(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Die informatie over omleidingen ziet er overigens niet uit doordat alle vervallen haltes achter elkaar geplakt staan... om nog maar te zwijgen over de mededeling betreffende de zomerdienst waarvan een stuk ontbrak (tekst hield halverwege op, terwijl er plek zat was op het scherm)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door mb90 »

Vanmorgen zag ik rond 9:55 uur de RET-ZGT 802 langs de Noordsingel in Rotterdam rijden. Deze wordt waarschijnlijk voor de nieuwe tramlijn 11 in Blijdorp gebruikt en heeft nog steeds een analoge filmrol, maar wel de nieuwe grijze huisstijl van de RET. Het ziet er dus best opvallend uit. :P Ik heb helaas geen foto, want ik zag hem vanuit een bus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Het zullen wel goedkope reisjes geweest zijn voor de met chipkaart reizende reizigers in Qliner 388 die om 16.46 uur uit Utrecht vertrok: de kaartlezers hebben de hele rit op "Ut Jaarbeurs" gestaan, maar men kon zo te zien (nouja, horen) wel gewoon in- en uitchecken.
Door wat opstoppingen in Utrecht waren we precies op tijd in Sliedrecht (normaal vaak iets te vroeg) en kon ik daar de trein niet halen, dus maar tot Dordrecht blijven zitten. 't duurde echter allemaal wat langer dan normaal, want de N3 stond muurvast door een mini-kettingbotsing waarbij drie auto's betrokken waren.

Maargoed, dat deed me in de Arriva 722 op lijn 3 belanden die weer een ander chipkaartprobleempje had: de GPS was het spoor bijster bij de wisseling van ritnummer op halte Merbau. Als gevolg daarvan bleven de kaartlezers hangen op "Ddr Merbau CHECK IN NIET TOEGESTAAN", pas toen de chauffeur handmatig de halte instelde ging 'ie naar de volgende halte. Ging echter nog altijd niet helemaal lekker want Albatros pakte de haltes nog niet. Na nog 'n handmatige ingreep liep de kaartlezer bij mijn uitstaphalte juist weer een halte voor i.p.v. achter.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Ik had vanochtend lijn 164 van 12.13u, en de chauffeur van deze bus wordt altijd afgelost op de Heinenoord, Busstation. Normaal gesproken is het afmelden bij de Albatros geen probleem.. Deze keer ging het echter niet helemaal goed, de lijnfilm sprong op "SORRY, BUITEN DIENST" en de haltenaam "Hnd Busstat" verdween van de kaartlezers. Tussen Heinenoord en Zuidplein is er ook geen volgende halte aan gegeven geweest op de lichtkrant en ik heb ook geen halteafroep gehoord. Op Zuidplein ben ik wel gewoon uitgecheckt, zonder problemen. Op de displays van de lezers stond echter alleen de datum, tijd en "DIENST GEOPEND". Apart, maar goed, het werkte in ieder geval nog wel.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Nou, het was weer gezellig vandaag. Na een bezoekje aan het altijd gezellige Amstelveen was ik van plan om nog even met de metro naar Kraaiennest te gaan om nu eindelijk eens te zien wat die troep daar nu is. Maar bij A.J. Ernststraat begon het feest: Er kon niet naar RAI gereden worden door een incident bij de NS. Zuid werd het eindpunt. Lijn 50 zou wel blijven rijden. Op Zuid aangekomen kwam meteen een lijn 50 aan, dus iedereen erin, om vervolgens nog 10 minuten stil te staan voor een rood sein. Daarna vertrokken we, op het noordelijke spoor (normaal richting Zuid) naar Overamstel, RAI werd voorbijgereden zonder te stoppen. Vanuit de metro was nog wel te zien dat de politie het stoffelijk overschot had bedekt en dat er een brancard op het spoor was gelegd (het was gebeurt langs het perron richting station Zuid). De trein was al wel weg. Wonder boven wonder ging de overstap op de Van Der Madeweg wel goed.
Dan zat je waarschijnlijk in dezelfde metro als een vriend van mij :lol:. Ik kwam er overigens langs toen het ongeluk nog heel vers was. Ik zat in de eerste 3500 die vanaf Bijlmer werd opgheven en ben verder gereisd per 50, op Overamstel aangekomen werd omgeroepen dat er enkel nog enkelspoor gereden kon worden en dat er niet gestopt werd op RAI. Ik zag aan de overzijde van he tperron al een 51 staan en weet uit ervaring "wie het eerst komt die het eerst maalt" dus ben overgestapt op de 51, en jawel, we vertrokken als eerst. Met een tikkie accent klonk: "Dames en heren, uw aandacht alsjeblieft: deze metro zal niet stoppen te station RAI op last van de politie, het volgende station zal zijn: Zuid WTC.", waarop enkele ouwe mannen (met een verschikkelijk naar accent, je weet wel: loop'n en werk'n, waarschijnlijk afkomstig van de NO die in Dvd was gestrand) meteen begonnen te zeuren over het accent van de bestuurder en dat ze geen WTC kenden en zal ze wel "effe" vanaf Zuid zouden lopen naar RAI. Ik heb ze véél succes gewenst en was - zeer toevallig - vergeten te vertellen over ene lijn 65, blijf maar lekker in het Oost'n, doei. Toen we langs RAI kwamen zag ik de aanrijdingstrein nog: 4242 + 4234, het was tr. 732. Vanaf Zuid gingen er mondjesmaat treinen, dus maar de opgeheven 739 gepakt die weer terug ging naar Schiphol. Op Schiphol de 5700 die kapot was (Mat'64) waardoor ik tot Leiden met een gang van 70 km/h heb gesukkeld. Er reden maarliefst 3 treinen achter ons die flink in de rooie cijfers gelopen waren ondertussen :mrgreen:.

Oja nog wat geinige dingetjes waar ik vandaag heb ingezeten: DDM-1 naar Rhenen (tr. 14731/7431), ICR naar Alkmaar (tr. 850, voor de 3e dag op rij al) en last but not least: ICM naar Enkhuizen en terug (4554/4569).
GERJAAAAN
Berichten: 18
Lid geworden op: ma 20 apr 2009, 16:42

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door GERJAAAAN »

ziggy schreef:Ik stapte vanavond in tram 1 ri. CS en voor de verandering toonde het display: "18.50 Lijn 1 naar Osdorp Osdorpplein", die had ik nog niet gezien. Vraag me af waarom die bestemming er überhaupt (nog) in zit. Voormalig eindpunt van lijn 1 of 17 ofzo?

Veder begin ik die verzakking tussen de Emmastraat en het Valeriusplein (Koninginneweg), plus bijkomende TSB van 10 km/h ofzo, aardig beu te worden. Wanneer gaan ze daar eens wat aan doen :?.

het osdorpplein was het voormalige eindpunt van lijn 17, toen lijn 1 naar het dijkgraafplein ging.
toen ging lijn 1 naar de aker en ging lijn 17 naar het dijkgraafplein :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Altijd handig, die elkaar inhalende vervoermiddelen... was vanmorgen net te laat voor de bus naar 't station, dus dan maar de volgende genomen. Eenmaal daar aangekomen de trein naar Sliedrecht gepakt waar ik 'n keurige aansluiting had op de Qliner 388 die ik eigenlijk al in Dordrecht had willen nemen.
'tis echt zo'n gevalletje van geluk hebben, want erg veel tijd zit er niet tussen (ca. 1 minuut, maar de Qliner was vanmorgen iets vertraagd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

En opnieuw een gelede bus verdwaald op lijn 41 Muiderpoortstation - Gaasperplasstation, dit keer een Jonckheer.

Het lijkt wel elke keer een andere omloop, dus helemaal snappen doe ik het niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door mb90 »

Vanmiddag was er een stadsbus uit Dordrecht op de streekdienst van Arriva gekomen en dan ook nog eens geen Wright, maar een Citaro en wel de 721. :shock: De 721 was om 16:20 uur te vinden op lijn 192 van Rotterdam naar Hendrik Ido Ambacht:
Afbeelding
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door tsov »

:shock:
Blijf het vreemd vinden dat die dingen geen hoge lijnnummers kunnen filmen...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Tja, dat hebben ze niet ingeprogrammeerd bij het herzien van de bestemmingen om alles goed op de zijfilm te krijgen... net als de streekbestemmingen.

Maargoed, wel opmerkelijk deze inzet want Dordrecht heeft in de spits eigenlijk helemaal geen bussen over. Hoewel het zou kunnen dat er een streekbus in Dordrecht defect geraakt is en de chauffeur de exploitatieve reserve van Dordrecht-stad (die op 't station staat als 'ie geen vertraging op de stadsdienst aan 't opvangen is) heeft meegekregen. Eigenlijk lijkt me dat zelfs de enige aannemelijke optie.

En om nog even bij Arriva-bussen op rare plekken te blijven: ik kwam vanmiddag rond 17.00 uur een gelede Scania van Arriva tegen op de A2 bij Vianen rijdend in de richting Utrecht.

Edit: ik zie nu net een spot van een streekwagen op de stadsdienst in Dordt, geen idee wat dat nu voor rare ruiling is geweest. Toen alles Wright was in 2007 en de Dordtse bussen nog niet naar stadsopstelling verbouwd waren nam er nog weleens een chauffeur een verkeerde bus mee van de buffer, maar een Citaro en een Wright lijken ook zo op elkaar maar niet heus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

GERJAAAAN schreef:het osdorpplein was het voormalige eindpunt van lijn 17, toen lijn 1 naar het dijkgraafplein ging.
toen ging lijn 1 naar de aker en ging lijn 17 naar het dijkgraafplein :)
Waarbij lijn 1 voortaan naar de Aker ging en lijn 17 naar DIjkgraafplein, dat was in 2001. De combino's kwamen in 2002, dus ik snap niet helemaal waarom die die bestemming er dan op heeft zitten :P, maar ja ze hebben we gekkere bestemmingen erin zitten, zoals het Hoofddorpplein.
Bee schreef:En opnieuw een gelede bus verdwaald op lijn 41 Muiderpoortstation - Gaasperplasstation, dit keer een Jonckheer.

Het lijkt wel elke keer een andere omloop, dus helemaal snappen doe ik het niet.
Vandaar ook de term: verdwaald :wink:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Het lijkt mij dat de trams bijna alle mogelijke eindpunten als bestemming in de computer hebben, je weet maar nooit wanneer het nodig is :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door tsov »

Precies, voor omleidingen kan dat verdomd handig zijn ;)
Heb nog wel een foto van de bestemming Hoofddorpplein
Afbeelding
Met de marathon in 2008 was de 2 geknipt in een stuk CS - Surinameplein (via de route van lijn 1...) en een stuk Hoofddorpplein - Nieuw Sloten.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Ik zag rond 16.30u op de Hastingsweg in Dordrecht (in de richting van Oudelandshoek) de Arriva 6039 als '73 GEEN DIENST' rijden. Geen idee waar 'ie heen ging. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Alliance 2673 of 2674 reed rond 16:30 rond op het busstation van Leiden Centraal, hij ging een ritje doen op lijn 55 naar Lisse.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Raymond »

Vanmorgen werd mijn aandacht opeens richting de InfoXX schemen geleid omdat ik in plaats van de gebruikelijke blauw/geel/witte Hermes uitdossing opeens wat wits zag. Bleek dat het een herinnering was die tussen de andere gebruikelijke info door "reclame" was om studenten te herinneren hun reisproduct af te halen :pos:
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Bee schreef:Alliance 2673 of 2674 reed rond 16:30 rond op het busstation van Leiden Centraal, hij ging een ritje doen op lijn 55 naar Lisse.
Dat zal de 2674 zijn, is een Lisser wagen *bus*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Ik zag rond 16.30u op de Hastingsweg in Dordrecht (in de richting van Oudelandshoek) de Arriva 6039 als '73 GEEN DIENST' rijden. Geen idee waar 'ie heen ging. :P
D'r gaan weleens chauffeurs in hun pauze met de bus op familiebezoek, maar gezien het lijnnummer is deze vanuit Gorinchem gekomen en dan is 't wel een heel eind uit de buurt.

Vanmiddag was 't weer een flinke chaos in Utrecht. Dat de vakantiebeurs er nu is was al te merken aan de enorme stroom mensen vanaf de Jaarbeurszijde van het station, maar ook 't Jaarbeursplein was één grote verkeersopstopping: m'n bus is gewoon een kwartier bezig geweest om daar vanaf te komen :shock:
Later zal de chaos nog wel groter geworden zijn want de Arriva 6273 op lijn 90 die vlak voor mijn bus zat reed op het Westplein achterop een auto die daardoor flink de vernieling in was geholpen. Als gevolg daarvan was één rijbaan geblokkeerd, mijn bus blokkeerde vervolgens de andere rijbaan nog eventjes door het overnemen van passagiers die naar Vianen onderweg waren.

Onderweg hoorde ik de chauffeur nog vertellen dat'ie twee jaar geleden voor 't laatst lijn 388 had gereden, wat wel merkbaar was want we werden getrakteert op een extra landelijk ommetje via de Kweldamweg bij Bleskensgraaf. Hij was wel de halte kwijt, logisch want die is inmiddels al enige tijd aan de Provincialeweg gelegen :P Eenmaal in Sliedrecht wilde er iemand instappen met bestemming Papendrecht, maar die koos toch maar voor de normale bus toen de chauffeur een ritprijs van 8 euro op de Wayfarer tevoorschijn toverde... zo duur is de Qliner nu toch ook weer niet voor 'n stukje van 5 tariefeenheden.

En eenmaal in Dordrecht zag ik op 't Albatros-schermpje van de chauffeur nog dat Arriva een fout in de Albatros heeft zitten waardoor na een chauffeurswissel niet meer uitgecheckt kan worden. De chauffeurs mogen zich daarom na 'n aflossing voorlopig niet meer opnieuw aanmelden om dit probleem te voorkomen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Vannacht gewoon een heel stuk een privé rit gehad in de nachtbus, echt geweldig :P
In het begin zaten er nog een paar mensen in, maar daarna stapte iedereen uit en in de chauffeur rechtstreeks naar mijn huis gereden, echt top :pos: :mrgreen:
3 0 7 9
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Frank »

Heb je nog kunnen zien of de nachtbussen in Nijmegen een beetje gevuld waren?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Jurjen »

Frank schreef:Heb je nog kunnen zien of de nachtbussen in Nijmegen een beetje gevuld waren?
--Stefan-- schreef:[..] een privé rit [..] In het begin [..] een paar mensen [..]
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Frank »

Dat is één bus; dat zegt niet alles...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

Hehe, lijkt wel een slagzinwedstrijd...

Maak de zin af:

Eén bus maakt nog geen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:http://i46.tinypic.com/2mebus7.jpg
Met de marathon in 2008 was de 2 geknipt in een stuk CS - Surinameplein (via de route van lijn 1...) en een stuk Hoofddorpplein - Nieuw Sloten.
Dat klinkt verdacht veel als de marathon van afgelopen jaar ;).

Gisteren zag ik overigens 2 stokoude barrels van Syntus (Alliances) achter elkaar rijden ter hoogte van het station Nijverdal West.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten