CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dat zal wel komen doordat ze nog worden aangestuurd door het oude systeem... Gemiste kans als je het mij vraagt.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Mwah, het nieuwe systeem zou al klaar moeten zijn, maar de producent kon het geloof ik niet aan... (Atos Origin geloof ik..)
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik heb dit met het oude systeem nog nooit gezien. Als zoiets al te zien was was het een hangend flapje dat je met een keer erin en eruit wel gefixt kreeg, maar eindbestemming Sittard en via Heerlen heb ik echt nog niet gezien in een Bossche CTA.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op Rotterdam Centraal is dat het geval bij de omroep:Reiziger Ddrs schreef:D'r zijn wel meer rare via's op de AV. Zo staat bij de stoptreinen van Dordrecht naar Roosendaal altijd "via Lage Zwaluwe", maar bij de sneltrein naar Breda niet. En 'tis toch juist die laatste waarvan je zou verwachten dat extra stops op niet-sneltreinstations erbij staan.
'De sneltrein naar Rotterdam Lombardijen, Dordrecht en Breda...' tegenover 'De stoptrein naar Dordrecht, Lage Zwaluwe en Roosendaal...' :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Station Amersfoort had laatst een afwijkend 'deuntje' welke Tuffy aankondigd. Is dat altijd zo geweest, een proef, of heb ik altijd staan te slapen daar?
3 0 7 9
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Hoe ging dat deuntje dan?
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
-
- Berichten: 1094
- Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
- Locatie: Nijmegen
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik zal het even proberen te zoekenGeert schreef:Haha doe maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HndxudNMeeY[/youtube]
3 0 7 9
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Owh datte, dat is de toon die vroeger voor internationale treinen werd gebruikt.
(of nou ja vroeger, tot anderhalf jaar terug)
(of nou ja vroeger, tot anderhalf jaar terug)
Ik doe ook maar wat
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Wellicht denken ze daar al aan een trein naar Aken, want Veghel zit er bijv. ook nog gewoon inWubbo schreef:Ik heb dit met het oude systeem nog nooit gezien. Als zoiets al te zien was was het een hangend flapje dat je met een keer erin en eruit wel gefixt kreeg, maar eindbestemming Sittard en via Heerlen heb ik echt nog niet gezien in een Bossche CTA.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
De zuidelijke CTA op spoor 2 te Rotterdam Blaak toonde vanochtend voor de t5020 ook iets vreemds.
De tussenstations waren goed, maar als eindbestemming toonde hij 'R'dam Stadion'.
De tussenstations waren goed, maar als eindbestemming toonde hij 'R'dam Stadion'.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Zoals ik al zei het deuntje wat ik eerst vaak had gehoord op Roosendaal voor de internationale treinen.--Stefan-- schreef:Ik zal het even proberen te zoekenGeert schreef:Haha doe maar
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HndxudNMeeY[/youtube]
Maar of dit deuntje nu voor alle treinen gebruikt moet gaan worden door heen Nederland weet ik niet. Ik hoop het eigenlijk wel :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ja klopt, dat staat er bij de s5000 al echt eeeeeeeeeeuwen.meltrain schreef:De zuidelijke CTA op spoor 2 te Rotterdam Blaak toonde vanochtend voor de t5020 ook iets vreemds.
De tussenstations waren goed, maar als eindbestemming toonde hij 'R'dam Stadion'.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Dit deuntje is jarenlang gebruikt (voor omroepberichten over internationale treinverkeer), maar tegenwoordig wil NS Hispeed graag hip en modern zijn en dan past het klokkenspel-deuntje daar niet echt meer bij. Volgens mij wordt voor CNL/EN-treinen nog wel de INT-pingel gebruikt, maar misschien weet Caspar daar wat meer over?Joshua schreef:Zoals ik al zei het deuntje wat ik eerst vaak had gehoord op Roosendaal voor de internationale treinen.
Maar of dit deuntje nu voor alle treinen gebruikt moet gaan worden door heen Nederland weet ik niet. Ik hoop het eigenlijk wel :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Lol. Lijkt wel een Tsov-omroep met Ldl als eindbestemming .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Leiden Lammenschans! *O*
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Laatst gewijzigd door Chauf21 op wo 27 jan 2010, 20:11, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Plaatje verkleind m.b.v. de tag [smallimg]
Reden: Plaatje verkleind m.b.v. de tag [smallimg]
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Leuk, zou je alleen de volgende keer je plaatjes een beetje kunnen verkleinen voordat je hem online gooit. Met die 1,7 mb is zelfs mijn breedbandverbinding nog wel even zoet :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Hihi tja dat zijn dingen die ik eigenlijk iedere keer vergeet omdat ik hier zo gemakkelijk smallimg mag gebruiken XD
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik zie de laatste tijd wel heel erg vaak handgeschreven teksten in de klapperbordjes CTA's. Worden deze niet meer bestickerd omdat hier op kort termijn overal de nieuwe CTA's komen?
Ik zag eergister ook weer een handgeschreven CTA, maar wel met zo dunne pen dat je vanaf een grotere afstand niet eens zag dat er iets stond. Maar dichterbij zag ik er Tilburg West staan. Natuurlijk op Station Tilburg.
Ik zag eergister ook weer een handgeschreven CTA, maar wel met zo dunne pen dat je vanaf een grotere afstand niet eens zag dat er iets stond. Maar dichterbij zag ik er Tilburg West staan. Natuurlijk op Station Tilburg.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Ik dacht dat bestickeren niet kon omdat die flapjes dan te zwaar werden en niet meer goed draaien. Heb ergens gelezen dat er dan gewoon nieuwe flapjes besteld moeten worden en dat het even duurt voor die er zijn. Kan me ook voorstellen dat je niet heel veel geld meer in iets wil investeren wat op termijn vervangen gaat worden.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Op Tb zit Tbwt zit er al handgeschreven in, sinds de s5200 daar weer is gaan kopmaken. Ook Gvc zul je nog wel een keer tegenkomen op die manier.Joshua schreef:Ik zag eergister ook weer een handgeschreven CTA, maar wel met zo dunne pen dat je vanaf een grotere afstand niet eens zag dat er iets stond. Maar dichterbij zag ik er Tilburg West staan. Natuurlijk op Station Tilburg.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Weet iemand trouwens of ze Dordrecht er al 'n keer bijgeschreven hebben op de CTA van Blerick? Miste daar enige tijd geleden bij de stops van de s1900
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #5
Komt omdat die bordjes hééééél speciaal schijnen te zijn waardoor er een krankzinnig lange levertijd op zit... Wat daar van waar is? Geen idee, dat weet je nooit met ProRail.Joshua schreef:Ik zie de laatste tijd wel heel erg vaak handgeschreven teksten in de klapperbordjes CTA's. Worden deze niet meer bestickerd omdat hier op kort termijn overal de nieuwe CTA's komen?
Ik zag eergister ook weer een handgeschreven CTA, maar wel met zo dunne pen dat je vanaf een grotere afstand niet eens zag dat er iets stond. Maar dichterbij zag ik er Tilburg West staan. Natuurlijk op Station Tilburg.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten