--Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

--Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Joshua »

Gister was het dan eindelijk zo ver. Stefan en ik vertrokken naar Groningen. Iets wat eigenlijk vorige week al zouden doen maar er toen helaas niet door kon gaan.
Onze reis begon ’s morgens om 8:45 al op station Nijmegen toen we de trein namen naar Zwolle. We zaten in een ICRm die we ook wel heel veel passeerde onderweg en slecht maar 1 keer een VIRM. Iets wat meestal toch redelijk gelijk op gaat. Onze trein was iets te laat vertrokken in Nijmegen wat er voor zorgde dat we achter een stoptrein kwamen, wat weer als gevolg had dat we met een behoorlijke vertraging in Zwolle aan kwamen. Onderweg zagen we tussen Nijmegen en Arnhem ter hoogte van de betuwe lijn op het rangeerspoor een Sprinter staan. We hadden echt geen flauw idee waarom die daar stond.

Zwolle
Eindelijk kwamen we met de vertraagde trein in Zwolle aan. Van de tijd dat we daar waren hebben we gebruik gemaakt om wat foto’s te maken.
Het stadsbusstation stond vol wat ik toch zeker wel een plaatje waard vond:
Afbeelding

Er reedt al een regio Taxi rond in de nieuwe stijl:
Afbeelding

Hierna hebben we onze reis voortgezet naar Groningen. Deze keer in een gereviseerde ICM. Waar ik mijn eerste ritje in maakte. De HC was opperbest gehumeurd en vertelde met de volgende grap dat we Groningen binnen gingen rijden: Goedemorgen dames en heren. Zo dadelijk zullen de machinist en ik als eerste Groningen binnen rijden.

Groningen
Eindelijk waren we in Groningen, naar een reis van ruim 3 uren waren we op de plaats van bestemming. Wat ons erg op viel was dat er zoveel geleden bussen reden en we vonden de gekleurde displays op de bussen van Qbuzz ook leuk ook al moesten we er aan wennen.
Een gelede Citaro:
Afbeelding

De Qliner:
Afbeelding

Bij de haltes hing nog behoorlijk veel Arriva informatie zoals een Lijnennet waar niks meer van klopt.
Afbeelding

Het reizigers informatie systeem van QBuzz werkt nog niet helemaal goed. De bus die wij hadden genomen vertoonde veel onjuiste informatie zoals dat een halte er gewoon 2 of 3 keer op kwam te staan en dat haltes al van het scherm versprongen terwijl de bus er nog helemaal niet was.

Op het station nog een foto gemaakt van de GTW van Arriva:
Afbeelding

Toen hadden we het eigenlijk een beetje gezien en besloten we met de stoptrein van Arriva naar Leeuwarden te vertrekken. Arriva had op sommige stations ook al CICO’s neer gezet op de perrons. Ze waren alleen nog niet in gebruik. Even goed als de Arriva kaartautomaten die overal langs de NS automaten staan op de Arriva stations maar dan met een plaat voor het scherm.

Leeuwarden
Naar een ritje in de stoptrein kwamen we eindelijk aan op station Leeuwarden. Er stond een toerist die naar de toilet moest maar de deur niet open kreeg omdat het daar werkt met een Bel systeem. En natuurlijk wordt dat een duur grapje als je als buitenlandse toerist met je buitenlandse nummer de toilet open wil krijgen.

Leeuwarden viel een beetje tegen want we hadden gehoopt op meer QBuzz. Gelukkig hebben we er nog één op de foto gekregen:
Afbeelding

Hierna hebben we onze reis eigenlijk vrij snel voort gezet naar Amersfoort met een overstap in Zwolle omdat wegens materiaal tekort de trein niet in één keer door reedt. Eenmaal in Amersfoort even de nieuwe CTA bewonderd en toen met de IC146 naar station Duivendrecht. In deze trein kwamen we ook Ardan tegen. Met hem zijn we vanaf Duivendrecht met de metro naar Amsterdam Centraal.

Amsterdam Centraal (Het IJsei busstation) &Purmerend
Eenmaal aangekomen in Amsterdam gingen we meteen kijken op het IJsei busstation.
Afbeelding

We hebben toen met Arriva een ritje gemaakt naar het tramplein. Toen wouden we wat gaan eten in Purmerend maar helaas was iets vinden wat nog open was een hele prestatie dus zijn we weer terug gegaan naar Amsterdam. Toen hadden we nog het probleem dat we niet konden uit checken in de Arriva bus. De chauffeuse was gelukkig zo vriendelijk echt heel veel moeite te doen zodat we toch konden uit checken. We waren namelijk uitgestapt bij de Prins hendrik kade. Ze had ons eerst vertelt dat we terug naar het tramplein moest. Maar we mochten even terug de bus in komen zodat ze het systeem kon herstarten. Echter lukte het toen nog niet. Toen heeft ze op het Ijsei busstation gevraagd even buiten te wachten. Ze heeft toen het systeem nog 1 keer herstart en toen konden we uit checken.
Hierna zijn we gezellig bij de McDonalds wat gaan eten en vervolgens terug naar Nijmegen gegaan. Deze keer in een VIRM waar we in Arnhem afscheid namen van Ardan en waar wij weer door gingen naar Nijmegen.

Hopelijk hebben jullie genoten van de reisverslag. En op kort termijn komt er weer een nieuw verslag dus tot de volgende keer.
Laatst gewijzigd door Joshua op wo 20 jan 2010, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Justin »

Ah ja, dat van in Purmerend meen ik elders gelezen te hebben :).

Wel leuk. Is voor mij ruim 2.5 jaar geleden dat ik een flinke toer maakte...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Joshua »

Justin schreef:Ah ja, dat van in Purmerend meen ik elders gelezen te hebben :).

Wel leuk. Is voor mij ruim 2.5 jaar geleden dat ik een flinke toer maakte...
Zou heel goed kunnen. Mijn reisgenoten en ik hebben al bij de reiservaring stukjes vertelt, maar hier heb je gewoon een lang gebundeld verhaal met foto's :D
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Daan »

Joshua schreef:Een geleden Citaro op Lijn 8:
Da's lijn 6. Daar zijn die kleurtjes dus voor ;-) En gelede schrijf je zonder n.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Caspar »

Ik dacht al, niet zo handig dat ze die lijnnummers om zouden gooien daar in Groningen. (Al doen ze dat in Hoorn wel ongeveer ieder jaar) En in eerste instantie dacht ik: huh een gelede bus naar Hoogkerk/Oosterpark? Maar dan weet ik dat het dus wel mee valt met de veranderingen daar. (als ik er volgende week kom ik met een gerust hart dezelfde lijn kan pakken als voorheen zonder verder op te letten of het wel klopt).
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Daan »

Ik vind die kleuren echt handig. Je ziet nu al of je bus eraan komt, nog voordat je het lijnnummer en de bestemming goed kan lezen :)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Joshua »

Als je natuurlijk weet welke kleur aan welke lijn zit.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door --Stefan-- »

Joshua schreef:Als je natuurlijk weet welke kleur aan welke lijn zit.
Als je er woont dan weet je dat wel mag ik hopen ;)
3 0 7 9
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Jurjen »

Daan schreef:) En gelede schrijf je zonder n.
Maar niet als de bus voorbij is. Dan kwam de lange, gelede bus kort geleden langs.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: --Stefan-- en Joshua on tour: Het hoge noorden & Amsterdam

Bericht door Daan »

Tja, dan wel... Maar jij weet vast ook wel dat ik dat niet bedoel.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten