Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Oud forumgebruiker

Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Oud forumgebruiker »

Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad
08.01.10

Openbaar vervoerder Connexion overweegt een schadeclaim in te dienen bij de gemeente Zaanstad. In Zaanstad konden dinsdagochtend wegens gladheid geen bussen uitrijden. Omdat de gemeente kampt met een zouttekort heeft Zaanstad op de busroutes gestrooid met zout dat was vermengd met zand. Connexion betwijfelt of Zaanstad zich een goed wegbeheerder heeft getoond.

Lees verder...

Zaanstad :neg:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50899
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Suus »

Wat een prutartikel. Het gaat niet om dinsdag maar om donderdag, Connexxion is met dubbel X. Bovendien wordt in de inleiding als feit gemeld dat Zaanstad een zouttekort heeft terwijl Zaanstad verderop ontkent en vervolgens weer toegeeft. Ik vraag mij wel af waarom Connexxion nu weer met een claim komt :?

Ik kan wel zeggen dat het in Zaanstad woensdagmiddag een grote chaos was met een flinke laag sneeuw. Alles stond vast, dus was er moeilijk te strooien, maar 's nachts had er wellicht wel het een en ander gedaan kunnen worden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Vinny »

Dat was toch 'witte woensdag'? Toen was er in de regio Amsterdam 5 centimeter sneeuw in twee uur. Er was geen kruid tegen gewassen. Ik denk niet dat wel strooien veel meer effect zou hebben gehad. Voor mij was het de meest bizarre avondspits die ik in de stad heb gezien. Het leek wel een slow-motion film 8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
aswnl
Berichten: 98
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 15:46
Contacteer:

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door aswnl »

Tja, Connexxion zal het niet nalaten overal geld vandaan te willen peuren. :neg:
Alsof een wegbeheerder alleen maar moet nadenken over de dienstuitvoering van het busverkeer. :roll:

Je kunt het ook omdraaien: als er in de afgelopen periode niet zo enorm veel preventief was gestrooid, o.a. door politieke wenselijkheid op busroutes, dan was op het cruciale moment het zout misschien nog niet op geweest. :idea:
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Vinny »

Tijd voor het privatiseren van de strooidiensten *bus* :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door playertwo »

Zoiets is niet winstgevend te krijgen, en zal je altijd vanuit de publieke middelen moeten blijven betalen.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Joshua »

Vinny schreef:Tijd voor het privatiseren van de strooidiensten *bus* :lol:
Zullen we dat maar zeker niet doen.
Oud forumgebruiker

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Oud forumgebruiker »

Sarcasme
Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees [sarx] vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door tsov »

ziggy schreef:(uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees [sarx] vanaf scheuren)
:lol:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Vinny »

Geen vlees, maar zout :!:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nu wordt het iets te droog... (komt vast door al dat zout) -O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door Daniel »

Tja en dat wordt voortaan met emmertjes naar de winkel voor zout... net op de radio dat AKZO door de run op zout in de supermarkten door z'n voorraad verpakkingsmateriaal heen is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Connexxion overweegt 'strooiclaim' bij Zaanstad

Bericht door deadlock »

Vinny schreef:Dat was toch 'witte woensdag'? Toen was er in de regio Amsterdam 5 centimeter sneeuw in twee uur. Er was geen kruid tegen gewassen. Ik denk niet dat wel strooien veel meer effect zou hebben gehad. Voor mij was het de meest bizarre avondspits die ik in de stad heb gezien. Het leek wel een slow-motion film 8-)
5cm in twee uur is peanuts. Dat is makkelijk en snel weg te krijgen nadat het niet meer sneeuwt. Sowieso, als het ergens anders wél kan waarom dan dáár niet?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten