Weerberichten-gekwek #6

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Geert »

Daantje schreef:Ik vind het allemaal erg meevallen. Kom op jongens, het is winter en dus is het koud. In Rotterdam idd alleen heel fijne sneeuw wat ook niet echt bleef liggen en verder een harde wind en koud maar had het me veel erger voorgesteld na alle waarschuwingen.
Het viel in Rotterdam denk ik wel mee (meestal is het klimaat daar wat zachter dan landinwaarts). Er was vandaaag ook wel een redelijk verschil tussen Utrecht en Den Haag vond ik (het was in Utrecht een stuk frisser).

Je merkt het overigens vooral als er flinke wind staat dat het guur is. Als je beschut staat valt het allemaal wel mee inderdaad.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Maik »

Weeralarm

Waarschuwing SNEEUWJACHT: GROTE OVERLAST
Toelichting: In de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland heeft men te maken met sneeuwjacht met als gevolg vorming van sneeuwduinen. De overlast wordt steeds groter en zal ten minste tot zondagochtend voortduren. Het weeralarm is geldig voor de vier genoemde provincies, maar ook elders in het land kunnen zich sneeuwduinen vormen.

Opgesteld zaterdag 09 januari 2010 18.56 uur
Volgend bericht 24.00
Pommes.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Caspar »

Dat verklaart dan misschien een klein beetje waarom het in Rotterdam wat minder koud lijkt? Of ben je spartaans aangelegd Daantje? :lol:
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Woepje »

Hier motsneeuw nu.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Daan »

Maik schreef:Weeralarm

Waarschuwing SNEEUWJACHT: GROTE OVERLAST
Toelichting: In de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland heeft men te maken met sneeuwjacht met als gevolg vorming van sneeuwduinen. De overlast wordt steeds groter en zal ten minste tot zondagochtend voortduren. Het weeralarm is geldig voor de vier genoemde provincies, maar ook elders in het land kunnen zich sneeuwduinen vormen.

Opgesteld zaterdag 09 januari 2010 18.56 uur
Volgend bericht 24.00
Grapje zeker? Ik geloof zo onderhand niks meer voordat ik het zelf gezien heb, wat het weer en al die alarmen betreft... :?
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Maik »

Mja, het is wel enigzins te begrijpen. Hier liggen op de lokale wegen ook al sneeuwduinen van soms 30 cm hoog, dat zal in het noorden nog wel wat meer zijn en dan is het een koud kunstje om je vast te rijden bijvoorbeeld.
Pommes.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Daan »

Méér? Er is hier de hele dag geen vlok gevallen hoor...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Ardan »

Ik wilde vanmiddag eigenlijk een speurtochtje in de sneeuw gaan doen met de kinderen, maar toen ik in Winterswijk van het station naar het clubhuis liep vond ik dat het daar toch wel wat te koud voor was, zeker voor de kinders. Dus hebben we maar vetbolletjes en pindakettingen gemaakt :mrgreen:
En ja, er moest natuurlijk ook een sneeuwballengevecht gehouden worden... ('Leiding inpeperen!!!!' *skblef* weer een sneeuwbal in je smoel...)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Daantje »

Caspar schreef:Dat verklaart dan misschien een klein beetje waarom het in Rotterdam wat minder koud lijkt? Of ben je spartaans aangelegd Daantje? :lol:
Mwah, ik had gewoon een dikke jas aan, muts, sjaal, handschoenen, hoge schoenen, warm shirt en dan was het wel uit te houden. Had veel erger verwacht na al die waarschuwingen. M'n skibroek lag al klaar maar die heb ik niet aangehad.

Het was wel echt lastig om in de stad nog een muts te vinden, overal was haast alles uitverkocht.
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Woepje »

Voor de intensiteit van de sneeuwval hoeven ze niet met alarmen te smijten. Het is hier de hele avond al bewolkt met soms wat lichte sneeuw of motsneeuw.

Het verstuiven van de sneeuw (die er ook al ligt) door de stevige NO wind zorgt natuurlijk wel voor probleempjes omdat er sneeuwhopen ontstaan (ook op de wegen).
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door --Stefan-- »

Hier heeft het anders van 12 tot 6 aan één stuk door gesneeuwd hoor :O
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Joshua »

Toen ik in NIjmegen vertrok om 16:11 op station Heyendaal sneeuwde het idd. 16:21 toen ik in Cuijk aan kwam sneeuwde het niet maar was het wel vreselijk koud.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Maik »

Daan schreef:Méér? Er is hier de hele dag geen vlok gevallen hoor...
Wat niet is kan nog komen :P . Op de duitse neerslag radar lijkt er nog wel e.e.a aan te komen.
Pommes.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door STF »

Ik heb tot op heden nog niks van de sneeuwstorm waargenomen, er staat geen zuchtje wind en vrijwel geen sneeuwval gehad vandaag. Van de week moet ik maar eens gaan zoeken naar handschoenen die enerzijds wel warm genoeg zijn maar anderzijds niet te dik zijn zodat je er gereedschap en schroeven mee kunt vasthouden. Normaal gesproken doe ik binnen-werk bij koud weer maar de auto krijg ik niet door deur van het huis naar binnen dus zal toch in de sneeuw onder de auto moeten gaan werken, bleh... :?
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Woepje »

Er komt inderdaad nog genoeg aan en het lijkt nu ook te activeren. Dat geldt ook voor de sneeuwval hier in Groningen. De hele tijd lichte sneeuw, maar de intensiteit gaat nu dus geleidelijk omhoog.
Oud forumgebruiker

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Oud forumgebruiker »

Het viel mij vandaag op dat het niet eens zo koud was. Afgelopen week was het kouder. Er stond wel een wind waar je u tegen zegt, waardoor de gevoelstemperatuur vrij laag lag.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Ardan »

En het is ook maar -1 heh, niet superkoud ofzo. Maar ja, die wind..
Wie de Stamgasten leest zal wel denken: 'fris he?' 'ja, voor de tijd van het jaar..'
Ik doe ook maar wat
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door JeePee »

In Groningen is er toch zo langzamerhand sprake van een behoorlijk tricky wegsituatie. Afslag A28/N34 is een fikse sneeuwduin. De N34 sowieso is erg slecht begaanbaar. In de stad zelf is het in sommige wijken flink glijden. Enfin, calamiteitendienst is om 02:00 voorbij. Bijna klaar *O*
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Woepje »

Hier sneeuwt het nu matig, dus stevig door. Zou wat zijn als dit blijft aanhouden de hele nacht.....
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Daniel »

Hier ondertussen helemaal geen sneeuw meer.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Woepje
Berichten: 280
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Locatie: Groningen

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Woepje »

Weeralarm

Opgesteld op zondag 10 januari 2010 om 00.04 uur.

Bericht nummer: 2

SNEEUWJACHT: GROTE OVERLAST

In de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Noord-Holland heeft men te maken met sneeuwjacht (=> 6 Bft) met als gevolg vorming van sneeuwduinen. De overlast zal tot in de ochtend voortduren. Het weeralarm is geldig voor de vier genoemde provincies, maar ook elders in het land hebben zich sneeuwduinen gevormd en is het glad.

Volgend bericht:
03.00 lt.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Daan »

Ligt nu een lekker laagje hier idd :-)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Gekko123 »

In Drachten sneeuwt het al sinds gistermiddag, in combinatie met een harde wind 8-) Toch zeker zo'n 15-20 cm is hier gevallen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Daniel »

Ahja, er ligt hier volgens het KNMI dus 2 cm. Ik kan ze ten zeerste aanbevelen dan een nieuwe meetlat te gaan kopen... d'r ligt hier nog nieteens genoeg om 't gras volledig te bedekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Weerberichten-gekwek #6

Bericht door Geert »

Het is een kaart van vanochtend 08:00 uur, misschien lag er toen wel sneeuw? Sowieso zijn zulke kaarten altijd geëxtrapoleerd uit de data van de meetstations. De KNMI-kaartjes zijn voor mij trouwens altijd wel redelijk betrouwbaar, maar ik woon ook 3 kilometer bij het KNMI vandaan :lol:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten