OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

iljitsch schreef:En gister: ik wilde m'n fiets tot eind volgende maand op de stationsstalling zetten omdat ik tussentijds in het buitenland ben. Kost je 40 x dagstallingskosten, wat gelijk is aan zo'n 3 maandkaarten. Kan ik dan niet een weekkaart voor deze week en een maandkaart voor volgende week kopen? Nee, weekkaart is afgeschaft. Dan maandkaarten voor deze en volgende maand? Nee, die voor januari verkopen we niet meer, en die voor februari nog niet. Pech gehad, rot nu maar op, en nee, ik heb ook geen zin om aan de NS te vertellen dat dit systeem niet werkt. (Nee, dat laatste zei-ie niet maar zo kwam het dus over.) Vorig jaar kon dit nog wel door een weekkaart te kopen voor de eerste week en daarna achteraf de overige weken te betalen. Wat voor bedrijf spendeert tijd door regels te maken wanneer je wel en niet maandkaarten mag verkopen!?
Hehe, dat komt me bekend voor ja... toen ik halverwege 2008 in de Botlek ging werken en een fiets op station Maassluis wilde stallen had ik ook zo'n fraaie: ging de week ervoor de fiets daar vast heen brengen, die mag in de spits immers niet met de trein mee. Dat werd dus 'n dagkaart voor vrijdag op zaterdag, weekkaart voor de week erna en gelukkig werd ik gematst en mocht 'ie er één dagje gratis blijven staan: de nieuwe maand begon namelijk op 'n dinsdag :P

't hele probleem is gewoon die ouderwetsheid van de abonnementen: elke maand 'n ander kleur papiertje met 't maandnummer erop, dus tja, die kan je niet van halverwege maand 1 tot halverwege maand 2 laten lopen. Geen flauw idee waarom ze niet gewoon 'n kaartje met een nummer aan de fiets bevestigen en dat linken aan een stamkaartnummer. Zou veel flexibeler en net zo eenvoudig werken.

En wat de informatievoorziening betreft: inderdaad, je weet vaak zelf nog meer als je via mobiel internet de situatie bekijkt... en dan krijg je de omroep dat je achter 'n goederentrein zit terwijl je op de actuele vertrektijden ziet dat er een stoptrein met +15 op 't station voor je staat te halteren :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door JeePee »

Arriva doet bezuinigen. De verwarming aandoen was vanavond wat te veel moeite, waardoor je halverwege het ritje Gn - Lw bijna begon te verlangen naar de buitenlucht. Voordeel was wel dat het uitstappen niet meteen heel koud aanvoelde. Iets met allways look on the bright side of life...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Hebben ze vaker last van bij Arriva... is één van de redenen dat ik tegenwoordig 's ochtends liever de 388 vanuit Dordrecht pak i.p.v. 387 vanuit Gorinchem. Die laatste heeft zo'n kort ritje van stalling naar station dat 't in de bus nog harder vriest als buiten :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Karl »

Dexter schreef:(...) Je vraagt je op zo'n moment af wat 2 minuten is op een heel mensenleven... *O*
Opzich niet zoveel natuurlijk, maar vier minuten per dag (twee minuten heen en twee terug) en dat uitgesmeerd over een heel jaar zijn toch al weer zestien uur in een jaar (als je 47 weken per jaar werkt).

Overigens heb ik zelf ook vaak de overstap stoptrein > sneltrein op Gv proberen te maken, niet zozeer omdat ik dan eerder op Rtb was, maar omdat ik dan een (aantal) metro's eerder had en daardoor ook een aansluitende bus eerder, wat toch al gauw een minuut of twintig scheelde. Maar ach, wat zijn twintig minuten op een mensenleven... ;)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Chauf21 schreef:
Geert schreef:De aansluiting van de s2200 is natuurlijk niet alleen relevant voor mensen naar Rotterdam Centraal, die trein rijdt daarna nog verder naar Dordrecht en Breda. Reizigers naar Breda Prinsenbeek hebben zelfs +60 als ze die aansluiting missen (alhoewel de verbinding Den Haag Centraal -> Breda Prinsenbeek ongetwijfeld niet de drukste zal zijn).
De overstap s5100 -> s2200 op Den Haag HS is geen officiële. Het is ook niet aan te raden wel op die overstap te gokken; ik denk dat je met 'kop of munt' meer zekerheid van je zaak hebt ;)

Naar Prinsenbeek heb je dan weer wel een vrij goede aansluiting: s5100 -> s9200 -> s2200 :mrgreen:
Ja, en dat werkt dus alleen in de spits. :wink:
Buiten de spits zit je precies in het verkeerde half uur. Andersom bestaat die aansluiting trouwens wel altijd.
Dexter schreef: Het zal je verbazen wat mensen doen ergens om 2 minuten eerder te zijn. Zo sprinten ook op Uto mensen van de s5500 naar de s5700, omdat die welgeteld 2 minuten eerder in Ut is. Je vraagt je op zo'n moment af wat 2 minuten is op een heel mensenleven... *O*
Ik heb dat vorige week ook geprobeerd, maar niet gelukt.
Overigens deed ik het niet zo zeer voor de tijdswinst, maar meer voor het materieel. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Treintje t3425 had een aardige vertraging opgelopen van 10 minuten vanochtend, trein t2627 zat daar op blokafstand achter. Waardoor deze dus moest wachten op Laa tot deze weg was van het baanvak voor Gvc.

Vanmiddag zat de m4247 in treintje t5049 :P
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Karl schreef:Opzich niet zoveel natuurlijk, maar vier minuten per dag (twee minuten heen en twee terug) en dat uitgesmeerd over een heel jaar zijn toch al weer zestien uur in een jaar (als je 47 weken per jaar werkt).
Ja, als je het zo stelt loopt het natuurlijk aardig op. Vooral als het eigen tijd is en reistijd is natuurlijk vaak eigen tijd.
Vallend blad maakt rails glad.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

rein t9865 mocht bij Nootdorpboog Aansluiting wachten tot het baanvak vrij was, heeft daar zeker 3 minuten gestaan. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Waar ligt Nootdorpboog Aansluiting? :?
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door iljitsch »

Wubbo schreef:Waar ligt Nootdorpboog Aansluiting? :?
Net oostelijk van station Den Haag Ypenburg, gaat over de A12 en dan langs de hofpleinlijn naar de Nedtrain-werkplaats in Leidschendam.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Wubbo doelt vast niet op de fysieke ligging van het wissel naar de Nootdorpboog, maar meer op het feit dat "Nootdorpboog aansluiting" niet bestaat: da's onderdeel van dienstregelingpunt Ypb :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Reiziger Ddrs schreef:Wubbo doelt vast niet op de fysieke ligging van het wissel naar de Nootdorpboog, maar meer op het feit dat "Nootdorpboog aansluiting" niet bestaat: da's onderdeel van dienstregelingpunt Ypb :wink:
Weet ik dat ook weer, ik dacht dat dat gewoon een apart punt was. Maar weer wat geleerd :wink:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

ProRail Amersfoort maakte zijn reputatie gisteren weer waar: de t1625 vertrok, terwijl de t525 er nog niet was. :roll:
Gelukkig had ik op Rotterdam Centraal een non-overstap gehaald (t5016-->t2825) en was ik tot Amersfoort blijven zitten, dus had ik de t1625 wel gehaald (die dus vrij rustig was). ;)
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 29 jan 2010, 11:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Caspar »

Als je iets meer info geeft (je vertraging in je t500 bv), dan kan er bv een reden voor zijn met de gemiste aansluiting in Amersfoort. Er zijn gewoon afhandeling strategieën. HC kan natuurlijk altijd zelf bepalen om even te wachten op de aansluiting :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Meltrain »

Die t2825 had ongeveer +10.
Ik denk dat de t525 ongeveer +5 had, maar die heb ik verder niet meer gezien. Alleen in Utrecht kwam hij naast ons staan, net voor wij weg gingen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Vinny »

ProRail Amersfoort maakte zijn reputatie gisteren weer waar: de t1625 vertrok, terwijl de t525 er nog niet was.
Dat gebeurt vaker. Dit komt omdat anders de s1500 meteen vertraagd is. Hoe vaak er niet mensen daardoor toch in Amsterdam Centraal uitkomen terwijl ze eigenlijk in Duivendrecht of Schiphol moeten zijn... :N
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Ehm, gezien de richting zullen er nu juist mogelijk mensen in Amersfoort Schothorst i.p.v. Apeldoorn beland zijn :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Wubbo »

Bovendien zit die s1500 ervoor, dus die heeft er sowieso geen last van...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

In de s1500 en daardoor ook in de s4500 is ICMm actief. In ieder geval rond half drie in Amsterdam Centraal en rond half vier in Diemen gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door |Pim| »

Gisteren toen ik door Den Bosch centraal liep zag ik een ICE , wat heb ik gemist?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Ik was gister op Den Bosch centraal en er was een CICO gecrasht. Iemand op dit forum die zich niet kon in houden met 2 of meer OV-kaarten?

Verder heb ik foto's gemaakt van de CTA's in de stationshal en de perons. Die nieuwe :mrgreen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook vraag ik me af wat deze SLT nou weer in NIjmegen deed eergister (28-01-10):
(Die op het rangeerterreijn stond er ook nog steeds)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Tochjo »

|Pim| schreef:Gisteren toen ik door Den Bosch centraal liep zag ik een ICE , wat heb ik gemist?
Een aanrijding in Duitsland zorgde voor omgeleide treinen. In ieder geval de ICE naar Basel, vertrek 9:07 uit Arnhem, zou volgens de omroep in Arnhem worden omgeleid via Venlo (trein heeft wel gestopt te Arnhem).
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door playertwo »

En gisteravond was er ook een aanrijding in Nederland tussen Ut en Ah, waardoor er ook ICE's over Ht hebben gereden.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Daan »

Ziet er netjes uit, die nieuwe CTA's :-)
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Ja zeker, alleen snap ik niet waarom namen worden afgekort (Arnhem-Z) op schermen waarop echt zeeën van ruimte is.
Vallend blad maakt rails glad.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten