Voor ieder wat wils, natuurlijk.Wubbo schreef:Is dat een soort ballenbak?
Revisie DDAR
Re: Revisie DDAR
Re: Revisie DDAR
Ja; m'n vriendin doet aan wedstrijdzwemmen... en dat is toch iets sneller dan een bikini:pSTF schreef:Badpak? Bestaan die dan nog?
(En daarnaast vind ik het bij haar wel mooi staan )
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Revisie DDAR
Dan lijkt het mij eerder een glijbaan dwars door de vloer, want een ballenbak mag niet meer van de wetM57 schreef:Voor ieder wat wils, natuurlijk.Wubbo schreef:Is dat een soort ballenbak?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Dit zou de ideale indeling zijn voor elk treintype:
Rustzone bovendeks:
- geen inkijk op stations;
- minder spoorlawaai;
- zou rustzone benedendeks zijn, dan hoort men de hoge hakken en rennende kinderen veel te goed.
Sociale zone benedendeks:
- kunnen kinderen oma beter uitzwaaien op perron;
- spoorlawaai en hoge hakken/rennende kinderen = minder hinderlijk bij menslelijk rumoer;
1e klas aan uiteinden treinen:
- geen doorloop van 2e-klas-reizigers aan stations of naar toilet;
- makkelijker te vinden voor 1e klas reiziger bij binnenrijden trein.
Rustzone bovendeks:
- geen inkijk op stations;
- minder spoorlawaai;
- zou rustzone benedendeks zijn, dan hoort men de hoge hakken en rennende kinderen veel te goed.
Sociale zone benedendeks:
- kunnen kinderen oma beter uitzwaaien op perron;
- spoorlawaai en hoge hakken/rennende kinderen = minder hinderlijk bij menslelijk rumoer;
1e klas aan uiteinden treinen:
- geen doorloop van 2e-klas-reizigers aan stations of naar toilet;
- makkelijker te vinden voor 1e klas reiziger bij binnenrijden trein.
Sfeervolle muziek die eigenlijk op elk station zou moeten draaien, kun je zien en beluisteren in mijn eigen bescheiden website http://www.synthesizergreatest.eu
Re: Revisie DDAR
Nee, kleine kinderen willen altijd boven zitten volgens mij :X
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Re: Revisie DDAR
Inderdaad.
Waarom denk je dat ik vrijwel altijd beneden zit?
Beste plek in DD-AR is trouwens beneden in de Bvk, aan de cabine-zijde. Zit zelden iemand.
Waarom denk je dat ik vrijwel altijd beneden zit?
Beste plek in DD-AR is trouwens beneden in de Bvk, aan de cabine-zijde. Zit zelden iemand.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Revisie DDAR
Hmmm, dan zag ik vandaag een heleboel zeldene mensen in die Bvk zitten Het hangt er van af hoe een trein staat, maar een DDAR in Utrecht wordt standaard gevuld vanaf de stationszijde, of dat nou de Bvk is of de mDDM (of een loc).
Overigens is het in de dubbeldekkers zo dat er op het bovendek minder ruimte is voor bagagerekken, en dus de stoelen rug aan rug staan zodat je daar nog bagage tussen kwijt kunt. Die opstelling oogt veel socialer, dus is een sociale zone daar logischer dan beneden met de coach-opstelling.
Overigens is het in de dubbeldekkers zo dat er op het bovendek minder ruimte is voor bagagerekken, en dus de stoelen rug aan rug staan zodat je daar nog bagage tussen kwijt kunt. Die opstelling oogt veel socialer, dus is een sociale zone daar logischer dan beneden met de coach-opstelling.
Re: Revisie DDAR
Ik heb anders nog nooit mensen een loc zien vullenWubbo schreef:maar een DDAR in Utrecht wordt standaard gevuld vanaf de stationszijde, of dat nou de Bvk is of de mDDM (of een loc)
Maar dat hoekje in de Bvk is inderdaad _vaak_ rustig, dus dat is dan ook de favoriete plek voor mij en mijn laptop.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Alleen ontbreken daar vrijwel bij alle zitplaatsen de armleuningen omdat zitplaatsen grensend aan het raam en achterwand geen armleuning hebben. Ik zat er ook vaak omdat het zo rustig was maar wel jammer van die leuningen.
Re: Revisie DDAR
Ik heb gewoon iedere keer over deze topic heen gekeken
Maar ik vind voor de buitenkant de eerste kleurenstelling toch echt het mooiste, die past gewoon het beste langs de VIRM's.
En ik zie ook maar al te graag Airco in die treinen :D
Maar ik vind voor de buitenkant de eerste kleurenstelling toch echt het mooiste, die past gewoon het beste langs de VIRM's.
En ik zie ook maar al te graag Airco in die treinen :D
Re: Revisie DDAR
Ik zie liever dat er zowel boven als onder de ramen gewoon open kunnen in plaats van die plastic neplucht.
Re: Revisie DDAR
Mee eens. Aan de andere kant is airco ook wel fijn als het buiten 30 graden is.
Pommes.
Re: Revisie DDAR
Dat zie ik dan toch weer niet snel gebeuren.playertwo schreef:Ik zie liever dat er zowel boven als onder de ramen gewoon open kunnen in plaats van die plastic neplucht.
Re: Revisie DDAR
Hoeveel dagen per jaar is het in Nederland effectief 30 graden of meer? Nog afgezien van de tik van de warmte die je krijgt als je uitstapt, of een onjuiste afstelling waardoor je enorme temperatuursverschillen ziet binnen de trein.Maik schreef:Mee eens. Aan de andere kant is airco ook wel fijn als het buiten 30 graden is.
Re: Revisie DDAR
30 graden lijkt me een overdreven temperatuur om de noodzakelijkheid van airco van af te laten hangen. Het kan in mei al ongemakkelijk warm zijn in treinen zonder airco. Laat staan de echte zomermaanden. Airco is wat dat betreft echt wel relaxter dan wat schuifraampjes.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Revisie DDAR
De raampjes in het huidige DD-AR zijn een groot succes anders, wil je zeggen
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Over de benedenverdieping heb ik anders niks te klagen. Jij wel?
Re: Revisie DDAR
Ja. Zelfs met alle ramen op komt er absoluut geen luchtstroom op gang, en kleef ik nog steeds als een zoete lolly aan de bankjes :N
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Revisie DDAR
Dat is iets wat ik meer heb in DM '90, DH en in treinen waarbij de airco (vaak) defect is, zoals ICRm en VIRM.
Treinen die ik zomers juist prettig vind zijn: SGM, Mat'64, ICL/ICK, DDAR (beneden), ICM etc.
Treinen die ik zomers juist prettig vind zijn: SGM, Mat'64, ICL/ICK, DDAR (beneden), ICM etc.
Re: Revisie DDAR
Die zijn voor het dubbeldeks mat wat te klein. Schuiframen zoals in ICK en ICL of de ramen die je kan opendraaien in ICM, voldoen prima.Bee schreef:De raampjes in het huidige DD-AR zijn een groot succes anders, wil je zeggen
Re: Revisie DDAR
In ICK/L konden de ramen origineel nog met de bovenste helft helemaal naar beneden. Gigantisch gapend gat, kon je lekker naar buiten hangen als je langzaam over een emplacement heen reed. Op kruissnelheid is het juist levensgevaarlijk vandaar dat er noppen geplaatst zijn zodat ze nog tot zover open konden dat je nét niet je hoofd erdoor kon steken. Maar het koelde er wel heel lekker van af.
En DM'90 is in maart al een rijdende potkachel. Die kleine klepjes helpen geen zier.
DDAR vind ik vreselijk wat betreft raam-opening. Onder kunnen ze maar een klein beetje open, je merkt er niks van. De schuifjes boven maken een gigantische herrie als ze open staan. Al heb ik dat er bij grote hitte er wel voor over. Stapte eens in Enkhuizen in en het was ongeveer 50 graden binnen. Huppakee, alles opengedraaid (was toen nog de enige in die coupé). Bij Zaandam begon het een beetje aangenaam te worden.
Van de zomer heb ik op een heel warme dag eens de IJmondlijn afgelopen, naar Santpoort-Noord toe. En ja, daar moest het shirt weer aan. In de trein was het niet uit te houden. Sindsdien neem ik op hete dagen altijd minstens één reserveshirt mee op reis, zodat ik een keer kan wisselen als het shirt dat ik aanheb zeikesnat is.
(leuk onderwerp trouwens met die kou van dit moment.)
En DM'90 is in maart al een rijdende potkachel. Die kleine klepjes helpen geen zier.
DDAR vind ik vreselijk wat betreft raam-opening. Onder kunnen ze maar een klein beetje open, je merkt er niks van. De schuifjes boven maken een gigantische herrie als ze open staan. Al heb ik dat er bij grote hitte er wel voor over. Stapte eens in Enkhuizen in en het was ongeveer 50 graden binnen. Huppakee, alles opengedraaid (was toen nog de enige in die coupé). Bij Zaandam begon het een beetje aangenaam te worden.
Van de zomer heb ik op een heel warme dag eens de IJmondlijn afgelopen, naar Santpoort-Noord toe. En ja, daar moest het shirt weer aan. In de trein was het niet uit te houden. Sindsdien neem ik op hete dagen altijd minstens één reserveshirt mee op reis, zodat ik een keer kan wisselen als het shirt dat ik aanheb zeikesnat is.
(leuk onderwerp trouwens met die kou van dit moment.)
Ik doe ook maar wat
Re: Revisie DDAR
Ja een verademing met dit weer (Dexter komt thuis uit de late dienst en klopt het sneeuw van zich af) doet je verlangen naar de zomer.
Overigens hebben we de beperkte opening van de ramen voornamelijk te danken aan vandalen en waaghalzen: De meeste ramen kunnen slechts tot zover open, dat er geen stoelzitting of hoofd doorheen past.
En (misschien voor de hand liggend) op de bovenverdieping van NS-dubbeldeksmaterieel zal je nooit of te nimmer ramen aantreffen die open kunnen, om inregenen te voorkomen. Die draconische luchthappers op de bovenverdieping boven de ramen in DDM1 en DDAR, waren een mislukte poging om daar toch wat verkoeling te kunnen bieden.
Overigens hebben we de beperkte opening van de ramen voornamelijk te danken aan vandalen en waaghalzen: De meeste ramen kunnen slechts tot zover open, dat er geen stoelzitting of hoofd doorheen past.
En (misschien voor de hand liggend) op de bovenverdieping van NS-dubbeldeksmaterieel zal je nooit of te nimmer ramen aantreffen die open kunnen, om inregenen te voorkomen. Die draconische luchthappers op de bovenverdieping boven de ramen in DDM1 en DDAR, waren een mislukte poging om daar toch wat verkoeling te kunnen bieden.
Vallend blad maakt rails glad.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Revisie DDAR
Inregenen voorkom je toch niet, er is immers ook nog een verschijnsel genaamd wind: heb ooit een ICK rijtuig getroffen dat meer weg had van een zwembad, die had de nacht op de Binckhorst doorgebracht met de raampjes open.
Hoorde toevallig vanavond van m'n vader nog 't verhaal dat er in het begin bij DDM-1 ook regenwater door de ventilatieroosters naar binnen kwam op de bovenverdieping.
Hoorde toevallig vanavond van m'n vader nog 't verhaal dat er in het begin bij DDM-1 ook regenwater door de ventilatieroosters naar binnen kwam op de bovenverdieping.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Revisie DDAR
Over treinventilatie is trouwens wel eens een topic geweest: http://www.ovinnederland.nl/viewtopic.php?f=4&t=2740
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 197 gasten