Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Bericht door Fles »

Daar zijn we weer, het spoor-jaaroverzicht van 2009 in 12 plaatjes :) Beetje laat vanwege ziekenhuis en zo.

1. Berlin-Lichtenberg (Duitsland), 2 januari 2009. Een afgerangeerde diesel-hogesnelheidstrein VT 18.16 Bauart "Görlitz" staat onder een dun laagje poedersneeuw te rusten in een heerlijk winters middagzonnetje.

Afbeelding

2. Grevenbroich (Duitsland), 21 februari 2009. Dieseltreinstellen 928 673 en 928 502 kruisen elkaar als stoptrein naar respectievelijk Neuss Hbf en Köln Messe/Deutz. De treinstellen van de Baureihe 628/928 zitten in de nadagen van hun bestaan.

Afbeelding

3. Amersfoort, 7 maart 2009. ACTS nam een week later afscheid van zijn laatste Engelse Class 58-dieselloc. Omdat fotogeniek uitkomen met de bovenleidingpalen te veel gevraagd bleek, hier een voor-lul-plaat van een geel hesje.

Afbeelding

4. Spontin (België), 30 april 2009. Historische motorwagens 4506 en 4333 poseren voor het stationsgebouw van Spontin aan de Chemin de Fer du Bocq in het kader van de Koninginnedagrit van de NVBS.

Afbeelding

5. Mook-Molenhoek, 6 mei 2009. De Maaslijn is vandaag een station rijker geworden. In de vroege avond zijn de feesttenten en de bitterballen alweer weg. Een diesel-Velios rijdt binnen als stoptrein naar Nijmegen.

Afbeelding

6. Lens (Frankrijk), 27 juni 2009. De afdankertjes waarmee in Noord-Frankrijk de kleinere lijntjes bediend worden. De linker trein is alleen een rijtuigstam, waar nog een loc achter geplaatst moet worden.

Afbeelding

7. Puurs (België), 31 juli 2009. Puurs is het eindpunt van kantoorurenlijn 52 Antwerpen-Puurs, die in het weekend niet bediend wordt. Gelukkig paste het nog net op een vrijdagavond na het werk. Treinstel 936 (een Sprinter of "Duikbril") is net binnengelopen op weg naar Mechelen.

Afbeelding

8. Wels Hbf (Oostenrijk), 29 augustus 2009. Een spoorstaafslijptrein is bezig met nachtelijk onderhoud aan de rails. Onder de trein sproeien de vonken. Het spoor is uiteraard buiten dienst gesteld, aangegeven door het rode sein.

Afbeelding

9. Amersfoort, 13 september 2009. Loc 1764 staat klaar om Pimpel-Expres NS-HiSpeed InterCity Berlijn 146 naar Schiphol te brengen.

Afbeelding

10. Newcastle (Engeland), 8 oktober 2009. Tweebaks dieseltreinstel 142 091 staat klaar om te vertrekken als stoptrein naar Carlisle.

Afbeelding

11. Noorderkempen (België), 17 november 2009. Twee korte stammetjes M6-rijtuigen met in het midden loc 1359 verzorgen de pendeldienst tussen Antwerpen Centraal en Noorderkempen, met haltering in Luchtbal. De Belgen zijn maar vast begonnen met het in gebruik nemen van de HSL-Zuid. Dit was mijn debuut op die lijn.

Afbeelding

12. Ede-Wageningen, 17 december 2009. Voor het eerst dit seizoen ondervindt het openbaar vervoer last van sneeuwval. Rond 9:40 loopt een treinstel V-IRM binnen vnuit Arnhem. Met deze trein keer ik terug naar Utrecht, aangezien ik onmogelijk mijn werkplek kan bereiken.

Afbeelding

Enjoy :)
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Bericht door |Pim| »

Een laat maar toch mooi jaaroverzicht.

En nog steeds vind ik dat die trein stellen daar in Frankrijk echt te oud zijn, komen die nog door de keuring?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Bericht door Caspar »

Leuke overzichtje, en vooral ook gevarieerde keuze aan foto's. Wat is de max. snelheid waar die dubbeldekkers mee pendelen naar Noorderkempen?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Bericht door Joshua »

Leuk overzichtje zo van het afgelopen jaar.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Bericht door Maik »

Mooi overzicht! Vooral 1 en 4 vind ik wel wat hebben :D .
Pommes.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Bericht door playertwo »

Caspar schreef:Leuke overzichtje, en vooral ook gevarieerde keuze aan foto's. Wat is de max. snelheid waar die dubbeldekkers mee pendelen naar Noorderkempen?
Volgens Wikipedia 160km/h.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's inderdaad. :D
Norderkempen :D : daar moet ik ook nog eens heen. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Spoor in 2009: klein jaaroverzichtje

Bericht door Fles »

meltrain schreef:Leuke foto's inderdaad. :D
Norderkempen :D : daar moet ik ook nog eens heen. :mrgreen:
Niet echt veel boeiends te beleven daar heur :lol:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten