Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39167
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Daniel »

Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel
Geplaatst op: woensdag 13 januari 2010 22:48
Laatst bijgewerkt: woensdag 13 januari 2010 22:48


Het busvervoer in Midden-Overijssel krijgt een nieuwe vervoerder én een nieuwe uitstraling. Op donderdag 14 januari presenteren de provincie Overijssel en vervoerder Syntus tijdens een persconferentie de nieuwe plannen voor het busvervoer. Tevens wordt de eerste bus in nieuwe huisstijl onthuld door gedeputeerde Job Klaasen en Frank de Leeuw, directeur van Syntus.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Syntus presenteren plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Joshua »

Syntus *bus* Nu nog hopen dat ze nog een kleine kans hebben dat ze ook in de achterhoek mogen blijven.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Ik ben echt ontzettend benieuwd! Jammer dat er niet bij staat waar dat gaat gebeuren en of het te bezoeken is, ik zou heel graag willen kijken om te zien wat er hier vanaf september langs gaat komen scheuren... van een chauffeur hoorde ik een tijdje terug dat Syntus van plan was MAN's te gaan bestellen. Op mijn vraag of het dan Lion's City's gingen worden, kon hij slechts zeggen dat hij dat niet precies wist, omdat het allemaal nog niet zeker was en de bezwaarperiode van 6 weken nog niet voorbij was.
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Joshua »

Ach als er een datum en tijd bekend wordt en of bezoekers welkom zijn dan lees ik het vast wel hier. En als ik de mogelijkheid heb ga ik er ook heen.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Graafschap »

zijn er al plaatjes van die nieuwe bus en is de persconferentie al aan de gang?
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

De persconferentie heeft plaatsgevonden tussen 11:00 en 12:00 uur en was slechts bedoeld voor een beperkt gezelschap. De bus heeft de hele ochtend in Park De Weezenlanden gestaan en was gewoon door iedereen te zien en te fotograferen. En dus zijn er ook foto's van *bus*

Afbeelding

Meer foto's hier.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Raymond »

Jammer van dat Overijss op de achterramen. Verder is het nog best een fraaie kleurstelling geworden. :pos: Dat had ik niet verwacht na het voorbeeld van de provincie Overijssel gezien te hebben in het bestek. Gelukkig heeft Syntus dat niet letterlijk hoeven overnemen.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

Zoals ik het heb begrepen zou die oorspronkelijke kleurstelling die je in het bestek hebt gezien ook op de regiotaxi's komen, ware het niet dat de betreffende taxiondernemer de verkeerde kleurtinten had gebruikt. Dit is namelijk niet het officiële blauw van de provincie Overijssel. Die verkeerde kleurstelling viel echter zo in de smaak dat dat uiteindelijk de Overijsselse OV-huisstijl is geworden.
Maargoed, zoals ik al zei: dit is zoals ik het heb meegekregen, dus voor hetzelfde geld help ik nu een broodje-aapverhaal de wereld in. In ieder geval is het niet gebruiken van de oorspronkelijk voorgestelde blauwtinten wel een keuze geweest van de provincie en niet van Syntus.
Graafschap
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Graafschap »

whooooooooh :Y
Dat is pas een goede kleurstelling voor de bus(in vergelijking met vorige proefbus), worden het aleen maar Ambassadors of komt er ook nog ander materieel?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

Dit is naar mijn mening nu al een van de mooiste kleurstellingen in Nederland :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Joshua »

Ik vind het wel iets leuks hebben. Maar de tekst op de ramen niet.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Ik vind het er echt mooi uitzien! :pos: :pos: *O*
Wel vind ik het een beetje jammer dat de 'echte' Syntus-kleurstelling nergens is terug te vinden, sowieso wordt het 'merk' Syntus hiermee een beetje ondergesneeuwd. Al zijn die poppetjes-silhouetten wel helemaal conform het 'nieuwe' Syntus, zoals die ook op de website te vinden zijn.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Maik »

Ziet er inderdaad goed uit! Ben benieuwd wanneer ik dat ding hier een keer langs zie komen :mrgreen:.
Pommes.
Oud forumgebruiker

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef: Op mijn vraag of het dan Lion's City's gingen worden, kon hij slechts zeggen dat hij dat niet precies wist, omdat het allemaal nog niet zeker was en de bezwaarperiode van 6 weken nog niet voorbij was.
Tja welk type moet je anders bestellen voor Nederlandse busdiensten? Hoewel de Lion's City's er natuurlijk in verschillende varianten zijn.

@Maik: Ik denk... nooit. Tenzij Aalten ineens verhuisd naar Overijssel :wink:
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door --Stefan-- »

Ziet er goed uit *bus*

Maar wat Ardan ook zegt: ik mis de Syntus kleuren. Wil vrolijk geel zien :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Suus »

ziggy schreef:
Ardan schreef: Op mijn vraag of het dan Lion's City's gingen worden, kon hij slechts zeggen dat hij dat niet precies wist, omdat het allemaal nog niet zeker was en de bezwaarperiode van 6 weken nog niet voorbij was.
Tja welk type moet je anders bestellen voor Nederlandse busdiensten? Hoewel de Lion's City's er natuurlijk in verschillende varianten zijn.
Je hebt ook nog de Lion's Regio, die vooral in en rondom Friesland rijden bij Qbuzz en Connexxion lijn 315. Maar die bussen zijn niet echt geschikt voor normale streekdiensten volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door --Stefan-- »

Voor de streekdienst kan toch gewoon de Lion's City met 2 deuren gebruikt worden?
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Wel vind ik het een beetje jammer dat de 'echte' Syntus-kleurstelling nergens is terug te vinden, sowieso wordt het 'merk' Syntus hiermee een beetje ondergesneeuwd.
Wat dacht je dan van Qbuzz? Slechts in 1 van de 3 concessie mogen ze met hun eigen kleuren rijden, al moest er zelfs daar een pompeblêd worden toegevoegd.
Verder: ik ben het helemaal eens met de hierboven geschreven meningen over de kleuren én de ramen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Maik »

ziggy schreef:@Maik: Ik denk... nooit. Tenzij Aalten ineens verhuisd naar Overijssel :wink:
Het is een gewone Ambassador die hier in de achterhoek rijden, totdat die concessie in gaat zal ie hier nog wel een keer te zien zijn, tenzij ze de bestickering er weer afhalen.
Pommes.
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Bastiaan »

Er worden helaas gewoon Ambassadors besteld voor Midden-Overijssel. Het enige bijzondere eraan (afgezien van de nieuwe milieunormen), is dat ze worden voor zienvan een wat luxer stoeltype met een hoge rugleuning.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Ardan »

Syntus heeft zelf ook een stukje geschreven.

Syntus en de provincie Overijssel presenteren plannen busvervoer
Donderdag 14 januari jl. presenteerden gedeputeerde Job Klaassen van de provincie Overijssel en Frank de Leeuw, directeur van Syntus de nieuwe plannen voor het busvervoer in Midden Overijssel. Tevens onthulden zij de eerste bus in de nieuwe provinciale huisstijl. Syntus Overijssel neemt het busvervoer in de steden Zwolle en Deventer en de streekgebieden Salland en Vechtdal vanaf 29 augustus 2010 over van Connexxion.

Klikkerdeklik

Zo te zien beschouwt Syntus het rijden in Salland als een compleet nieuw concept dat ze ervoor hebben ontwikkeld. Komt natuurlijk ook doordat de provincie een aardige vinger in de pap heeft.
Ik doe ook maar wat
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door iljitsch »

Hoeveel kost dat om een heel zwik bussen over te schilderen in nieuwe kleuren?
Treinen zijn er om te rijden, niet om te stoppen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Stefan »

Als je de tekst op de Syntus website even leest staat daar het volgende:
· Een geheel nieuwe busvloot bestaande uit circa 100 bussen die voldoen aan de strengste milieueisen
Bussen worden dus niet overgespoten, maar er komen 100 nieuwe bussen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Oud forumgebruiker

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Oud forumgebruiker »

VDL zal ook wel in z'n handen wrijven... En wat doet Syntus met de huidige Achterhoekse bussen, enkelen ervan zijn nog gloednieuw? Of mag Womy in deze in z'n handen wrijven?
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Syntus presenteert plannen en bussen Midden-Overijssel

Bericht door Raymond »

Dure grap trouwens, 24/7 klantenservice bereikbaar via telefoon :shock: Of zou je dan alleen een bandje krijgen waar je je boodschap op moet inspreken (wat me stukken logischer lijkt als een telefoniste om 3:00 uur 's nachts laten wachten op een klacht die dan niet komt).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten