OVer je treinreiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Was een vrij uitzonderlijk dagje vandaag... vanmorgen de 1916 (6.59 Dordrecht->Den Haag C.) met +15 en daarom maar de 2214 (6.52 Dordrecht->Amsterdam C.) genomen.
Kwam daarmee in Delft een gestrande zeehond op spoor 3 tegen (de DDM-1 stam met de 6907 uiteraard :P ), die moet daar toch al ruim een half uur gestaan hebben, want de 2223 die ik nooit gezien heb had ik al bij Rotterdam Lombardijen moeten kruisen...

Vanmiddag had de 1963 (16.56 Den Haag HS->Venlo) een onbekende vertraging door een defect en was in Dordrecht zo te zien inmiddels geheel opgeheven. Dat maakte de 2265 (17.01 Den Haag HS->Breda) goed druk, al leek het in de gangpaden mee te vallen doordat iedereen op de balkons bleef hangen.

En owja: de 4223 (7.18 Schiedam C. -> Rotterdam C.) reed met SGM-II + SGMm-III.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door M57 »

Reiziger Ddrs schreef:SGMm-II.
Zijn die al in dienst? :o
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Nee, ik heb een I te weinig ingetikt :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Weer wat opvallends, gisteren op Amsterdam, alles richting het zuiden:
Er wordt omgeroepen dat de Benelux van 12.56 uur met binnenlandse rijtuigen en niet verder dan Roosendaal zou rijden. Reizigers voor bestemmingen in België werden geadviseerd de volgende benelux te nemen. De servicemedewerkerster op het perron verzekerde mij echter dat er wél een vervangende Belgentrein zou zijn ("waarom die omroep dat zegt, weet ik niet"), maar ik betwijfel dat aangezien daarover niets werd bericht door de trainmanager.

De Thalys van een half uur eerder heeft +30 en zo gebeurt het dat de Thalys en de vervangende Benelux naast elkaar klaarstaan (verwarring alom). De 2100 downsouth staat aan een ander perron. Mijn complimenten aan Prorail om binnen drie minuten tijd drie treinen dezelfde richting uit te sturen en daarbij de uitgaande internationale treinen voor te laten gaan door de 2100 voorbij de Singelgracht aan de kant te houden :pos: Enige jammere was dan wel dat de overstap op Leiden een aanfluiting werd, maar daar konden zij niets aan doen :)
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Reizigers voor bestemmingen in België werden geadviseerd de volgende benelux te nemen. De servicemedewerkerster op het perron verzekerde mij echter dat er wél een vervangende Belgentrein zou zijn ("waarom die omroep dat zegt, weet ik niet"), maar ik betwijfel dat aangezien daarover niets werd bericht door de trainmanager.
Als je een treinkaartje van Amsterdam naar Antwerpen of Brussel hebt, en er is geen vervangende trein in België (vertraging +60), en het treinkaartje heeft je meer dan 50 euro gekost, dan heb je recht om met een kleine toeslag gebruik te maken van de Thalys (gebaseerd op de regels van het CIV). De ins en outs van de regeling ken ik echter niet; want de vervoerders maken weer een grote mistwolk om hun concrete reisvoorwaarden... :cry:

Daarnaast zou ik iedereen gewoon adviseren om naar Roosendaal te reizen en daar evt. te wachten op de volgende Benelux indien er geen vervangende trein is geregeld. De stoptrein kun je ook nog altijd nemen (mocht je bestemming Antwerpen zijn); en Roosendaal heeft een stationsrestauratie dus je hoeft je er niet meer te vervelen dan in Amsterdam ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door waldo79 »

De ins en outs van de regeling ken ik echter niet; want de vervoerders maken weer een grote mistwolk om hun concrete reisvoorwaarden...
Lijkt mij niet in de haak. Ze veroorzaken er rechtsonzekerheid mee :x
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Vinny »

Voor degenen die net (12:20) ten westen van Amsterdam Centraal vertraging hebben opgelopen: Ze hebben een spoorloper opgepakt :) Excuses voor de overlast.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Daarnaast zou ik iedereen gewoon adviseren om naar Roosendaal te reizen en daar evt. te wachten op de volgende Benelux indien er geen vervangende trein is geregeld. De stoptrein kun je ook nog altijd nemen (mocht je bestemming Antwerpen zijn); en Roosendaal heeft een stationsrestauratie dus je hoeft je er niet meer te vervelen dan in Amsterdam ;)
True.. :) Daarbij speelt ook dat de volgende trein wat minder druk bezet is op het binnenlandse traject :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vanmiddag rond 13:30 uur stond ik te wachten op Rotterdam Blaak. Het viel mij op dat alle treinen in beide richtingen vertraging hadden. De 1 nog meer dan de ander. Ook kwam er richting Dordt een lege BeNeLux, met de lampen nog wel aan, langs.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

De stoptrein van Zwolle naar Utrecht Centraal, vertrektijd 16:50 werd door twee ICM stellen gereden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Het was weereens zover... de 1963 (16.56 Den Haag HS->Venlo) kwam voor Dordrecht voor een rood sein terecht door een vertraagde 5163 (17.26 Dordrecht->Roosendaal) en liep daardoor compleet onnodig 4 minuten vertrekvertraging op. Niet zo handig bij een trein met nog diverse korte overstappen en korte opvolgingen op 't verdere traject.

En tja, spoor 5 was zoals gebruikelijk vrij en over spoor 3 zou 'ie ook nog met gemak gepast hebben zonder de binnenkomende stoptrein uit Leiden te hinderen.

Nog 'n aanvullinkje: vanmorgen stond er een onbekend gebleven Arriva V'tje in Rotterdam, niet in de wasstraat maar de opstelsporen ernaast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Dubbele P »

Vandaag was het een puinhoop op de Maaslijn. Vanmorgen ging mijn trein maar tot Venlo vanwege een te grote vertraging. Vanmiddag/avond zou om tien voor 6 de stoptrein naar Venray vertrekken. Die was bomvol, maar defect en vertrok dus niet. Hierop ging iedereen in de normale stoptrein naar Roermond, waar ik ook inzat. Tot Nijmegen Heyendaal ging dit goed, daarna kwam er geen centimeter beweging meer in. Er werd omgeroepen dat er een ATB-storing was. Na een hele tijd gestaan te hebben en een aantal pogingen om te vertrekken, kwam de volgende stoptrein naar Venray er alweer aan. Dus iedereen uit de trein en via de voetgangersbrug naar het andere perron.
Deze trein reed eigenlijk maar tot Venray. Vlak voor Venray werd omgeroepen dat hij toch door zou rijden naar Venlo en vlak voor Venlo werd medegedeeld dat hij toch doorging naar Roermond. De automatische omroep/aanduiding bleef echter steken op 'Venray' en dus werd ieder station gewoon 'ouderwets' omgeroepen. :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Marc »

Het zag er naar uit dat alle treinen in Maastricht vanmorgen mooi op tijd reden, maar daar kwam snel verandering in na binnenkomst van de sneltrein uit Heerlen (a 07:29). Het V'tje bleek opeens een technisch defect te hebben en moest weggesleept worden. De omroepmiep had een beetje vertraging, want om 07:43 werd pas omgeroepen dat de trein niet reed. Uiteindelijk werd een NS-V'tje voorgereden vanaf een opstelspoor en deze sleepte het defecte stel weg. 't Was een leuk gezicht om NS en Veolia aan elkaar te zien...

En 's middags in Sittard kwamen om 14:17 twee V'tjes aanrijden op spoor 3 gezet. Hier werden ze gesplitst en ging het voorste V'tje als Intercity naar Maastricht (v 14:21) en het achterste V'tje naar Heerlen (v 14:24). Later las ik dat de oorspronkelijke trein +25 had, de V'tjes hebben een slagje Sittard-Maastricht/Heerlen v.v. gemaakt.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

Hoogst opmerkelijk:

Ik zat vanmiddag in de IC Utrecht- Amsterdam Bijlmer (Schiphol) die werd gereden door ICR(m).
Ik ging zitten op het balkon, komt er een conductrice langs die nogal snauwerig zegt: Weg hier van het balkon, er zijn nog plaatsen in de trein zelf vrij.
Enigzins verbaasd vraag ik waarom: De deuren kunnen zo maar openslingeren, levensgevaarlijk!
Even later zie ik dat ze op alle balkons mensen wegstuurt, en het later ook nog omroept, om pas de balkons te betreden als de trein stil staat.
Is het een incident met die trein? Of heeft men geen vertrouwen in ICRm in het geheel? Als de deuren echt open kunnen gaan spontaan tijdens het rijden, dan zou die trein toch niet eens mogen rijden?
Hoogst opmerkelijk!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

Caspar schreef:Hoogst opmerkelijk:

Ik zat vanmiddag in de IC Utrecht- Amsterdam Bijlmer (Schiphol) die werd gereden door ICR(m).
Heb je een vertrektijd uit Utrecht of een treinnummer?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Jurjen »

Vinny schreef:Voor degenen die net (12:20) ten westen van Amsterdam Centraal vertraging hebben opgelopen: Ze hebben een spoorloper opgepakt :) Excuses voor de overlast.
Ik zal het doorgeven aaan mijn collega die nu pas later naar huis kon, omdat ik wat vertraging had. ;-) De IC van 12:43 vanaf Amsterdam C zat al vanaf Zaandam achter stoptreinen, in Wormerveer werd toen een stoptrein aangekondigd met +22, en nog eentje met wat minder vertraging. Waarschijnlijk hobbelden we achter allebei aan. ;-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

De deuren van de 3735 konden zowel in Olst als Deventer pas na 2 minuten ontgrendeld worden en dan nog uit Deventer met maar +1 weg. Vond ik knap!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Caspar »

deadlock schreef:
Caspar schreef:Hoogst opmerkelijk:

Ik zat vanmiddag in de IC Utrecht- Amsterdam Bijlmer (Schiphol) die werd gereden door ICR(m).
Heb je een vertrektijd uit Utrecht of een treinnummer?
12.43 uit Utrecht centraal, maar wat zou je daar verder mee moeten doen?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door deadlock »

De NS eens vragen of dat tegenwoordig standaardpraktijk is. Ik werd laatst ook al weggestuurd van een balkon.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Linkerspoor »

Ik heb een half jaar lang dagelijks in ICRm gezeten, en ben nooit van het balkon verwijderd, en ben meerdere keren een hc ben tegengekomen (meestal omdat het het balkon was waar gesleuteld werd, maar ook vanwege controle.

Een keer ging zat ik in ICRm naar Arnhem toe, toen in Nijmegen de zevenheuvelenloop was. Toen moest ik echt tegen de deur leunen, en gezien de drukte ook vele anderen. Die trein heeft gewoon gereden (en ik heb het overleeft...)

Ik denk dat de hc's die jullie wegsturen slechts sporadisch met ICRm reizen en spookverhalen hebben gehoord of zo. Als het nou om ICK ging...

Ben wel benieuwd naar de reactie van NS Deadlock. Ik vermoed zoiets als "onze conducteurs waren verkeerd ingelicht"...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Zelfs bij ICK gaat de deur niet zo gemakkelijk open, daar moet je toch wat meer moeite voor doen... Alhoewel ik zelf ook liever niet tegen de deur leun (ook niet bij ander mat), je weet maar nooit.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Wubbo »

Och. Gisteren is er een rolstoel van het eerste balkon van het tweede treinstel weggestuurd door een overijverige conducteur. Reden (volgens die conducteur): de rolstoel blokkeerde de vluchtweg van de machinist...
Linkerspoor
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 19:46

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Linkerspoor »

Was het een vrouwelijke blonde conductrice? :mrgreen:

Nee even sirieus, vreemde actie.
Geert schreef:Zelfs bij ICK gaat de deur niet zo gemakkelijk open, daar moet je toch wat meer moeite voor doen... Alhoewel ik zelf ook liever niet tegen de deur leun (ook niet bij ander mat), je weet maar nooit.
Tja, ik ben daar altijd vrij makkelijk in. Maar bij ICK zou ik het vanwege de verhalen niet zo snel doen, terwijl ik nog nooit heb gehoord dat er bij ICRm deuren spontaan zijn open gegaan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Tja, maar bij ICK zal er ook niet voor niks zo'n mooie sticker op de plaat boven treden dat je daar niet op moet gaan staan :wink:

Vraag me trouwens af waar de HC van de 1916 (6.59 Dordrecht -> Den Haag C.) Nederlands heeft geleerd, met bij elk station een omroep als "Dames en heren, station Den Haag HS. Deze trein verder als intercity en zal nog stoppe op eindbestemming Den Haag Centraal" :P

Vanmiddag was er bij vertrek van 't werk nog niks aan de hand volgens teletekst en de Av, maar toen ik het station binnenliep bleken op last van de brandweer geen treinen tussen Den Haag en Delft te rijden. Aan de drukte bij de halte van lijn 1 te zien was die storing nou niet bepaald net ontstaan... dus maar de eerstvolgende tram naar het centraal station gepakt (was op 'n haar na die waar ik net uit kwam :P )
Aldaar werd op spoor 5 middels een megafoon :!: omgeroepen dat treinkaartjes ook geldig waren in RandstadRail naar Rotterdam, maar op spoor 11 stond nog niks dus maar de vertraagde IC richting Gouda gepakt. Tegelijk met een metro met de reizigers als haringen in 'n tonnetje vertrok ik heerlijk onderuitgezakt in een halfleeg ICRm-rijtuig en kon, ondanks dat de stoptrein ervoor zat, zo'n beetje een nieuw persoonlijk record neerzetten :) Te Gouda een razendsnelle overstap op de spitssprinter naar Rotterdam, waar op de tussenstations gelukkig weinig reizigers op stonden te wachten... de 2988 zat goed vol, al waren de staanplaatsen nog best ruim eigenlijk.
Eenmaal in Rotterdam een overstap van volgens het boekje 0 minuten, was dat even mooi dat de omgeleide benelux achter m'n stoptreintje aan had mogen hobbelen :D Nam 'n klapstoeltje op 't balkon, maar bij het naar voren lopen voor het uitstappen bleek dat ik nog had kunnen kiezen waar te zitten in de rest van 't rijtuig :o Aankomst in Dordrecht met slechts +38, jammer alleen dat de lijn 3 van 18.11 uur exact op tijd was. Had ik die gehaald, dan was de vertraging op een krappe +30 uitgekomen i.p.v. +50 doordat de volgende bus nog vertraagd was ook (tja, die van .11 gaat naar de garage vanuit de m'n wijkje, als ze naar huis mogen zijn ze ineens wel op tijd natuurlijk :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Lionking
Berichten: 11
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 23:15

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2008

Bericht door Lionking »

Vandaag zou ik met 2 klasgenoten voor de lol naar Heerenveen maar we hadden last van de stroomstoring in Leeuwarden. Op alle CTA's stond ''let op omroepbericht'' maar er werd niet echt iets omgeroepen. Een busschauffeur zei dat alle spoorbomen dicht waren door de stroomstoring, vandaar dat er ook lange files waren en dat de hele busdienstregeling ook totaal anders was.

Dus toen zijn we maar in een kroeg in Leeuwarden gaan zitten om te wachten voor onze cursus.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten