Mag ik even kwijt #35

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15331
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door ODRAIL »

Ik zat vannavond te zappen en van de negen zenders kwam er maar lieftst op vijf zenders reclame van de vliegwinkel voorbij :shock:.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Fles »

ik word inmiddels een beetje moe van het Haiti-bombardement op TV :?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Caspar »

Het viel me op bij het NOS journaal dat er zelfs een IJslandse ploeg daar was aangekomen. Zullen wel aardig moeten acclimatiseren daar.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13020
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #34

Bericht door Ardan »

Pfff ik ben nu in Winterswijk, net met een vriend de stad in geweest, flink aan het tanken geweest. Hij reed met zijn fiets elke sneeuwhoop in die hij tegenkwam. heb het nog gefilmd, erg komisch. ik lig nu nog even een sjekkïe te roken in mijn slaapzak op de bank naast de kachel in het scoutingclubhuis, straks slapen. om 13 45 weer paraat staan op het hoofdgebouw om leiding te draaien bij de bevers/kabouters, hoop dat ik een niet al te erge kater heb.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Meltrain »

Ik hoop het ook niet voor hen. :lol:
Hoe is het afgelopen? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Zo een XML-bestand van de top 999 meest afgespeelde nieuwe albums van het jaar 2009 op Last.fm. Eens kijken wat voor leuke dingen daarmee te doen zijn *O*

nerd-alert?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Oud forumgebruiker »

De AH op de Prins Hendrikkade, die onlangs geopend is (heeft ook een ingang op de Nieuwendijk), schijnt enorm slecht te lopen. Eerste week een omzet van 40.000, tweede week een van 60.000. Erg slecht, wij (echt superklein winkeltje) halen meestal tussen de 200.000 en 300.000 (XL in Zaandam: tussen de 400.000 en 600.000).
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Gezien het feit dat de omzet wel omhoog gaat zou ik eerder zeggen dat de winkel nog ontdekt moet worden :wink:

Al blijven het grote bedragen als ik ze leg naast de cijfers van de McDonald's waar ik ooit werkte. Sterker nog, wij voldeden totaal niet aan de boekjes over hoe een filiaal gerund moest worden (A) Zo hadden wij voor een filiaal met een McDrive een relatief laag aantal transacties per dag, maar wel een zeer hoge besteding per transactie. Mensen die bij ons training kregen in een nieuw keukensysteem faalden dan ook hopeloos, want naast naast de onwennigheid konden ze de bestellingen op het orderscherm naast de toaster ook niet aan. Of ze vergaten bestellingen te serven... Ja, dan staat je hele scherm vol en weet je ook niet meer wat je in de toaster moet gooien :roll:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Oud forumgebruiker »

Bee schreef:Gezien het feit dat de omzet wel omhoog gaat zou ik eerder zeggen dat de winkel nog ontdekt moet worden :wink:
Zou kunnen. AH is er in elk geval niet tevreden over, vaak zijn de omzetten toch groter als een winkel geopend wordt. Probleem is o.a. ook dat de winkel niet in een woonwijk staat en dat er relatief weinig uitgegeven wordt per keer, door de klanten. De "klanten" zijn dan ook vaak junkies, toeristen en winkelend publiek. Daar heb je als supermarkt niet zo gek veel aan.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Jurjen »

Maar toch, een heerlijke winkel. Zo vanuit uni op de Spuistraat bij de Nieuwendijk naar binnen en dan andere kant weer naar buiten, zit ik zo weer in de trein. Verdomd goed uitgedachte kassa's, zodat ik tasje op kan hangen en met een hand kan vullen... Misschien dat het wel iets drukker wordt als de UvA weer de 1,5 maand kerstvakantie voorbij is. ;-) (Geen serieuze gedachte, want die achter het Paleis is groter en dichterbij...)

Ach, dicht zal het ding niet gaan.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door MdJ »

MdJ, Mag ik even kwijt#11 schreef:Vrijdag met school naar Bottrop geweest, naar die skibaan. 's Middags val ik, redelijk hard, op m'n rug. Daarna niets aan de hand, ik ben zelfs nog een keer van die piste afgegaan. Vrijdagavond gaat alles nogsteeds goed, tot zaterdagochtend...

Zo te voelen is er een ruggenwervel verschoven (die bobbeltjes die je in je rug voelt staan mooi in een lijn, behalve degene die pijn doet) maar de huisarts zal (over 3 uurtjes) wel beter weten...
Dat was dus vandaag precies een jaar en +-8 uur geleden. Ik heb wel eens weken gehad dat het slecht ging, weken gehad dat het wat beter ging, maar het is nogsteeds niet over...
Bij twijfel: gebruik beton.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door BR628 »

ziggy schreef:De AH op de Prins Hendrikkade, die onlangs geopend is (heeft ook een ingang op de Nieuwendijk), schijnt enorm slecht te lopen. Eerste week een omzet van 40.000, tweede week een van 60.000. Erg slecht, wij (echt superklein winkeltje) halen meestal tussen de 200.000 en 300.000 (XL in Zaandam: tussen de 400.000 en 600.000).
Hmm, verzadiging van AH's ?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Ik denk wel dat er in Amsterdam langzaam een overschot aan Albert Heijns begint te ontstaan. Ik weet eigenlijk maar heel weinig andere winkels onder het IJ.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Zo uit mijn hoofd in het centrum: Super De Boer (Westerstraat), Spar (Nieuwe Kerkstraat), ALDI (vlakbij Vijzelgracht)... Buiten het centrum zit nog wel wat meer, maar niet veel.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:Ik denk wel dat er in Amsterdam langzaam een overschot aan Albert Heijns begint te ontstaan. Ik weet eigenlijk maar heel weinig andere winkels onder het IJ.
Anders neemt Jumbo er toch een paar over? :wink:
Volgens mij is daar juist een tekort aan in Amsterdam. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

In heel Noord-Holland zit één Jumbo: in Amstelveen...
Hier in Amsterdam-Noord hebben we 4 AH's, 2 Plus, 1 C1000, 1 Aldi, 1 Lidl, 1 Deka Markt, 1 Super De Boer, 1 Dirk, 1 Spar. Dus hier is het nog redelijk verdeeld ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Meltrain »

Vanaf maandag heb ik twee weken tentamens (in mijn geval: ma, di, wo, vr, ma, di).
Ik heb redeklijk goed geleerd, maar morgen (=zondag) moet er toch zeker nog wat gebeuren. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Mark »

Morgen ook vol aan het leren... :?
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Caspar »

In Heiloo is vorig jaar een C1000 tot AH omgebouwd, daar is de omzet achteruit gehold denk ik. Het is een AH4, maar met 1 kassa open kunnen ze het makkelijk af. Zo in de loop van de middag gaat er nog een 2e kassa bij, en dan staan er hooguit 1 of 2 klanten voor je in de rij. Toen het een C1000 was waren er minstens 5 kassa's gelijktijdig open 's middags. Ook stickeren ze zich daar een oenekepoen, op de vers afdeling moet je doorgaans eerst 4 zakjes met een 35% sticker weghalen voor je bij een product komt zonder sticker/bijna verstreken houdbaarheidsdatum. Verse sappen en bakjes met gesneden fruit lopen al helemaal slecht, het wemelt van de 35% stickers.
In de winkel zelf zie je bij veel producten staan: net zo voordelig als de C1000, met een prijsvergelijking van de C1000 erbij.
Meeste mensen pakken de auto en rijden naar de Vomar in Heiloo.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

tsov schreef:In heel Noord-Holland zit één Jumbo: in Amstelveen...
En in hetzelfde winkelcentrum zit een Albert Heijn, om het af te maken :lol: Te weten gekomen afgelopen week, want iemand heeft de megagigasuperextreemhypersnelle route in Amstelveen van lijn 146 veranderd :( Nooit meer snel naar het zuiden van Amstelveen :(
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Wie wil er nou naar Amstelveen-Zuid? :mrgreen:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Ik liever ook nooit, maar er zijn van die gevallen :roll:

Lijn 146 was echt ideaal: Reed bij Oranjebaan de Beneluxbaan op (stopte niet bij oranjebaan zelf!), en pas bij Poortwachter ging de bus er weer vanaf, en dat hele stuk zonder stoppen. Die mensen in de sneltram zijn echt zielig dan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Wat doet-ie nou dan?
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21288
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Meltrain »

Bee schreef:
tsov schreef:In heel Noord-Holland zit één Jumbo: in Amstelveen...
En in hetzelfde winkelcentrum zit een Albert Heijn, om het af te maken :lol:
Ach, mijn Jumbo zit letterlijk recht tegenover een AH. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Vanuit Ouderkerk rijdt hij vlak voor hij in Amstelveen is onder de A9 door, langs het ziekenhuis, dan de route van lijn 199 tot de halte Punter, daar via Gondel de Beneluxbaan op, en bij Poortwachter er weer af...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten