(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Bee schreef: 8111 is opgedoken in Deventer. De oudste bussen hebben nog een derde leven dus.
Toe maar, het wordt steeds gekker hier.
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Ardan schreef:
Bee schreef: 8111 is opgedoken in Deventer. De oudste bussen hebben nog een derde leven dus.
Toe maar, het wordt steeds gekker hier.
Die schijnt er al veel langer te rijden. Sinds dat de stadsdienst uitgebreid is, rijdt hij er al :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Pijnackerbus schreef:(...) Sinds dat de stadsdienst uitgebreid is, rijdt hij er al :wink:
Stadsdienst uitgebreid? Ja, ik hoorde al wel eens dat enkele jaren geleden is geinvesteerd in de buslijnen hier... ik vind het nu al zo minimaal, wil ik weten hoe het eerst was? :roll:
Ik doe ook maar wat
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Ardan schreef: (..).. ik vind het nu al zo minimaal, wil ik weten hoe het eerst was? :roll:
Ergens in 2007 of 2008 is op de hoofdassen de frequentie verhoogd naar 4x per uur. Daar waren natuurlijk extra bussen voor nodig, en daar kwamen een paar voormalige ambassadors van HWGO voor. :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Hmm okee. Ik wist wel dat vroeger alle lijnen in de 80-serie zaten, lijn 1 was 81, 3 was 83, enz. Later nog reed lijn 7 via de Vijfhoek, en de 6 over de Brinkgreverweg en de Amstellaan. Is al drie jaar niet meer zo, maar Syntus heeft het nog steeds op de kaart zo staan.. net als de Provincie-Gelderlandkaarten.
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Vanmiddag om 12:29 in een amba van Veolia naar Gennep gegaan. En 's avonds om 17:54 weer terug.
Maar op het busstation van Gennep viel me op dat op de verstrekstraat ze aangeven welke ritten door Veolia en welke door Hermes (of tegenwoordig Breng) gereden worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Sinds een uurtje geleden rijdt er een Irisbus (om precies te zijn de Arriva 6042) op een van de twee omlopen van lijn 3 in Dordrecht. Past makkelijk, maar desondanks zeer ongebruikelijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bluearrow
Berichten: 286
Lid geworden op: za 23 jan 2010, 12:50
Locatie: Huizen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Bluearrow »

Milco1995 schreef:Eén van de bussen uit de Connexxion-busserie 3146 - 3149 (die voor Qbuzz waren bedoeld) rijdt in de regio Amstelland-Meerlanden. Zag 'm 24 december op Amsterdam Bijlmer ArenA, weet alleen niet welk wagenparknummer hij had en op welke lijn hij reed.
Milco, volgens mij heeft Amstel-Meerlanden geen bussen uit die serie. Wel zijn de 3147 en 3148 actief vanuit Hilversum/Huizen. En zodoende kan je een van deze busjes gezien hebben op Amsterdam Bijlmer ArenA, want die wordt vanuit Hilversum/Huizen gereden door lijn 102.

Groeten,
Chris
Buschauffeurs sporen niet, anders waren ze wel machinist geworden !
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door STF »

Vinny schreef: Zoals die buslijn nu loopt is het de minst rendabele buslijn van Amsterdam. Zelfs in de avondspits zit er vrijwel niemand in. En dat terwijl je zo ongeveer 16 uur per dag (en ook op zondag) in de 21 bij elkaar op schoot moet zitten...
Ik zat vorige week voor het eerst in lijn 60 en het aantal passagiers viel mij reuze mee, niet druk maar ook zeker geen lege bus. Daarintegen was lijn 66 totaal uitgestorven terwijl IJburg nou niet bepaald veel lijnaanbod heeft, vreemd die rust...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Goh, STF komt in Nederland :O
Ik denk dat één van de redenen het feit is dat lijn 66 verschrikkelijk omrijdt cq er lang over doet. Het is een verbinding IJburg-Bijlmer ArenA, maar geen snelle. Mocht er ooit een nieuwe brug over het Asd-Rijnkanaal komen, en de route ermee versneld gaan worden en de frequenties omhoog gaan, dan zullen er denk ik meer reizigers getrokken worden.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Dan is het ook de eerste lijn die verdwijnt, want dan wordt de 300 doorgetrokken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Milco »

Bluearrow schreef:
Milco1995 schreef:Eén van de bussen uit de Connexxion-busserie 3146 - 3149 (die voor Qbuzz waren bedoeld) rijdt in de regio Amstelland-Meerlanden. Zag 'm 24 december op Amsterdam Bijlmer ArenA, weet alleen niet welk wagenparknummer hij had en op welke lijn hij reed.
Milco, volgens mij heeft Amstel-Meerlanden geen bussen uit die serie. Wel zijn de 3147 en 3148 actief vanuit Hilversum/Huizen. En zodoende kan je een van deze busjes gezien hebben op Amsterdam Bijlmer ArenA, want die wordt vanuit Hilversum/Huizen gereden door lijn 102.

Groeten,
Chris
Hij kwam niet van lijn 102 af, bij kwam buiten dienst vanuit de richting van de haltes Gebouw Atlas of Holterbergweg, dus vanuit de andere richting, en hij reed op Bijlmer ArenA de 2e halte op, maar het lijnnummer blijft mij onbekend. Misschien Provincie Utrecht bus? Of is hebben de lijnen 120 / 126 nou de 1e halte (meest rechter halte)?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

120 en 126 hebben de allerlaatste halte (vanuit het station gezien).
Perron 1 en 2: Lijn 300
Perron A: 44
Perron B: 45
Perron C: 102, 158
Perron D: 146
Perron E: 47
Perron F: 46, 49, 66
Perron G: 46, 175
Perron H: 120, 126

Zoiets is het volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7942
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

De halteomroep in de Randstadrailstellen van de RET is er weer goed op achteruit gegaan :| Nu wordt er omgeroepen:

"Metrostation"......(stilte).....Nootdorp (wel is de nadruk op de T in Nootdorp eruit gehaald :) )
"Metrostation"......(stilte).....Laan van Nieuw Oost Indië....U bevindt zich in Metrolijn E richting Hofplein....u kunt hier overstappen op trein en tram.

-O-
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Milco »

Dan reed die bus perron G op, waarschijnlijk op lijn 175? Dan rijdt er toch een voor Qbuzz-geleverde Connexxionbus in Amstel-Meerlanden, maar hij reed leeg, en met 999 Geen Dienst.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Pijnackerbus schreef:De halteomroep in de Randstadrailstellen van de RET is er weer goed op achteruit gegaan :| Nu wordt er omgeroepen:

"Metrostation"......(stilte).....Nootdorp (wel is de nadruk op de T in Nootdorp eruit gehaald :) )
"Metrostation"......(stilte).....Laan van Nieuw Oost Indië....U bevindt zich in Metrolijn E richting Hofplein....u kunt hier overstappen op trein en tram.

-O-
Ach, bij Stadhuis hoor je momenteel:

"Metrostation Stadhuis. U bevindt zich in metrolijn D richting De Akkers. U kunt hier overstappen op metrolijn E richting Den Haag Centraal. Metrostation Stadhuis."
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door M57 »

Het lijken me heldere omroepberichten. Wat is er nu zo erg? Klopt het topografisch niet?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

De omroepberichten zijn heel traag, en de overstap Stadhuis - Hofplein is nu niet de kortste sinds de loopbrug is gesloten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Het is denk ik net zo ver vanaf Stadhuis als vanaf CS? Maar goed, één halte na het beginstation omroepen dat je weer over kunt stappen op een lijn die je net zo goed vanaf het beginpunt zelf had kunnen bereiken is misschien minder logisch :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Vorige week had ik nog de grootste moeite de overstap Qliner 388 -> trein naar Ddrs te halen in Sliedrecht. Neem ik vandaag 'n bus later, komt'ie met -10 in Sliedrecht aan. En 'tis me hier koud, gelukkig komt de trein nu bijna...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Alleen in de Teetjes zijn ze op normaal tempo, maar inderdaad, in de rest is het supertraag. Vind het wel raar trouwens dat de SG3-metro's allemaal nog de oude bestemmingen tonen, waarom ze niet meteen de nieuwe erin hebben gegooid is me een raadsel.

Hoe spreekt ze nu Hofplein trouwens uit? Als Hofplein of als Hofplein? Ik vind hoe ze het eerst zei (nadruk of 'plein') echt heel lelijk klinken.
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door tsov »

Ik zeg 't ook altijd (neem dat woord ook echt dagelijks in de mond :6 ) met de klemtoon op plein...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:Het is denk ik net zo ver vanaf Stadhuis als vanaf CS? Maar goed, één halte na het beginstation omroepen dat je weer over kunt stappen op een lijn die je net zo goed vanaf het beginpunt zelf had kunnen bereiken is misschien minder logisch :)
Vanaf Stadhuis naar Hofplein is hooguit vijf minuten lopen, vanaf CS is het een minuut of tien? De overstap Stadshuis-Hofplein vind ik zo'n gekke nog niet. Wordt ook vaak zat gebruik van gemaakt (al valt het voor een toekijker misschien niet zo op).
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door mb90 »

Ardan schreef:Vind het wel raar trouwens dat de SG3-metro's allemaal nog de oude bestemmingen tonen, waarom ze niet meteen de nieuwe erin hebben gegooid is me een raadsel.
Dat is inmiddels deels verleden tijd. Met het vernieuwen van de omroepen hierin zijn ook de bestemmingen deels veranderd. Deels, omdat de lijnletters merkwaardig genoeg nog ontbreken. Er rijden dus metro's met alleen Binnenhof rond i.p.v. A Binnenhof.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

En ik kon natuurlijk weer niet uitchecken bij Arriva :S
3 0 7 9
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten