OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daantje »

NS-Reiziger schreef:
Chauf21 schreef:Kan dat nou niet anders -O-
Ik noem het logische antwoord: Ja, de s4000 niet nemen.
Hey maar dat is geen optie ;)
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door reisthijs »

Pijnackerbus schreef:Ik zie eigenlijk al een paar dagen lang in de (brede) middagspits een DD-AR rijden in de s5700. :o
Dat is eigenlijk een vrij gewone materieelinzet voor die serie.

IRCm vanochtend als IC van Utrecht richting Alkmaar, dat is toch wel bijzonders. En veel te weinig capaciteit, dat helaas weer wel.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Is al de 3e dag op rij vandaag *O*
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door M57 »

M57 schreef:Ik ben aangekomen; het kon slechter. Later meer.
Ruim op tijd was ik naar Arnhem gegaan om daar op ICE 123 te wachten. Op de borden stond de trein gewoon naar Frankfurt aangegeven, maar al snel hoorde ik een omroep dat er een vervangende trein naar Emmerich zou rijden. In Emmerich kon ik dan overstappen, aldus de omroep. Dat klonk mij in de oren alsof ik dan moest overstappen op stoptreinen richting het Roergebied, zeker omdat toen op de site van Hispeed nog stond dat ik ook op Duisburg zou moeten overstappen.

Tien minuten voor vertrek van de trein liep ik naar spoor 6a, maar toen ik er net was draaide de CTA naar een vertraging van 10 minuten. In de 40 minuten tijd dat ik op Arnhem was, heb ik het bandje over overstappen in Emmerich - zonder dollen - 8 keer gehoord. Aan informatie ontbrak het dus niet. Ook de vertraging werd regelmatig omgeroepen, hoewel het natuurlijk uiteindelijk 15 minuten bleek te zijn. Ik ben boven op de loopbrug gaan wachten, de wind was snijdend koud. Met name m'n oren begonnen te tintelen. Ik snap niet dat iedereen blauwbekkend op het onbeschrutte perron bleef staan.

Vier bakken mat'64 brachten mij toen over de grens, opvallend genoeg reden we na de grens flink harder dan tot de grens. Er waren meer dan genoeg zitplaatsen, maar toch was het wat krap doordat men veel bagage meehad. Eenmaal in Emmerich aangekomen een kort maar krachtige omroep dat aan de overzijde een echte ICE zal klaarstaan en we daarna op normale snelheid richting Keulen en Frankfurt zouden rijden. Jippie! :)

Eenmaal in Emmerich inderdaad een ICE. Ik meteen mijn wagen gezocht, maar de deuren waren niet vrijgegeven. Dat terwijl er toch net mensen waren uitgestapt; die stonden nu te dringen voor het mat'64. Binnenin was het een zwijnenstal, en nog verpakte roggebroodjes met beleg uit de BordBistro moet je natuurlijk niet op mijn tafeltje laten liggen. Dat was nog eens gefundenes Fressen :lol:

Goed met 30 minuten achterstand op het oorspronkelijke schema vertrokken uit Emmerich. Net nadat de lieve condctrice zich nogmaals verontschuldigde via de omroep, was het voor de Duitse Grenzschutz weer eens nodig een undercoveractie te houden. Of nouja undercover, twee van de drie herkende ik al... Gelukkig hielden ze hun douanereputatie hoog en konden alle blanken van de besneeuwde velden genieten terwijl mensen met een andere huidskleur hun tassen uit mochten pakken of mochten opstellen op het balkon. :roll: Om de pijn te verzachten kreeg iedereen - ongeacht huidskleur - een klein doosje Lebkuchen uitgedeeld. Toen kwam mijn DB-collega van het vervoerbewijzenonderzoek langs en kwam er nog minder van het werken op de laptop. :)

De trein reed lekker door en halteerde steeds erg kort. Uiteindelijke vertraging slechts 24 minuten. Helemaal niet slecht geregeld!
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Gisteravond in Nijmegen aangekomen met de s3000. Vertraging ongeveer 13 minuten, en dus had ik de laatste bus naar huis gemist en moest ik een taxi nemen :S
Weet iemand of je daat bij de NS compensatie voor kan vragen?
3 0 7 9
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Chauf21 »

Je kan het altijd proberen natuurlijk ;)
Maar op basis van de GtbV-regeling heb je nergens recht op (<30 minuten vertraging op het bestemmingsstation). Kan je echter hard maken dat jouw reis naar een ander station dan Nijmegen was en dat je díe aansluiting hebt gemist, maak je meer kans. Doordat mijn aansluitende trein al weg was, heb ik op die manier ook meerdere keren nachtbuskaartjes vergoed gekregen (maar dat was wel een aantal jaren terug, dus of dat nog steeds actueel is, durf ik niet met zekerheid te zeggen).
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ga het zeker proberen.
Maar hoe kan ik het voor hun dan hard maken?

Ik wil het gewoon terug. Was gewoon 25 euro :neg:
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Gewoon proberen te recladeren. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Inderdaad, zeker doen. Het was jouw schuld niet dat je de laatste bus miste. Zelf heb ik ook al eens een gratis taxirit van Zutphen naar Deventer gehad doordat ik niet meer thuis kon komen, laatste aansluiting gemist.
Ik doe ook maar wat
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door M57 »

Belangrijk zal zijn of je de taxichauffeur een bonnetje hebt gevraagd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Ardan schreef:Inderdaad, zeker doen. Het was jouw schuld niet dat je de laatste bus miste. Zelf heb ik ook al eens een gratis taxirit van Zutphen naar Deventer gehad doordat ik niet meer thuis kon komen, laatste aansluiting gemist.
Maar dat is station -> station, niet station -> station -> bushalte. Ik zou even de klantenservice bellen, die weten daar wel raad mee (nummer: 0900 - 20 21 163, € 0,10 per minuut).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Tip voor de volgende keer: altijd even kijken of je een NS-er kan vinden op het moment dat je weet dat je de aansluiting gaat missen/hebt gemist. Ik weet ook niet hoe de regeling nu is, maar er is een tijd geweest dat er ook voor het missen van laatste busaansluitingen taxi's geregeld werden door NS. Dat scheelt je gedoe met bonnetjes en voorschieten enzo.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

--Stefan-- schreef:Gisteravond in Nijmegen aangekomen met de s3000. Vertraging ongeveer 13 minuten, en dus had ik de laatste bus naar huis gemist en moest ik een taxi nemen :S
Weet iemand of je daat bij de NS compensatie voor kan vragen?
Taxibonnen of vergoedingen worden niet afgegeven voor taxiritten vanaf een station naar een huisadres of bushalte. NS vervoert van station naar station, het natransport is voor de reizigers zelf. Zelfs tegen personeel doen ze daar moeilijk over. Ben ooit eens te laat (door toedoen van de bijsturing) op standplaats uit dienst gekomen en had daardoor ook de laatste bus gemist. Moest hemel en aarde bewegen om een taxi naar huis krijgen, maar uiteindelijk is het toch gelukt.

Maar je moet het uiteraard wel gewoon proberen en een kopie van je bonnetje opsturen. Niet geschoten is altijd mis en het zou me niets verbazen als ze nu tijdens dit winterweer extra coulant zijn.
Vallend blad maakt rails glad.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

Syntus krijgt er morgen weer 2 stellen DM'90 bij(ex 3443 en 3444) die vandaag al wel welkom waren geweest. Zowel 30953 als 30959 reden met slechts 1 stel :neg: , dat zal vast héél gezellig zijn geweest -O- .
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Hmmm die stellen zijn van Zutphen-Apeldoorn geweest. Waar gaan ze dan de stellen vandaan halen die daar nodig zijn?
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

Daar zit nog een heel verhaal aan vast :P .

Van de stellen die tot 12-12-2009 tussen Zutphen en Apeldoorn reden is alleen de m3401 gebleven, de m3443, m3444 en m3445 zijn per 13-12-2009 terzijde gegaan met nog een aantal stellen. Die stellen werden vervolgens vervangen door de m3402, m3404, m3412(alleen tijdens onderhoud van 1 van de 4 andere stellen) en m3414. Ook hebben de stellen een eigen "huisstyle" gekregen, te vergelijken met de Zwolle-Kampen stellen. I.v.m het materieeltekort dat is ontstaan door de sneeuw zijn bijna alle stellen die terzijde stonden weer in dienst gekomen om ICM te vervangen in de s2900 en s9100, zo ook de m3443-m3445 waarvan de m3443 en m3444 dus nu naar Syntus gaan *O*.
Pommes.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door racingweirdo »

op mijn terugreis was de ns zo vriendelijk om niet om te roepen waar we de trein naar heerlen konden vinden.


Veel mensen zagen de plan t achter de intercity aan voor de stoptrein naar maastricht, en gingen allemaal aan de overkant van het perron staan wachten op de stoptrein naar heerlen(cta stond ook al ingesteld, wat het nog verwarrende maakte.)


nieuwschierig ben ik toch maar naar de plan t gelopen, en ja hoor de intercity naar heerlen, gevolg?: lege intercity en hordes mensen die wachten op de stoptrein.


dit was trouwens deze keer dat er niet in de intercity werd omgeroepen, dat de intercity naar heerlen, achter de intercity naar maastricht staat.



geheel offtopic vraag ik me nog steeds af, waarom dit is, er rijden nu twee virms van maastricht naar alkmaar, als er gesplitst word in sittard rijden er ook 2 stellen naar alkmaar, en vanaf sittard een naar heerlen en een naar maastricht, dus je blijft op hetzelfde aantal, wat is de ns dan opgeschoten?
Laatst gewijzigd door racingweirdo op do 14 jan 2010, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

Er staan veel VIRM's defect aan de kant waardoor er niet genoeg stellen zijn om de hele s800 met 2 stellen te rijden, bovendien lag er de afgelopen dagen sneeuw waardoor het koppelen sowieso al niet zo'n succes is :wink: .
Pommes.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door racingweirdo »

Maik schreef:Er staan veel VIRM's defect aan de kant waardoor er niet genoeg stellen zijn om de hele s800 met 2 stellen te rijden, bovendien lag er de afgelopen dagen sneeuw waardoor het koppelen sowieso al niet zo'n succes is :wink: .
je vergeet alleen, dat de s800 nu nog steeds met twee stellen word gereden, daarin zit geen verschil, als ze maar met een stel zouden rijden, dan zou ik het snappen,en zeggen go ns *bus* *bus* .

Maar ik zie ze gewoon met twee stellen rijden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Maar er hoeft niet meer gekoppeld en ontkoppeld te worden in Sittard. Dat scheelt wel waarschijnlijk wel wat storingen (althans: dat vindt NS); om dezelfde reden worden in Zwolle de treinen uit Leeuwarden en Groningen niet meer gecombineerd.
racingweirdo
Berichten: 165
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 14:32

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door racingweirdo »

Geert schreef:Maar er hoeft niet meer gekoppeld en ontkoppeld te worden in Sittard. Dat scheelt wel waarschijnlijk wel wat storingen (althans: dat vindt NS); om dezelfde reden worden in Zwolle de treinen uit Leeuwarden en Groningen niet meer gecombineerd.

tnnx

dat "althans: dat vindt ns"hoe moet ik dat opvatten :) :) :D :D :lol:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13547
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

racingweirdo schreef:Veel mensen zagen de plan t achter de intercity aan voor de stoptrein naar heerlen, en gingen allemaal aan de overkant van het perron staan wachten op de stoptrein naar heerlen(cta stond ook al ingesteld, wat het nog verwarrende maakte.)
Als ze die plan T aanzien voor de stoptrein naar Heerlen, waarom gaan ze dan ergens anders staan wachten op die stoptrein? :?:
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

+ de wereld is groter dan Limburg. 2 stellen zijn noodzakelijk tussen Eindhoven en Alkmaar.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door reisthijs »

Tussen Eindhoven en Amsterdam zijn 3 stellen noodzakelijk (en dat was vóór de sneeuw ook gebruikelijk), 2 is eigenlijk al te weinig.
Maar als het idee is, zo min mogelijke te splitsen/combineren om storingen te vermijden, wordt er toch ook niets aan/afgekoppeld in Eindhoven, dus rijden er dus twee stellen door tot Maastricht?
racingweirdo schreef:je vergeet alleen, dat de s800 nu nog steeds met twee stellen word gereden,
Niet allemaal dus. Ik heb de laatste dagen ook een paar keer ICRm voorbij zien komen in de s800, dat is wat lastiger te splitsen.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Caspar »

Ik zat vandaag in een bijna half volle Fyra tussen Schiphol en Amsterdam (vertrek 12.57u) Een unicum :D Zal wel door de wisselstoring komen bij de Erasmusgracht- aansluiting (AEG) Zag daar een groepje monteurs met gasbranders de sneeuw wegbranden bij een wissel. Zo te zien kon er alleen maar linkerspoor naar Schiphol worden gereden tussen de werkplaats bij de Zaanstraat en Lelylaan. De t3300 kon wel rijden, blijkbaar lag het wissel geklemd in een voor de t3300 afkomstig uit Zaandam gunstige ligging. Overigens werd er geen toeslag uitgeschreven in de Fyra :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten