(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door MdJ »

De 3788(beter bekend als "the wispher") is op dienst hoor... :mrgreen: Eindelijk.

't Ding rijdt dus op lijn 11 (Malkenschoten-Stadhoudersmolen,ma/vr), waarbij hij vandaag om 16.16 op het busstation richting Stadhoudersmolen gaat.

Wat wel verschrikkelijk lelijk is het voordisplay. Toen die nog wit-rood was, had hij een LCD-display, nu hebben ze er een LED-display ingezet. En dan is de bestemming-wat er verschrikkelijk klein op staat- niet uitgelijnd.

Voor de Veolia-(Veluwe?) kenners: toen er Pro-data in de bussen werd ingebouwd, hebben ze een tijdje "apparte"bestemmingen getoond, die vrij klein waren. Zo zag het er ongeveer uit.
Bij twijfel: gebruik beton.
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Klaasje »

Ik heb vandaag mogen genieten van een stinkbom op de Almeerse stadsdienst :lol: Nou was die stinkbom zelf niet om van te genieten, maar de reizigers om me heen wel :mrgreen:
Allemaal mensen die smerige blikken trokken, en wat jeugd die elkaar beschuldigden van het loslaten van darmgeurtjes :mrgreen: Eigenlijk had ik die geur daar wel voor over :D
(trouwens wel handig dat die dakluiken open kunnen)
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Mark »

Vanmorgen een Mercedes Citaro op lijn 12 in Hengelo... wat een dramatische bussen zijn dat zeg. De Ambassadors die hier normaal rijden hebben tenminste nog fatsoenlijke stoelen, vanmorgen zat ik op een plank en er kwam een enorm kabaal uit de motor :N
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Die Citaro's hier in Nijmegen zijn echt stil.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Mark schreef:Vanmorgen een Mercedes Citaro op lijn 12 in Hengelo... wat een dramatische bussen zijn dat zeg. De Ambassadors die hier normaal rijden hebben tenminste nog fatsoenlijke stoelen, vanmorgen zat ik op een plank en er kwam een enorm kabaal uit de motor :N
Dat zal waarschijnlijk een 2800 geweest zijn, die dingen zijn inderdaad zo gaar als boter. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
gbml
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 20:47

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door gbml »

Vanmorgen in zo'n rood-grijze 12,8 meter volvo gezeten op lijn 152 in Almere. En ik zou je moeten zeggen: Wat rijden die bussen lekker zeg. Veel stiller dan die 14 meter wagens. Wel jammer dat die nieuwe bussen voller zitten dan vroeger, maar dat weerhoud mij niet om negatief over deze bus te zijn. En die rood-grijze kleurstelling ziet er leuk uit, in plaats van dat saaie groene. Ik heb wel genoeg bussen gezien in Almere met die uitgekeken kleur. Kortom, Connexxion heeft eindelijk iets nuttigs gedaan. :lol:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Stefan schreef:
Mark schreef:Vanmorgen een Mercedes Citaro op lijn 12 in Hengelo... wat een dramatische bussen zijn dat zeg. De Ambassadors die hier normaal rijden hebben tenminste nog fatsoenlijke stoelen, vanmorgen zat ik op een plank en er kwam een enorm kabaal uit de motor :N
Dat zal waarschijnlijk een 2800 geweest zijn, die dingen zijn inderdaad zo gaar als boter. :lol:
En maar scheuren op streeklijnen met die dingen, geweldig toch :mrgreen:
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Het kan nooit zo erg zijn als die Citaro's uit de serie 2222 t/m 2226 die we hier in Heinenoord gehad hebben.. Die vielen letterlijk uit elkaar (Lees: Bumpers die er af vallen, motorkappen die afbreken tijdens de rit, bodemplaten die losschieten et cetera..). :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Het is niet zo goed gesteld met alle relatief oude standaard Citaro's die in Nederland rijden volgens mij, die van het GVB zijn ook niet echt perfecte bussen :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

En die van Arriva in Dordt ook niet bepaald als je ziet wat een storingen erin zitten.

Al vallen ze nog mee vergeleken met de proefbusjes die hier in de periode 1994-1997 hebben gereden... heb ooit verhalen gehoord van een chauffeur die met zo'n ding rechtsaf wilde, echter ging de bus rechtdoor :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Chauf21 »

Joshua schreef:Hmm volgensmij vraagt de NS een instaptarief van 16 euro maar is de borg standaard 4 euro (samen 20 euro). Maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen.
Maar er hoeft maar 0 euro op je kaart staan om met de bus te reizen en maar 16 euro om de trein in te stappen.
Om dit nog maar even te beantwoorden: het instaptarief bij de NS is €20 (in bepaalde gevallen €10). Wel kan je vier euro in de min staan, waardoor je ook met €16 euro kan inchecken. Maar het instaptarief is en blijft €20, een borg kent de NS niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Wat is dan het verschil tussen borg en instaptarief?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Een wolf in schaapskleren?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

De borg (die dus bij stads- en streekvervoer 4 euro is) krijg je weer teruggestort als je uitcheckt. Het instaptarief niet, die bij het stads- en streekvervoer 50 cent (78 cent voltarief) is. Dat instaptarief is dus zeg maar de basisstrip van de strippenkaart. Maar het lijkt me vrij sterk dat bij de trein het instaptarief 20 euro is, dat zou dus betekenen dat elke treinrit, dus ook een ritje Arnhem-Arnhem Velperpoort of Den Haag C-Den Haag HS, minimaal 20 euro kost? Want zoals ik al zei, de borg krijg je terugbetaald, het instaptarief niet.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Ardan schreef:Het instaptarief niet, die bij het stads- en streekvervoer 50 cent (78 cent voltarief) is.
Instaptarief reductie is 52 cent, althans, dat is het bij Arriva en dat bedrag was toch overal gelijk?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Borg is de term die wij gebruiken, maar die dus volgens de terminologie niet bestaat.

Er is een instaptarief, bij de NS is dat €20, bij overige vervoerders €4
Er is een basistarief, bij de NS is dat er niet, bij de overige vervoerders is dat €0,78 (voltarief)
En er is een kilometertarief.

Wat hier met borg wordt bedoeld is het instaptarief, en het bedrag wat hier instaptarief wordt genoemd is dus basistarief. Daar komt de verwarring vandaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door webguy »

Behalve dus dat een instaptarief niet een 'tarief' is, maar dat krijg je aan het einde van je rit terug, min de km prijs. Het is een beetje slechte keus van terminologie. Ik geloof dat eerder ook de term borg gebruikt werd :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Rijden er dit jaar eigenlijk nog Flexity Swift A32 in Nederland of zijn die allemaal verdwenen met de nieuwe dienstregeling?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Het is allemaal weg, de driejarige proef op Gouda-Alphen is voorbij, en ze zijn nu nergens meer in Nederland actief. Misschien komt dat nog? Ik denk dat die dingen ook wel op RandstadRail kunnen rijden. In theorie dan.
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Wat jammer, nou heb ik er nooit een ritje mee mogen maken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Die staan op dit moment allemaal werkloos op het terrein in Alphen aan den Rijn. Ik denk ook niet dat er op de korte termijn iets met die stellen wat gaat gebeuren, ze zijn niet geschikt voor gebruik door de HTM zelf (andere spanning op de bovenleiding) en de serie is te klein voor toekomstig gebruik op de RijnGouweLijn (in hoeverre dat doorgaat is trouwens ook steeds meer de vraag)

Maar mocht je ze zoeken, de stellen in Nederland zijn samen besteld met de SL en die rijden (natuurlijk) nog wel gewoon op de Tvärbanan (lijn 22) en Nockebybanan (lijn 12) in Stockholm bij onderaannemer Veolia Transport.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Freek »

Iets wat me gisteren op viel in Nijmegen. Wellicht dat het te maken heeft met afwisselend tonen van reisinfo en camerabeelden, het is in ieder geval een verbetering. Infoxx vertoond namelijk meer info. Eerder was het namelijk alleen een lijstje met de eerst volgende bushaltes. Nu worden deze afgewisseld met een scherm waar groter op staat wat de volgende halte is en een scherm waarop wordt getoond hoelaat de eindbestemming wordt bereikt. Infoxx update? of gewoon een andere versie?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Da's de nieuwste InfoXX-versie, de bussen in het BRU en op de Zuidtangent hebben dat ook (en vast nog in meer regio's).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Die in Utrecht kunnen zelfs treinaansluitingen tonen (hoewel de meeste bussen dat zo te zien nog niet kunnen). Ik zag het vorige week maandag toevallig, het zag er goed uit. Lijkt op het 'normale' aansluitingenscherm, maar dan met een blauwe kleurstelling en een kolom voor vertragingen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Die in Utrecht is wel het meest uitgebreid denk ik:

Haltelijst
Grote Volgende Halte
Aansluitingen overige buslijnen
Aansluitingen op de treinen
Informatie over omleidingen
Amber Alert
Connexxion Mededelingen.

Veel meer moet het niet worden trouwens.

Nou, het was weer gezellig vandaag. Na een bezoekje aan het altijd gezellige Amstelveen was ik van plan om nog even met de metro naar Kraaiennest te gaan om nu eindelijk eens te zien wat die troep daar nu is. Maar bij A.J. Ernststraat begon het feest: Er kon niet naar RAI gereden worden door een incident bij de NS. Zuid werd het eindpunt. Lijn 50 zou wel blijven rijden. Op Zuid aangekomen kwam meteen een lijn 50 aan, dus iedereen erin, om vervolgens nog 10 minuten stil te staan voor een rood sein. Daarna vertrokken we, op het noordelijke spoor (normaal richting Zuid) naar Overamstel, RAI werd voorbijgereden zonder te stoppen. Vanuit de metro was nog wel te zien dat de politie het stoffelijk overschot had bedekt en dat er een brancard op het spoor was gelegd (het was gebeurt langs het perron richting station Zuid). De trein was al wel weg. Wonder boven wonder ging de overstap op de Van Der Madeweg wel goed.

Kraaiennest is echt klein nu, volgens mij paste de metro er maar net langs, zo kort is het perron nu. Toch raar als je daar de hele zomer nog bent geweest. Zwartreizen is er geen probleem, met die twee paaltjes is het wel heel eenvoudig.

Op buslijn 41 reed alweer een gelede Citaro rond. Echt veel toegevoegde waarde had het niet, de bus zat niet eens voor de helft vol.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten