Syntus verliest concessie aan Arriva
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
'Arriva won nipt maar duidelijk'
woensdag 13 januari 2010 | 18:36 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 januari 2010 | 19:21
ARNHEM - De overwinning van Arriva op Syntus bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Achterhoek en Rivierenland was nipt, maar niettemin duidelijk. Dat betoogde Fredo Schotanus, onafhankelijk voorzitter van de beoordelingscommissie van de provincie Gelderland gisteren. Hij gaf uitleg over de procedure aan leden van Provinciale Staten.
Lees verder
woensdag 13 januari 2010 | 18:36 | Laatst bijgewerkt op: woensdag 13 januari 2010 | 19:21
ARNHEM - De overwinning van Arriva op Syntus bij de aanbesteding van het openbaar vervoer in Achterhoek en Rivierenland was nipt, maar niettemin duidelijk. Dat betoogde Fredo Schotanus, onafhankelijk voorzitter van de beoordelingscommissie van de provincie Gelderland gisteren. Hij gaf uitleg over de procedure aan leden van Provinciale Staten.
Lees verder
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... 094145.eceSyntus bestrijdt 'robuuste overwinning'
vrijdag 15 januari 2010 | 16:33 | Laatst bijgewerkt op: vrijdag 15 januari 2010 | 20:36
Tekstgrootte
DOETINCHEM - Vervoersbedrijf Syntus bestrijdt de conclusie dat Arriva 'een robuuste overwinning' heeft gescoord in de aanbestedingsprocedure voor de concessie Achterhoek/Rivierenland.
-
- Berichten: 54
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 18:59
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Vervoerder Syntus opent de aanval
Vervoersbedrijf Syntus bestrijdt de conclusie dat Arriva 'een robuuste overwinning' heeft gescoord in de aanbestedingsprocedure voor de concessie Achterhoek/Rivierenland.
Op één van de vier onderdelen scoorde Syntus iets beter en op een ander gelijk, blijkt uit het 'proces-verbaal Concessie Achterhoek Rivierenland', waarin de provincie in grote lijnen de verschillen tussen de twee vervoerders aangeeft.
Lees verder
Vervoersbedrijf Syntus bestrijdt de conclusie dat Arriva 'een robuuste overwinning' heeft gescoord in de aanbestedingsprocedure voor de concessie Achterhoek/Rivierenland.
Op één van de vier onderdelen scoorde Syntus iets beter en op een ander gelijk, blijkt uit het 'proces-verbaal Concessie Achterhoek Rivierenland', waarin de provincie in grote lijnen de verschillen tussen de twee vervoerders aangeeft.
Lees verder
Laatst gewijzigd door Daniel op zo 17 jan 2010, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: artikel ingekort i.v.m. copyright
Reden: artikel ingekort i.v.m. copyright
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
*schop*
Het verhaal is nog niet afgelopen:
Syntus wil nieuwe beoordeling provincie
Syntus wil opnieuw beoordeeld worden door de provincie. Dat betoogde de advocaat van de vervoerder donderdag voor de rechtbank in Den Haag. Daar diende het bezwaar van Syntus tegen het besluit om de concessie voor het openbaar vervoer in Achterhoek en Rivierenland te gunnen aan concurrent Arriva.
Bron en meer..
Het verhaal is nog niet afgelopen:
Syntus wil nieuwe beoordeling provincie
Syntus wil opnieuw beoordeeld worden door de provincie. Dat betoogde de advocaat van de vervoerder donderdag voor de rechtbank in Den Haag. Daar diende het bezwaar van Syntus tegen het besluit om de concessie voor het openbaar vervoer in Achterhoek en Rivierenland te gunnen aan concurrent Arriva.
Bron en meer..
Ik doe ook maar wat
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
zojuist is bekend geworden dat de rechter de bezwaren van Syntus terzijde heeft geschoven. Gunning is dus vrijwel definitief aan Arriva.
Een officiele bron heb ik nu nog niet, maar zal vanmiddag vast volgen
Een officiele bron heb ik nu nog niet, maar zal vanmiddag vast volgen
Syntus verliest vervoer Achterhoek/Rivierenland definitief
Nu is het officieel bekend:
Syntus verliest vervoer Achterhoek/Rivierenland definitief
DOETINCHEM - Syntus verliest het openbaar vervoer in de Achterhoek en Rivierenland definitief aan Arriva. Het college van beroep voor het bedrijfsleven in Den Haag heeft donderdag het bezwaar van Syntus tegen de gunning van de concessie Achterhoek/Rivierenland door de provincie aan Arriva afgewezen
lees verder: Bron
Syntus verliest vervoer Achterhoek/Rivierenland definitief
DOETINCHEM - Syntus verliest het openbaar vervoer in de Achterhoek en Rivierenland definitief aan Arriva. Het college van beroep voor het bedrijfsleven in Den Haag heeft donderdag het bezwaar van Syntus tegen de gunning van de concessie Achterhoek/Rivierenland door de provincie aan Arriva afgewezen
lees verder: Bron
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Oke, jammer. :(
Ik hoop echt van harte dat Arriva haar mooie beloften waar kan maken.
Ik hoop echt van harte dat Arriva haar mooie beloften waar kan maken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
En hier de volledige uitspraak voor de geïnteresseerden. Iemand heeft daar goed lopen typen, dat is een ding wat zeker is
Dat eerste punt is al wel lachen: Arriva uitsluiten van inschrijving omdat geen financiële dekking zouden hebben met een rechtspersoon die er financieel achter zou staan. Daarnaast roepen ze Arriva teveel OV aan zouden bieden. Daarnaast wordt er nog wat gezegd over transparantie en motivering van de beslissing.
Daarnaast blijkt de uitstoot van de treinen blijkbaar niet te worden meegenomen in de CO2-reductie, althans dat denkt Syntus. Haal die U-tjes maar weer terug op de baan dus Helaas zal dat niet gebeuren, want Arriva heeft belooft nieuw materieel in te zetten, dus dat zal wel een vervolgserie GTW worden.
Dat eerste punt is al wel lachen: Arriva uitsluiten van inschrijving omdat geen financiële dekking zouden hebben met een rechtspersoon die er financieel achter zou staan. Daarnaast roepen ze Arriva teveel OV aan zouden bieden. Daarnaast wordt er nog wat gezegd over transparantie en motivering van de beslissing.
Daarnaast blijkt de uitstoot van de treinen blijkbaar niet te worden meegenomen in de CO2-reductie, althans dat denkt Syntus. Haal die U-tjes maar weer terug op de baan dus Helaas zal dat niet gebeuren, want Arriva heeft belooft nieuw materieel in te zetten, dus dat zal wel een vervolgserie GTW worden.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Ik wist niet dat dat ook over ging. (En helemaal niet pas per 2013.)site van playertwo schreef:en met ingang van 8 december 2013 voor wat betreft het openbaar vervoer per bus en auto in het Gelderse gedeelte van de concessie Zutphen, Hengelo en Oldenzaal
Maar blijft de treindienst Zutphen - Oldenzaal dan wel bij Syntus, of gaat dat ook weer over? :?
En waarom gaat het SAN hierover? :?site van playertwo schreef:Bij besluit van 17 december 2009, bekend gemaakt op 18 februari 2010, heeft het college van bestuur van de stadsregio Arnhem Nijmegen (hierna ook te noemen: stadsregio) besloten de concessie voor het regionale treinvervoer in de provincie Gelderland, meer in het bijzonder het concessiegebied Achterhoek Rivierenland, met ingang van 9 december 2012 tot uiterlijk 31 december 2020, met de mogelijkheid van verlenging van de concessieperiode met maximaal vijf jaar, te gunnen aan Arriva.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
@ Meltrain:
Wat ik zeker weet: De lijn 52 en 54 van de concessie ZHO worden overgezet naar de concessie Achterhoek/Rivierenland. Als ik dit zo lees zal dat ook wel gelden voor de 81.
De treindienst ZHO wordt niet toegevoegd aan Achterhoek/Rivierenland maar opnieuw aanbesteed door de Stadsregio Regio Twente (Ja, dat is de officiele naam). Mijn verwachting is die onderdeel wordt van de concessie Twente, maar het kan natuurlijk ook nog onderdeel blijven van een eigen concessie.
SAN gaat hier ook over omdat die formeel concessieverlener zijn voor het stuk Arnhem-Zetten=Andelst (en Gld: Zetten=Andelst-Tiel) en Arnhem-Didam* (Gld: Didam*-Winterswijk). In de nieuwe concessie Breng die in 2013 start met de treindienst Arnhem-Doetinchem zal de provincie Gelderland dus ook een formele gunning doen voor het stuk Didam*-Doetinchem. SAN heeft het penvoerdersschap voor deze twee stukken voor deze twee lijnen overgedragen aan Gelderland.
*=Of was het nu Zevenaar
Wat ik zeker weet: De lijn 52 en 54 van de concessie ZHO worden overgezet naar de concessie Achterhoek/Rivierenland. Als ik dit zo lees zal dat ook wel gelden voor de 81.
De treindienst ZHO wordt niet toegevoegd aan Achterhoek/Rivierenland maar opnieuw aanbesteed door de Stadsregio Regio Twente (Ja, dat is de officiele naam). Mijn verwachting is die onderdeel wordt van de concessie Twente, maar het kan natuurlijk ook nog onderdeel blijven van een eigen concessie.
SAN gaat hier ook over omdat die formeel concessieverlener zijn voor het stuk Arnhem-Zetten=Andelst (en Gld: Zetten=Andelst-Tiel) en Arnhem-Didam* (Gld: Didam*-Winterswijk). In de nieuwe concessie Breng die in 2013 start met de treindienst Arnhem-Doetinchem zal de provincie Gelderland dus ook een formele gunning doen voor het stuk Didam*-Doetinchem. SAN heeft het penvoerdersschap voor deze twee stukken voor deze twee lijnen overgedragen aan Gelderland.
*=Of was het nu Zevenaar
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Het is Zevenaar, althans, we hebben op de wiki een artikel "Concessie Treindienst Arnhem - Zevenaar"
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Volgens mij is het wel Didam. een snelle Google leverde dit op:
bron: http://www.gelderland.nl/eCache/DEF/10/463.htmlDe Stadsregio Arnhem Nijmegen is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in het gebied rond Arnhem en Nijmegen. Concreet gaat het hierbij om de treindiensten Zetten/Andelst- Arnhem en Arnhem-(Zevenaar)-Didam.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39194
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Maar hier (bij concessie I) staat weer wel Arnhem - Zevenaar
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Didam ligt in de gemeente Montferland, die behoort tot de Stadsregio Arnhem Nijmegen. Wehl behoort tot de gemeente Doetinchem, die niet tot de Stadsregio Arnhem Nijmegen behoort. Dit zou een reden kunnen zijn om het traject Arnhem-Didam bij de Stadsregio te laten horen, hoewel dat infratechnisch natuurlijk nergens over gaat (je kunt in Didam bijvoorbeeld niet keren).
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Maar gaan die dan 'gewoon' per december 2010 over of pas per december 2013?Freek schreef:@ Meltrain:
Wat ik zeker weet: De lijn 52 en 54 van de concessie ZHO worden overgezet naar de concessie Achterhoek/Rivierenland. Als ik dit zo lees zal dat ook wel gelden voor de 81.
Volgens Ardan zal lijn 56 dan waarschijnlijk ook wel over gaan (al snap ik niet helemaal waarom die lijnen van concessie moeten veranderen :S ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Dat wist ik niet zeker he ;) Maar er zijn inderdaad wel wat lijnen die van concessie gingen wisselen.
Ik doe ook maar wat
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
De 56 is al onderdeel van de concessie Achterhoek, daar veranderd dus niets mee. Ik zou het moeten opzoeken, maar volgens mij was het de bedoeling dat de lijnen overgingen als ZHO afloopt. Maar het kan natuurlijk ook dat Syntus wordt afgekocht en de lijnen in december al overgaan.meltrain schreef:Volgens Ardan zal lijn 56 dan waarschijnlijk ook wel over gaan (al snap ik niet helemaal waarom die lijnen van concessie moeten veranderen :S ).
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
De Gedeputeerde Staten van de provincie Gelderland hebben op 6 oktober 2009 besloten de buslijnen 52, 54, 56 en 81 na afloop van de concessie ZHO in december 2013 op te nemen in de concessie Achterhoek Rivierenland. Regio Twente heeft op 28 september 2009 besloten lijn 54 aan Gelderland over te dragen. (Deze informatie staat in de tweede Nota van Inlichtingen, hier te downloaden.)
In navolging op de eerdere berichten over welk deel van het traject tot de Stadsregio Arnhem Nijmegen behoort: op 15 oktober 2009 respectievelijk op 20 oktober 2009 hebben de Stadsregio en de provincie besloten de bestuurlijke grens van het concessiegebied Achterhoek Rivierenland te verschuiven van station Zevenaar naar station Didam. Met de SAN zijn afspraken gemaakt over welke treindiensten door wie zullen worden aanbesteed. De treindiensten Arnhem-Winterswijk en de in dit patroon gelegen ritten tussen Arnhem en Doetinchem behoren tot de concessie Achterhoek Rivierenland. De treindiensten tussen Arnhem-Zevenaar en, voor zover deze niet in het patroon van de treindiensten Arnhem-Winterswijk liggen, Arnhem-Doetinchem behoren tot de verantwoordelijkheid van de Stadsregio Arnhem Nijmegen. (Deze informatie staat in de derde Nota van Inlichtingen, hier te downloaden.)
En nog voor de volledigheid:
In navolging op de eerdere berichten over welk deel van het traject tot de Stadsregio Arnhem Nijmegen behoort: op 15 oktober 2009 respectievelijk op 20 oktober 2009 hebben de Stadsregio en de provincie besloten de bestuurlijke grens van het concessiegebied Achterhoek Rivierenland te verschuiven van station Zevenaar naar station Didam. Met de SAN zijn afspraken gemaakt over welke treindiensten door wie zullen worden aanbesteed. De treindiensten Arnhem-Winterswijk en de in dit patroon gelegen ritten tussen Arnhem en Doetinchem behoren tot de concessie Achterhoek Rivierenland. De treindiensten tussen Arnhem-Zevenaar en, voor zover deze niet in het patroon van de treindiensten Arnhem-Winterswijk liggen, Arnhem-Doetinchem behoren tot de verantwoordelijkheid van de Stadsregio Arnhem Nijmegen. (Deze informatie staat in de derde Nota van Inlichtingen, hier te downloaden.)
En nog voor de volledigheid:
Het is niet verwonderlijk dat Syntus dat denkt; zoals ook in de uitspraak staat vermeld, is dit opgenomen in het Bestek. Om precies te zijn, staat daar: "voor de trein wordt, gelet op het kleine aantal voertuigen, volstaan met het hanteren van de Europese uitstootnormen en worden geen aanvullende CO2 reductie eisen gesteld".playertwo schreef:Daarnaast blijkt de uitstoot van de treinen blijkbaar niet te worden meegenomen in de CO2-reductie, althans dat denkt Syntus.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Aangezien ik me niet wil registreren: staat lijn 56 ook genoemd? Ik was er vrijwel zeker van dat die lijn altijd al onderdeel is van de concessie Achterhoek.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Het heeft even geduurd, maar Syntus meldt het nu zelf ook op de site.
Ik doe ook maar wat
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Ja, lijn 56 staat steevast samen in het rijtje met de andere drie lijnen.Freek schreef:staat lijn 56 ook genoemd?
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Is er eigenlijk al een beetje bekend wat Arriva gaat veranderen/behouden in de Achterhoek en Rivierenland. Bijv. nieuw materieel en/of nieuwe routes ?
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
Simpel: nee. Door de bezwaarperiode mochten ze nog niet bekend worden. Ik heb na de uitslag nog niets voorbij zien komen.
Re: Syntus verliest concessie aan Arriva
De bezwaarperiode is ondertussen wel voorbij en uit de bezwarenronde (protest Syntus) is gekomen dat Arriva het echt mag gaan doen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 gasten