Hispeed perikelen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Gekko123 »

Als we geen ICL hadden gehad, schat ik de kans dat er dan wat ICK met 1800'en uit de mottenballenvloot waren gehaald.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Suus »

... erg klein in, aangezien van ICK de revisietermijnen zijn verlopen, en een revisie niet in een paar dagen voor elkaar is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

Daarom juist, en een revisie aan de onderstellen moeten ze onder andere hebben, en dat zal niet goedkoop zijn.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Wubbo »

De kans is groot dat we dan wat meer Mat '64 hadden gehad (daarvan staat nog eea dat met een veiligheidsbeurtje zo weer de baan op kan).
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Karl »

playertwo schreef:'ICL' oftewel Bimz en Aimz stonden dusdanig veel op overschot, dat NS ze dus kon leasen, maar er ook niet eerder vanaf kon (en gelukkig maar anders hadden we nu dus wel problemen gehad in Nederland).(...)
Vanwege een constructie die NSFS ook wilde toepassen bij DM '90 aan Veolia? Hoelang zit de NS dan nog met ICL 'opgescheept'?
Het is een spectrum.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

NSFS was voor 10 jaar, of niet huren. Hoelang de afgsproken huurperiode met DB is, en of er eventueel een tussentijdse opzegmogelijk is, weet ik niet.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Net als gisteravond ook vanavond weer een tamelijk ontregelde boel met de t9200 en Thalys. Uitval, uitval halverwege, vertragingen tot 127 minuten. Dat men daar vanuit de politiek niet eens opheldering vraagt aan het management.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Karl »

Nee, want dan houdt de landelijke politiek zich bezig met landelijke issues en het is belangrijker om zich druk te maken over een stop te Hoogeveen. :roll:
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

Of uitgevallen treinen in Vorden...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ardan »

Vanmorgen liep de 9200 keurig op tijd, vanavond niet. Een tijdje bij Wildert stilgestaan omdat een vertraagde stoppert voor ons zat. Thalyssen met >+60. Wij hadden +14, valt nog mee op zich, maar toch werd de trein in Schiphol afgeschaft :?
Ik doe ook maar wat
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

@Ardan:
Ah dan heb je me op Schiphol misschien nog horen omroepen? Toen de t9241 binnenkwam op Shl heb ik de eerstvolgende trein naar Amsterdam omgeroepen :wink:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Ardan »

Nee, niet op gelet eigenlijk. We zijn meteen de Zuidtangent ingedoken.
Wel vroegen we ons af of jij het was, die het bandje heeft ingesproken dat de Fyra omgekeerd rijdt, toen we om 21 15 op Asd stonden te koekeloeren. Zelf bedenk ik me eigenlijk regelmatig wel 'goh, zou dat Caspar zijn?' als ik een mannenstem door de speakers hoor schallen...
Ik doe ook maar wat
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

De directie / aandeelhouders hebben ingegrepen. De directeur (Van Roozendaal) van NS Hispeed is overgeplaatst naar een andere functie binnen het NS concern (wordt directeur van Nedtrain), en de commercieel directeur (Siebers) wordt de nieuwe baas. De directeur van Nedtrain (Van As) gaat buiten NS aan de slag.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Karl »

Want de Nedtraindirecteur heeft het verziekt met de afbouw van ICMm-stellen (één vlokje sneeuw en ze staan stil) en de commercieel directeur heeft het niet goed gedaan ivm dat reclamespotje? Dus dan doen ze een stoelendans en is iedereen blij.

Wie wordt er commercieel directeur dan?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

Nee, Siebers is niet van de reclamespotjes, die waren namelijk van NS Reizigers en Jan-Willem Siebers was directeur Commercie bij NS Hispeed. Michiel van Roozendaal had al een verleden bij Nedtrain (zo was hij tot 2003 bijvoorbeeld directeur bij het RB Tilburg). De vorige directeur van Nedtrain (die nu dus opgevolgd wordt) heeft besloten zijn loopbaan buiten NS voort te zetten.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

Thalys waar ik nu inzit rijdt 300kmu tussen Hoofddorp en Rotterdam. Ter hoogte van Zoetermeer begint het remmen al. Wel tof om dubbel zo hard als het verkeer op de snelweg te rijden. Jammer alleen dat de bar dicht blijft door leveringsproblemen. Tijdwinst is maar 4 minuten bij aankomst in Rotterdam.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Vinny »

Tijdwinst is maar 4 minuten bij aankomst in Rotterdam.
4 maar? Ik dacht dat de Thalys toch zo'n 20 minuten tijdwinst zou moeten boeken tussen Schiphol en Rotterdam...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: Hispeed perikelen

Bericht door playertwo »

Denk eerder dat die 4 minuten zijn, ten opzichte van het rijden met 160km/h.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Ah tof, is eindelijk het echte harde rijden begonnen op de HSL-Z-Noord? Ik hoop overigens niet dat de treinen daar in de toekomst met elkaar overhoop liggen door het verschil in snelheid (Fyra: 250 km/h, Thalys: 300 km/h).

Overigens zag ik vanmorgen in Rtd weer een inkomende Thalys uit Parijs met +60.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Geert »

Vanmorgen werden alle koekblikken op de Moerdijkbrug (A16) verslagen door het bordeauxrode snelheidsmonster. Gaaf gezicht 8-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Roepen ze eigenlijk nog om dat de trein 300 km/h heeft bereikt? Dat was in de beginperiode op de LGV Nord in Frankrijk en de HSL1 in Belgie wel zo.
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Vinny »

Nee, dat werd zelfs op de eerste dag niet eens gedaan... :|

(Wel een Nederlandstalige welkomstboodschap op het station Parijs Noord...)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Suus »

Hangt er een beetje vanaf denk ik. In de Eurostar werd het de ene keer wel gedaan, en de andere keer niet, is denk ik een beetje afhankelijk van de bui van de machinist en/of treinpersoneel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Dexter »

Ik zou als machinist juist trots zijn en het in de beginperiode elke rit omroepen.
Vallend blad maakt rails glad.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Hispeed perikelen

Bericht door Caspar »

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dOpt9RzcM98[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ABn3K2Aqtoc[/youtube]

2 filmpjes gemaakt van de HSL. De eerste is vlak voor het inrijden van de tunnel onder het Groene hart door, de 2e is langs Zoetermeer. Aan de het langs schieten van de bovenleidingsportalen kan ik in een HST altijd het beste zien wat ongeveer de snelheid is. In het eerste filmpje is de Thalys nog niet op max. snelheid van de rit.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten