OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door M57 »

tsov schreef:Bee meldt 3xV in de s3100, zojuist vertrokken vanaf Shl.
Daarentegen werden er VIRM's op pad gestuurd in de series s3900 en s3700. Dit had vast te maken met een wisselstoring te Hoofddorp.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

M57 schreef:
tsov schreef:Bee meldt 3xV in de s3100, zojuist vertrokken vanaf Shl.
Daarentegen werden er VIRM's op pad gestuurd in de series s3900 en s3700. Dit had vast te maken met een wisselstoring te Hoofddorp.
Bij dat circus lijkt ook nog een SGM-III in de s3500 verdwaald te zijn, kreeg ik het afgelopen uur te horen vanuit Bijlmer ArenA :shock:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Dexter schreef:Vandaag op Shl weer hetzelfde liedje: Zelfde plaats, zelfde tijd, andere dag. Ik kom met een vertraagde s2100 binnen op Shl omdat ik eerst bij Asra op een passerende, vertraagde s3500 had staan wachten, laten ze die weer leeg voor ons vertrekken naar Hfdo. De trdl reageerde bijna verbaasd op mijn waarom-vraag.
De viersporigheid van de Schipholtunnel is wat betreft de laatste jaren ook verspild geld geweest. Door die gekke planningen kan je daar ook niet meer leuk met treinen naast elkaar erdoorheen razen. :N
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Tochjo »

Joshua schreef:Ik heb vandaag ook weer een ritje gemaakt in de GTW van Veolia. Ik ging naar me ouders toe. Alleen de uitschuiftreden werden niet uitgeschoven op de stations. Waarschijnlijk vast gevroren of zo.
Vanmiddag stel 360 gezien waar de schuiftreden niet werkten. Op de displays stond zowel binnen als buiten de trein "LET OP geen schuiftrede".
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag verschillende treinreizen gemaakt (7x) en gewoon 'maar 1x gecontroleerd.
Afgelopen donderdag ook al.
Zijn ze aan het bezuinigen op controle ofzo? :P
3 0 7 9
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Nou ik heb sinds 30-12 redelijk veel controles gehad eigenlijk :)
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Die dag ben ik natuurlijk weer net niet met de trein geweest. Ja een klein stukje maar. Nm naar Ah, en daar heb ik dus NOOIT controle :roll:
3 0 7 9
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Raymond »

--Stefan-- schreef:Vandaag verschillende treinreizen gemaakt (7x) en gewoon 'maar 1x gecontroleerd.
Afgelopen donderdag ook al.
Zijn ze aan het bezuinigen op controle ofzo? :P
Nu ze al die studentenchipkaarten aan het controleren zijn, zijn ze (zeker in een drukke trein) bijna 2x zo lang bezig met controleren. Dat schiet dus niet op.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Trajecten die ik veel af reis:
Nijmegen - Arnhem
Nijmegen - Cuijk

Controlle? Het afgelopen half jaar tussen Nijmegen en Arnhem 0 keer. Terwijl ik er toch ongeveer 1 keer per week mee reis.
Het afgelopen half jaar tussen Nijmegen en Cuijk: 3 keer met iedere keer dezelfde conducteur met zijn grijze snor en altijd de wel bekende chagrijnig heid. Reis er ongeveer 1 keer per week mee naar me ouders.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

@Joshua: Ah-Nm is een stukje van pak 'm beet 10 minuten en de IC's daar rijden vrijwel altijd met VIRM dubbeldekkers, als jij dan achterin of juist voorin gaat zitten is de trefkans ook wel heel erg klein.

Chagerijnige hc? Tip: Probeer het zelf eens met 'Goedemorgen, -middag of -avond!' Lijkt me sterk dat je dan geen reactie krijgt. Zo had ik vanmiddag een sleuteldienstje op een een drukke slag Ddr-Bd met een spits-s2200. Ik knip als mcn dan wel geen kaartjes, maar ik loop wel even een servicerondje door de trein (met bijbehorende 'Goeiemorgen, -middag of -avond') en ik ben in een volle VIRM VI wel 0x teruggegroet. Alsof de mensen bang zijn dat we daar toeslag voor rekenen ofzo. Dus zijn het nou chagerijnige hc's of zijn het toch ook vaak de forenzen zelf?
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Vaak allebei, 's morgens vroeg :lol:
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Caspar »

In trein t4582 zat er net een jongen vlak achter me die in een diepe slaap verkeerde. Dat was ie al bij het binnenkomen in Amsterdam. Hij werd pas wakker naar enig trek en duw werk aan zijn armen door de vrouwelijke HC. Een zinnig woord kwam er niet uit, en het duurde ook een paar minuten voordat ie besefte waar ie was. Hij moest van Amersfoort naar Harderwijk, maar had te veel gedronken en was in de verkeerde trein gestapt en in slaap gevallen. Helaas gaat er dus niets meer naar Amsterdam op dit tijdstip (om over Harderwijk nog maar te zwijgen). Hij is al zwalkend richting de taxistandplaats gegaan. In het 10 minuten durende gesprek met de HC zijn er wel 100 ziektes langs gekomen. De HC zei terecht dat ze voor zulke mensen niet aan een oplossing mee gaat denken, als ze zo onbeschoft te woord wordt gestaan.
Ik denk trouwens dat een hotelletje nemen aanzienlijk goedkoper is dan vanuit Hoorn met een taxi naar Harderwijk te gaan.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Dexter schreef:@Joshua: Ah-Nm is een stukje van pak 'm beet 10 minuten en de IC's daar rijden vrijwel altijd met VIRM dubbeldekkers, als jij dan achterin of juist voorin gaat zitten is de trefkans ook wel heel erg klein.

Chagerijnige hc? Tip: Probeer het zelf eens met 'Goedemorgen, -middag of -avond!' Lijkt me sterk dat je dan geen reactie krijgt. Zo had ik vanmiddag een sleuteldienstje op een een drukke slag Ddr-Bd met een spits-s2200. Ik knip als mcn dan wel geen kaartjes, maar ik loop wel even een servicerondje door de trein (met bijbehorende 'Goeiemorgen, -middag of -avond') en ik ben in een volle VIRM VI wel 0x teruggegroet. Alsof de mensen bang zijn dat we daar toeslag voor rekenen ofzo. Dus zijn het nou chagerijnige hc's of zijn het toch ook vaak de forenzen zelf?
Deze chagrijnige controleur werd boos omdat ik mijn Studenten OV onder uit mijn tas moest halen. Ik had hem ergens in moeten stoppen waar ik hem meteen voor de dag kon halen toen hij binnen kwam. Wel ik kan begrijpen dat hij liever had gehad dat ik mijn OV meteen in me hand had zodat hij gewoon door kon gaan met het knippen van kaartjes. Maar om er boos om te worden vind ik toch echt belachelijk.
En ik ben juist iemand die meestal de controleurs vriendelijk aanspreekt. Maar hij is toch echt een uitzondering op de regel.
En Veolia heeft maar 20 controleurs in dienst dus je herkent ze nogal redelijk snel als je met enige regelmaat met het traject reist. Overegens heb ik ook genoeg vriendelijke controleurs gehad zowel bij de NS als Veolia.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door STF »

Wat ik storender vind is mede-reizigers die duidelijk in de gaten hebben dat de conducteur langzaam maar zeker hun kant op komt om de vervoerbewijzen te controleren , ze dan pas in hun tas of portemonee gaan zoeken tegen de tijd dat de conducteur naast hen staat.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Bee schreef:(...)
Bij dat circus lijkt ook nog een SGM-III in de s3500 verdwaald te zijn, kreeg ik het afgelopen uur te horen vanuit Bijlmer ArenA :shock:
Check. 15 37 vertrok hij in de s3100 uit Utrecht naar Nijmegen. Dingetje zat stampvol, maar ja, wat verwacht je dan ook :lol:
Zes minuten later vertrok ik per s3500 naar Schiphol, die werd gereden door de m4206, die redelijk zitvol zat.
Ik doe ook maar wat
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wout87 »

Voor de liefhebbers van mat 64 er zit 2x plan V in de t3639 richting Roosendaal
Laatst gewijzigd door Chauf21 op di 12 jan 2010, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: 't' voor het treinnummer
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Wout87 schreef:Voor de liefhebbers van mat 64 er zit 2x plan V in de 3639 richting Roosendaal
Pfff, ik moet er niet aan denken om zo lang in een matje te zitten :P
Eén keer gehad van Nm naar Zl. Dodelijk :|
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

En dat was per drgl 2007 nog planmatig ook, er heeft een half jaar praktisch alleen mat'64 gereden. Het gekke is nog dat je er uiteindelijk aan gewend raakt en die krengen gaat waarderen. Maar was wel blij verrast dat ik steeds meer VIRMpjes zag instromen.
Ik doe ook maar wat
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Ik vond dat spul altijd verschrikkelijk krap van Dv naar Zl. In Dv proppen zich zoveel mensen die smalle trein in, gewoon niet lekker. De s5700 is wat dat betreft hetzelfde soort serie. Eigenlijk is het gewoon prutspul als het niet op volle lengte rijdt en zelfs dan vaak behelpen...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Maar niets overtreft Mat '64 op volle snelheid, op een mooie lentedag met de raampjes open in een rustige coupe. Dat geluid :lol:
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Ik vind het optrekgeluid vanaf een perron veel mooier. Zit je er niet in, geniet je er juist van. :Y
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

De t36758 reed vandaag met 2x GTW 2/8, dat was toch wel erg ruim voor deze trein... zullen wel splitsingsprobleempjes geweest zijn: het stel dat nu voorop zat had op de heenweg naar Geldermalsen al als LM terug gemoeten van Gorinchem naar Dordrecht om een andere trein te versterken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

NS-Reiziger schreef:Ik vond dat spul altijd verschrikkelijk krap van Dv naar Zl. In Dv proppen zich zoveel mensen die smalle trein in, gewoon niet lekker. De s5700 is wat dat betreft hetzelfde soort serie. Eigenlijk is het gewoon prutspul als het niet op volle lengte rijdt en zelfs dan vaak behelpen...
Ik zie eigenlijk al een paar dagen lang in de (brede) middagspits een DD-AR rijden in de s5700. :o
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Chauf21 »

Vanmiddag op station Amsterdam Amstel: de s4000 van 15.25 uur staat bijna tot vertrektijd probleemloos aangekondigd. Dan wordt even voor vertrektijd doorgeflapt naar +10 (wist men dat niet eerder?). Even na vertrektijd komt er 2x Plan V (gebruikelijke inzet) voorbij rijden. Oké, leeg matritje, zou kunnen. Een intercity naar Utrecht e.v. (VIRM-VI) komt aanrijden, maar op de CTA staat nog steeds de s4000 aangekondigd. Verwarring alom (kan dat nou niet anders?). Inderdaad tien minuten later komen er wederom twee V'tjes aanrijden. Maar welk licht binnen NS heeft bedacht dat twee stellen V genoeg is voor de s4000? Vanaf Amstel dus staanplaatsen, vanaf Duivendrecht ook meer en meer reizigers in de gangpaden. Kan dat nou niet anders -O-
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Chauf21 schreef:Kan dat nou niet anders -O-
Ik noem het logische antwoord: Ja, de s4000 niet nemen.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten