Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Johan de Vries schreef:De volgende bussen staan niet meer in het bestand van het GVB.
De 131,132,133,135,136,174,175,176,178,179,181 en de 184.
Wel nog aanwezig maar niet meer voor de dienst 164,165 en de 210
Afgevoerd voor sloop zijn 123 en 127.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
En dan pakken we het lijstje erbij van pagina 1, en dan blijken er dus 9 op het eerdere genoemde afvoerlijstje te staan. Opvallend genoeg vooral bussen in de 13x en 17x ranges :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MAN heeft nog de Lion's City M2 (kwadraat) van 9,3 meter. Maar de huidige bussen zijn eigenlijk al te groot voor het vervoer op lijn 30, dus ik zou het toch meer zoeken in de richting van een Mercedes-busje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Inderdaad, de NewA300 bestaat nog gewoon (zowel in diesel als hybride tegenwoordig). Verder heeft Mercedes de SprinterCity als echt klein busje en de Citaro K als iets grotere (10 meter) -bus.
Verder inderdaad de 10 m Ambassador en je hebt ook nog de IVECO/Irisbus GX127 (dat zijn die midibusjes op lijn 10 in Dordrecht en op de 7x-lijnen in de rest van het DAV-gebied)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Bee schreef:MAN heeft nog de Lion's City M2 (kwadraat) van 9,3 meter. Maar de huidige bussen zijn eigenlijk al te groot voor het vervoer op lijn 30, dus ik zou het toch meer zoeken in de richting van een Mercedes-busje.
Dat is toch geen midibus? Er is een aanbesteding uitgegeven voor midibussen, dus zoiets wat er nu al rijdt.
@Wubbo: oja, Van Hool inderdaad, maar daar hoor ik ook nooit meer wat van op Nederlandse bodem... alleen een paar promo-proef-exemplaren bij Connexxion, Hybride ofzoiets.
Weet niet of er daar in landelijk Noord veel reizigers gehecht zijn aan een zitplaats in het lage deel? Dan valt de Irisbus al af want die heeft in streekopstelling maarliefst vier zitplaatsen zonder opstapje die ook nog eens achteruit zitten. De Van Hool NewA300 heeft er overigens nog minder, namelijk exact nul
@Bee: Connexxion heeft de A330Hyb, da's de 12-meterversie. Maargoed, die hybrides zijn er dus van 10 meter (A300Hyb) tot 18 meter (AG300Hyb).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...