Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Joshua »

En met GTWs van Arriva die mij beter bevielen als die van Veolia, en dan later nog zo top chaffeur krijg je bijna een goed beeld van Arriva.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Frank »

Frank schreef:Vandaag voor het eerst gecontroleerd door NS sinds ik de studenten OV heb:
"Je moet je producten nog wel even ophalen bij de Primera of de AH to Go"
> "Heb ik al gedaan"
"Hier staat van niet"
> "Toch heb ik het al gedaan"
"Ik kan ze niet zien"
EInde gesprek; conducteur liep door.

Dus toch maar naar Primera; als ik reisproducten wil ophalen geeft scherm weer: "reisproducten ophalen mislukt". Mevrouw achter de balie: "Het lukt zeker niet". Zal wel defect geweest zijn ofzo.

Dus maar even gebeld met het servicenummer; na ongeveer een kwartier wachten m'n verhaal uitgelegd.
"Dat is vreemd, wat is je nummer?"
> "blabla"
"Hij staat er wel netjes op"

Dat dacht ik nou ook. Ga morgen maar langs een NS balie, dat advies werd me gegeven. Verder blijft het een faalsysteem :( .
Goed, vandaag dus naar de NS balie gegaan en probleem uitgelegd. Daar m'n chipkaart even afgegeven:
> "Er staan alleen twee onbekende producten op je chipkaart die per 1 februari worden geactiveerd. Ik kan niet zien wat daarop staat. Bij de meeste andere mensen staan er nog twee producten op waar je nu mee kunt reizen."
"Ik heb eind vorig jaar een tijdje geen studiefinanciering en dus geen chipkaart gehad"
> "Dan zou je nu een tijdelijk reisproduct moeten hebben"
Zoiets heb ik dus nooit gekregen van de IB Groep/DUO.

Goed, vlakbij het station bevindt zich een vestiging van DUO dus ben daar maar even naartoe gelopen. Het hele verhaal uitgelegd; dit keer moest ik m'n ID-bewijs tonen.
> "Hij product staat erop en is geactiveerd."
"Maar bij NS zeggen ze van niet. De bussen daarentegen herkennen het product wel."
> "Dat komt omdat de NS apparatuur de nieuwe producten nog niet kan herkennen. Bij de bussen kunnen ze dat kennelijk wel."
"Maar ik moet voorlopig nog wel van en naar Nijmegen reizen met de trein."
> "Het is een probleem van NS en de mensen achter het informatietelefoonnummer. DUO heeft het probleem al aangekaart en er wordt aan een oplossing gewerkt. Tot 1 februari zou je geen problemen moeten hebben met reizen omdat ze er dan nog niet zo moeilijk over doen."
"En na 1 februari dan?"
> "Als NS zegt dat het product op 1 februari geactiveerd wordt heb je dan geen problemen meer. Verder kan ik er ook niks aan doen. Je product is in ieder geval goed geactiveerd."

Tot zover dit verhaal. Ik wacht met spanning af op de volgende conducteur. Faalsysteem -O- .
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door 88122903 »

ik had eigelijk nog een stomme vraag, na 11 februari mag je bij de Arriva nog je stempelkaarten laten stempelen en nu is mijn vraag ik ben een OV studentenkaarthouder (week) mag ik na 11 februari in het weekeind nog steeds de roze strippenkaart gebruiken om gereduceert te reizen?
Zo ja wat moet ik dan tonen mijn kaart van 2009 of moet ik zwaaien met mijn chipkaart zonder hem langs te scan te houden?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Joshua »

88122903 schreef:ik had eigelijk nog een stomme vraag, na 11 februari mag je bij de Arriva nog je stempelkaarten laten stempelen en nu is mijn vraag ik ben een OV studentenkaarthouder (week) mag ik na 11 februari in het weekeind nog steeds de roze strippenkaart gebruiken om gereduceert te reizen?
Zo ja wat moet ik dan tonen mijn kaart van 2009 of moet ik zwaaien met mijn chipkaart zonder hem langs te scan te houden?
Ik zou gewoon altijd in en uit checken. Zorg maar dat er saldo op staat. Al verloopt het uit checken bij Arriva niet altijd even soepel. En hun cico's zijn ook niet echt snel.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door 88122903 »

Joshua schreef:
88122903 schreef:ik had eigelijk nog een stomme vraag, na 11 februari mag je bij de Arriva nog je stempelkaarten laten stempelen en nu is mijn vraag ik ben een OV studentenkaarthouder (week) mag ik na 11 februari in het weekeind nog steeds de roze strippenkaart gebruiken om gereduceert te reizen?
Zo ja wat moet ik dan tonen mijn kaart van 2009 of moet ik zwaaien met mijn chipkaart zonder hem langs te scan te houden?
Ik zou gewoon altijd in en uit checken. Zorg maar dat er saldo op staat. Al verloopt het uit checken bij Arriva niet altijd even soepel. En hun cico's zijn ook niet echt snel.
Je hebt mijn vraag niet goed begrepen, ik wilde vragen of ik na 11 februari als OV studentenkaart houder nog in het weekeind met een roze strippenkaart kan reizen?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Suus »

Arriva valt niet onder de stadsregio Rotterdam, dus na 11 februari kan daar nog met een strippenkaart gereisd worden.

Maar studenten mogen als het goed is daar nu al niet meer met een strippenkaart reizen.

Maar als je het zeker wil weten zou ik de Arriva Hotline 09002022022 (10c/m) eens bellen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Stefan »

Joshua schreef:Ik zou gewoon altijd in en uit checken. Zorg maar dat er saldo op staat. Al verloopt het uit checken bij Arriva niet altijd even soepel. En hun cico's zijn ook niet echt snel.
Inderdaad, het werkt nu zonder problemen. Alleen het in- en uitchecken duurt uren ja.. -O- Maar goed, daar lijken de mensen hier wel aan te wennen, passagiers staan nu vroeger op om uit te checken lijkt het wel.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Joshua »

Stefan schreef:
Joshua schreef:Ik zou gewoon altijd in en uit checken. Zorg maar dat er saldo op staat. Al verloopt het uit checken bij Arriva niet altijd even soepel. En hun cico's zijn ook niet echt snel.
Inderdaad, het werkt nu zonder problemen. Alleen het in- en uitchecken duurt uren ja.. -O- Maar goed, daar lijken de mensen hier wel aan te wennen, passagiers staan nu vroeger op om uit te checken lijkt het wel.
Nou zonder problemen ook niet. En ik hoop dat Arriva zijn CICO's snel vervangt voor wat snellere CICO's. Ook al ben ik bang van niet. Stel straks reist de hele bus met chipkaarten. Dan gaat dat echt een opstopping opleveren.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Studenten kunnen ondanks haperingen blijven reizen

Bericht door Chauf21 »

Studenten kunnen ondanks haperingen blijven reizen
Geplaatst op: donderdag 21 januari 2010 22:04
Laatst bijgewerkt: donderdag 21 januari 2010 22:05


Sinds begin deze week zijn er onverwachte problemen bij het ophalen van het reisproduct 2010 op de Studenten OV-chipkaart. Kort na een recente oproep om snel het reisproduct op te halen blijken de studenten daarbij hinder te ondervinden. Studenten kunnen gewoon blijven reizen met de huidige Studenten OV-chipkaart, ondanks de haperingen bij het ophaalpunt. Zo nodig wordt de ophaalperiode verlengd.
Lees verder
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten kunnen ondanks haperingen blijven reizen

Bericht door Joshua »

Chauf21 schreef:Studenten kunnen ondanks haperingen blijven reizen
Geplaatst op: donderdag 21 januari 2010 22:04
Laatst bijgewerkt: donderdag 21 januari 2010 22:05


Sinds begin deze week zijn er onverwachte problemen bij het ophalen van het reisproduct 2010 op de Studenten OV-chipkaart. Kort na een recente oproep om snel het reisproduct op te halen blijken de studenten daarbij hinder te ondervinden. Studenten kunnen gewoon blijven reizen met de huidige Studenten OV-chipkaart, ondanks de haperingen bij het ophaalpunt. Zo nodig wordt de ophaalperiode verlengd.
Lees verder
Goh dat zagen ze ook echt niet aankomen dat als zoveel studenten hun reisproduct op gaan halen dat het systeem het niet aan kan.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Chauf21 »

Dat zag men wel aankomen, daarom is het ophalen ook verplaatst/verlengd naar januari i.p.v. die paar weken in december!
Blijkbaar spelen er nu problemen op bepaalde piekmomenten en dat had men wellicht niet zien aankomen. Het blijkt nu dat het piekmoment tussen 12.00 en 16.00 uur ligt, terwijl je (of in ieder geval mijn) intuïtie iets anders zou zeggen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Geert »

Chauf21 schreef:Dat zag men wel aankomen, daarom is het ophalen ook verplaatst/verlengd naar januari i.p.v. die paar weken in december!
Erg snel zagen ze dat ook niet aankomen, eerst was het plan om iedereen voor 1 januari zijn pas te laten activeren en pas eind december werd die datum naar 1 februari veranderd. Dat het systeem op bepaalde momenten piekt lijkt me ook iets wat wel te verwachten viel, zouden zulke dingen niet uit een pilot naar voren zijn gekomen?
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Jurjen »

Chauf21 schreef:Dat zag men wel aankomen, daarom is het ophalen ook verplaatst/verlengd naar januari i.p.v. die paar weken in december!
Blijkbaar spelen er nu problemen op bepaalde piekmomenten en dat had men wellicht niet zien aankomen. Het blijkt nu dat het piekmoment tussen 12.00 en 16.00 uur ligt, terwijl je (of in ieder geval mijn) intuïtie iets anders zou zeggen.
Nouja, het is an sich wel logisch. We hebben het hier over studenten, dus, tenzij men gezorgd had voor ophaalpunten in de bus, valt de ochtendspits al af. Immers, niet ophalen scheelt je dan een half uur slapen, en slaap is heilig. Verder zitten studenten niet braaf tot 17:00 in het klaslokaal, maar zijn ze vaak al eerder klaar, danwel hebben ze tijd tussen colleges e.d. Dat verklaart de piek tussen 12 en 16 i.p.v. later.

Overigens zijn er ook studenten die bewust voor een rustiger moment kiezen, want toen ik om 22:30 de OV chippalen naar binnen haalde bij m'n werk kwam er een angstige student naar me toe: 'vanmiddag hebben ze me verteld dat ze er tot 1 uur 's nachts zouden staan, maar waar zijn ze nu?!' Ik kon d'r gelukkig gerust stellen: binnen stonden 2 palen. ;)

(De OV Chippalen mogen bij ons 's nachts niet buiten het filiaal staan, dus moeten ze rond 22:00 naar binnen gehaald worden. Om te zorgen dat men altijd kan blijven opladen haal ik eerst 2 van de 4 palen naar binnen, en zet die binnen aan. Pas als die opgestart zijn en werken haal ik de andere 2 palen naar binnen.)
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Joshua »

Maar ik zou dan ook niet zo snel voor een ophaalpunt bij de AH to Go kiezen. Ik heb bijvoorbeeld bewust mijn reisproduct opgehaald bij een andere AH waar ik nog nooit een rij heb gezien. En dat deed ik dan gewoon naar het boodschappen doen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Ardan »

Ik heb bij een lange rij niet eens de moeite genomen om erbij te gaan staan. Ik heb mijn reisrecht om 22 15 uur in de Happie to go van Schiphol Plaza opgehaald, die ene vlakbij de HiSpeedlounge. Geen rij 8-)
Ik doe ook maar wat
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

[OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door iljitsch »

Ondertussen heeft minister Plaskerk besloten dat de deadline van 1 februari voor de studentenchipkaart van de baan is: http://www.nrc.nl/binnenland/article246 ... en_ov-chip

Hij wil zelfs geen nieuwe noemen. :-)

Was iemand zo slim om dit te zien aankomen en het "tijdelijke reisprodukt" op de chipkaart een langere houdbaarheidsdatum te geven destijds? Ik ging ervan uit dat dit per 1 februari zou verlopen. Zou wat irritant zijn als die arme studenten allemaal een nieuw tijdelijk produkt moeten gaan halen bij een ophaalpaal omdat ze er niet in slagen het definitieve produkt op te halen...

En wederom vraag ik me af waarom dat definitieve produkt er niet gewoon op staat als de kaart in de bus valt.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Chauf21 »

iljitsch schreef:En wederom vraag ik me af waarom dat definitieve produkt er niet gewoon op staat als de kaart in de bus valt.
Omdat veel studenten de kaart al hadden en met het ophalen aangeven akkoord te gaan met de nieuwe reisvoorwaarden.
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door lint41 »

Plus, nog belangrijker, aangeven dat ze hun recht op OV in laten gaan. Zolang als je namelijk geen diploma hebt, is het OV-recht een lening, die je terug moet betalen als je geen diploma hebt binnen 10 jaar. Het is hetzelfde als met de papieren kaart: die kon je ook niet afhalen als je geen schuld wilde opbouwen voor je OV.

Trouwens, ik wil best in en uitchecken, maar als zowel Arriva als CXX vanochtend met defecte lezers aan komt zetten, en Arriva vanmiddag zelfs met een bus zonder lezers (de 5984), dan kan ik er ook niets meer aan doen :roll:
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Chauf21 »

En wat ook nog meespeelt: TLS vervaardigt de kaarten en stuurt de ov-chipkaart 'leeg' naar de student. De IB-groep geeft vervolgens een seintje dat de bestelde producten klaar (moeten) staan. Het productiekanaal van TLS mag/kan/wil die koppeling daartussen waarschijnlijk niet leggen (privacy?).
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: [OV-chipkaart] Nieuwsberichten op een rijtje

Bericht door Geert »

iljitsch schreef:En wederom vraag ik me af waarom dat definitieve produkt er niet gewoon op staat als de kaart in de bus valt.
Ik denk eigenlijk dat men eerst van plan was om het 'oude' reisproduct te gaan gebruiken, maar dat er om verschillende redenen voor gekozen is om het actief te laten activeren door studenten. Hiervoor zijn al twee redenen genoemd, maar wellicht dat er ook wat schortte aan de administratie (denk aan alle studenten die een brief kregen dat ze nog geen chipkaart hadden, maar er wel al lang mee reisden!).

@Chauf21: is het gebruik van de kaart an sich al niet voldoende om in te stemmen met de reisvoorwaarden?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Daniel »

@Chauf21: Hoe doen ze dat dan met OV-Jaarkaarten en andere NS-jaarkaarten? Die krijg je immers voorzien van product thuisgestuurd, dus worden die dan door TLS naar NS gestuurd en vervolgens naar de klant? Dat moet dus met de SOVC ook mogelijk zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Geert »

Wie zegt dat TLS de chipkaarten voor NS produceert?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Daniel »

Ik :wink: Op de achterkant staat immers "Op deze kaart zijn de algemene voorwaarden OV-chipkaart van Trans Link Systems B.V. van toepassing". Lijkt me onwaarschijnlijk dat de voorwaarden van een partij die er niks mee te maken heeft van toepassing zijn
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Wubbo »

TLS doet toch sowieso de verwerking van de reisgegevens? Dan hebben ze er sowieso mee te maken, of ze ze nou produceren of niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Studenten OV-chipkaart Topic Deel 2

Bericht door Suus »

Er zijn wel twee producenten actief, want de NS-kaarten hebben een magneetstrip, en de TLS-kaarten niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten