OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Ja dan vind ik het ook wel logisch dat er veel mensen met de Fyra gaan :P
Maar zo vol is echt wel uniek hoor :Y
3 0 7 9
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Opvallend: Vanmiddag stond er op het middenopstelspoortje van Rlb een DDM1-stam die plat was weggezet (stroomafnemers neer, alles uitgeschakeld) wat veel weghad van een defecte trein.

En voor de liefhebbers in de buurt van Rsd is er na het weekend tijdelijk een SLT te bewonderen op spoor 14 in Rsd. De herinstructies gaan weer beginnen, dus hopelijk gaan we er nu eindelijk echt mee rijden.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daantje »

Topic opgeschoond. Dit soort berichten zijn ongepast. Graag weer terug ontopic.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Gelukkig maar. Over tot de orde van de dag.

Hier nog eentje die ik jullie niet wil onthouden: Ik liep vanochtend in de hal van Utrecht C, waar nu 4 OV-studenten-chipkaart-reisrecht-oplaadautomaten bij AH-To-Go naast elkaar stonden op Z-vormige palen met elk een rijtje studenten erachter. Degenen die aan de beurt waren, waren driftig met de automaten in de weer en die palen veren een beetje.

Een ouder echtpaar schuifelt voorbij en de vrouw vraagt aan haar man: "Gerrit, wat zijn die jongelui daar aan het doen?" De man antwoord doodgemoedereerd: "Oh Nel die kinderen zijn vast een nieuw soort videospelletje aan het doen."

Ik ben zowat naar het personeelsverblijf gerend, omdat ik gewoon mijn lach niet meer kon inhouden. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Die moet je opsturen naar de rubriek Ik van de NRC, hij is er zo voor geschikt! http://weblogs.nrc.nl/ik/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Iceman
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 04:25
Locatie: Grootebroek

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Iceman »

Aangename verrassing vannacht: Trein 4586 kwam het station van Hoorn binnenrijden met de stellen 4066+4051 *O*.

Tevens was er deze hele week, met uitzondering van vandaag (vrijdag), ICR actief in de 800 :pos: :pos: ! Ik ben maar drie keer mee gegaan naar de parel van Limburg, Maastricht :mrgreen: !
ICR: Oost, West, 800 best:).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

@ Dexter: die kende ik nog niet haha!
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Gisteren een HC in de trein van Utrecht naar Rotterdam die heel enthousiast alle aansluitingen aan het omroepen was (zowel in Gouda als in Rotterdam). In Gouda kwam er nog een bericht over de OV-Chipkaart voor zowel studenten als niet-studenten bij incl een aantal adviezen. In Rotterdam werd nog even in drie talen de aansluitende Benelux en Thalys omgeroepen. De beste man was een tijdje bezig met zijn omroepbericht, maar hij deed het wel goed :pos:

Nu nog eens langskomen onderweg ;-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Wubbo schreef:Nu nog eens langskomen onderweg ;-)
Tja, daar had 'ie natuurlijk nu geen tijd meer voor over :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Ik moest net een stukje sleutelen op de s2200 van Rtd tot Ddr, er stapte in Rtd ook al een mcn af die gesleuteld had van Asd tot Rtd. Dus volgens mij hebben we nu ook een tekort aan hc's (misschien ook defect door de sneeuw, kan Nedtrain dit ook oplossen?) :P De koersborden stonden ook nog op Asd omdat geen van beide machinisten kon vinden waar je die kon instellen in een DDAR. (Zitten verstopt in het hc-hokje onder de trap). Dus heb ik dat maar even gedaan. :wink:
Vallend blad maakt rails glad.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wubbo schreef:Gisteren een HC in de trein van Utrecht naar Rotterdam die heel enthousiast alle aansluitingen aan het omroepen was (zowel in Gouda als in Rotterdam). In Gouda kwam er nog een bericht over de OV-Chipkaart voor zowel studenten als niet-studenten bij incl een aantal adviezen. In Rotterdam werd nog even in drie talen de aansluitende Benelux en Thalys omgeroepen. De beste man was een tijdje bezig met zijn omroepbericht, maar hij deed het wel goed :pos:
t2850?
Laatst gewijzigd door Wubbo op za 16 jan 2010, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: t voor het treinnummer ivm mouse-over
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Nope, t2852 :).
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Excuses, die bedoelde ik inderdaad ;). Grappig, dan zaten we in dezelfde trein, alleen ging ik er in Gouda uit en die kerel bleef nog doorpraten terwijl de deuren al lang en breed geopend waren :').
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Ik had vandaag de eer in de 32252 te zitten. In een GTW van Veolia zoals altijd.
Alleen vandaag wel 1ste klas. Ik stapte in Cuijk in en er was serieus geen enkele stoel meer vrij in de 2de klas en ik had echt geen zin om te staan.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Net in Dordrecht ICM-IV 4211 in de t2212... dat helpt ook niet echt om het ICM-tekort te verkleinen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

Maik schreef:Syntus krijgt er morgen weer 2 stellen DM'90 bij(ex 3443 en 3444)
En ze zijn er! Opvallend genoeg rijden ze niet tussen Arnhem-Winterswijk/Tiel maar tussen Winterswijk en Zutphen. Ze worden maar tijdelijk gehuurd en dat betekend dat ze geen Syntus bestickering krijgen en ook niet omgenummerd worden, ze rijden dus nog met NS logo's rond(en de 3444 met ZAP stickers).
Pommes.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag me eerste ritje in een GTW van Arriva mogen maken. En ik vond ze toch echt heel veel beter als van Veolia, alleen al om die stoelen.

Verder natuurlijk meer ritten afgelegt die zo dadelijk of morgen allemaal in een reisverslag terecht komen :D
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Maik schreef:
Maik schreef:Syntus krijgt er morgen weer 2 stellen DM'90 bij(ex 3443 en 3444)
En ze zijn er! Opvallend genoeg rijden ze niet tussen Arnhem-Winterswijk/Tiel maar tussen Winterswijk en Zutphen. Ze worden maar tijdelijk gehuurd en dat betekend dat ze geen Syntus bestickering krijgen en ook niet omgenummerd worden, ze rijden dus nog met NS logo's rond(en de 3444 met ZAP stickers).
Heh??? Wat doen ze daar dan weer, dat is lang geleden dat ik daar DM'90 heb gezien. Tekort aan Lintjes ofzo? Reden ze gekoppeld of los? Los zou dus betekenen dat twee van de drie ritten met 'vreemd' spul werd gereden, ben benieuwd wat ik vrijdag krijg als ik weer naar Winterswijk ga. Heb wel weer eens zin in een DM'90-ritje daar ipv die eeuwige Lintjes.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Volgens mij mag het ook nieteens i.v.m. concessie-eisen, DM'90 op Zp-Ww.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Het mag niet op Zutphen - Oldenzaal, van Zutphen - Winterswijk weet ik het niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Volgens mij waren gisteren de VIRMpjes echt op ofzo :O.
Zat in de s3600 van Nm naar Zl. Ben onderweg 8x de trein uit de 3600 in de tegenrichting tegengekomen en slecht één stuk was een VIRM en de rest was allemaal ICRm, terwijl het normaal toch wel 50/50 is.

En onderweg stond er bij Elst, bij de Betuweroute aansluiting in de middle of nowhere een sprinter op het middelste rangeerspoor. Wat zou die daar doen dan?
En op de t7630 vanaf Zp richting Nm reed voor de verandering weer een keer een VIRM.

En wanneer beginnen ze weer met de normale dienstregeling
In Zl kwamen er 4xICM III binnen die allemaal naar Gn gingen... Dan kan er toch weer gewoon gesplits worden?
3 0 7 9
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Nou het was nog duidelijk een beetje een rommeltje bij de NS, terwijl het slechte winterweer nu toch echt al een tijdje voorbij is. Dat was gister wel te merken.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

De m9576 rijdt vandaag ritjes in de s5800. In de trein die ik had werden ook een tiental vouwfietsen ingeladen, was de vouwfietsclub op stap vandaag? Eentje had in ieder geval zijn verstand thuisgelaten, want die maakte de fiets vast aan de deur die niet gebruikt werd bij het instappen :X

In Diemen stonden ook 9 politieagenten een kop koffie te drinken aan het einde van het perron. Rare plek om koffie te drinken :|
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

De t36767 strandde vanavond met een technische storing middenop de overweg Halmaheiraplein in Dordrecht, niet de meest handige plek op 't randje van de avondspits. Als gevolg daarvan strandde ook een stadsbus op lijn 5 die juist voor deze overweg op de passerende trein stond te wachten.

Uiteindelijk zag ik vanuit de bus waarin ik zat de betreffende trein met +15 op Ddrs binnenkomen. Z'n tegentrein t36760 stond niet meer op de AV van Sliedrecht, dus die zal wel bij Stadspolders-aansluiting gekruist zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Gisteren stonden er 3 Syntus-Lintjes op Zutphen Goederen toen ik daar rond 16.30 langskwam. De VIRMen zijn volgens mij niet op, grote slachtoffer van het winterweer lijkt echt ICM te zijn getuige de twee stellen VIRM in trein t557 in Zwolle vandaag (met daar vlak voor een leeg mat van 2 VIRM-VI-en trouwens). In de s5600 zaten er ook nog minstens 2, en in de s5800 zag ik ook nog een VIRM.
Op spoor 11 of 12 van Amersfoort staat al sinds maandagochtend een DDAR te staan, zal wel stuk zijn ofzo.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten