ProRail veroorzaakte problemen spoor

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Daniel »

Enkele topics samengevoegd, vandaar dat in het begin wat onlogische of onduidelijke berichten kunnen staan.

ProRail veroorzaakte problemen spoor
Geplaatst op: donderdag 14 januari 2010 20:21
Laatst bijgewerkt: donderdag 14 januari 2010 20:21


De grote problemen op het spoor van 17 december zijn deels veroorzaakt door ProRail zelf. En ProRail heeft dit niet gemeld aan het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Dat blijkt uit interne verslagen van ProRail die in het bezit zijn van RTL Nieuws.
Zo bevroren alle wissels op Den Haag HS, omdat ProRail de wisselverwarming had uitgezet.

RTL Nieuws heeft enkele van deze verslagen gepubliceerd:
- Meldkaart Den Haag HS
- Dagverslag 17 december
- Dagverslag 18 december
- Meldkaart Utrecht Centraal

Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door webguy »

Van die meldkaarten wordt je niet blij. Nou is het van die voor utrecht maar een half verhaal geloof ik, maar een en al troep :P Er wordt keer of 3 heen en weer gegaan van 'treinen staan klaar' en dan weer 'we zitten vol' tussen Prorail en NS.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Dexter »

Misschien kunnen we hier een apart topic van maken? Het is interessant genoeg voor een eigen topic. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Joshua »

Ik hoorde het toevallig op het RTL nieuws.
Dat zoiets kan vind ik echt heel slecht. Wissel verwarmings op Den Haag HS die gewoon uit stonden, dat kan echt niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:Inmiddels hier :wink:
Great :pos: ff lezen
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Fles »

wat een knullige vodjes die dagverslagen zeg. Dat is toch geen schrijftaal? :roll:
Uiteindelijk had de politie om 00.30 uur beet en nam de verdachte persoon mee. De vertraging op en rond het baanvak was groot. Een intercity kreeg anderhalf uur aan de broek. Rond 1.30 uur keerde de rust op het baanvak terug.
Laatst gewijzigd door Fles op do 14 jan 2010, 20:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Daniel »

Dexter schreef:Misschien kunnen we hier een apart topic van maken? Het is interessant genoeg voor een eigen topic. :wink:
Het artikel staat al in een apart topic, daar mogen jullie de discussie gerust voortzetten :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Vinny »

Teletubbies... :|
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Suus »

De dagverslagen zijn niet te vinden, wel staat er een PDF-je met de wisselstoringen van de twee weken voor oud en nieuw.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Vinny »

wat een knullige vodjes die dagverslagen zeg. Dat is toch geen schrijftaal? :roll:
Mensen in de operatie staan niet bekend om hun fijnmazige taalgevoel hé. ;)
Mensen zitten daar om technische problemen op te lossen, niet om sophisticated rapporten te schrijven :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Geert »

Oh, is de backoffice daar niet voor :?:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Fles »

Vinny schreef:Mensen zitten daar om technische problemen op te lossen, niet om sophisticated rapporten te schrijven :idea:
Oh, dat zal het zijn inderdaad. De mensen die bezig zouden moeten zijn met het oplossen van technische problemen, laten ze hun uren volmaken met "documentatie". Gelukkig maar dat de klunzen die met de technische problemen bezig zijn, dan WEL erg taalvaardig zijn :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Wubbo »

Die dagverslagen doen het hier wel (zij het in tweede instantie). Die dagverslagen gaan de hele wereld in, en zijn nooit specifiek.

De persoon die bedenkt dat je in de winter, met een voorspelling voor sneeuw, je wisselverwarming uit moet zetten om een hek te bouwen moet denk ik eens wat ander werk gaan doen. Maar waarom stortte Utrecht nou in? Dat krijg ik niet helder uit die meldkaart.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Dexter »

Dat soort dagverslagen worden vaak in spreektaal geschreven, ze zijn ook niet bedoeld als literaire hoogstandjes maar om kort en bondig de dag te verslaan. Als ze daar ook nog eens op zouden moeten letten, loopt de boel al helemaal vast. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Geert »

Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. De chaos is waarschijnlijk al groot genoeg op zulke dagen, veel tijd aan dit soort documentatie cq. communicatie besteden is dan een beetje tijdverspilling.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Fles »

toch geeft "1987 +92" meer informatie tegen aanzienlijk minder werk dan "een intercity kreeg anderhalf uur aan de broek".
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Geert »

Fles schreef:toch geeft "1987 +92" meer informatie tegen aanzienlijk minder werk dan "een intercity kreeg anderhalf uur aan de broek".
Zo dan?
80228 naar Bkh ipv Gv en 80426 via Gvc naar Bkh.
Om logistieke redenen wordt de 19800-serie vanaf 19839 opgeheven.
Wissels Gv weer te gebruiken, meer mogelijkheden tot bijsturing, Gv-Gvc blijft pendelen: serie 1900 en 5100 rijden NIET
Gvc-Rtd vv. Gv-Bkh niet mogelijk
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Daniel »

Vond het trouwens ook wel opvallend hoe lang men erover gedaan heeft om erachter te komen dat de wisselverwarming niet aan wilde omdat er een paal van 't hek door de gasleiding geslagen was... owja... je ruikt natuurlijk geen gas als dat afgesloten is :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Raymond »

De kwaliteit van het dagverslag is met name bij het stukje over de problemen in Gilze Rijen met een persoon niet erg professioneel geschreven voor een bericht wat de hele wereld over moet in termen als een intercity die anderhalf uur aan de broek krijgt.
Wel aardig om eens te lezen, maar verhelderend werkt het niet echt.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Fles »

dat is uit die meldkaarten toch? Daar staat al een stuk meer info in dan in die dagverslagjes.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Toch geld terug voor gedupeerde treinreiziger

Bericht door Geert »

Volgens mij komen die meldkaarten rechtstreeks uit ISVL:
ISVL
Registreren en loggen van calamiteiten op spoor

De applicatie ISVL is bestemd voor ProRail, aannemers en vervoerders.

ISVL is een bedrijfskritisch communicatie- en registratiesysteem ten behoeve van functionarissen in de bijsturings- en calamiteitenorganisatie(s) van ProRail en de vervoerders. Het wordt gebruikt om deze functionarissen snel, volledig en consistent te informeren omtrent het ontstaan en de afhandeling van calamiteiten en andere mogelijke verstoringen van de treindienst alsmede omtrent wijzigingen m.b.t. het gebruik van infracapaciteit in de vorm van orders voor het inleggen, opheffen en wijzigen van treinen. ISVL is bronsysteem voor diverse managementinformatiesystemen.
Al die meldingen worden dus gecommuniceerd naar alle belanghebbenden (bijsturing, netwerk, verkeersleiding, etc.) die zo redelijk snel een overzicht hebben van alle meldingen rond een incident. Later werkt iemand dat dan uit in een dagverslag, maar dat is dan een samenvatting van de genoemde meldingen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Fles »

Dank je Wubbo en Geert, het is me duidelijk :) En eerlijk is eerlijk, er zijn wel urgentere problemen dan de amateuristische schrijfstijl van jantje of pietje :)
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Chauf21 »

Als ik de video's van RTL Nieuws bekijk, moet ik zeggen dat Klerk naar mijn mening best een goede reactie geeft. Ik heb zeker niet altijd een hoge pet op van die man, maar de erkenning van fouten is het begin van verbetering *O*

Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Dexter »

Vindt je dat echt? Ik vind het een makkelijke en ondermaatse reactie. Hij kan beter eens met concrete maatregelen en oplossingen komen i.p.v. telkens z'n schouders op te halen. We hebben hem nog geen drie weken geleden al horen roepen dat ie 'baalt' en 'dit niet meer wil zien gebeuren', om vervolgens een paar dagen later doodleuk te verkondigen dat er best nog eens zo'n chaos kan ontstaan. Hij verwoord met deze reactie eerder de gedachten van zijn medewerkers in het veld, zoals op de posten e.d. want die zaten midden in de chaos en die zullen pas echt met recht hebben gebaald.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: ProRail veroorzaakte problemen spoor

Bericht door Suus »

Op de RTL-site zijn nu ook nog documenten van 19 en 20 december te vinden:
- http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... r_2009.pdf
- http://media.rtl.nl/media/actueel/rtlni ... r_2009.pdf
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 45 gasten