Marc bezoekt #1: station Eijsden

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door Justin »

Dat doet me denken aan Brussel Kapellekerk die ook maar op bepaalde tijden treinen laat stoppen... Alleen ziet Eijsden er toch wat prettiger uit dan het eerstgenoemde...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door Geert »

Dubbele P schreef:digitale vertrekstaten (zou vreemd zijn als die er nooit zouden komen)
U zei? *klik* 8-)
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door Dubbele P »

Haha, ja die site ben ik ook al eens tegengekomen! :D Ziet er erg vet uit, maarja zover is het toch nog lang niet...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door Daniel »

Nou... de digitale vertrekstaten hebben alweer een tijdje geleden ook in het NS Panel gezeten met vragen over welke variant de voorkeur heeft enzo :wink: Kennelijk zijn ze er dan toch zeker wel serieus mee bezig...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door Wubbo »

Digitale vertrekstaten zitten of zaten in het project InfoPlus, dat ook de digitale CTAs behelst. Maar dat project is al jaren uitgelopen...
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door Chauf21 »

Geert schreef:
Fles schreef:Ja, dat is een interessante vraag natuurlijk. Ik weet het ook niet. Aan de andere kant constateer ik wel dat dit systeem in Zwitserland zowat eerder regel dan uitzondering is op zommige lijnen, dus er moet toch een verhaal achter zitten lijkt me. :?:
Maar dat gaat niet om één facultatieve haltering maar om meerdere achter elkaar. Ik neem aan dat er dan wordt aangenomen dat er gemiddeld bij een bepaald aantal haltes wel wordt gestopt en bij andere niet en zo wat minuten uit de dienstregeling kan snoepen.
Dat denk ik ook. Doordat soms wel en soms niet bij bepaalde haltes gestopt hoeft te worden, kan er een 'gemiddeld aantal' stops + bijbehorende rijtijd berekend worden. Het is bij facultatieve stops dan ook heel aannemelijk dat wanneer er bij álle stations gestopt dient te worden, de trein vertraging zal gaan krijgen. Is dat niet het geval, is de dienstregeling erg ruim ingelegd (en kan je net zogoed altijd op alle stations stoppen) óf zal de trein eerder dan gepland aankomen op de eindbestemming.

Bij busdienstregelingen gaat precies datzelfde op; de dienstregeling wordt, in principe, zo afgestemd dat bij een gemiddelde hoeveelheid reizigers de rijtijden aardig kloppen. Zijn er minder reizigers, zal de bus te vroeg rijden, bij grotere reizigersaanbod of meer stops zal de bus vertraging oplopen. Dat kan opgevangen worden door de snelheid aan te passen. Maar omdat een gemiddelde buslijn tientallen haltes heeft, zijn die fluctueringen aardig op te vangen. Geen enkele bus die de gehele route precies op tijd rijdt. Facultatieve stops kunnen dan ook alleen goed ingepast worden bij een gering aantal daadwerkelijke stops bij een groter aantal mogelijke stops :) Eén facultatieve stop op Eijsden zal dan ook niet goed ingepast kunnen worden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door Geert »

Je legt het wat duidelijker en preciezer uit dan ik, maar dat bedoelde ik inderdaad! :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door STF »

Haha, jullie gaan helemaal serieus op dat "stoppen op verzoek" in, ik zei het maar met een grijns hoor :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Marc bezoekt #1: station Eijsden

Bericht door Fles »

STF schreef:Haha, jullie gaan helemaal serieus op dat "stoppen op verzoek" in, ik zei het maar met een grijns hoor :P
:lol: Zegtie eens wat nuttigs, heeftie t zelf niet in de gaten :P :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten