CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Doet me denken aan de digitale op Amersfoort over de s5800:
"Sprinter Uitgeest, rijdt verder naar Uitgeest"
Of de IC naar Groningen die ook in Wolvega stopt...
"Sprinter Uitgeest, rijdt verder naar Uitgeest"
Of de IC naar Groningen die ook in Wolvega stopt...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Jep, en alle intercity's naar Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol stoppen ook in Duivendrecht volgens die CTA. Het is maar dat je het weet. Hoef ik in ieder geval niet bang te zijn dat-ie niet in Duivendrecht stopt.
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
En dan vergeet de Mcn het alsnogArdan schreef:Jep, en alle intercity's naar Hilversum, Duivendrecht, Amsterdam Zuid en Schiphol stoppen ook in Duivendrecht volgens die CTA. Het is maar dat je het weet. Hoef ik in ieder geval niet bang te zijn dat-ie niet in Duivendrecht stopt.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat is een fout. Die foto is al heel lang geleden doorgezet naar de persoon die hem zou moeten herstellen. Immers Wolvega ligt na de splitsing van het spoor te Meppel op de lijn naar Leeuwarden en dus niet op de route naar Groningen (uitleg voor degenen op dit forum met eenzelfde geografisch gevoel als sommige CTA-specialisten)Of de IC naar Groningen die ook in Wolvega stopt...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Gheghe. Dat zou wat wezen
De nachttrein die van de zomer reed tussen Schiphol en Enschede vergat in ieder geval niet om er NIET te stoppen. Lijkt me best lastig als je altijd op dat traject rijdt als mcn en er altijd stopt, dat je dat nou ineens niet moet doen..
Edit: was een reactie op de post van Justin, Vinny kwam er nét tussendoor
De nachttrein die van de zomer reed tussen Schiphol en Enschede vergat in ieder geval niet om er NIET te stoppen. Lijkt me best lastig als je altijd op dat traject rijdt als mcn en er altijd stopt, dat je dat nou ineens niet moet doen..
Edit: was een reactie op de post van Justin, Vinny kwam er nét tussendoor
Ik doe ook maar wat
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Al die rare regels hebben te maken met het feit dat de digitale CTAs alsnog worden aangestuurd vanuit BEPAC toch? Het is het garbage in, garbage uit principe: de data is hetzelfde als naar de oude CTAs met een vertaalslag ofzo. Maar die vertaalslag heeft geen nieuwe data waarschijnlijk, hooguit enige intelligentie over de paletten en de te vervangen waardes...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik vind het altijd wel typisch voor welke namen men heeft gekozen bij die conversie van BEPAC naar de nieuwe CTA-schermen. Waarom wordt de stationsnaam vaak niet (deels) uitgeschreven? "Lent", "Overvecht", maar dan wel weer "Arnhem Zuid" (dat had volgens hetzelfde systeem dan gewoon "Zuid" moeten heten natuurlijk). Maar waarom bijvoorbeeld niet "Utr.-Overvecht" of "N-Lent" op zijn minst?
Dat "stopt ook in Duivendrecht" zal wellicht zijn om te benadrukken dat de intercity stopt op een niet-IC-station?
Dat "stopt ook in Duivendrecht" zal wellicht zijn om te benadrukken dat de intercity stopt op een niet-IC-station?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Tsja, ik vind het ook raar. De s1500 rijdt ook altijd naar Schothorst ipv Amersfoort Schothorst. Vathorst wordt geloof ik dan weer wél af en toe voluit geschreven. Maar je gaat me niet vertellen dat 'Amf Schothorst' niet op het regeltje past.
Maar ach, het ziet er knullig uit maar we weten wat er bedoeld wordt toch?
Maar ach, het ziet er knullig uit maar we weten wat er bedoeld wordt toch?
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ongetwijfeld, maar dat lijkt overbodig als bij de 'via' stations al vermeld staat dat 'ie via Duivendrecht rijdt. (Hoewel, nu ik het zo opschrijf is het natuurlijk logisch dat met via gewoon de rijroute voor machinisten bedoeld wordt, i.p.v. de stopstations. What's next? 'Via Riekerpolder'?) Wat me ook altijd nog verbaasd is dat er bij de IC Almere - Utrecht op de CTA's in Almere staat 'Stopt niet in Bussum Zuid, Hilversum Noord en Hollandsche R'. Vanuit Almere hebben er volgens mij nog nooit treinen daar gestopt, dus het is niet om mensen die er door gewenning vanuit gaan dat 'ie er stopt te waarschuwen...Geert schreef:
Dat "stopt ook in Duivendrecht" zal wellicht zijn om te benadrukken dat de intercity stopt op een niet-IC-station?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
D'r zijn wel meer rare via's op de AV. Zo staat bij de stoptreinen van Dordrecht naar Roosendaal altijd "via Lage Zwaluwe", maar bij de sneltrein naar Breda niet. En 'tis toch juist die laatste waarvan je zou verwachten dat extra stops op niet-sneltreinstations erbij staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Voor de IC's vanuit Gouda naar Den Haag wordt ook nog altijd aangegeven "Stopt niet in Voorburg", hoewel het ding er inmiddels al jaren niet meer stopt (2006 voor het laatst).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Haal dan (Nijmegen) Lent, Elst, Arnhem Zuid, Olst en Wijhe van het bovenste scherm, en zet het lekker onderin omdat al deze stations geen IC-stations zijn, ondanks dat de s3600 er toevallig stopt, of zet alles bovenin. Nu creëer je alleen maar verwarring.Vinny schreef:Op een CTA bak waar alle bestemmingen toch al opstaan, hoeft wat mij betreft niet nog eens in kleine lettertjes te staan dat de trein daar ook stopt... :?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Volgens mij is dat een opsomming. Arnhem moet voor zuid staan omdat het anders net lijkt of het Lent Zuid is ofzo ;)Geert schreef:Ik vind het altijd wel typisch voor welke namen men heeft gekozen bij die conversie van BEPAC naar de nieuwe CTA-schermen. Waarom wordt de stationsnaam vaak niet (deels) uitgeschreven? "Lent", "Overvecht", maar dan wel weer "Arnhem Zuid" (dat had volgens hetzelfde systeem dan gewoon "Zuid" moeten heten natuurlijk). Maar waarom bijvoorbeeld niet "Utr.-Overvecht" of "N-Lent" op zijn minst?
Dat "stopt ook in Duivendrecht" zal wellicht zijn om te benadrukken dat de intercity stopt op een niet-IC-station?
Bij Amersfoort Schothorst zal meespelen dat men er van uit gaat dat na het passeren van Amersfoort gewoon, het logisch is dat je dan in Amersfoort Schothorst terecht komt en niet in Groningen Schothorst ofzo ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Die redenering volgend kunnen we dus wachten op de eerste de beste trein die gaat naar 'Zuid' ofzo. Doe mij dan toch maar de plaats erbij, Zuid zegt mij niet zo veel.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik vind dat je in dat geval dus ook duidelijk moet maken dat het een opsomming betreft:
Almere Parkwijk, - Muziekwijk, - Centrum, - Buiten, - Oostvaarders, Lelystad Centrum. Van twintig keer Almere herhalen wordt je ook niet vrolijk ;)
Almere Parkwijk, - Muziekwijk, - Centrum, - Buiten, - Oostvaarders, Lelystad Centrum. Van twintig keer Almere herhalen wordt je ook niet vrolijk ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Zet dan in ieder geval de eerste letter van de plaats ervoor, A-Oostvaarders bijvoorbeeld. Nu is het net alsof Schothorst een eigen plaats is, terwijl het gewoon een woonwijk van Amersfoort is.
(Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen in de war zijn over plaatsnamen door de stationsnamen: sommige mensen denken dat ik woon in Driebergen-Zeist, terwijl het toch echt twee losse plaatsen zijn )
(Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen in de war zijn over plaatsnamen door de stationsnamen: sommige mensen denken dat ik woon in Driebergen-Zeist, terwijl het toch echt twee losse plaatsen zijn )
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Een 'A' schept juist verwarring. In mijn beeld kan dat alleen maar voor Amsterdam, zoals een B voor Berlin staat en Bielefeld met BI afgekort wordt om verwarring te voorkomen. Wil je gaan afkorten zal je voor Nederland ook zo'n lijst moeten opstellen, maar je komt al gauw in de knoop, etwa:Geert schreef:Zet dan in ieder geval de eerste letter van de plaats ervoor, A-Oostvaarders bijvoorbeeld. Nu is het net alsof Schothorst een eigen plaats is, terwijl het gewoon een woonwijk van Amersfoort is.
(Het zou niet de eerste keer zijn dat mensen in de war zijn over plaatsnamen door de stationsnamen: sommige mensen denken dat ik woon in Driebergen-Zeist, terwijl het toch echt twee losse plaatsen zijn )
A Amsterdam
AL Almere
ALM Almelo
ALK Alkmaar
Ziet u? Het gaat wel, maa AL en ALM zou allebei voor Almere en Almelo kunnen staan, dus voor Nederland dat door heeft zijn we wel wat decennia verder.
Also, ik zou gewoon voor het 'voorloopstreepjeprincipe' gaan, zoals nu ook op de CTA's gebeurd, maar dan nog moet je dubbel schrijven:
Amsterdam Muiderpoort, Diemen, Amsterdam Science Park, Weesp, Almere Poort, -Muziekwijk, -Centrum, -Parkwijk, -Buiten, -Oostvaarders, Lelystad.
Idealiter zou je Diemen dus opheffen volgens dit systeem. ;-)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Of tot stadsdeel van Amsterdam maken, dat kan natuurlijk ook. :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
M'n opmerking was op twee manieren op te vatten: het station opheffen, of de zelfstandige plaats opheffen. ;) An sich ben ik op een serieus niveau voor annexatie van Diemen en Duivendrecht door Amsterdam, geeft zo'n rare situatie nu. Maar dat is OT. ;)Geert schreef:Of tot stadsdeel van Amsterdam maken, dat kan natuurlijk ook. :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Je zou natuurlijk ook de stationsnamen in de juiste volgorde kunnen zetten:
Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Science Park, Diemen.
Dan is die hele annexatie ook niet meer nodig :6
OT: Hoe harder mensen roepen dat Diemen geannexeerd moet worden, hoe onverdraagelijker de lokale politiek daar wordt. Hoe wil je trouwens drie kruisjes met drie eenden combineren
Amsterdam Muiderpoort, Amsterdam Science Park, Diemen.
Dan is die hele annexatie ook niet meer nodig :6
OT: Hoe harder mensen roepen dat Diemen geannexeerd moet worden, hoe onverdraagelijker de lokale politiek daar wordt. Hoe wil je trouwens drie kruisjes met drie eenden combineren
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Drie eenden met een kruisje erdoor?
Maargoed, Voorburg dan maar door Den Haag laten annexeren. Daar speelt deze situatie immers ook... al verwacht ik niet snel "- Centraal" als eindbestemming op een CTA, daar zal altijd wel Den Haag voor blijven staan
Maargoed, Voorburg dan maar door Den Haag laten annexeren. Daar speelt deze situatie immers ook... al verwacht ik niet snel "- Centraal" als eindbestemming op een CTA, daar zal altijd wel Den Haag voor blijven staan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Eendjes? Wat? Annexatie, niet fusie! ;-)Bee schreef:
OT: Hoe harder mensen roepen dat Diemen geannexeerd moet worden, hoe onverdraagelijker de lokale politiek daar wordt. Hoe wil je trouwens drie kruisjes met drie eenden combineren
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Gistermiddag had de CTA in Utrecht (noordzijde spoor 15) het over een Intercity via Den Bosch en Best naar Naarden-Bussum.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Mooi hoor, die digitale schermen in 's-Hertogenbosch:
20.23 Intercity NS
Sittard
Via Utrecht Centraal, Amstel, Amsterdam Centraal
en Heerlen
Volgende trein: 20.53 Intercity Amsterdam Centraal
Echt briljant. Een servicemedewerker zag het ook en belde nog met de omroepster van dienst, maar die kreeg het er niet uit. Toen is de trein maar handmatig omgeroepen.
Overigens opvallend: ook als eerste station in een rijtje binnen een plaats komt kennelijk de plaats er niet bij, getuige 'Amstel'. Dat gaat verwarring opleveren.
20.23 Intercity NS
Sittard
Via Utrecht Centraal, Amstel, Amsterdam Centraal
en Heerlen
Volgende trein: 20.53 Intercity Amsterdam Centraal
Echt briljant. Een servicemedewerker zag het ook en belde nog met de omroepster van dienst, maar die kreeg het er niet uit. Toen is de trein maar handmatig omgeroepen.
Overigens opvallend: ook als eerste station in een rijtje binnen een plaats komt kennelijk de plaats er niet bij, getuige 'Amstel'. Dat gaat verwarring opleveren.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Amsterdam is kennelijk deels geannexeerd door Utrecht
Toch typisch, zélfs met digitale schermen blijft het prutsen op de CTA's van Den Bosch...
Toch typisch, zélfs met digitale schermen blijft het prutsen op de CTA's van Den Bosch...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten