Mag ik even kwijt #36

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Daantje »

In het begin heb ik echt heel beroerd geslapen, daarna heb ik tijden gehad dat ik gewoon echt niet sliep of dat ik wakker werd met pijn in m'n rug. Ik heb ook een tijd gehad dat ik 's nachts onwijs aan het dromen was en daardoor niet uitgerust wakker werd. De laatste tijd heb ik alleen pijn in m'n rug als ik te lang slaap/uitslaap. Ik ben er alleen niet helemaal over uit of het nou echt aan m'n bed ligt of aan iets anders.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:In het begin heb ik echt heel beroerd geslapen, daarna heb ik tijden gehad dat ik gewoon echt niet sliep of dat ik wakker werd met pijn in m'n rug. Ik heb ook een tijd gehad dat ik 's nachts onwijs aan het dromen was en daardoor niet uitgerust wakker werd. De laatste tijd heb ik alleen pijn in m'n rug als ik te lang slaap/uitslaap. Ik ben er alleen niet helemaal over uit of het nou echt aan m'n bed ligt of aan iets anders.
Misschien een combinatie van beide?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door ODRAIL »

Dit is bericht 500 van mij op dit forum :P.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #35

Bericht door Geert »

Daantje schreef:In het begin heb ik echt heel beroerd geslapen, daarna heb ik tijden gehad dat ik gewoon echt niet sliep of dat ik wakker werd met pijn in m'n rug. Ik heb ook een tijd gehad dat ik 's nachts onwijs aan het dromen was en daardoor niet uitgerust wakker werd. De laatste tijd heb ik alleen pijn in m'n rug als ik te lang slaap/uitslaap. Ik ben er alleen niet helemaal over uit of het nou echt aan m'n bed ligt of aan iets anders.
Je had daarbij ook een nieuwe matras gekocht of niet? Een goede of slechte matras kan nogal een verschil maken...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Daantje »

Ja, nieuw matras. En die had ik gekocht bij Ikea en kon je binnen drie maanden weer terug brengen als ie niet goed bevalt. Alleen is drie maanden best snel om en zo'n matras krijg je eenmaal uitgepakt ook niet heel makkelijk weer terug in je auto.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Ja, nieuw matras. En die had ik gekocht bij Ikea
Daar zou ik persoonlijk gezien geen matras kopen, trouwens vandaag alleen een nieuw bed aangechaft. Matras moet nog even wachten. Hij staat wel op de nominatie om vervangen te worden.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Justin »

Ik raak gefrustreerd af en toe. Moet nog altijd geluid gaan interpoleren, maar heb in elk geval de basisdata gereed tot op zekere hoogte (keuze moeten maken in volledigheid data en foutmarges). Eindelijk de hoogte van het spoor ongeveer geïnterpoleerd, hopelijk zit dat wel goed. Effe een screenshot van de zuidkant van Delft.

Afbeelding

Nu nog sample points plaatsen en interpoleren met gegeven formules. Maar hoe allemaal...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Fles »

Wat is het doel hiervan Justin? :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Justin »

Moet voor de uni geluidsoverlast in Delft modelleren en uitwerken.
Geluid komt afkomstig van de trein (nu nog wel ja) en van twee fictionele "fabrieken" in de stad.
Ik moet daarbij rekening houden met de weerkaatsing van geluid van gebouwen, daar is hoogte een belangrijke factor in (wind, luchtvochtigheid e.d. worden buiten beschouwing gelaten omdat het nog beetje simpel moet zijn).
Tot slot moet ik kijken hoeveel mensen last hebben van het geluid wanneer dit boven de 57 dB is.

Hierbij moet ik dus:
-Hoogte van gebouwen aan de gebouwen toevoegen (middels hoogtedata uit LIDAR bestanden)
-Hoogte van de spoorweg juist zetten
-Aantal inwoners in gebouwen bepalen a.d.h.v. data CBS
-Meetpunten in het veld zetten en waardes meten
-Voor de rest alle geluidswaardes berekenen middels scripten en modellen
-Geluidscontouren uitzetten en bekijken hoeveel mensen er dus last van hebben.

Ben bij stap 4-5 nu, en 5 is vrij moeilijk eigenlijk...

En ja het telt voor een cijfer :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Geert »

Erg interessant, maar wel erg tijdrovend zo te zien ;). Succes ermee!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door STF »

Ik stond vanavond een gat te boren in een muur waar totaal geen stopcontacten of schakelaars op voorkomen, toch zag ik opeens een kortsluit-flits bij de punt van de boor en zat direct in het donker, alsmede 1/3 deel van de rest van het gebouw en camping. Heel merkwaardig dat er door die muur een kabel loopt, theoretisch kan het helemaal niet want dan komt het nergens vandaan of gaat nergens heen. Toch stond er spanning op...
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Justin »

Doet me denken aan een episode van FRIENDS waarbij in het appartement van Joey en Chandler een geheime stroomkabel in de muur wordt gevonden maar geen idee waar die naar toe leidt :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Ruben »

Justin schreef:Doet me denken aan een episode van FRIENDS waarbij in het appartement van Joey en Chandler een geheime stroomkabel in de muur wordt gevonden maar geen idee waar die naar toe leidt :P.
Haha het einde daarvan met die TV en Phoebe denkt dat ze het uit- en aangaan van dat ding met haar ogen controleert. En Monica die allerlei gaten in de muur maakt om te ontdekken waarheen die kabel leidt, terwijl ze net van appartement zijn geruild. Heerlijk seizoen. :Y
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door webguy »

Het is zover :P De iPad wordt momenteel gelanceerd in Amerika. Na weken gezeur en van alles en nog wat aan geruchten eindelijk dus een tablet van Apple.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Daantje »

Justin schreef:Moet voor de uni geluidsoverlast in Delft modelleren en uitwerken.
Geluid komt afkomstig van de trein (nu nog wel ja) en van twee fictionele "fabrieken" in de stad.
Ik moet daarbij rekening houden met de weerkaatsing van geluid van gebouwen, daar is hoogte een belangrijke factor in (wind, luchtvochtigheid e.d. worden buiten beschouwing gelaten omdat het nog beetje simpel moet zijn).
Tot slot moet ik kijken hoeveel mensen last hebben van het geluid wanneer dit boven de 57 dB is.
Fictioneel heel volgens mij gewoon fictief ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Fictioneel heel volgens mij gewoon fictief ;)
Heel heet volgens mij gewoon heet ;)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door webguy »

Over spellingsfouten gesproken trouwens, kreeg een mail met deze zin van een docent:
Het team van MPNA zal jullie hierbij voorbereiden op de wereld van het echte programeren.
Zin loopt sowieso niet super, maar programmeren is nog altijd programmeren met twee m'en...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Daantje »

En jij verveelt je zeker? :lol:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door M57 »

Pin me er niet op vast:

Iets is fictief wanneer het verzonnen is en in de realiteit niet bestaat.
Iets is fictioneel wanneer het verzonnen kenmerken in zich heeft.

Een fictionele tekst bestaat dus wel, maar gaat over verzonnen gebeurtenissen.
Een fictieve tekst is een tekst die niet bestaat.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door webguy »

Daantje schreef:En jij verveelt je zeker? :lol:
Zoiets... Maar al weken circuleren er allemaal geruchten op het internet en daar werd ik beetje gek van.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Daantje »

Ik bedoelde eigenlijk Fles ;)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Fles »

Daantje schreef:Ik bedoelde eigenlijk Fles ;)
Wat denk je? Ik lig pas een maand naar het plafond te kijken. Ik ben zelfs weer actief op Twitter :X Wie had dat gedacht :neg:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door ODRAIL »

Fles schreef:
Daantje schreef:Ik bedoelde eigenlijk Fles ;)
Wat denk je? Ik lig pas een maand naar het plafond te kijken. Ik ben zelfs weer actief op Twitter :X Wie had dat gedacht :neg:
Hoe lang moet je nog?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Suus »

Ik werd zojuist gebeld door de ING Bank. Normaal wordt ik daar niet zo vrolijk van, maar vandaag wel *O*

Zomaar even een spaarrekening met 1,25% meer rente aangeboden gekregen, en ik krijg ongeacht mijn afstudeerdatum nog een extra gratis jaar bankieren daarna *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Fles »

KM46 schreef:Hoe lang moet je nog?
Minstens 6 weken.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten