Mag ik even kwijt #35

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daniel »

Wellicht herinneren jullie nog 't verhaal over de computer waar we bij mij op 't werk mee bezig waren 'n week terug. Na allerlei pogingen met nieuwe versies van de software, kijken of de fout in de instellingen zat e.d. ontdekten we vandaag eindelijk wat het probleem was... er waren wat kabeltjes verwisseld doordat de kleurcodering niet klopte met wat de software zei dat 'ie zou moeten zijn :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daan »

Waarom is de backup-utility in Windows Server 2008 zo krankzinnig mager? :? :neg:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Geert »

Neem dan ook een echt backupprogramma.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daan »

Ideeën?
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Geert »

Ahsay bijvoorbeeld ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Fles »

Symantec BackupExec misschien? :?:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Jurjen »

Time Machine? (A)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

Nu we toch computertechnisch bezig zijn: ik krijg nu al een paar weken steeds een melding in beeld dat er iets mis is waardoor mijn laptop waanzinnig traag is geworden. Internet lukt prima, maar dingen als bestandsbeheer, fotobeheer, excel of zelfs spelletjes worden nu heel langzaam, half of zelfs niet opgestart en vervolgens loopt het vast. Op de melding verschijnt onder andere 'Controleer of dcopserver wel draait!', maar die hele verrekte dcopserver kan ik nergens vinden. Ik heb een ASUS Eee PC die draait op Linux. Anyone who can help me please??
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Oud forumgebruiker »

Jurjen schreef:
http://www.opentot.nl Met openingstijden erbij, voor AH zelfs de actuele openingstijden per week, andere supermarkten de algemene openingstijden.
Geinig, ik wist niet eens dat er een Dirk (Sloterkade) & Deen (Rietwijkerstraat) hier niet zo gek ver vandaan zaten... Daar ga ik 'ns heen!
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Oud forumgebruiker »

Trouwens, over een niet al te lange tijd bestaat OVNL alweer 2 jaar *O*, de tijd vliegt... voor mijn gevoel is het nog niet eens zo heel gek lang geleden dat ik nog surfde op de website van de buren ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Ardan schreef:Nu we toch computertechnisch bezig zijn: ik krijg nu al een paar weken steeds een melding in beeld dat er iets mis is waardoor mijn laptop waanzinnig traag is geworden. Internet lukt prima, maar dingen als bestandsbeheer, fotobeheer, excel of zelfs spelletjes worden nu heel langzaam, half of zelfs niet opgestart en vervolgens loopt het vast. Op de melding verschijnt onder andere 'Controleer of dcopserver wel draait!', maar die hele verrekte dcopserver kan ik nergens...

Doe het volgende:
Computer uitzetten, batterij eruit, en met de stekker in het stopcontact opstarten.
De xsessions-error en DCOPserver* bestanden in /home/user verwijderen, gevolgd door de /var/tmp map. Lukt dat laatste niet, dan moet dit commando worden uitgevoerd als je in de /var map bent:

Code: Selecteer alles

sudo rm -r tmp
Daarna gaat je computer als een gek werken, en na een half uurtje, als het lijkt dat er niets gebeurd/hij lijkt vastgelopen, de computer uitzetten en opnieuw opstarten. Dat zou het probleem minstens 4-5 weken moeten oplossen.
Laatst gewijzigd door webguy op di 19 jan 2010, 02:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Justin »

Scripten en command lines in GIS kunnen soms zo een b*tch zijn :(
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Oud forumgebruiker

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Oud forumgebruiker »

GIS :D ArcMap :D
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Symantec BackupExec misschien? :?:
Liever Comvault ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Doe het volgende:
Computer uitzetten, batterij eruit, en met de stekker in het stopcontact opstarten.
De xsessions-error en DCOPserver* bestanden in /home/user verwijderen, gevolgd door de /var/tmp map. Lukt dat laatste niet, dan moet dit commando worden uitgevoerd als je in de /var map bent:

Code: Selecteer alles

sudo rm -r tmp
Daarna gaat je computer als een gek werken, en na een half uurtje, als het lijkt dat er niets gebeurd/hij lijkt vastgelopen, de computer uitzetten en opnieuw opstarten. Dat zou het probleem minstens 4-5 weken moeten oplossen.
Batterij eruit? Lijkt me volledig overbodig.

De meeste laptops gaan niet eens meer aan als de batterij eruit is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Justin »

ziggy schreef:GIS :D ArcMap :D
Nee, nu PcRaster en PostgreSQL =(.

Euhm, ja straks weer met ArcMap werken...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door --Stefan-- »

Iedereen laat Arriva links liggen :mrgreen: (eigenlijk rechts in dit geval, maarja)
Afbeelding
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Ardan »

deadlock schreef:
Bee schreef:Doe het volgende:
Computer uitzetten, batterij eruit, en met de stekker in het stopcontact opstarten.
De xsessions-error en DCOPserver* bestanden in /home/user verwijderen, gevolgd door de /var/tmp map. Lukt dat laatste niet, dan moet dit commando worden uitgevoerd als je in de /var map bent:

Code: Selecteer alles

sudo rm -r tmp
Daarna gaat je computer als een gek werken, en na een half uurtje, als het lijkt dat er niets gebeurd/hij lijkt vastgelopen, de computer uitzetten en opnieuw opstarten. Dat zou het probleem minstens 4-5 weken moeten oplossen.
Batterij eruit? Lijkt me volledig overbodig.

De meeste laptops gaan niet eens meer aan als de batterij eruit is.
Ik heb wel de batterij eruit gehaald, met de stekker erin doet-ie het gewoon. xsessions-error en DCOPserver* kon ik niet vinden, dus heb maar geprobeerd de var/tmp map te verwijderen, wat niet lukte. Dan maar zoveel mogelijk dingetjes uit die map weggegooid, en dat commandootje uitgevoerd. Half uurtje laten staan, en nu doet alles het weer! *O* :D :D Bee, dank je wel!!!!!
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daniel »

Weet niet wat die koffieautomaat op het werk tegen mij heeft hoor... had al vaker dat er meerdere bekertjes uitkwamen zonder grote gevolgen, maar vanmorgen kreeg ik maarliefst zes bekertjes tegelijk. Vervolgens knijpt 'ie ze zowat samen (kennelijk sluit dan de opening van de bekertjes ofzo) waardoor er meer heet water naast dan in terecht kwam :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Laats viel er op school een stapeltje busboekjes uit me tas en toen vroegen ze aan mij wat ik er op moest.
Nou had ik vandaag al me busboekjes, lijnnetkaarten en lijnfolders maar eens even bij elkaar gelegd en toen zag ik van ja ik heb in dit jaar eigenlijk al best veel verzameld:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Iemand is hier bij de IKEA geweest :mrgreen: LACK tafeltje :6
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Dat tafeltje heb ik wel van mijn beste vriend gekregen toen ik op kamers ging. Verder zijn met uitzondering van me nachtkastje en me bank zo beetje alle meubels van de Ikea.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Freek »

Vandaag een vierdaags reisje naar Londen geboekt. Niet met HiSpeed/Eurostar. Die vroeg voor meer reistijd meer geld dan de KLM. Ga natuurlijk wel met de trein van en naar Schiphol. Verder natuurlijk ook het OV in Londen checken. Ik ben benieuwd.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Freek schreef:Vandaag een vierdaags reisje naar Londen geboekt. Niet met HiSpeed/Eurostar. Die vroeg voor meer reistijd meer geld dan de KLM. Ga natuurlijk wel met de trein van en naar Schiphol. Verder natuurlijk ook het OV in Londen checken. Ik ben benieuwd.
Lang leven de Oyster card *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Joshua schreef:Dat tafeltje heb ik wel van mijn beste vriend gekregen toen ik op kamers ging. Verder zijn met uitzondering van me nachtkastje en me bank zo beetje alle meubels van de Ikea.
Je hoort mij niet klagen hoor, behalve de spullen die al in de kamer zaten en het terrasmeubilair is alles van de IKEA bij mij :Y

En dat is eigenlijk best veel: bed, nachtkast, tafel, twee stoelen, boekenkast, vouwbed (getest door een forumlid :mrgreen: ), plant, garderobekast en badkamermeubel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten