Weert vol met Plan V. Wat is daar mee gebeurt dan?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Klaasje »

Bee schreef:Volgens mij stond half Weert vol met Plan V. Wat is daar mee gebeurt dan?
Zijn of al in dienst, of hebben eerst extra onderhoud nodig voordat ze volgens de regelgeving mogen rijden.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door playertwo »

Bee schreef:9 bakken ICL moest in de s1500 in de spits vervangen worden door 3x ICM-III omdat het anders niet zou passen. Daarom vind ik het opnieuw inzetten van ICL ook een van de meest vreemde keuzes in jaren :X
De 1500 is geen 1900.
ICL en ICK hebben 6 in plaats van 8 plaatsen in de 2e klas, nog los van de ruimere indeling in de treinen zelf. Logisch dat je 9 bakken ICM niet één op één kan vervangen door 9 bakken ICL/ICK.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Daniel »

playertwo schreef:De s1900 kan je ook in de spits met ICL rijden.
Ja dat kan wel, maar dan moet je het niet met 7 bakken gaan doen... weleens een s3600-compositie in de s1900 zien rijden? Dan kan je mooi zien wat het probleem is :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Maik »

Het is de bedoeling dat de ICL stammen in de rustigere ICRm omlopen komen te rijden waardoor het ICRm verhuist naar de VIRM omlopen.
Pommes.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Suus »

playertwo schreef:
Bee schreef:9 bakken ICL moest in de s1500 in de spits vervangen worden door 3x ICM-III omdat het anders niet zou passen. Daarom vind ik het opnieuw inzetten van ICL ook een van de meest vreemde keuzes in jaren :X
De 1500 is geen 1900.
ICL en ICK hebben 6 in plaats van 8 plaatsen in de 2e klas, nog los van de ruimere indeling in de treinen zelf. Logisch dat je 9 bakken ICM niet één op één kan vervangen door 9 bakken ICL/ICK.
ICRm heeft misschien nog wel dezelfde of hogere capaciteit per bak dan ICM, daarom vond ik het geen slechte vergelijking.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Wubbo »

Doorgaans welingelichte wandelgangen melden aanpassingen in de dienstregeling tot minstens begin maart (!), wat in ieder geval langdurige inzet van DM90 in de treinen naar het Noorden gaat betekenen.
Oud forumgebruiker

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Oud forumgebruiker »

Netjes, netjes. Ze doen dus écht wat met - watgenoemd - de mottenballenvloot. Er moeten dan wel honderden bakken VIRM aan de kant voor staan, maar ze DOEN het! *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Suus »

Is het zo ernstig gesteld met de compressors en ventilatieroosters :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Oud forumgebruiker »

Iets in die richting iig, met ICM-III erbij opgeteld halen ze zéker de 100 bakken wel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Wubbo »

Ik snap niet dat iemand blij kan zijn met een bedrijf dat het kennelijk maandenlang niet voor elkaar krijgt om aan te bieden wat ze beloven, maar wellicht dat ik dat verkeerd zie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Joshua »

Wubbo schreef:Ik snap niet dat iemand blij kan zijn met een bedrijf dat het kennelijk maandenlang niet voor elkaar krijgt om aan te bieden wat ze beloven, maar wellicht dat ik dat verkeerd zie.
Ik hoor over het algemeen als ik op stations sta maar weinig mensen blij zijn met de NS.
Oud forumgebruiker

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wubbo schreef:Ik snap niet dat iemand blij kan zijn met een bedrijf dat het kennelijk maandenlang niet voor elkaar krijgt om aan te bieden wat ze beloven, maar wellicht dat ik dat verkeerd zie.
Sowieso ben ik niet blij met NS. Nooit geweest. Maar dit is de eerste keer dat ik zie dat ze de mottenballenvloot ook daadwerkelijk gebruiken. Fantastisch!! Ik had het niet meer durven hopen!!! In deze duistere tijden moe tje otch de lichtpuntjes weten te vinden.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Maik »

Ik kwam net 3 filmpjes tegen op youtube die hier wel aardig bij aansluiten:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=449c0WYmmgM[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MLxL9eLo ... re=related[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=OqzmOcLGxcw[/youtube]
Pommes.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Wubbo »

Dus een VIRM heb je met een halve dag weer op de baan, maar bij een ICM heb je kans dat je de tractiemotoren moet vervangen, begrijp ik dat goed?
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door playertwo »

Reiziger Ddrs schreef:
playertwo schreef:De s1900 kan je ook in de spits met ICL rijden.
Ja dat kan wel, maar dan moet je het niet met 7 bakken gaan doen... weleens een s3600-compositie in de s1900 zien rijden? Dan kan je mooi zien wat het probleem is :mrgreen:
Ja, heb regelmatig in de 1900 gezeten. Dus was niet bij op zijn zachts gezegd als de trein met een losse VIRM VI aankwam in de spits uit Ehv richting Bd en ik achteraan het perron stond te Tb (en er dus een viertje miste). Aankomen met 7 bakken ICR in plaats van 10 bakken zal ongeveer hetzelfde effect hebben, als met een losse VIRM VI rijden qua capaciteit.
In de 1900 heeft ook in de spits gewoon ICK gereden. ICL heeft ongeveer even veel capaciteit, dus dat moet prima kunnen. Kwestie van zorgen dat omlopen enigszins in de tegenspits komen, en uiteraard niet met z'n allen bij de trap blijven staan maar je verdelen over het perron.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Daniel »

playertwo schreef:In de 1900 heeft ook in de spits gewoon ICK gereden. ICL heeft ongeveer even veel capaciteit, dus dat moet prima kunnen. Kwestie van zorgen dat omlopen enigszins in de tegenspits komen, en uiteraard niet met z'n allen bij de trap blijven staan maar je verdelen over het perron.
Mja, dat weet ik ook wel (heb er bijna 'n jaar dagelijks mee gereisd in de spits :wink: ) Dat spul reed toen zelfs nog in de t1963 die inmiddels ver-VIRM't is. Maar dat waren geen 7 bakken waarover we het hier hadden, maar 11 bakken.

Verdelen over het perron gaat doorgaans best goed, althans, in Rotterdam (maar daar is 't gewoon op het hele perron druk). Op Den Haag HS en Delft is er een grotere drukte rond het achterste deel van de trein, maar da's verder niet materieel- en treinserie afhankelijk. Meer reizigersluiheid om naar voren te lopen :P
Dordrecht heeft echter een vervelend bij-effect van korte s1900-en in de spits ri. Rtd: de stopplaats van de voorste bak is altijd op dezelfde plek. Dan krijg je dus de grote massa overstappers uit de s36700 (met maar 3 min. overstaptijd cross-platform) in de achterste bak. Maar dat zou eenvoudig op te lossen te zijn door verder naar achteren te stoppen zodat je dezelfde automatische verdeling als bij 11 bakken krijgt (de overstappers steken dan over het algemeen gewoon rechtdoor over). Halteren op 1bc i.p.v. 1abc wordt dat dan dus eigenlijk, op 1a staat zowiezo toch nooit iemand :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Treinen voller door achterstand onderhoud

Bericht door Ruben »

Wubbo schreef:Dus een VIRM heb je met een halve dag weer op de baan, maar bij een ICM heb je kans dat je de tractiemotoren moet vervangen, begrijp ik dat goed?
Speelt dit euvel nu opeens alleen bij ICMm, het oude ICM rijdt al zolang rond dat ik het gewoon genant zou vinden dat men in al die jaren nog geen oplossing heeft bedacht voor zoiets triviaals. In principe sneeuwt het elk jaar, door de aanzuigingskracht van een trein gaat dit rondstuiven, dus zal je elk jaar zo'n probleem hebben. Het probleem is al ernstig genoeg als het leidt tot een halve dag buitendiensstelling vanwege wat vocht, maar een vervanging van de tractiemotoren is ronduit ernstig. Treinen rijden buiten, dus bouw ze daar dan ook voor, jeez. -O-
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten