Hispeed perikelen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Stefan »

Ik heb toch al heel wat keren m'n tickets besteld via Treinreiswinkel, ik heb nog nooit problemen gehad eigenlijk. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Wat kost een reservering daar, als je al een ticket hebt?
midnet
Berichten: 671
Lid geworden op: di 07 jul 2009, 12:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door midnet »

ik denk dat ze dat niet doen.
Heb net gelzen (omdat ik net bezig ben dat soort data te verzamelen) dat de TrRsWl 7,50 per boeking aanrekent. Maksimaal 15€ per party. of dat per gedane boeking of voor een hele reis(die in principe wel 5-6 reserveringen zou kunnen beslaan) is heb ik nog niet kunnen uitvinden. Hun website is ook op dat gebied erg, erg vaag.
Overigens is de TrRsWl gewoon een onderaannemer van de DB, Duitse Spoorwegen. Die geven nog wel iets van 8-10% commissie aan wederverkopers (incl. hun eigen personeel bij aan-boord-verkoop!) over de ticketprijs.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Hispeed perikelen

Bericht door M57 »

Vandaag rijdt ICE nog steeds geknipt in Emmerich. Aan beide zijden van de grens rijden ICE's :?:
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

M57 schreef:Vandaag rijdt ICE nog steeds geknipt in Emmerich. Aan beide zijden van de grens rijden ICE's :?:
Tekort aan ICE's die in NL toegelaten zijn. Door die wel toegelaten zijn in NL ook in NL te houden, en het Duitse deel van het traject door een ICE te rijden die alleen in Duitsland toegelaten is, kunnen toch alle reizigers vervoerd worden. Omdat een aantal ICE's ongeveer ter hoogte van Emmerich kruisen (vb. 11:37 vertrek Arnhem richting D, 11:35 vertrek Oberhausen richting NL) vindt de uitwisseling van passagiers en treinstellen daar plaats.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Suus »

Wat heb ik gemist in het nieuws dat er zo weinig ICE's Nederland in mogen of kunnen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Jurjen »

Bee schreef:Wat heb ik gemist in het nieuws dat er zo weinig ICE's Nederland in mogen of kunnen?
Niet de hele ICE3-vloot kan Nederland in i.v.m. ATB en uitrusting voor 1.5 kV. Om de internationale diensten op Amsterdam, Brussel en Paris uit te voeren, zijn er 'net' genoeg ICE's, maar juist deze kennen momenteel veel defecten, waardoor naar Brussel bijvoorbeeld al dagen geen ICE gereden heeft. Met de wisseltruc in Emmerich zorgen ze er dan voor dat de ICE dienst naar Amsterdam met slechts 2 stellen uitgevoerd kan worden, terwijl tussen Emmerich en Frankfurt alleen 'binnenlandse' ICE3 stellen rijden.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Hoe lang duurt dat nog? Vrijdag naar Duitsland, met een overstap van slechts 6 minuten in Düsseldorf op een trein met Zug-Bindung. (de IC naar Koblenz) Als er een half uur vertraging ontstaat stap ik in de eerste beste andere trein naar Koblenz, heb geen zin om eerst in een rij te gaan staan bij een info balie, om vervolgens te zien dat er al een volgende trein intussen vertrokken is.
Reiziger Delft
Berichten: 1198
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Reiziger Delft »

Je kan in dat geval in de ICE zelf je ticket geldig laten maken voor de volgende trein naar Koblenz door de conducteur.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

Kun je niet nog dezelfde trein nemen in Köln? Vanuit Köln rijden er volgens mij ook genoeg treinen naar Koblenz :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Als de vertraging oploopt blijven we inderdaad tot Keulen zitten, van daaruit vertrekt er een minuut of 40 later ook een IC, die aansluiting geeft in Koblenz op de RE naar Trier. De RE's uit Keulen naar Koblenz geven daar volgens mij alleen aansluiting op de stoptrein naar Trier die 29 keer stopt onderweg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

Uit eigen ervaring afgelopen zomer (RE gemist in Koblenz door vertraagde IC Köln -> Koblenz) kan ik inderdaad melden dat dat geen goed alternatief is :D. Beetje jammer alleen dat de stoptrein een uurdienst rijdt op die lijn en de RE onregelmatig rijdt (< 1x/uur)...

Waar gaat de reis overigens heen, als ik vragen mag? Wij maakten van de zomer de reis NL -> Köln -> Koblenz -> Trier -> Saarbrücken, waarbij overigens bleek dat de stoptrein uit Koblenz in Trier Hbf een halfuur stil blijft staan om vervolgens door te gaan als stoppert naar Saarbrücken (e.v.). Fijn, 3.5 uur in een BR425 :|. De koppen thee in de stationsrestauratie/bakker van Trier zijn trouwens errug fors ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Trier is het eindpunt van de reis, de terugweg is met SWT via Gerolstein naar Keulen. De boekingen zijn Amsterdam- Koblenz heenweg, en Duisburg- Amsterdam terugweg. De overige stukken heen met een Landerticket en terug met SWT.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Balen dat per 1-1-2010 Eurobahn op de grensverbinding Venlo-Düsseldorf (-Hagen) is gaan rijden. Hierop zijn geen FIP-landencoupons geldig. Ik ben een reisje naar München aan het plannen en dat moet nu via Utrecht-Arnhem, wat voor mij een extra overstap en een uur eerder van huis (en per taxi naar het station) betekent.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ardan »

FIP-landencoupons? Wat zijn dat?
(ik hoop niet dat een SchönerTagTicket daar ook onder valt, ik ga van de week met Meltrain daar op stap)
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Nee wees gerust, alle normale tickets en VRR-tickets zijn gewoon geldig bij Eurobahn. Als je boft kan je tegen die tijd ook FLIRT-en, als die rijden. FIP is een internationale reisregeling voor spoorwegpersoneel, dat kan landencoupons of een kortingskaart aanvragen en daarmee voor een habbekrats over de grens en in het buitenland reizen. 8-)
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ardan »

Ik ga ook bij het spoor werken :o
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Vroeger kostte het he-le-maal niets (zoals in andere landen nog steeds), tegenwoordig betaal je er de fiscale waarde over omdat anders de belastingdienst gaat miauwen over loon-in-natura. Maar dan nog blijft het een habbekrats. :D
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Meltrain »

Vreemd dat hij dan niet bij eurobahn geldig is. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Dat is op heel veel aanbestede lijnen zo. In veel gevallen accepteren alleen de voormalige staatsbedrijven de reisfaciliteiten voor spoormedewerkers. Wat dat aangaat is het hier beter geregeld, want ik kan nog steeds reizen bij XX, Arriva, Veolia en Syntus.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Ow dan heb ik toch een redelijk aantal keer zwart gereden in Duitsland, bij een van de andere vervoerders dan DB, wist echt niet dat er een onderscheid was :oops:
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Haha, waarschijnlijk ben je dan gematst. 8-) Ik heb je via pb een pdfje gestuurd met alle niet-aangesloten vervoerders.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Terwijl Hispeed ondertussen zegt dat alle problemen met de ICE's verholpen zijn, weet ik intussen wel beter.

Heenweg:
Afbeelding
ICE staat 25 minuten stil in Emmerich, omdat er moeite is met het omschakelen naar het Duitse stroomnet aldus de train manager. Even later komt het bericht dat door technische problemen de trein in Keulen opgeheven wordt.

Terugweg:
Afbeelding
ICE heeft ruim 20 minuten vertraging, en vlak voor Emmerich wordt er omgeroepen dat de trein niet verder zal rijden dan Emmerich, omdat de trein afkomstig uit Nederland (t227) niet op het Duitse stroomnet kan rijden aldus de train manager.
De mensen uit de t227 hebben al een uurtje op ons treinstel gewacht om verder te kunnen naar Frankfurt, de overstap zelf gaat vrij vlot.

De problemen liggen bij de Duitsers vermoed ik, want daar vallen zeer veel ICE's uit:
Afbeelding

En er word veel met vervangend mat gereden:
Afbeelding
Veelal worden die treinen gereden met wat bij ons bekend staat als de ICL rijtuigen, maar dan natuurlijk de originele Duitse variant. (blijkbaar heeft men die daar nog en masse achter de hand staan).

Dit is Hispeed natuurlijk niet aan te rekenen, maar een melding op de site dat het treinverkeer weer normaal verloopt is wel erg misleidend, bij deze 2 willekeurige ritten is de eindbestemming 2x 1 uur later dan de planner aangeeft bereikt.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Hispeed perikelen

Bericht door M57 »

Sinds de site aangeeft dat alles weer soepel loopt, heb ik drie ritten gemaakt die allemaal nagenoeg vlekkeloos verliepen. :pos:
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

Caspar schreef:Veelal worden die treinen gereden met wat bij ons bekend staat als de ICL rijtuigen, maar dan natuurlijk de originele Duitse variant. (blijkbaar heeft men die daar nog en masse achter de hand staan).
'ICL' oftewel Bimz en Aimz stonden dusdanig veel op overschot, dat NS ze dus kon leasen, maar er ook niet eerder vanaf kon (en gelukkig maar anders hadden we nu dus wel problemen gehad in Nederland).
Overigens kan ik mij de zomer van 2008 nog herinneren, toen het ICE ook massaal naar binnen werd gehaald, wegens problemen met de assen als ik mij niet vergis.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten