Mag ik even kwijt #34

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daantje »

Ik heb me vandaag op het lab gesneden aan een besmet mes -O- Is al geen fijne wond (half m'n nagel, half m'n vinger) maar dan moet je ook weer bloed gaan laten prikken bij de SEH enzo, al die regels. De microbioloog verwachtte overigens niet dat ik een risico liep.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door webguy »

Ach, beter effe prikken en weten dat je wat hebt dan over een paar maanden flink ziek worden :P
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daantje »

True :)

Al moet ik over drie maanden opnieuw bloed laten prikken, dan testen ze het en als er dan iets uitkomt gaan ze het vergelijken met dat materiaal van vandaag om te zien of ik al iets had toen ik me sneed of dat ik dat echt daarvan opgelopen heb.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daniel »

Twee collega's en ik zijn vandaag 'n hele dag bezig geweest met 't downgraden van 'n oude PC naar Windows 98 en het vervolgens installeren van de software van wat lab-apparatuur. En dat alleen maar om er voortaan met USB de data eraf te halen (de nog oudere PC oorspronkelijke PC van dat apparaat draaide nog onder Windows 95 :P )
Wat 'n gedoe zeg, vooral om de instellingen allemaal weer goed te krijgen met een niet al te duidelijke handleiding. Maargoed, 't werkt nu bijna... nu dat hele circus nog 'n paar keer herhalen (vrijgekomen PC upgraden naar Windows 98 en dan weer een volgend apparaat overzetten... ach, 't houdt je bezig)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Joshua »

Reiziger Ddrs schreef:Twee collega's en ik zijn vandaag 'n hele dag bezig geweest met 't downgraden van 'n oude PC naar Windows 98 en het vervolgens installeren van de software van wat lab-apparatuur. En dat alleen maar om er voortaan met USB de data eraf te halen (de nog oudere PC oorspronkelijke PC van dat apparaat draaide nog onder Windows 95 :P )
Wat 'n gedoe zeg, vooral om de instellingen allemaal weer goed te krijgen met een niet al te duidelijke handleiding. Maargoed, 't werkt nu bijna... nu dat hele circus nog 'n paar keer herhalen (vrijgekomen PC upgraden naar Windows 98 en dan weer een volgend apparaat overzetten... ach, 't houdt je bezig)
Tja ga eens voor de grap porberen Windows 3.11 te installeren. Moest dat op mijn opleiding doen het eerste jaar en vond het nog een hele prestatie.
Dat is teminste nog echt installeren. Tegenwoordig is alles plug & play en kun je met enkele drivers een PC voorledig werkend krijgen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daniel »

Gelukkig is de software van de apparatuur al dusdanig modern dat die op Windows 95 en hoger (nouja, alleen 98 verder dus) werkt. Voor wie afvraagt waarom we niet gewoon de software vervangen... die is een beetje heel erg duur.
Plus dat er dan ook nieuwe hardware bij komt, want de apparaatjes hebben ook nog een mooie printplaatje wat in een inmiddels verouderd type slot op het moederbord moet. Dat zit dus ook weer niet op moderne PC's.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wie verzamelde ook alweer chipkaartjes? Ik heb een nachtbuskaartje!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:Gelukkig is de software van de apparatuur al dusdanig modern dat die op Windows 95 en hoger (nouja, alleen 98 verder dus) werkt. Voor wie afvraagt waarom we niet gewoon de software vervangen... die is een beetje heel erg duur.
Plus dat er dan ook nieuwe hardware bij komt, want de apparaatjes hebben ook nog een mooie printplaatje wat in een inmiddels verouderd type slot op het moederbord moet. Dat zit dus ook weer niet op moderne PC's.
Ja, en dan gaat morgen de oude computer stuk, en dan kun je alsnog upgraden. -O-
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Daniel »

Neuj hoor, we hebben zowiezo nu al een extra computer erbij (vier stuks voor drie apparaten) om nog terug te kunnen mochten we het niet werkend krijgen. Daarnaast heeft een van m'n collega's nog 'n oude staan waar Windows 98 op kan en ook ik heb er nog eentje staan die bruikbaar zou kunnen zijn. 'tis dus in principe mogelijk ze alledrie te vervangen door 'n minder oud exemplaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door ODRAIL »

Joshua schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Twee collega's en ik zijn vandaag 'n hele dag bezig geweest met 't downgraden van 'n oude PC naar Windows 98 en het vervolgens installeren van de software van wat lab-apparatuur. En dat alleen maar om er voortaan met USB de data eraf te halen (de nog oudere PC oorspronkelijke PC van dat apparaat draaide nog onder Windows 95 :P )
Wat 'n gedoe zeg, vooral om de instellingen allemaal weer goed te krijgen met een niet al te duidelijke handleiding. Maargoed, 't werkt nu bijna... nu dat hele circus nog 'n paar keer herhalen (vrijgekomen PC upgraden naar Windows 98 en dan weer een volgend apparaat overzetten... ach, 't houdt je bezig)
Tja ga eens voor de grap porberen Windows 3.11 te installeren. Moest dat op mijn opleiding doen het eerste jaar en vond het nog een hele prestatie.
Dat is teminste nog echt installeren. Tegenwoordig is alles plug & play en kun je met enkele drivers een PC voorledig werkend krijgen.
Ik had de eer om vorig jaar Windows Vista een paar keer opnieuw installeren op mijn pc, bleek later dat de versie van Vista niet goed overweg kon met Office 2003 :(. Je moet er alleen net achter komen. Maar goed alles draait nu wel goed met Office 2007 :).
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Joshua »

Toch best vreemd want Office 2003 zou probleemloos op Windows Vista moeten werken naar wat enkele updates. (Illegaal is dus een ander verhaal)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Ik heb me vandaag op het lab gesneden aan een besmet mes -O- Is al geen fijne wond (half m'n nagel, half m'n vinger) maar dan moet je ook weer bloed gaan laten prikken bij de SEH enzo, al die regels. De microbioloog verwachtte overigens niet dat ik een risico liep.
Is het weer snijdag op het forum? Ik kwam een beetje ongelukkig in aanrakking met een velletjes papier. En mijn collega al twee keer.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door ODRAIL »

Joshua schreef:Toch best vreemd want Office 2003 zou probleemloos op Windows Vista moeten werken naar wat enkele updates. (Illegaal is dus een ander verhaal)
Hij was inderdaad niet op de juiste wijze aangeschaft :wink:. Tevens was het ook een geheugenprobleem.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door webguy »

Reiziger Ddrs schreef:Neuj hoor, we hebben zowiezo nu al een extra computer erbij (vier stuks voor drie apparaten) om nog terug te kunnen mochten we het niet werkend krijgen. Daarnaast heeft een van m'n collega's nog 'n oude staan waar Windows 98 op kan en ook ik heb er nog eentje staan die bruikbaar zou kunnen zijn. 'tis dus in principe mogelijk ze alledrie te vervangen door 'n minder oud exemplaar.
Tijd voor een splinternieuw PC met een Virtual Machine met Windows 98? Dat werkt meestal wel, tenzij je hele ingewikkelde hardware nodig hebt :P Enne, Compatibiliteitsmodus werkt niet in XP of hoger?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Joshua »

webguy schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Neuj hoor, we hebben zowiezo nu al een extra computer erbij (vier stuks voor drie apparaten) om nog terug te kunnen mochten we het niet werkend krijgen. Daarnaast heeft een van m'n collega's nog 'n oude staan waar Windows 98 op kan en ook ik heb er nog eentje staan die bruikbaar zou kunnen zijn. 'tis dus in principe mogelijk ze alledrie te vervangen door 'n minder oud exemplaar.
Tijd voor een splinternieuw PC met een Virtual Machine met Windows 98? Dat werkt meestal wel, tenzij je hele ingewikkelde hardware nodig hebt :P Enne, Compatibiliteitsmodus werkt niet in XP of hoger?
Dat zou ik toch eerder voor VMware gaan omdat het toch wat betrouwbaarder is als Viritual PC.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door webguy »

"Virtual Machine" is een generieke term :P Ik bedoelde dan zelf VirtualBox van Sun, gratis en werkt perfect. VMWare is ook aardig maar omslachtig als je de Player versie gebruikt. Virtual PC is er ook, van Microsoft...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Geert »

VMware werkt echt super. Alleen heeft waarschijnlijk de helft van het forum al niet meer door waar het over gaat :mrgreen:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door webguy »

Mja, hoeveel heb je betaal voor VMWare ;) Ik heb al mn ontwikkeltroep in een VM gezet: alle ingewikkelde builds enzo :P
En voor de niet kenners: het gaat om een virtuele of "nep" computer op je computer. Met die software kan je meerdere besturingssystemen tegelijk draaien...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Wubbo »

Ik dacht even dat dit topic 'Ben het even kwijt' heette ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Suus »

webguy schreef:Mja, hoeveel heb je betaal voor VMWare ;) Ik heb al mn ontwikkeltroep in een VM gezet: alle ingewikkelde builds enzo :P
En voor de niet kenners: het gaat om een virtuele of "nep" computer op je computer. Met die software kan je meerdere besturingssystemen tegelijk draaien...
Bootcamp *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door deadlock »

Joshua schreef:Dat zou ik toch eerder voor VMware gaan omdat het toch wat betrouwbaarder is als Viritual PC.
Het is echt niet betrouwbaarder. Het is even stabiel als workstation. Het ondersteunt alleen veel minder guest OS'en en heeft iets minder features.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Stefan »

Ik heb laatst voor de grap nog eens Windows 3.11 op in een Virtual Machine geïnstalleerd, mét VMware overigens. Wel de illegale versie.. :@ :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door webguy »

Lol :) Overigens is VirtualBox een prima VMWare vervangen voor thuisgebruik. Zelf vind ik 't nog handiger werken ook...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door ODRAIL »

Wubbo schreef:Ik dacht even dat dit topic 'Ben het even kwijt' heette ;-)
Ja..., En... :)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door MdJ »

Je was even kwijt, hoe het topic heette :mrgreen: :lol:
Bij twijfel: gebruik beton.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten