Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abonnement.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abonnement.

Bericht door |Pim| »

Hey allen ik heb een klein vraagje:

Een tijdje geleden heb ik een ns Voordeelurenn-Abonnement met railplus aangevraagd met Railplus. Nu kreeg ik vandaag 2 envelopen binnen. Een met een brief van iemand bij ns en met folders. En de andere is met mijn Railplus kaartje. Maar nu heb ik geen pasje of iets waar iets opstaat van Voordeel uur abonnement.

Nu is dus mijn vraag: Hoort dit, krijg ik hem later nog of moet ik bellen dat ik niks heb gekregen?

Bvd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door Meltrain »

Tja, het Voordeeluren-abonnement staat op een OV-Chiipkaart, dus het zal nog wel even duren voor je hem krijgt. :P
Serieus: ik zou even wachten, en bellen indien hij er aan het eind van de week nog niet is.
Misschien kun je in de tussentijd een tijdelijke VDU halen (of bestaat dat niet?)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door Daantje »

Tijdelijke voordeelurenkaart bestaat volgens mij niet (meer). Je hebt ze wel voor drie maanden en als je een gewone bij het loket haalt kan je er gelijk mee reizen.

Hoelang geleden heb je hem aangevraagd? Als dat niet heel lang geleden is zou ik het gewoon nog ff afwachten, best kans dat het door verschillende afdelingen verzonden wordt. Als je een NS account hebt kan je volgens mij ook op internet kijken of ie al verzonden is.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door |Pim| »

Maar ik vind het dan wel raar dat ik wel men railplus heb maar nog niet mijn voordeeluren abbonoment?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door Daantje »

Het kan toch dat die railpluskaart door een andere afdeling verstuurd wordt dan je voordeelurenkaart en dat ze het op de ene afdeling net iets drukker hebben dan op de andere afdeling?
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door |Pim| »

Oke hij is binnen! Op een ov chipkaart.

Kan ik deze kaart ook als ov chipkaart gebruiken of moet ik dan eerst nog wat doen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door Suus »

Nog niet voor de trein te gebruiken, maar wel voor bus, tram en metro. Daarvoor moet je er wel saldo op zetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door reisthijs »

Dat hoeft niet, je kan met een saldo van 0,0 gewoon inchecken. Na één reis is je saldo dan natuurlijk wel negatief en dan gaat het niet meer. :wink:

Voor de trein zou het vanaf 1 december mogelijk moeten zijn. Daarvoor moet je dan eerst nog wel het reizen-op-saldo laten activeren bij de NS-servicebalie (waarom kan dat niet gewoon bij een automaat?) waarbij je moet kiezen tussen 1e of 2e klas.

NS raad aan om, als je voor 2e klas hebt gekozen en toch een keertje 1e klas wil, dan toch maar een papieren kaartje te kopen. :roll:
"Laat je ledematen bewegingen maken"
TreinMisser
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 18:12
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door TreinMisser »

Ik zou het heel fijn vinden als een van jullie de volgende vragen voor mij weet te beantwoorden. Weet niet zeker wat te doen.

Stel, maandagochtend 11 januari (morgen dus) wil ik i.p.v. met de auto, met de trein naar Wsp (werk).
Om 08.59 uur vertrekt de t5826 van Amfs naar Wsp. De volgende trein gaat een half uur later. Kan ik het wagen een kaartje te kopen met 40% korting? Normaal gesproken denk ik niet, en zou ik pas vanaf Amf met korting mogen reizen (dus 2 kaartjes kopen) En wat als de trein 1 minuut vertraging heeft? Kan ik het wagen om de 08.59 uur trein te halen of is er kans op een boete als de conducteur ontdekt dat ik om 08.59 uur ben ingestapt?

Het gaat om de t5826 van Avat naar Asd die om 08.59 op Amfs doorkomt.
Foto Amsf (avatar) met toestemming overgenomen van www.stationsweb.nl.
Oud forumgebruiker

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik zou het wel riskeren, ik heb dat vaker, nog nooit één HC gehad die daar moeilijk over doet...


(psst... Weesp = Wp ;))
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door Geert »

Er zijn daarentegen wel conducteurs die er moeilijk over doen. In ieder geval geldt als leidraad de planmatige vertrektijd van de trein: een vertraging van één minuut telt dus niet mee voor de 40%-korting regeling.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door Daniel »

In dit specifieke geval wordt 't trouwens wel een gedoe met kaartjes als je het volgens de regels wilt doen, goedkoopste optie is:
1x vol tarief enkel Amfs -> Amf: € 2,20
1x korting retour Amf -> Wp: € 6,20
1x korting enkel Amf -> Amfs: € 1,30

Om het makkelijker te maken kan je ook een vol tarief retour Amfs-Amf als tweede kaartje kopen, dan betaal je 20 cent meer.

Niet veel duurder (95 cent) maar wel makkelijker is het om met je auto naar station Amersfoort te rijden en hem daar te parkeren: een dagkaart voor het P+R terrein bij het station kost je € 4,45. Dat is een speciaal kortingstarief voor als je met de trein reist waarvoor je een kortingskaartje nodig hebt.
Als je je treinkaartje bij de automaat koopt kan je na het kiezen van het aantal kaartjes de optie "korting P+R" aantikken, dan krijg je er zo'n kortingskaartje bij.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TreinMisser
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 18:12
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abbonoment.

Bericht door TreinMisser »

Hartelijk dank voor jullie snelle reacties, Ziggy, Geert en Reiziger Ddrs! :lol:

Heb er veel aan!

Fijne avond verder!
Foto Amsf (avatar) met toestemming overgenomen van www.stationsweb.nl.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abonnement.

Bericht door Wubbo »

@Geert: de werkelijke vertrektijd van de trein geldt, niet de geplande. Dus als de trein om of na 09.00 uur vertrekt mag je met korting reizen.

@Ddrs: het goedkoopste kaartje is een enkel Amfs-Amf en een enkel Amf-Amfs via Wp met korting (die laatste is 6,30).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abonnement.

Bericht door Suus »

Al acht ik de kans dat de s5800 op Amfs al vertraging heeft klein, het beginpunt is Avat :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abonnement.

Bericht door playertwo »

Hoe kort zit die 5800 achter een goederenpad of een IC?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abonnement.

Bericht door Daniel »

Hij zit 5 minuten achter de s1500 die begint op Amfs, dus de kans dat die daar al vertraagd vertrekt...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
TreinMisser
Berichten: 14
Lid geworden op: do 10 sep 2009, 18:12
Locatie: Friesland
Contacteer:

Re: Vraag mbt tot Ns voordeeluren-Abonnement.

Bericht door TreinMisser »

Er was dermate weinig file op de weg te verwachten, dat toch de auto als vervoersmiddel vandaag is gekozen.
Toch was mijn vriend dankbaar voor jullie adviezen! Handig om te weten voor een volgende gelegenheid.
Foto Amsf (avatar) met toestemming overgenomen van www.stationsweb.nl.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten