Mag ik even kwijt #35

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Justin »

Ik vraag me af... toen mn familie uit USA hier was, viel hen op dat er veel Nederlanders zijn die een verjaardagenkalender op de wc hebben hangen. Waarom doen we dat eigenlijk inderdaad? Hebben we dan zoiets om na te denken tijdens het poepen ofzo? Ik bedoel, ga niet zeggen dat het in een ruimte is waar je altijd duidelijk kan zien waar/wat/hoe, want in je woonkamer kom je ook net zo vaak :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Wubbo »

Da's een moment waarop ik toch niks beters te doen heb, dus kan ik net zo goed op de kalender kijken. In de woonkamer heb ik wel wat beters te doen of lezen ;-)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Justin schreef:Ik vraag me af... toen mn familie uit USA hier was, viel hen op dat er veel Nederlanders zijn die een verjaardagenkalender op de wc hebben hangen. Waarom doen we dat eigenlijk inderdaad? Hebben we dan zoiets om na te denken tijdens het poepen ofzo? Ik bedoel, ga niet zeggen dat het in een ruimte is waar je altijd duidelijk kan zien waar/wat/hoe, want in je woonkamer kom je ook net zo vaak :P.
Wel als ik op de toilet zit en bezig ben met een grote boodschap zeg maar kan ik me 100% daar op richten. Maar dat is saai en ga ik meestal die verjaardagskalender door lezen of bellen. Dat tweede werd niet zo gewadeerd door mijn oude baas overegens. Maar het eerste is wel handig want zo herhinner ik mezelf er aan dat ik een verjaardags kado voor me moeder moet kopen die eind deze maand ook weer jarig is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Geert »

Het is inderdaad maar een gek iets :P.
Joshua schreef:(...) Maar dat is saai en ga ik meestal die verjaardagskalender door lezen of bellen. Dat tweede werd niet zo gewadeerd door mijn oude baas overegens.
Mijn baas presteerde het juist een tijd lang om me telkens te bellen als ik naar het toilet ging. Sindsdien neem ik mijn telefoon meestal maar niet meer mee naar het toilet :P
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Justin »

Neem de krant mee zou ik zeggen :p. Of je telefoon haha.

Naja, het heeft wel een voordeel: mocht je een grote boodschap doen, en het wc-papier is op, dan kan je altijd nog de kalender gebruiken...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Ik heb geen verjaardagskalender, met het simpele feit dat ik geen apart toilet heb en ik geen afscherming van de douche heb. Een beetje intensief soppen of de kraan een beetje te ver open en de badkamer staat blank.

Ik heb verjaardagen in mijn telefoon staan (waar bekend), waardoor ik een dag van te voren een melding daarvan krijg. Met een schitterend handgebonden adresboekje in de hand fiets ik dan even naar de kaarten & knutselwinkel :P Verjaardagskaarten via de TNT versturen blijft toch het leukste :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Geert schreef:Het is inderdaad maar een gek iets :P.
Joshua schreef:(...) Maar dat is saai en ga ik meestal die verjaardagskalender door lezen of bellen. Dat tweede werd niet zo gewadeerd door mijn oude baas overegens.
Mijn baas presteerde het juist een tijd lang om me telkens te bellen als ik naar het toilet ging. Sindsdien neem ik mijn telefoon meestal maar niet meer mee naar het toilet :P
Daar ging het juist ook om. Terwijl ik bezig was nam ik mijn telefoon op en dan vroeg ze wat ze hoorde. En toen ik vertelde dat ik op de toilet zat en er een grote boodschap uit kwam werd ze boos en vond ze het associaal dat ik op de toilet zat te bellen.
Tja wie belt er nou wie? Ik heb dan toch niks beters te doen en ze hoeft het niet te zien dus zie het probleem ook geheel niet.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Justin »

@ Bee: Dat is het zeker. De ontvanger weet gewoon dan dat diegene de moeite heeft gedaan om een kaart te kopen en het op te sturen :). Zeker in deze tijden van haast en stress :).

@ Joshua: ja ik zie het probleem ook niet. Ze hebben jou toch nodig, dan hebben ze je aan de lijn, is het ook weer niet goed =P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Ik zat zonet even de topig Wat er door je speakers blaast! #5 door te lezen en wou toen eignelijk zelf nog iets posten.
Maar toen bedacht ik me hee ik heb helemaal geen muziek op staan. Want het is hiero een gehorig studentenhuis en ik heb huisgenoten die morgen ochtend om half 9 al college hebben.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Stefan »

Al aan oordopjes of koptelefoons gedacht? :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Stefan schreef:Al aan oordopjes of koptelefoons gedacht? :mrgreen:
Nou ik heb nog ergens een iPod met oordopjes liggen. Je moet me alleen niet vragen waar.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

Een iPod raak je toch niet kwijt? Daar zijn ze veels te duur voor
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Ik trof me iPod met grote toeval net aan.

Maar i no, me eerste iPod ben ik kwijt geraakt in een amba van Arriva. Ik liep de bus uit, bus reedt weg en ik dacht nee kut me iPod. En ik er achter aan rennen maar de bus stopte niet meer.
Het was nog wel zo achterlijk dat op die bus 2 pasagiers en een steward waren en het de laatste rit was van Uden naar Cuijk. En ik meteen gemeld bij de gevonden voorwerpen van Arriva maar er was niks gevonden. Dus ik heb gewoon zo het idee dat er nu een steward met mijn iPod rond loopt.
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Oud forumgebruiker »

Een steward op de bus :?:
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

ziggy schreef:Een steward op de bus :?:
Ja ik weet niet hoe je het anders moet noemen.
Maar er was een chaffeur. En er was nog een man met een Arriva outfit en die wees onderandere iemand er op dat ze niet mocht bellen in de bus omdat het storrend zou zijn voor de mede pasagiers.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ruben »

Volgens mij is de officiële naam daarvan inderdaad een steward, ook als het betreffende vervoermiddel niet opstijgt. :)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Veolia noemt zijn conducteurs op de trein ook gewoon Stewards inplaats van HC (Hoofd Conducteur). Dus tja deze benameling lag bij mij voor Arriva bussen nogal erg voor de hand.
Laatst gewijzigd door Joshua op ma 18 jan 2010, 02:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

Een hc, dus, hd heeft iets met tv's te maken geloofik :wink:
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Ardan schreef:Een hc, dus, hd heeft iets met tv's te maken geloofik :wink:
Een HC ja. Iets te snel getypt waardoor ik een typfout maakte.

HD heeft inderdaad met TV's te maken. HD staat namelijk voor High Definition en als je een HD TV hebt in combinatie met een Blue Ray Speler/HD DVD speler of HD Ontvanger dan heb je super geweldige TV kwaliteit. Mits je ze natuurlijk verbind met een HDMI Kabel en de zender ook een HD programma uitzend wat een Nederland eignelijk nog bijna niet van toepassing met uitzondering van een paar zenders in een extra duur pakket.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daniel »

NS-Reiziger schreef:Volgens mij is de officiële naam daarvan inderdaad een steward, ook als het betreffende vervoermiddel niet opstijgt. :)
Vroeger noemde je dat gewoon een controleur :P En wat het opstijgen betreft... sommige Arriva-bussen klinken wel alsof ze dat elk moment kunnen gaan doen :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Stefan »

Dat idee heb ik inderdaad altijd in die Dordtse Citaro's. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Jurjen »

www.opentot.nl Met openingstijden erbij, voor AH zelfs de actuele openingstijden per week, andere supermarkten de algemene openingstijden.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Enquêteresultaten... Altijd leuk om door te kijken, zeker als je er over moet vergaderen, maar sommige opmerkingen :lol:

De open vragen...
14.1) wat vond je goed aan dit vak
14.2) wat vond je niet goed aan dit vak
14.3) Geef eventuele opmerkingen/aanmerkingen op dit studieonderdeel


En uiteindelijk een van de antwoorden bij vraag 14.3

Dat heb ik in de bovenstaande twee beantwoordingen al gedaan. Deze vraag is overbodig.

:6

(je had het dan ook leeg kunnen laten)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Stefan »

Komende zaterdag eens naar de Top Gear live show in de RAI, ben benieuwd! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Fles »

Gouden tip van de dag: Ga eens met je moeder praten, kan je lachen :mrgreen: Mijn moeder vertelde onlangs dat ze constant over treinen droomde toen ze zwanger van mij was :lol: Ik stel voor dat we eens wat breder onderzoek naar dit verschijnsel instellen 8-)

Waarover droomde JOUW moeder toen ze zwanger van je was? :pos: Ik ben benieuwd :D
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten