Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Daantje »

Nieuwe situatie stationsgebied

Op 24 januari 2010 verhuist het busstation van de voorzijde naar de achterzijde van NS station Delft. U vindt bussen, taxi's en het ophalen en wegbrengen van reizigers voortaan aan de achterzijde van het station.

Bron: papieren folder uitgedeeld op station Delft en www.spoorzonedelft.nl
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Reiziger Delft »

Ben er vandaag even langsgefietst, maar van de loopbrug tussen busstation en perrons die op alle borden staat is nog niets te zien. Als deze er is komt er misschien eindelijk een einde aan de slechte spreiding van passagiers op spoor 2. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Daniel »

Pff, het was even flink zoeken maar ergens verstopt op de website van Spoorzone Delft heb ik dit plattegrondje ter verduidelijking gevonden.

Het wordt dus zo te zien 'n loopbrug hoog over de sporen heen, want hij gaat ook naar spoor 1. Dacht eerst, gezien de locatie van 't tijdelijke busstation, aan een vaste brug die spoor 3 onbruikbaar zou maken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Daantje »

Reiziger Delft schreef:Ben er vandaag even langsgefietst, maar van de loopbrug tussen busstation en perrons die op alle borden staat is nog niets te zien. Als deze er is komt er misschien eindelijk een einde aan de slechte spreiding van passagiers op spoor 2. :D
De loopbrug komt pas 5/6 maart. Waarschijnlijk krijg je dan dat mensen juist vooral voorin in stappen. Ik zou blij zijn als die loopbrug er is trouwens en het minder ver lopen is dan nu. Vanmorgen moest ik echt hard doorlopen om mijn bus te halen want het is verder lopen en ondanks dat het voor de bus korter rijden is, vertrok ie niet later (wat ik eigenlijk wel verwacht had). Vanmiddag miste ik m'n trein omdat het echt niet te halen is in twee minuten.

@ Ddrs: kaartje zocht ik ook al ja, die website schittert niet bepaalt van duidelijkheid. De folder is wel iets duidelijker ook met een kaartje ofzo maar die is weer niet online te vinden. Vond de hele informatievoorziening trouwens bar slecht. Ik zag vorige week een keer in bus 30 (Voorburg - Maassluis West, die helemaal niet in Delft komt) zo'n aanplakding over dat het busstation verplaatst zou worden maar vorige week was er in Delft zelf nog niets aangekondigd. Vanmorgen stond er ook nog niets aangegeven op het oude busstation, geen pijlen die een looproute aangaven of wat. Echt slecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Daniel »

Ach, dat hoort bij tijdelijke busstations zullen we maar zeggen... 't kan altijd erger: in Dordt hadden ze bij de verplaatsing van 't busstation wel borden met pijlen geplaatst maar die wezen de verkeerde kant op (lees: naar het vervallen busstation) :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Wubbo »

Spoor 3 in Delft blijft gewoon in dienst, de andere sporen (4 t/m zoveel) zijn wel buiten dienst.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Chauf21 »

Daarvan is een gedeelte zelfs fysiek verwijderd ;)
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Daantje »

Bah, ik heb nu al de balen van dat nieuwe busstation en hoop dat het snel 5/6 maart is en die loopbrug er is. Gisteren trein gemist doordat het te ver lopen is in twee minuten. Vanmorgen kwam m'n trein iets te laat aan en normaal had ik de bus dan misschien nog wel gehaald maar nu zag ik hem al weg rijden (dat is het enige voordeel van het nieuwe busstation, je kan vanuit de trein de bussen zien staan). Ik had geen zin om 20 minuten in de kou te wachten dus toen maar de tram gepakt die gelukkig nog van de normale halte vertrekt. Vanmiddag weer trein gemist doordat je het gewoon echt niet red want m'n bus was vroeg en ondanks een sprintje red je het gewoon niet. Dat werd de trein van een kwartier later (en een kwartier wachten bij -8) en haasten om op tijd gegeten te hebben want ik had om zeven uur weer rijles :s Hoop dat het nadat die loopbrug er is beter te doen is, als ik het zo kan inschatten komt die wel op een gunstige plek. Hopelijk red ik het dan wel weer want anders ben ik niet blij, dit kost me zoveel meer tijd.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Geert »

Misschien kun je een stationsfiets in Delft stallen? Alhoewel met dit weer fietsen ook niet heel handig is...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Busstation in Delft verhuist naar achterzijde station

Bericht door Daantje »

Mja, ik ben al langer van plan om een fiets te kopen en die in Delft neer te zetten alleen toen ik begon aan m'n rijlessen met als doel een auto te kopen en daarmee naar het werk te gaan heb ik dat een beetje uitgesteld. Ik wacht ff af hoe het wordt met die loopbrug en als het dan nog een puinhoop is ga ik wel een fiets kopen (dan wordt het ook weer beter weer) want zo kost het me bijna een half uur per dag extra op een reis van drie kwartier.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 28 gasten