(BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door STF »

Die tram heeft niets met een trammuseum te maken. Hij heeft een paar jaar op het schoolplein gestaan van een basisschool in Diemen. Maar de gemeente vond het toch niet zo mooi staan, dus het moest van het schoolplein verwijderd worden.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Gister meldde ik dat er Duvedec's rond reden vanuit de stalling van Connexxion in Ridderkerk, maar vandaag waren ze weer verdwenen. :( Ik denk dat ze gister rond gereden hebben in plaats van de lagevloers Alliance's die hier rond rijden. Die waren gisteren namelijk nergens te bekennen. Bijna al die Alliance's hadden een kapotte display en nu werken ze (voor zover ik ze allemaal heb kunnen zien) weer.

Zo ook bijvoorbeeld de 2248. Die heeft weken met een kapotte display rond gereden, maar zo reed hij vandaag weer trots rond (met nog wel een briefje achter het raam uit de tijd dat de display niet werkte):
Afbeelding

En zo was de 2248 op 28 februari jl. (de laatste keer dat ik hem op de foto zette):
Afbeelding

En de weken erna was het display helemaal overleden en dat gebeurde later bij steeds meer soortgenoten.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

STF schreef:Die tram heeft niets met een trammuseum te maken. Hij heeft een paar jaar op het schoolplein gestaan van een basisschool in Diemen. Maar de gemeente vond het toch niet zo mooi staan, dus het moest van het schoolplein verwijderd worden.
Hij staat anders wel voor de loods waar dat AOM-spul staat, dat deed me vermoeden dat-ie daar bij hoorde :wink:

Overigens vanmorgen wederom dikke chaos bij de trams bij Amsterdam CS. Er was een ongeluk gebeurd op de Martelaarsgracht, waardoor alle lijnen via Damrak reden... Overigens zat ik waarschijnlijk in een Combino met een kapotte Vetag op lijn 4, want alle wissels werden handmatig omgezet :roll:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Karl »

De laatste tijd (deze week) rijden er veel Amba's rond bij Capelsebrug met een kapot display (of het staat uit). Slechte zaak.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Meltrain »

Vanmiddag zag ik een lagevloers Alliance van Connexxion op Rotterdam Centraal. normaal komen deze bussen hier nooit.
Verder kwam volgens de DRI op CS lijn 20 over
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door tsov »

meltrain schreef:Vanmiddag zag ik een lagevloers Alliance van Connexxion op Rotterdam Centraal. normaal komen deze bussen hier nooit.
Er zit er geloof ik eentje in Zoetermeer die nauwelijks ingezet wordt. Ik zie 'm soms hier in Leiden rondkarren :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Als 'ie inmiddels nog niet weg is, zou het de 2254 kunnen zijn :)
Die heb ik in 2006 regelmatig zien rijden op Zoetermeerse diensten :)

Gisteravond tijdens het werken, stapte er een bejaarde vrouw in de bus met een dagkaart. Aangezien ze op een gegeven moment nog de enige in de bus was en alleen nog verder kon reizen door over te stappen, vroeg ik welke bus ze in gedachten had. Het kwam erop neer dat die vrouw het niks vond om alleen thuis te zitten en regelmatig rondreisjes met de bus maakt. Het kwam mooi uit dat ik nog wat mooie lijntjes voor haar in gedachten had. Ik had bijna gevraagd of ze haar reiservaringen met ons wilde delen :mrgreen:
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door air-bus »

Ik heb vandaag voor het eerst in m'n leven een Connexxion controleteam gezien! Ze stonden bij halte Graaf Florislaan in Amstelveen te wachten..
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daantje »

Chauf21 schreef:Gisteravond tijdens het werken, stapte er een bejaarde vrouw in de bus met een dagkaart. Aangezien ze op een gegeven moment nog de enige in de bus was en alleen nog verder kon reizen door over te stappen, vroeg ik welke bus ze in gedachten had. Het kwam erop neer dat die vrouw het niks vond om alleen thuis te zitten en regelmatig rondreisjes met de bus maakt. Het kwam mooi uit dat ik nog wat mooie lijntjes voor haar in gedachten had. Ik had bijna gevraagd of ze haar reiservaringen met ons wilde delen :mrgreen:
Het was niet mijn oma? :shock: Die deed/doet dat ook regelmatig namelijk.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Vanmorgen stond er een donkerbeige hogevloer-Alliance op het voorterrein van de HTM-stalling met "28 STADSDIENST" op het bestemmingsdisplay... de materieeltekorten lopen blijkbaar met de dag hoger op in 't Haagse.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daantje »

Ik haat de Randstadrail onderhand echt. Toen ik vanmorgen rond kwart voor acht op station Leidschendam-Voorburg aankwam stond er op de borden op het perron dat vanwege een eerdere wisselstoring die morgen de Randstadrails met vertraging reden. Gelukkig voor mij zou er vier minuten later een komen (waarschijnlijk de vorige met flinke vertraging want normaal moet ik altijd acht minuten wachten). Die kwam idd ook. Op station Leidschendam-Voorburg viel me al op dat bepaalde deuren wel en bepaalde niet opengingen. Op station Forepark zijn we gestopt maar hier ging geen enkele deur open en zonder dat er iets aan gedaan werd zijn we gewoon doorgereden terwijl er mensen uit moesten en ook in wilden stappen. Nou is dat op Forepark nog niet heel erg want op Leidschenveen kan je zo weer een Randstadrail terug pakken omdat daar de Zoetermeerse ook nog rijden. Echter gebeurde bij station Melanchthonweg precies hetzelfde en dan is het wel erg vervelend. Zeker in de ochtendspits als je op tijd op je werk, weet ik veel waar moest zijn. Vond het echt slordig en niet kunnen eigenlijk en dat tot twee keer toe. Tussen station Rodenrijs en Wilgenplas reden we met een slakkengangetje waardoor we met +15 aankwamen op Hofplein en ik het ook niet meer redde om op tijd te zijn op mijn stage. Ik heb het echt een beetje gehad met die Randstadrail, hoop dat het na die werkzaamheden beter wordt maar veel vertrouwen heb ik er niet in.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door M57 »

Daantje schreef:Op station Forepark zijn we gestopt maar hier ging geen enkele deur open en zonder dat er iets aan gedaan werd zijn we gewoon doorgereden terwijl er mensen uit moesten en ook in wilden stappen. Nou is dat op Forepark nog niet heel erg want op Leidschenveen kan je zo weer een Randstadrail terug pakken omdat daar de Zoetermeerse ook nog rijden. Echter gebeurde bij station Melanchthonweg precies hetzelfde en dan is het wel erg vervelend.
Gevalletje noodrem als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daantje »

M57 schreef:
Daantje schreef:Op station Forepark zijn we gestopt maar hier ging geen enkele deur open en zonder dat er iets aan gedaan werd zijn we gewoon doorgereden terwijl er mensen uit moesten en ook in wilden stappen. Nou is dat op Forepark nog niet heel erg want op Leidschenveen kan je zo weer een Randstadrail terug pakken omdat daar de Zoetermeerse ook nog rijden. Echter gebeurde bij station Melanchthonweg precies hetzelfde en dan is het wel erg vervelend.
Gevalletje noodrem als je het mij vraagt.
Dat hoorde ik enkele mensen ook zeggen. Alleen duurt het dan waarschijnlijk n
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door M57 »

Hoezo? Dat moet je alleen z
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

De bestuurder van de HTM 3139/10 vond 't wel best vanmiddag, met al die treinreizigers die met 'm mee naar het centraal station wilden vanaf Den Haag HS... de gebaren van loop maar door en het roepen dat de tram nog vier deuren had wisselde elkaar continu af :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Dubbele P »

Vond vanmiddag in de bus van Eijsden naar Maastricht op de grond een mapje met daarin een OV-kaart en enkel roze strippenkaarten. Het geheel netjes afgegeven aan de chauffeur die het op zou sturen. Ik ga er vanuit dat een vervoerder (Veolia) dat op een andere manier dan de normale manier (hoek afknippen en zelf opsturen)? Niet dat hij straks met het vindersloon gaat strijken :P
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Karl »

Wat betreft het vindersloon, lees de achterkant van de OV-kaart eens. ;)
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Een aparte situatie in de Arriva 6298 op de Dordtse lijn 3 vanmiddag... na het aanmelden van de nieuwe rit werd mijn uitstaphalte keurig op het TFT-scherm en via de omroep aangekondigd, terwijl het schermpje bij de chauffeur nog de gebruikelijke vraagtekens toonden omdat de bus nog niet wist waar'ie was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Dubbele P »

Karl schreef:Wat betreft het vindersloon, lees de achterkant van de OV-kaart eens. ;)
Klopt, maar mijn bedoeling was om de kaart ongeschonden bij de eigenaar terug te bezorgen. Als ik ze ongeldig maak en opstuur, kost het de eigenaar
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Karl »

Achso. Waar zouden zij dat op moeten zoeken dan? Ik mag toch hopen dat de vervoerders niet in de IBG bestanden kunnen kijken.

Maar misschien dat die kaart naar een kaartverkoopadres in de omgeving gaat, waar die even achter de hand wordt gehouden?

SOV verliezen (of gejat: nog erger, want niets aan te doen) is inderdaad zeer vervelend: het kost je handenvol geld als je elke dag van SOV afhankelijk bent en al het geregel wel. Overigens als je alleen een SOV vindt is het mijn inziens ook slordigheid (behalve in OV-Chipkaart gebied :evil: ) van de gebruiker, een hele portemonnee is een ander verhaal.
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door mb90 »

Vanmorgen om 9:10 uur zag ik vlakbij het Zuidplein een RET-bus als buitendienstrit opweg naar de Sluisjesdijk op 3 parkeervakken staan met de motor aan en de achterdeur open. Toen ik een stukje verder was werd duidelijk waarom de bus hier stond. De chauffeur was even geld halen bij de naastgelegen geldautomaat. Ja, zo kan het natuurlijk ook. :P
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Daniel »

Joh, die valt nog mee... ik ben ooit, toen Arriva alleen nog op de streeklijnen rond Dordrecht reed, een Wright tegengekomen op het parkeerterrein van het winkelcentrum in Stadspolders.
Da's toch nog 'n aardig eindje van z'n eindpunt op 't station om even een boodschap te halen in de pauze :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Ruben »

Vanochtend reed er een Schiphol Sternet bus op de 165 Amsterdam Zuid - Amstelveen Busstation, de 3995.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Geert »

Vanmorgen op mijn ritje in Rotterdam van Centraal Station naar de Beukelsbrug twee minuten aangekomen na de officiele vertrektijd vanaf Centraal (offici
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2008

Bericht door Chauf21 »

Karl schreef:Achso. Waar zouden zij dat op moeten zoeken dan? Ik mag toch hopen dat de vervoerders niet in de IBG bestanden kunnen kijken.

Maar misschien dat die kaart naar een kaartverkoopadres in de omgeving gaat, waar die even achter de hand wordt gehouden?
Als een kaart wordt ingeleverd op een kantoor/garage van een vervoerder, zal deze waarschijnlijk gewoon opgestuurd worden naar de IBG. Adresgegeven opzoeken a.d.h.v. het kaartnummer kunnen de vervoerders niet.
Met een beetje geluk wordt een gevonden/verloren kaart nog enkele dagen achtergehouden bij een loketje, maar ook daar zullen ze de kaart uiteindelijk opsturen als deze niet wordt opgehaald :)

Verder was het gisteravond wat chaotisch in Leiden; door een Singelloop (wandeltocht van de politie) werd voor het gemak het busvervoer in het gehele centrum een half uur lang volledig stilgelegd :roll: Leuk, een stuk of 15 verschillende lijnen die allemaal ongeveer in een kwartiersdient rijden. Dat resulteerde dus in een behoorlijk lange stoet bussen en nadat we weer verder mochten rijden in een behoorlijke stoet bussen "buiten dienst" omdat chauffeurs in de problemen kwamen met de ritten en rijtijden. Jammer genoeg heb ik de rest van die lijn met +15 mogen rijden... :(
En als je dan later op de avond nog langs het ADO-voetbalstadion mag rijden waar net een wedstrijd is afgelopen, word je ook niet blij :(
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten