OVer je treinreiservaringen in januari 2010
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
IRM in de t557 is tegenwoordig planmatig
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Viel me ook al op, maar alleen op vrijdag en zaterdag
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
VIRM in de s7600 is niet planmatig. Toch reed er vandaag ook VIRM nadat deze gisteren door Stefan ook al was gespot. Het was trouwens een VIRM-VI dus hoezo volle treinen door extra onderhoud. NS beboelt over capaciteit.
Laatst gewijzigd door Freek op di 19 jan 2010, 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Op de s7500? :S
Nog nooit gezien. Alleen om de s7600.
Nog nooit gezien. Alleen om de s7600.
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
he dat gerommel bij NS altijd met de treinnummers. Was ik er eindelijk aangewend dat de s7600 de s7500 was, is het weer terug veranderd. Ik bedoelde dus de s7600
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Ooow haha, daar is het wel vaker eigenlijk.
Laatste tijd niet zo veel meer gezien. Maar vooral vorig jaar de eerste paar maanden sinds de nieuwe dienstregeling.
Laatste tijd niet zo veel meer gezien. Maar vooral vorig jaar de eerste paar maanden sinds de nieuwe dienstregeling.
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
In het kader van :o :
ICL(9 bak) in de t3526/t3559 speelt VIRM vrij
ICL(9 bak) in de s1900 speelt een ICRm-stam vrij, die naar de t820 / t863 gaat...
-Waarbij er dus in de 3500 zeer zeer veel cappaciteit mist: Een VIRM-IV gaat net iets minder in dan een 9-bak ICL. een VI past dus veel meer dan een 9-bak ICL.
-In de t820/t863 speelt de ICRm-stam (een Trek-Duw-10) het dus 12(!) bak VIRM vrij. Nu is het het geval dat de t820 dusdanig druk is, dat de 820 12 bak VIRM rechtvaardigd. 10 bak ICRm gaat dus stapelen worden... :?
ICL(9 bak) in de t3526/t3559 speelt VIRM vrij
ICL(9 bak) in de s1900 speelt een ICRm-stam vrij, die naar de t820 / t863 gaat...
-Waarbij er dus in de 3500 zeer zeer veel cappaciteit mist: Een VIRM-IV gaat net iets minder in dan een 9-bak ICL. een VI past dus veel meer dan een 9-bak ICL.
-In de t820/t863 speelt de ICRm-stam (een Trek-Duw-10) het dus 12(!) bak VIRM vrij. Nu is het het geval dat de t820 dusdanig druk is, dat de 820 12 bak VIRM rechtvaardigd. 10 bak ICRm gaat dus stapelen worden... :?
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Wie verzint er nu ICR in de s800. Gezien het feit dat deze tussen Amsterdam en Utrecht rijdt is heb je gewoon VIRM nodig. Daarom is het er ooit uitgehaald.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Wellicht het feit dat er überhaupt geen 12 bakken IRM beschikbaar zouden zijn geweest, omdat minstens 1 van de 3 stellen elders nodig was geweest? Dan had je het dus over 6 of 8 bakken VIRM gehad. Dan heb je wél je VIRM in de t820, maar is het net zo stapelen als met 10 bakken ICR. Misschien was het dus wel een doordachte keuze i.p.v. 'iemand die het verzon'.Bee schreef:Wie verzint er nu ICR in de s800. Gezien het feit dat deze tussen Amsterdam en Utrecht rijdt is heb je gewoon VIRM nodig. Daarom is het er ooit uitgehaald.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Ik heb vanavond de t3559 eens met ICL mogen aanschouwen. In Schiphol/Amsterdam Zuid/Bijlmer paste het nog wel, in Utrecht werd het groot feest. De achterste 1e klas bak had 2 defecte deuren waardoor de hele horde mensen door 1 deur in het 1-na-laatste rijtuig wilde. Toen dat na 5 minuten eenmaal gebeurd was stond iig de achterste 2 bakken helemaal vol mensen en dat bleef zo tot Eindhoven. Daar werd het weer rustiger en na Sittard was het heel rustig waarna de verlichting ook nog korte tijd uitviel . Voor de goede orde: Dit was een stam met 2 1e klas rijtuigen en 8 2e klas rijtuigen, dat gaat dus worden teruggebracht tot 2 1e klas en 7 2e klas. Ik vrees dat er dan mensen gaan achterblijven op de perrons(iets dat vandaag ook al gebeurde omdat mensen de trein té vol vonden en dus maar op de s800 wachtte die er 10 minuten achter zat.
@Ardan. Vandaag reden ze er ook weer, beide solo. De reden weet ik ook niet. In Winterswijk stonden 2 linten en 1 buffel, op Zutphen Goederen stonden ook 2 linten...
@Ardan. Vandaag reden ze er ook weer, beide solo. De reden weet ik ook niet. In Winterswijk stonden 2 linten en 1 buffel, op Zutphen Goederen stonden ook 2 linten...
Pommes.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Vreugde. Had ik niet met iemand ooit erover gesproken om mensen dan maar in de bagagerekken te laten liggen? ;).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
t7663 was vandaag een VIRM ipv van een Sprintertje.....
Alweer
Alweer
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
DD-AR m7857 spookt rond in de s2600 (o.a. de 2652, 2663) , maar daarentegen weer VIRM in de s6300
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Ik zag vandaag zowel in de s5000 als de s5100 een VIRM IV. En aan het begin van de middagspits kwam er een s800 keurig met 3x VIRM IV door Utg geraasd.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Wat is dat toch met die storingen in de Barendrechttunnel? Ik heb het idee dat er daar meer storingen zijn dan alle zelfdodingen bij Dt, Rsw, Hlo, Ot, Gz en Btl + vrachtwagens-die-hun-kraan-niet-omlaag-doen-op-de-Veluwelijn bij elkaar :S...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
De Barendrechttunnel zit propvol met ontzettend nerveus afgestelde gaslek-, bewegingsdetectie- en brandmeldsystemen die regelmatig het treinverkeer platleggen. Als er iemand te dichtbij zo'n melder staat en een scheet laat bijvoorbeeld.
Bij wijze van spreken dan.
Bij wijze van spreken dan.
Vallend blad maakt rails glad.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Er was op de Flevolijn vandaag een Mat64 verdwaald *O*
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Geert meldt een aanrijding met persoon tussen Apeldoorn en Stroe met -aannemelijk- trein t142. Hij zit in de t243 en is gestrand tussen Stroe en Apeldoorn.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Ook een lekkere plek om te stranden zeg. Kun je met je hulpverlening amper bij.
Ik doe ook maar wat
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Er loopt langs bijna de hele spoorbaan een onverhard boswachterspad. Zeer duidelijk te zien op Google Maps.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Op de s7500 reed vandaag geen SGM, geen Plan V, maar voor de afwisseling een keer een Plan T
En ook vreemd: op station Nijmegen stond net om 22:45 op spoor 1a een ICRm. Wat zou die daar doen eigenlijk?
En ook vreemd: op station Nijmegen stond net om 22:45 op spoor 1a een ICRm. Wat zou die daar doen eigenlijk?
3 0 7 9
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Zo te zien was het een aanrijding vlak bij Apeldoorn (bij een van de overwegen?), daar stond de gestrande t142 toen we er na 2 uur eindelijk langs mochten. 2,5 uur stilzitten is best lang als je je had ingesteld op een ritje van 30 minuten kan ik melden :SWubbo schreef:Geert meldt een aanrijding met persoon tussen Apeldoorn en Stroe met -aannemelijk- trein t142. Hij zit in de t243 en is gestrand tussen Stroe en Apeldoorn.
De bordbistro deed overigens goede zaken (met NS om precies te zijn), want de koffie en thee werd namelijk gratis geschonken wat onmiddelijk resulteerde in een rij van het begin van de bistro tot het einde van dat rijtuig. Een jongen liep zich nog geen vijf minuten nadat we stilstonden gigantisch op te winden omdat hij er niet uit mocht; 'kanker dit' en 'kanker dat' en 'kijk me niet zo raar aan joh' en nog veel meer blablabla. Uiteindelijk gebruikte hij de noodontgrendeling van de deur en blijkbaar gaat er dan een enorm alarm piepen, waardoor het hele rijtuig acuut oorpijn én een nog grotere hekel aan die jongen kreeg. Of de conducteurs hem nog te pakken kregen of dat hij werkelijk langs het spoor is gaan lopen weet ik helaas niet. Wel hadden de conducteurs nogal wat discussies met rokers die graag wilden roken (en waarvan sommigen het ook deden op het toilet). Uiteindelijk werd het fietsrijtuig tot rookrijtuig omgevormd en konden de rokers daar hun ding doen.
Uiteindelijk kwamen met met +125 aan in een uitgestorven Apeldoorn, maar gelukkig bleek dat het treinverkeer naar het westen weer werd opgestart. Toen kon ik een kwartiertje later de IC naar Utrecht weer nemen...
Oh ja, het treinverkeer rond Zwolle lag ook nog even plat vanavond (mijn t500 die aansloot op de onfortuinlijke t243 werd in Amf opgeheven). Dat kwam volgens de boordomroep door voetbalsupporters, dat u het maar even weet.
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Slechts 1 plan T ... Dinsdagavond reed trein t7579 met V+T(850+526). Sowieso is een plan T vette overkill in de s7500, laat staan 6 bakken mat'64 .--Stefan-- schreef:Op de s7500 reed vandaag geen SGM, geen Plan V, maar voor de afwisseling een keer een Plan T
Dat zal daar wel staan om morgen te beginnen in t3616. dat is namelijk de 1e trein die morgenvroeg van spoor 1a vertrekt.--Stefan-- schreef:En ook vreemd: op station Nijmegen stond net om 22:45 op spoor 1a een ICRm. Wat zou die daar doen eigenlijk?
Pommes.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
Wooow, dat is inderdaad een beetje overdreven ja
Nee dat is het niet, want daarna werd de trein weggerangeerd want op de een of andere rare manier kwam de s3000 vanaf Den Helder op dat spoor aan...
Nee dat is het niet, want daarna werd de trein weggerangeerd want op de een of andere rare manier kwam de s3000 vanaf Den Helder op dat spoor aan...
3 0 7 9
Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010
@Geert: Erg vervelend. Ook altijd van die zeurende mensen er door heen: maken het er niet echt gemakkelijk op! Maar ja, die zal je altijd houden. Blijkbaar is het de schuld van de vervoerder dat ze iemand aanreden... (heb dat ook meegemaakt, zo'n vloekende tirade die nergens over gaat)...
Maar gelukkig weer heelhuids thuis :).
Maar gelukkig weer heelhuids thuis :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten