CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Zag ik gisteren nou op de CTA op Ed, spoor 4 (Ah-zijde) het flapje waar eindbestemming NIJMEGEN op staat, een handtekening rechtsonderin :O?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Klopt :) Heb ik hier een keer al een foto van geplaatst idd Alsof het een kunstwerk is...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Gister op Sloterdijk naast een s2600 ri. Asd ook weer een leuke CTA:
Code: Selecteer alles
Amsterdam Centraal
Amersfoort
NoordZee Express
Amsterdam Amstel
Duivendrecht
AMSTERDAM CENTRAAL
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Niet eens alleen in Amsterdam. In Eindhoven zijn onlangs al de flapjes voor station Maarheeze in de CTA's toegevoegd.Bee schreef:Het flapje D-trein met toeslag is dan ook vervangen door het flapje Sprinter in CTA's die het wel kunnen, maar er moet zo ongeveer een fabriek gebouwd worden voordat die flapjes geleverd kunnen worden, behalve als er opeens een nieuw station opent in Amsterdam (A)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Deze trein is vlink vertraagd. Maar waar gaat ie eigenlijk heen en hoe laat vertrekt ie nou?
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Oh ja, op Ede-Wageningen ging het ook niet helemaal goed op de CTA richting Arnhem (middenperron): bij de tijd hing een flapje '3' los, en er hing ook nog een flapje met tussenstations los (verder geen treinsoort, eindbestemming of andere cijfers van de vertrektijd). Het is dat ik het pas zag toen ik in de s3100 stapte, anders had ik meer details gehad ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ook die hebben we gezien, kreeg hem helaas niet mooi op de foto.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Het flapje 3 hangt nog steeds los
Eerst hing het zo:
En daarna hing het zo: (belichtingstijd even verkeerd staan toen :O)
Moeten nog ongeveer 6 uur wachten voor een trein naar Nijmegen
Eerst hing het zo:
En daarna hing het zo: (belichtingstijd even verkeerd staan toen :O)
Moeten nog ongeveer 6 uur wachten voor een trein naar Nijmegen
Laatst gewijzigd door --Stefan-- op di 19 jan 2010, 22:11, 1 keer totaal gewijzigd.
3 0 7 9
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Haha, precies! Zo hing het een half uurtje daarvoor dus ook (ik ga er maar vanuit dat jullie er gisteravond waren) ;)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
En dan heeft die trein ook nog eens plus 5
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat ding moet dan wel overal en nergens vandaan komen *bus*
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Het is gewoon de Intercity van Den Bosch naar Nijmegen via Boxtel, Breda, Rotterdam Centraal, Utrecht Centraal, Den Haag HS, Amsterdam Centraal, Schiphol, Amersfoort, Zwolle en Arnhem. En tussen Rotterdam Centraal en Amsterdam Centraal rijdt die als stoptrein.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Welnee, Maastricht-Nijmegen via Roermond-Eindhoven-Roosendaal-Vlissingen-Haarlem-Den Helder, per boot en trekkers naar Harlingen, met dieselloc naar Leeuwarden, vervolgens via Amersfoort en Barneveld Centrum via Ede-Wageningen naar Arnhem en Nijmegen
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat is een cadeautje van de NS/ProRail aan mensen die het Rondje Nederland willen herbeleven. Er had natuurlijk moeten staan: Extra trein, alleen bestemd voor gezelschapsvervoer *bus*
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Das wel lastig hoor, want de CTA kan het al niet meer als er 'INTERCITY' moet staan -O-
3 0 7 9
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op het Amstelstation staat er geloof ik ook al iets van een jaar 'TEE-trein met toeslag' als er 'Sprinter' moet staan op spoor 4. En als je buiten staat op Schiphol, dan zie je dat de Thalys als 'Sprinter' wordt aangegeven op spoor 2... Tuurlijk, met de Sprinter naar Parijs
Ik doe ook maar wat
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
"Madames et monsieurs, le Sprintér internationales partira de la voie 1 ou 2..."
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
*zet de stem van Tuffy op zoals ze in de sprinter klinkt* 'Madames en monsieurs, le prochain arret est Paris Nord. Ici vous pouvez changer pour [weetikveel]. A cette gare il y a un connection sur le réseau de métro de Paris'
(hoewel ik aanneem dat ze dat niet heeft ingesproken)
(hoewel ik aanneem dat ze dat niet heeft ingesproken)
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Vanaf spoor 2 vertrekt er sowieso eigenlijk nooit een Thalys naar Parijs op SHL, meestal van spoor 5/6Ardan schreef:Op het Amstelstation staat er geloof ik ook al iets van een jaar 'TEE-trein met toeslag' als er 'Sprinter' moet staan op spoor 4. En als je buiten staat op Schiphol, dan zie je dat de Thalys als 'Sprinter' wordt aangegeven op spoor 2... Tuurlijk, met de Sprinter naar Parijs
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Kun je nagaanCaspar schreef:Vanaf spoor 2 vertrekt er sowieso eigenlijk nooit een Thalys naar Parijs op SHL, meestal van spoor 5/6Ardan schreef: En als je buiten staat op Schiphol, dan zie je dat de Thalys als 'Sprinter' wordt aangegeven op spoor 2... Tuurlijk, met de Sprinter naar Parijs
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Eindelijk, ik vind ze prachtig.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op een CTA bak waar alle bestemmingen toch al opstaan, hoeft wat mij betreft niet nog eens in kleine lettertjes te staan dat de trein daar ook stopt... :?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 1198
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Het zou nuttiger zijn als die regel bijvoorbeeld gebruikt wordt om de treinlengte aan te geven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten