Plaatsnamen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Plaatsnamen

Bericht door Geert »

In 1998/1999 heeft NS volgens mij wel meer namen veranderd. Volgens mij zijn toen ook veranderd: Rotterdam CS, Den Haag CS, Leiden, Amsterdam CS, Utrecht CS (alle veranderd naar -> Centraal), Almere CS (Almere Centrum) en Schiedam/Rotterdam-West (-> Schiedam Centrum). Bovendien werd toen toch de nieuwe huisstijl ingevoerd? (als in: de bordjes moesten toch vervangen)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Plaatsnamen

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het hernoemen van een station kost een sloot met geld waar je u tegen zegt, een gemeente zal dat in veel gevallen niet zomaar kunnen betalen, ook al is de officiële naam anders dan de stationsnaam.
Station Nieuweschans wordt nu 'Bad Nieuweschans' :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Plaatsnamen

Bericht door Suus »

Ja, maar volgens mij heeft daar iemand een sloot geld voor over, namelijk de uitbater van de kuuroorden :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Plaatsnamen

Bericht door Geert »

Idem dito voor Tilburg West --> Tilburg Universiteit. Kosten: 26.000 euro...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Plaatsnamen

Bericht door Ronald »

gkw1969 schreef:Mocht het zo zijn dat er binnen een provincie een dubbele plaatsnaam voorkomt, dan moet er wel even gekeken worden naar de gemeente. Maar bij mijn weten komt dat niet voor bij trein en bus.
De Zeeuwse lijn 133 komt zelfs twee keer door een "Serooskerke". Serooskerke op Walcheren en Serooskerke op Schouwen :wink: .
tsov schreef:Veenwouden en Zwaagwesteinde liggen beiden in de gemeente Dantumadeel die in 2009 zijn namen verfrieste.
Ook de gemeente Menaldumadeel gebruikt vanaf 1 januari 2010 officiëel de Friese benaming, dus het station Dronrijp zal ook een kleine aanpassing moeten krijgen (Dronryp). Deinum kan hetzelfde blijven (scheelt weer...).
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Plaatsnamen

Bericht door gkw1969 »

rhk_amf schreef:
gkw1969 schreef:Mocht het zo zijn dat er binnen een provincie een dubbele plaatsnaam voorkomt, dan moet er wel even gekeken worden naar de gemeente. Maar bij mijn weten komt dat niet voor bij trein en bus.
De Zeeuwse lijn 133 komt zelfs twee keer door een "Serooskerke". Serooskerke op Walcheren en Serooskerke op Schouwen :wink: .
Ware het niet dat Serooskerke op Schouwen verder niet op de kaart weer te vinden is en Connexxion hierbij heel simpel op inspeelt om Serooskerke op Schouwen de toevoeging (S) te geven.
When you're tired of London, you're tired of life
Oud forumgebruiker

Re: Plaatsnamen

Bericht door Oud forumgebruiker »

Waren er ook niet twee Driehuis-en?

Overigens mag wat mij betreft Koog Bloemwijk ook weleens Koog a/d Zaan worden en Koog-Zaandijk gewoon Zaandijk.... Want die stationsnamen slaan werkelijk als een tang op een speenvarken... :roll:

Bij de Connexxion worden de stations ook resp. "Koog aan de Zaan, Koog Bloemwijk NS" en "Zaandijk, Koog-Zaandijk NS" genoemd, slaat in wezen helemaal nergens op dat die stations niet de naam het dorp hebben.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten