LSVB wil oude ov-kaart terug

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: LSVB wil oude ov-kaart terug

Bericht door Fles »

hee, wat grappig, een welles-nietes-topic :)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: LSVB wil oude ov-kaart terug

Bericht door Caspar »

IC3 schreef:Dat is een kwalijke zaak. Is deze drukte er ook voor de 9100-stoptreinen naar Zwolle of beperkt dit probleem zich tot de intercity's?
Dat valt wel mee gelukkig, die stopper zit eigenlijk bijna nooit helemaal vol (staanplaatsen). Die 9100 sluit op bijna niets aan in Zwolle, waardoor ie volgens mij ook niet zo populair is. Heb het zelf wel eens gedaan, en dan in Zwolle overstappen op de 500 serie die 19 minuten later uit Groningen weg gaat, en in Zwolle in het deel uit Leeuwarden instappen, waar nog veel plaatsen zijn. Ben je dus wel 19 minuten langer bezig.

Vaak is het ook al zo dat als de IC van xx.44 uit Groningen vertrekt, die van xx.04 al voor 25% gevuld is :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: LSVB wil oude ov-kaart terug

Bericht door Vinny »

Vorig jaar was ik vaste forens op de relatie Amsterdam - Rotterdam:
Mijn reiskostenvergoeding bedroeg op basis van autokilometers ruim 500 euro per maand... (ik had recht op een auto van de zaak)
Mijn daadwerkelijke reiskosten (treinabonnement 2e klas) per maand 309 euro.
8-)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Doc Zenith
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 12:14
Locatie: Gn

Re: LSVB wil oude ov-kaart terug

Bericht door Doc Zenith »

Caspar schreef:Vaak is het ook al zo dat als de IC van xx.44 uit Groningen vertrekt, die van xx.04 al voor 25% gevuld is :?
Kan ik me wel voorstellen als je naar Beilen of Hoogeveen moet ;)
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: LSVB wil oude ov-kaart terug

Bericht door Caspar »

Ja dat is zo, maar als ik nu op station Groningen zou gaan kijken over een minuut of 10, zit de IC van 12.04 nog bijna helemaal leeg. :wink:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: LSVB wil oude ov-kaart terug

Bericht door Karl »

Het zou natuurlijk zo kunnen zijn dat er 's middags ook meer mensen naar Beilen en Hoogeveen moeten.
Het is een spectrum.
chokotov
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 21:22

Re: LSVB wil oude ov-kaart terug

Bericht door chokotov »

Ja, nauurlijk wil de LSVB dat. Maar in de huidige situatie is er tenminste nog enige spreiding; weekend-OV'ers reizen op zondagavond, week-OV'ers over het algemeen pas op de maandagochtend. Als je alle studenten 24/7 gratis laat reizen is het hek helemaal van de dam. Heb je wel eens op zondagavond in een IC naar Groningen gezeten? Is nu al geen pretje, en dat zou dus alleen nog maar erger worden. Nee, ik vind het best zo.
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: LSVB wil oude ov-kaart terug

Bericht door air-bus »

Wel eens op vrijdagavond in een IC uit groningen gezeten, dat zal dan waarschijnlijk beter verspreiden zoals al eerder gezegd..
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten