Mag ik even kwijt #35

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Mark »

*Kijkt om zich heen*
Bureaustoel, bureau, wandkast, nachtkastje, luie stoel, schemerlampje en plafondlamp van de IKEA :lol: In de woonkamer is het nog wat erger: daar komt voor zover ik me kan bedenken ALLE meubilair van de IKEA :P
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Caspar »

Tot een jaar geleden was ik nog nooit in een IKEA geweest, en had altijd van die mega enthousiaste verhalen gehoord over het assortiment etc. Tot ik er voor het eerst kwam in Haarlem; dat was echt een anti climax. Had het veel groter voorgesteld. Het is dat ze breed gesorteerd zijn, van keuken tot waxinelichtje tot hangmat, maar bij bv een winkel als Leenbakker staan net zo veel boekenkasten opgesteld als in de IKEA van Haarlem :roll:
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Bee schreef:vouwbed (getest door een forumlid :mrgreen: )
Heerlijk geslapen :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door webguy »

Caspar schreef: maar bij bv een winkel als Leenbakker staan net zo veel boekenkasten opgesteld als in de IKEA van Haarlem :roll:
Ze hebben wel een beter ontworpen selectie krijg ik t idee. Verder is het zo dat er online veel meer staat dan soms in de winkel staat...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Het gaat natuurlijk om de gehaktballetjes :Y

Het sterke van de IKEA is dat je kan combineren. Je hebt maar een paar modellen BILLY (smal, breed, hoog, laag, hoek), maar die zijn er wel in vele verschillende kleuren, en je kan ze goed met elkaar combineren. Het mooiste voorbeeld is eigenlijk nog wel de tafelserie VIKA: Tafelblad en poten moeten los aangeschaft worden, waardoor je altijd je unieke tafel kan maken, want beide worden in een groot aantal verschillende modellen geleverd.

En de gehaktballetjes :Y

Tja, en verder het design, dat gewoon erg aantrekkelijk is, zeker in combinatie voor de prijs :Y

Had ik de gehaktballetjes al genoemd (A)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Caspar schreef:Tot een jaar geleden was ik nog nooit in een IKEA geweest, en had altijd van die mega enthousiaste verhalen gehoord over het assortiment etc. Tot ik er voor het eerst kwam in Haarlem; dat was echt een anti climax. Had het veel groter voorgesteld. Het is dat ze breed gesorteerd zijn, van keuken tot waxinelichtje tot hangmat, maar bij bv een winkel als Leenbakker staan net zo veel boekenkasten opgesteld als in de IKEA van Haarlem :roll:
Ikea is breed, maar niet diep.
Maar het is gewoon leuk om er lekker doorheen te lopen.
Overegens ga ik het liefst naar Ikea Duiven. Als ik bij me ouders ben kan ik ook naar Eindhoven maar die in Duiven is gewoon netter.
En tot voor dat ik op kamers ging was ik er ook nooit geweest omdat ik meestal ook gewoon koos voor de kleinere winkels.
Overegens heeft Ikea ook niet alles in de winkel uitgestalt staan wat wel in het zelfbedieningsmagazijn te vinden is. (Haat aan dat zelfbedieiningsmagazijn)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Bee schreef:Het gaat natuurlijk om de gehaktballetjes :Y


Had ik de gehaktballetjes al genoemd (A)
Zweedse gehaktballetjes :P
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Hmm, ik krijg ineens trek in Zweeds voedsel, hoe zou dat komen? :lol:
Misschien morgen maar even naar IKEA Food ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Geert »

Tja, Zweden, ik zeg maar niks :lol: ---->
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Het is ook niet dat de IKEA het ooit had bedacht als goede maaltijd voor hun restaurant, maar in Zweden ligt er in een supermarkt (ICA, daar hebben ze gewoon Euroshopper :lol: ) ook gewoon een heel vak bij het vlees vol gehaktballetjes, en ook is er altijd wel een hele diepvries vol gehaktballetjes te vinden :D En ze houden ook van ketchup, want daar hebben ze ook een heel rek voor :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Zoals meerdere leden hier weten verkopen bij Zweedse eetcafé's ook gehaktballetjes ;)
En ik ben altijd fan van de Pytt i Panna *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door --Stefan-- »

Maar hier kunnen ze niet tegenop: bij ons houden ze van olijfolie schijnbaar... stelling vol met olijfolie. 5 schappen hoog en 5 meter breed :lol:
3 0 7 9
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Caspar »

Ik ken eigenlijk maar 1 woord Zweeds en dat is Fyra voor 4 8-)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Joshua »

Ja ik wil nog steeds een keer naar Zweden toe:

Wil het Zweedse OV zien
Zweedse jongens zijn erg mooi (atans het stereotype) :D
Ze doen het altijd goed op het Eurovision. Dit vind ik ook echt een leuk nummer: http://www.youtube.com/watch?v=EXumvUh97hk
De taal klinkt leuk
Stockholm wil ik ook zeker gezien hebben
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Ett, to, tre, fyra, fem ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

tsov schreef:Zoals meerdere leden hier weten verkopen bij Zweedse eetcafé's ook gehaktballetjes ;)
En ik ben altijd fan van de Pytt i Panna *O*
Blokjes aardappel, vlees en ui, met rode biet (nah) en gebakken ei (yah).

Ik heb donderdag een zuurkoolparty, wie verzint dat dan :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door --Stefan-- »

Je zal het maar niet lusten -O-
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Geert »

Joshua schreef:Ja ik wil nog steeds een keer naar Zweden toe:

Wil het Zweedse OV zien
Zweedse jongens zijn erg mooi (atans het stereotype) :D
Ze doen het altijd goed op het Eurovision. Dit vind ik ook echt een leuk nummer: http://www.youtube.com/watch?v=EXumvUh97hk
De taal klinkt leuk
Stockholm wil ik ook zeker gezien hebben
Göteborg is ook een leuke stad! En de Zweedse mensen zijn inderdaad erg mooi (ik kan in ieder geval spreken voor de boys). 8-)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Ik ontdek trouwens net dat het ett, två, tre, fyra, fem is ;) To is Noors en Deens ;)

Oh, en Zweedse dames mogen er ook wezen :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daniel »

Joshua schreef:Wil het Zweedse OV zien
Goed zoeken dan... ik ben er een aantal jaren geleden geweest en heb 't voor elkaar gekregen er geheel geen OV te zien. Wel 'n station overigens en moet ergens nog een Zweeds spoorboekje hebben :P

Maar wel 'n heerlijk land inderdaad en 't Zweedse voedsel is ook goed te eten... "the dessert is chocolate mousse, thats not the same moose from the main course" :mrgreen: En ja, rendier smaakt dus prima hoor (zit je ergens in 't binnenland en verwacht je wel zo'n beest levend te zien, maar nee, de enige die we zagen stak net buiten Göteborg de snelweg over :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Moose is eland hè ;)
Maar rendier is inderdaad lekker, elke Zweedse (Scandinavische) supermarkt heeft ook rendiersalami, da's lekker :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Geert »

Reiziger Ddrs schreef:
Joshua schreef:Wil het Zweedse OV zien
Goed zoeken dan... ik ben er een aantal jaren geleden geweest en heb 't voor elkaar gekregen er geheel geen OV te zien. Wel 'n station overigens en moet ergens nog een Zweeds spoorboekje hebben :P
Terwijl bijvoorbeeld Göteborg toch een omvangrijk tram- en busnetwerk heeft, er rijden zelfs Alliances door de stad daar (en dubbelgelede Volvo's). Dat dat betreft is het (qua spoor) nog wat minder bedeeld in Noorwegen, waar volgens mij ook minder spoor aanwezig is.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door tsov »

Oh, en Chocolate Moose:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=CRIwuxqKyyk[/youtube]
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Suus »

Reiziger Ddrs schreef:
Joshua schreef:Wil het Zweedse OV zien
Goed zoeken dan... ik ben er een aantal jaren geleden geweest en heb 't voor elkaar gekregen er geheel geen OV te zien.
Nou, in Göteborg en Stockholm heb ik genoeg gezien een paar jaar geleden, en ook in een afgelegen dorpje heb ik nog wel een trein gezien, dat was het eindpunt. Ik zal eens kijken of ik daar een foto van heb :)

En bussen rijden er ook zat, maar je zal begrijpen dat ze op de streeklijnen vooral bussen van het type Mercedes Integro en luxer hebben rondrijden :Y
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daniel »

@tsov: Ook goed, is ook zo'n groot beest :P

Maargoed, dat was zowiezo 'n bijzonder plekje waar ík 't gegeten heb... was 'n tip van de receptie van 't park waar we verbleven. Het restaurant bleek zich te bevinden in een piepklein dorpje met vooral veel vervallen gebouwen, echter wel een schitterend uitzicht over het meer onderaan de berg.

Dat was dus hier :) (gemarkeerd met dat paarse ding, je ziet 't niet eens in dit zoomniveau)

@Geert: ik zie nu inderdaad ook bushaltes op Google Maps rond waar ik toen verbleef, maarja, zullen vast niet de meest frequente verbindingen geweest zijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten