(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Vanmiddag was er controle in lijn 11 Utrecht de Uithof -> Utrecht Centraal, bij de halte Wittevrouwen. Ik was vergeten in te checken (open instapregime), dus ik was benieuwd wat er zou gebeuren. Wat een anticlimax, ik hoefde alleen maar mijn OV-chipkaart te laten zien en er werd verder niets gescand -O-
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Vandaag eigenlijk weer het standaard ritje afgelegt. "s morgens met Lijn 10 van Station Heyendaal naar Station Nijmegen, en van Station Nijmegen met lijn 6 naar de Sint Anna-molen. En 's middags weer terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Na 3 weken heeft m'n pa eindelijk eens een telefoontje terug gehad van de RET naar aanleiding van de grote vertragingen tijdens het winterweer:
Als goedmakertje krijgt hij voor de extra gemaakte kosten 15,- terug en 3 cadeaubonnen die ev. omgezet kunnen worden in reistegoed op zijn OV-chipkaart.

Verder is het voor de RET zeer moeilijk om vertragingsinformatie e.d. door te geven, ze bellen bijvoorbeeld even naar de HTM om te zorgen dat ze dat moeten afspelen. Maar dat telefoontje komt dan weer terug, omdat dat teveel werk blijkt te zijn voor de HTM :? :X

Wat een ******** daar bij de HTM, met dat samenwerkingsverband 'Randstadrail' zou je toch een goede communicatie verwachten :Y :roll:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
jeffeny
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:51

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door jeffeny »

mb90 schreef:Vanmorgen zag ik rond 9:55 uur de RET-ZGT 802 langs de Noordsingel in Rotterdam rijden. Deze wordt waarschijnlijk voor de nieuwe tramlijn 11 in Blijdorp gebruikt en heeft nog steeds een analoge filmrol, maar wel de nieuwe grijze huisstijl van de RET. Het ziet er dus best opvallend uit. :P Ik heb helaas geen foto, want ik zag hem vanuit een bus.
Je bedoelt ZGT 820 want ik zag laatst hem bij remise Kleiweg begin december
met die niewe huistijl van de RET
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door mb90 »

Die 820 is net als de 802 ook beplakt. Er zijn er meerdere namelijk. Exacte nummers weet ik nu even niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen trof ik de Arriva 7158 op lijn 388 die 'n toch wel erg traag opwarmende verwarming had, busje reed verder wel lekker trouwens. Op lijn 387 minder comfort: o.a. Wright 6271 daarop en de door Van Zanten gereden versterkingsrit met 'n Citaro (ex-BBA 6xx, met die blauwe kunstleren stoelen) i.p.v. de gebruikelijke O408. Die laatste heeft 'n Wayfarer, weet niet of die Citaro die ook heeft.

Vervolgens op lijn 74 in Utrecht 'n chauffeur met vooruitziende blik: hij riep vlak voor halte Balijelaan dat reizigers met een OV-chipkaart beter vast uit konden checken omdat z'n InfoXX zo uit zou gaan vallen. De InfoXX bleef weliswaar werken, maar zowaar, 'n halte verder waren ineens twee van de drie kaartlezers buiten dienst.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Karl »

Gisteren na drie maanden weer eens van het Nederlands OV gebruik gemaakt. Qbuzz heeft wel een aantal dingen verbeterd, zo zijn de haltevertrekstaten voorzien van vakantieperiodes (jeuj) en de plaatsnamen en de straatnamen consequent van hoofdletters (jeuj).
Echter vraag ik mij nu wel af waarom Qbuzz er voor heeft gekozen om op Rotterdam Metro Capelsebrug alleen de haltestickers (op dat gele bord) van lijn 97 en 98 te vervangen en van 96 niet en waarom op de (nieuwe!) haltestickers veel plaats- en haltenamen anders zijn gespeld dan op de haltevertrekstaat en waarom de eindbestemmingen anders zijn. Dit zijn overigens schoonheidsfoutjes, irritanter vind ik dat op de haltevertrekstaat bij sommige ritten een voetnoot staat met "Rijdt via Middenwetering", maar op de haltevertrekstaat noch op het haltebord nergens te zien is welke haltes dan worden overgeslagen/toegevoegd aan de rit. Ik mag toch aannemen dat hier een aantal haltes wijzigen in de route?

Verder kennis gemaakt met het 'foute systeem' van de OV-chipkaart om tarieven te berekenen aan de hand van de buslijn. Lijn 97 en 98 (ringlijnen) hebben dezelfde haltes, alleen dan in een andere volgorde, 's avonds laat kun je wat betreft tijd het best de eerste de beste bus nemen, aangezien die het eerst op je halte van bestemming is (ook aan het 'eind' van de ring), maar qua kosten betaal je dan meer voor een omweg en minder voor een snelle verbinding. Dat is toch tegen alle gevoel in? Kan vervoerbedrijven in dat geval adviseren om in het kader van 'een betere ontsluiting en een fijnmazig netwerk' door elke straat in een dorp te gaan rijden. Nu nog een adviesbureau oprichten en dit in een rapportje knallen.

Overigens ben ik positief verbaasd over de communicatie van de RET over het lijnensysteem. In elke metro een lijnplattegrond en aan de rand bij het plafond ook een lijnstrip. Vraag me dan wel weer af waarom op Capelsebrug alle rode borden omgestickerd zijn naar blauwe borden. Andere station hebben nog wel de rode huisstijl.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Zoveel mogelijk borden moeten blauw worden, kan best zijn dat er hier en daar wat is vergeten of overgeslagen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

De Randstadrail 4 van 07.28 vanaf Laan van N.O.I. had een goeie vertraging van 10 minuten. Nadat deze aan kwam rijden werd me dat wel duidelijk. Er scheen iets gebroken te zijn bij de wielen, daardoor reed die maar met een slakkengangetje tussen de haltes. :evil:

Vanmiddag was er op de Prinsengracht in Den Haag ook weer lekker vertraging voor de trams, precies op de kruising Prinsengracht / Brouwersgracht was een ongeluk gebeurd waardoor de verkeerslichten buiten werking stonden en verkeersregelaars de dienst overnamen :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door MdJ »

De bus_met_trambelletje 3788 heeft vanmiddag niet gereden, de dienst werd -aannemelijk- overgenomen door Ambassador 5026. De andere dienst wel met een gewone volvo. Gisteren reed het ding wel, zo te horen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

De ouderwetsche losse stelletjes waren weer terug op metro 51 vandaag. Onder andere een eenzame CAF en een eenzame BN gezien. Beide hadden als smoesje dat ze door de opgelopen vertraging niet verder reden dan Spaklerweg, terwijl ze juist te vroeg waren (tenminste, die verhalen hoorde ik terwijl mijn metro 53 helemaal volgestouwd werd)

Verder vandaag een flippende man bij de tramhalte Wibautstraat van lijn 3. Toen die man ook mij in de discussie begon te betrekken heb ik maar even de politie gebeld. Dat ging gelukkig vrij snel want die waren heel erg dicht in de buurt (ze reden net bij het OLVG). Wat ze precies met die man gedaan hebben weet ik niet, want de tram kwam en die blokkendoos wilde ik toch echt niet missen :P Vandaag trouwens ook blokkendozen op lijn 4 en 12. Op vier had ik ze al een tijdje niet meer gezien :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen vroeg omstreeks 7.20 uur zag ik een groene Ambassador, om precies te zijn de 8163, als lijn 63 vanaf Vianen Lekbrug ri. Utrecht vertrekken. Kennelijk waren de gele op :P (Wel jammer dat 'ie net wegreed toen mijn Qliner aankwam, had een mooie snelle verbinding geweest. Gelukkig was lijn 81 wat vroeg, scheelde weer wachten)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ruben »

Ik vond een Arriva Qliner omstreeks 18:15 de tot nu toe vreemdste verschijning op de Weesperstraat, waar alleen 's nachts een buslijntje overheen tuft. Ongetwijfeld de files op de A10 die de Weesperstraat ook tot een file maakte, met lijn 376 er dus middenin.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Vanmorgen 'n kort ritje met GVU-lijn 10 gemaakt van het 24 Oktoberplein naar het Europaplein in Utrecht... blijft toch geinig die XX-omroep in 'n GVU-bus :P Wat echter meer opviel was de bestemming: waarom filmt lijn 10 die Utrecht niet uit komt nu weer "Utrecht Lunetten" i.p.v. gewoon "Lunetten"...

Blijkt ook nog 'n spookhalte op dat stukje te zitten: halte Struyckenlaan zit in de omroep en is te vinden op Google Maps, maar 'tis de enige die ik niet gezien heb en hij ontbrak ook in het lijstje haltes op de vertrekstaat (waarop je toch minstens de eerstvolgende halte verwacht te vinden, dat er aan het eind wat mist omdat 't niet past is nog te begrijpen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
lint41
Berichten: 441
Lid geworden op: ma 09 jun 2008, 19:49

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door lint41 »

Gistermorgen stap ik om 6:47 in lijn 45, reed er een Amba (8052). Wat die nu weer in Rivierenland doet/deed?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Arriva Rivierenland is in aansturing onderdeel van de regio Brabant. Daar hebben ze diverse Ambassadors heen gestuurd om de tijdelijke bussen te vervangen, kennelijk is er daar dan ook eentje van in vestiging Tiel beland (al zouden ze er daar juist een stel Wrights bij krijgen).
Uitwisseling i.v.m. onderhoud zou ook goed kunnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door iljitsch »

Pijnackerbus schreef:Vanmiddag was er op de Prinsengracht in Den Haag ook weer lekker vertraging voor de trams, precies op de kruising Prinsengracht / Brouwersgracht was een ongeluk gebeurd waardoor de verkeerslichten buiten werking stonden en verkeersregelaars de dienst overnamen :|
Typisch wel dat verkeersregelaars voor een mindere doorstroming zorgen dan verkeerslichten.

Blijkbaar proberen die "te slim" te zijn en nog even die laatste paar auto's door te laten terwijl het verkeerslicht ongenadig op rood springt en de andere richting een kans geeft.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door --Stefan-- »

Vandaag reed er een Cxx bus (1757) op lijn 32 richting Arnhem CS.
Hoort de 1757 niet in Friesland?

En in de Breng Amba 1831 zijn alle camera's uit de bus weggehaald :S
Waar is dat goed voor? Besparingen?
3 0 7 9
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Karl »

Zijn er ramba's van Connexxion in de Krimpenerwaard kapot? (y)
Ik zag 's ochtends vroeg een Integro Interliner en een Volvo met Utrecht stickers op lijn 195 bij Capelsebrug en rond de klok van drie een Alliance (?!) en weer een Volvo met Utrecht stickers op lijn 195.
Het is een spectrum.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Karl schreef:Zijn er ramba's van Connexxion in de Krimpenerwaard kapot? (y)
Ik zag 's ochtends vroeg een Integro Interliner en een Volvo met Utrecht stickers op lijn 195 bij Capelsebrug en rond de klok van drie een Alliance (?!) en weer een Volvo met Utrecht stickers op lijn 195.
Connexxion heeft in de Krimpenerwaard geen 1700-ambassadors meer. Deze zijn allemaal naar Friesland gegaan, maar er zijn er aantal weer naar Breng gegaan en o.a. 2 in Hilversum.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Die Utrechtse Volvo op lijn 195 is een vaker voorkomend verschijnsel zover ik weet, heb er deze maand al eens eerder eentje op die lijn gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Karl »

Tot op heden heb ik ze alleen gezien in de diensten waar 'vroegah' de Duinrell gelede in zat.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Vanmorgen zag ik rond 9:55 uur de RET-ZGT 802 langs de Noordsingel in Rotterdam rijden. Deze wordt waarschijnlijk voor de nieuwe tramlijn 11 in Blijdorp gebruikt en heeft nog steeds een analoge filmrol, maar wel de nieuwe grijze huisstijl van de RET. Het ziet er dus best opvallend uit. :P Ik heb helaas geen foto, want ik zag hem vanuit een bus.
Ook de ZGT's 812, 820 en de 822 hebben deze kleurstelling gekregen. Di staat te lezen in het nieuwste nummer (271, Januari / februari 2010 blz 11) van het RailMagazine. Deze trams zullen waarschijnlijk volgens hetzelfde RM gebruikt gaan worden voor de diergaardetram.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door 88122903 »

Ik weet dat dit bericht hier niet hoor maar ik vindt het zonde om een nieuw onderwerp aan te maken.
Mijn vraag is, de inmiddels legendarische interliner bus 2194 heeft/had bij Arriva al 14/15 jaar levensjaren bereikt.
Ik dacht dat bussen in het OV maximaal 12 jaar oud mocht zijn dus heb ik dit verkeerd gezien of bestaat er een speciale regel/uitzondering waardoor de bussen langer door mogen rijden?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Ik had eergister wel een lieve bus chauffeur in Vlissingen.
Ik kwam met de trein aan op Station Vlissingen en het regende heel hard. Hoe een Arriva chauffeur mij een keer in Uden gewoon in de regen liet wachten ondanks dat hij al lang klaar stond mocht ik van deze chaffeur gewoon in de bus wachten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten