Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Bericht door Daniel »

Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn
Geplaatst op: donderdag 21 januari 2010 21:56
Laatst bijgewerkt: donderdag 21 januari 2010 21:56


LEIDSCHE RIJN - Het netwerk van vrije busbanen door Leidsche Rijn nadert de voltooiing; alleen het traject langs het toekomstige Leidsche Rijn Centrum is nog niet gerealiseerd. De dienstregeling is flink uitgebreid en sinds vorig jaar heeft De Meern ook een nieuw busstation: De Meern-Oost. Het ligt er 's ochtends verlaten bij. Een pauzerende buschauffeur van de nieuwe lijn 24 meldt dat hij wel veel passagiers heeft afgezet op bedrijventerrein Oudenrijn, maar vaak naar Utrecht terugkeert met een lege bus.
Dat geldt niet voor de treinen vanaf de NS-stations Vleuten en Terwijde. Wie in de ochtendspits Leidsche Rijn per trein wil verlaten, moet rekenen op grote drukte.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Bericht door Geert »

Zoveelste artikeltje in de reeks "de trein zit te vol/heeft te veel vertraging/rijdt te weinig* en de burgemeester moet er wat aan doen"...
* svp doorhalen wat niet van toepassing is
Dat geldt niet voor de treinen vanaf de NS-stations Vleuten en Terwijde. Wie in de ochtendspits Leidsche Rijn per trein wil verlaten, moet rekenen op grote drukte. Reizigers zitten als haringen in een ton in de twee treinen per uur die naar Utrecht Centraal rijden. “Soms moeten er zelfs mensen achterblijven op het perron“, zegt Cees Verhoef van Burger en Gemeenschap, die onlangs vragen hierover stelde aan het college. “Het openbaar vervoer moet goed functioneren. Je kan niet hebben dat er voor 200 mensen slechts één treinstel wordt ingezet, zoals nu al maanden het geval is.”
Ook de vertragingen zijn een doorn in t oog van Verhoef: “Er staan regelmatig goederentreinen stil ter hoogte van de Douwe Egberts, en de spoorverdubbeling en aanleg van een extra spoorbrug over het Amsterdam-Rijnkanaal kan nóg wel drie tot vijf jaar duren.”
Hallo, een treinritje van Terwijde naar Utrecht duurt 3 of 4 minuten. Lekker boeiend dat je dan even moet staan. Te korte treinen hebben ze nu wel op meer plekken last van (Ut - Amf, Ut - Rtd/Gvc anyony?) en bovendien is over een jaartje de spoorverdubbeling af waardoor er vier treinen per uur kunnen rijden, in plaats van de twee treinen nu. Ik vind het een beetje spijkers op laag water zoeken...

Overigens vind ik het altijd erg typisch dat lokale politieke partijen menen dat burgemeesters invloed heeft op bedrijven als NS. De enige die wat kan eisen is de landelijke overheid, die is aandeelhouder en concessieverlener...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Bericht door --Stefan-- »

Het is echt weer een artikel wat zo onnauwkeurig geschreven is.
Het wordt ook gebasseerd op uitspraken van mensen die klagen, wat zo ie zo ook niet echt een goede bron is. Waar zijn de echte getallen?
En het artikel heeft ook nogal wat stijlfouten, heeel slecht...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Bericht door Geert »

Tja, een artikel van het lokale huis-aan-huiskrantje heeft meestal niet zoveel kwaliteit :P Volgens mij zijn er bij het gemiddelde blad maar twee mensen die zo'n heel krantje vol moeten schrijven. Dan heb je niet echt tijd voor bronnenonderzoek denk ik...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Bericht door --Stefan-- »

Publiceer dan niks :P
Dit is echt een huisvrouw die volgens mij een bijbaantje wilde hebben...
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Bericht door Vinny »

Ach, het is wel herkenbaar hoor. Kijk bijvoorbeeld eens naar Diemen. Daar zie je ook een groot gebruik van het station omdat de trein beduidend sneller is dan de tram ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Bericht door Justin »

Hmmm. Ik doe Utrecht Zuilen-Utrecht Centraal ook liever met de trein dan met bus 120 of 3... Duurt vaak zo lang om achterin de Amsterdamsestraatweg te komen...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: Lege bussen, volle treinen vanuit Leidsche Rijn

Bericht door Stephan »

Ik ga hier toch even op reageren. Sinds ruim een week vertrek ik wat later uit Terwijde, maar daarvoor heb ik 4x per week met trein 9825 van Terwijde naar Centraal gereisd. En ja, staan is oké, maar als de conducteur elke dag de deuren moet dicht drukken is die trein toch iets te kort.

De 9825 reed planmatig met een SGM-III, maar het is meerdere keren voorgekomen dat er een SGM-II werd ingezet. Gevolg was dat iedereen op Terwijde kon achterblijven en ook op Vleuten kon niet iedereen er in. Eén keertje ook de eer gehad om in de achterste cabine naar Utrecht C. te reizen.

Het geklaag heeft overigens wel geholpen. De 9825 rijdt al beide dagen met een VIRM en de 8800 schijnt in de spitsuren extra op Vleuten en Terwijde te stoppen. Overigens, sinds maandag rijdt er ook een SLT-VI en deze kan de drukte met 9827 in ieder geval gamakkelijk aan.

Stephan
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 68 gasten