Mag ik even kwijt #36

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Karl »

Weet iemand of je een persoonlijke OV-chipkaart, bij bijvoorbeeld een 'servicepunt', ook kunt ontladen en dat bedrag eventueel op een andere persoonlijke OV-chipkaart kunt laden?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door ODRAIL »

Karl schreef:Weet iemand of je een persoonlijke OV-chipkaart, bij bijvoorbeeld een 'servicepunt', ook kunt ontladen en dat bedrag eventueel op een andere persoonlijke OV-chipkaart kunt laden?
Het kan wel, maar het mag niet (eigen ervaring).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Chauf21 »

Je kan ook je abonnement+saldo op een nieuwe chipkaart laten zetten. Dat kan bij een servicepunt van bv. de RET. Of bedoel je dat niet?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Stefan »

Volgens mij he.. volgens mij gaat er iets niet helemaal goed, Chauf21. :X :mrgreen:

Edit: Oh.. Nu wel.. :')
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Suus »

Als je daarna een van die kaarten wil opheffen, kan je het restitutieformulier van TLS gebruiken. Maar je krijgt je geld alleen terug als het meer dan 5 euro is, en ze rekenen 2,50 administratiekosten. Maar dan raad ik je eerder aan eens lekker diep in het negatief te staan, dan sturen ze wel een acceptgiro om de openstaande schuld nog te dichten, maar ze hebben geen poot om op te staan dus dat is dan eigenlijk vrij reizen geweest...

(hetzelfde principe zien we bij het vergeten postzegels op brieven te plakken: De ontvanger krijgt een zeer kleine strafport waar de TNT echter niets meer mee doet (88 cent strafport, wie verzint het ;)), en zodoende wordt die ook vaak niet betaald.)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Karl »

Chauf21 schreef:Je kan ook je abonnement+saldo op een nieuwe chipkaart laten zetten. Dat kan bij een servicepunt van bv. de RET. Of bedoel je dat niet?
Het is meer dat ik door een stomme fout nu twee chipkaarten met saldo heb. Maar goed, dan reis ik er wel één leeg.
Het is een spectrum.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door deadlock »

Hallo allemaal!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
find_your_spot
Berichten: 3050
Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door find_your_spot »

Karl schreef:
Chauf21 schreef:Je kan ook je abonnement+saldo op een nieuwe chipkaart laten zetten. Dat kan bij een servicepunt van bv. de RET. Of bedoel je dat niet?
Het is meer dat ik door een stomme fout nu twee chipkaarten met saldo heb. Maar goed, dan reis ik er wel één leeg.
Als 1 van de 2 kaarten een studenten chipkaart of NS kaart betreft mag je deze ook bij de NS Service balie gratis over laten zetten.
Dan moet je wel een taart hebben die voor jou de coulance regeling durft aan te klikken op het schermpje....
For Your Railroad Adventures
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Karl »

Dat is een goede tip. Dank daarvoor!
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Caspar »

2 weken vakantie nu :D
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door STF »

Vorige week bij een tankstation in Krommenie trof ik de traagste dieselpomp ter wereld; na twee minuten tanken zat er maarliefst 1,3 liter in. :lol: (Het aanzuigfilter van twee dieselpompen zat verstopt volgens de monteur die onderweg was.) Klein detail; er waren verder geen werkende pompen voor auto's die de vulopening aan de linkerkant hebben en spookrijdend het tankstation naderen was ook niet mogelijk dus ja dan ga je maar gewoon straatje keren onder de kap van het tankstation, net zo lang tot je andersom staat. De rij wachtende achter me zullen wel raar hebben staan kijken wat ik in vredesnaam aan het doen was. *O*
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Daan »

Slang te kort dan?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door STF »

De slanglengte verschilt per tankstation maar ik ben er nog nooit eentje tegengekomen die een fatsoenlijke lengte heeft, er zal wel een wettelijke maximumlengte van ongeveer 2,5 meter aan verbonden zijn denk ik?

Het is niet te geloven hoe traag de verzekering kan zijn bij zo'n simpele, kleine schade; 10 maanden geleden heeft die vrachtwagen het afsluitpaaltje bij de achter-inrit omver gereden, deze week is de schade pas uitbetaald. :?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door webguy »

Tja, ik kreeg in december een rekening voor een medicijn dat ik een jaar eerder kreeg :P Ook beetje aan de lange kant vond ik...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Stefan »

Zo, éindelijk m'n stage geregeld. Ik mag dinsdag beginnen bij De Rijke in Spijkenisse. 8-)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Karl »

Iemand een idee wat je in de UK gezien mòèt hebben en in februari te zien is? Ik moet midden februari in Londen zijn en ik dacht om een Britrail (voor de regio Londen of heel Engeland) te kopen om nog een aantal dagen rond te reizen. Iemand tips? Vluchten van Liverpool (terug) zijn ook betaalbaar met easyjet!
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Suus »

Op deze site: ( http://www.ns.nl/geleidelijnen/chooseStation.do ) staat informatie voor blinden over onder andere geleidelijnen op 56 stations. Het valt me op dat een aantal grote stations echter ontbreken (Amsterdam Centraal, Rotterdam Centraal) terwijl Boskoop en Waddinxveen wel in het lijstje staan :mrgreen:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Daniel »

Ik vindt de routes ook wel opvallend: van de Krispijnzijde naar spoor 15 in Dordrecht wordt je bv. aan het eind van de tunnel links de trap op gestuurd om vervolgens links links links rechts een half rondje te lopen. Veel makkelijker onthoudbaar zou zijn om aan het einde van de tunnel rechts de trap op te gaan en vervolgens nog 'n stukje rechtdoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Suus »

Is er misschien een verschil tussen de trappen, bijvoorbeeld dat de ene wel toelopende geleidelijnen heeft?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Daniel »

Moet eens kijken hoe het met de lijnen richting de trappen zit, maar volgens mij ligt er bij beide kanten een geleidelijn. Dat je vanaf het Stationsplein rechtsom gestuurt wordt klopt wel, links van de trap loopt inderdaad geen geleidelijn.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wout87
Berichten: 166
Lid geworden op: za 03 jan 2009, 14:00

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Wout87 »

Vanaf volgende week 20 weken stage. Weg vrije leven...

Vanaf volgende week val ik smorgens de t3627 ''lastig'' tussen Deventer en Arnhem. Terug val ik iedere dag de t3660 lastig tussen Arnhem en Deventer.

Meer mensen die met deze treinen gaan? misschien voor leuk gezelschap...
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Stefan »

'k Moet dinsdag beginnen met m'n stage. Voor mij wordt het elke dag pendelen met de auto, opzich niet zo'n probleem, want ik zie het niet zo zitten om van hier naar Spijkenisse via Rotterdam te gaan.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Geert »

Wout87 schreef:Vanaf volgende week 20 weken stage. Weg vrije leven...

Vanaf volgende week val ik smorgens de t3627 ''lastig'' tussen Deventer en Arnhem. Terug val ik iedere dag de t3660 lastig tussen Arnhem en Deventer.

Meer mensen die met deze treinen gaan? misschien voor leuk gezelschap...
Wat voor stage ga je lopen? :)
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Justin »

POTVER, toch pijn aan mn onderbenen, aan de binnenkant, vlak onder mn scheenbeen... Ik heb denk ik een shin splint...
Blessure-aanwijzer.nl schreef:
13 Wie lopen er verder allemaal kans om scheenbeenirritatie te krijgen?
Beginners die teveel en te hard willen gaan hardlopen. Mensen die ineens veel teveel op
een harde ondergrond gaan hardlopen, terwijl ze anders op zachte ondergrond liepen.
Bijvoorbeeld in de winter. Dan blijkt je zachte bosparcours ineens hard bevroren. In het
voorjaar is dat dan andersom. Je moet je lichaam elke keer de tijd geven om zich aan te
passen aan de veranderde omstandigheden. Schaatsers, wielrenners en zwemmers die
fanatiek aan het hardlopen slaan. Maar ook ervaren hardlopers die plotsklaps hun
trainingsbelasting sterk hebben opgevoerd.

Bron: T. Laan, in: Blessure aanwijzer
En ik bedenk me nu ineens dat ik hier een maand last van heb, en de eerste keer was direct na het hardlopen op harde ondergronden in Hapert op 27 december toen alles ijs was. En denk ik te hard en te lang gerend. Dus de oorzaak weet ik nu ook wel eigenlijk... Heb al die tijd lichte pijntjes gehad...

Vanochtend moest ik 100 meter sprint doen naar de bus in Zwd (wel gehaald) en toen ging het wel. Teruggaande op Rtd de 300m sprint via de tunnel (tevergeefs) en ben direct een manoeuvre wezen maken. Eenmaal uitstappend op Ddr zakte ik haast door m'n poten heen en kon ik niet meer lopen zowat :S.

Waarom nu, m'n seizoen begint a.s. maandag :S.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #36

Bericht door Geert »

Morgen even langs de dokter anders? Of geen tijd morgen?
Wel balen inderdaad...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten