(BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Etienne »

Lijn 89 van 15.59 vanaf Alblasserdam, Dam heeft nooit gereden vanmiddag, mogelijk dat deze wagen nog in de file stond bij de 'Brug over de Noord' en dus nooit meer op tijd kon zijn. Daarom maar lijn 90 van een halfuurtje later genomen. :|
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Justin »

In het verleden heb ik nog wel eens de overstap s3100 (ri Ut) - Lijn 71 op Db gehaald. Blijkbaar had ik even vergeten dat alles een klein beetje in tijden waren opgeschoven en het niet meer als overstap geldt. Sterker nog, kwam gisteren om 14:41 op Db aan, en toen zag ik hem gewoon nog staan. Ik uitstappen, naar het busstation lopen, rijdt dat ding weg :(.

Dus ik dacht: ik neem de 74 naar Oorsprongpark en dan lijn 11 naar De Uithof... Oeps, lijn 74 gaat haast langs elke wijk in Zeist. Heb nu echt heel goed de hele plaats kunnen zien. Jammer alleen van de jongeren die op de Prinses Margrietlaan instapten en ook mee naar Utrecht gingen en ronduit irritant waren (en met zovelen waren).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

De Arriva 536 maakte vandaag in Dordrecht nog altijd reclame voor de Eurokaartjes van het OV Bureau Groningen-Drenthe :P Viel me trouwens ook op dat ze nogal enthousiast geweest zijn met de huisregels in die bus: hij heeft 'n sticker op 't deurtje van de chauffeurscabine, de ruit achter de chauffeurscabine én de ruit tegenover de middelste uitstapdeur.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door |Pim| »

Reiziger Ddrs schreef:De Arriva 536 maakte vandaag in Dordrecht nog altijd reclame voor de Eurokaartjes van het OV Bureau Groningen-Drenthe :P Viel me trouwens ook op dat ze nogal enthousiast geweest zijn met de huisregels in die bus: hij heeft 'n sticker op 't deurtje van de chauffeurscabine, de ruit achter de chauffeurscabine én de ruit tegenover de middelste uitstapdeur.
Die zie ik hier ook rijden, maar dan op de achterkant, en een stel hoor.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Ze blijven leuk, de informatiedoeken op de bouwhekken bij het station in Dordrecht: nooit geweten dat we hier zoveel midibusjes in alle richtingen hadden :mrgreen: En wat te denken van die trein zonder deuren aan de linkerkant :)

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Adieu 8190 :cry:
Afbeelding
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daniel »

Zoek de verschillen: twee Citaro's maar toch aardig anders...
Afbeelding

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Stefan »

Het grootste verschil is waarschijnlijk dat de 536 een stuk beter rijdt als de 724. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Daan »

Hee, een ex-GGD'er :-)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Adieu 8190 :cry:
Is dat niet zo'n gammelbak uit de protoserie? Daar zou ik maar niet rauwig om zijn ;)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Wat een vrolijkheid op de zondag. Op lijn 5 van Dam naar v. Baerlestraat had ik een bestuurder (die overigens duidelijk op hetzelfde geslacht viel) die continu door de intercom de geweldige ( :roll: ) track "Shine" liep te zingen, van niet nader te noemen bekende Nederlandse artiesten, die ook op zijn tijd in de ArenA komen. Op lijn 2 een gezellige conductrice die van elke gelegenheid gebruik maakte een lied door de omroep te gooien. Er kwam een vrouw met een baby de tram in: "ooooohhhhhh babyyyyyyyyyyyyyy, oooooooh babyyyyyyy". Ergens tussen de Amstelveenseweg en Hoofddorpplein viel er een meisje bijna om: "Meisje hou je vast!! Meisjeeee, lieve meisjeeeeee in de tram".. Bij de Emmastraat werd nog de service verleend het politiebureau om te roepen "Politiebureauuuuu. Ze weten waar je gaat en staat, en heb je vragen? De politie weet raad".

Ach, het maakte de rit wel wat vrolijker, veel chaggerijnige koppen keken even op wat er aan de hand was bij elk liedje :wink:, daar kunnen sommige zuurpruimen (personeel) nog wat van leren, met name bij andere bedrijven.

Over de omroep gesproken: hoe komt het dat de omroep soms halverwege wordt afgekapt? "Hobbemastraat. Rijksmuseum, van Goghmuseum. Verlaat u het voertuig? *stilte* Please remember to check out with your public transport chipcard" < Daar mist nog een heel stuk tussen...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Hoor je wel vaker, dat ze Marc wegdrukken. Waarschijnlijk omdat ze geen zin hebben in een heel lulverhaal. En dan is het nog zo'n fijne stem om naar te luisteren, en het is nog zo'n goede service, maar het is gewoon zo'n hoeveelheid tekst dat je alweer bijna van je halte bent vertrokken als Marc een keer uitgekletst is.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Nee maar vaak als ik binnen een korte tijd langs dezelfde halte kom gebeurt het bij al die tramlijnen (en allemaal afgekapt op hetzelfde stuk).. is er dan iets mis met de zender of hoe dat ook werkt?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

De computerberichten worden om de zoveel tijd eens vervangen, kan zijn dan er dan iets mis is. De laatste keer was in december, toen is ook de halte Meester Visserplein weer "aan" gezet qua geluid, desondanks zullen er tot maart nog geen trams stoppen (en hebben ze dat sinds augustus ook al niet meer gedaan).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door STF »

Laatst bij de Dam in lijn 17 hoorde je na het Nederlandse verhaal over uitchecken met je OV chipkaart alleen maar een "D" i.p.v. het Engelse verhaal over de OV chipkaart.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

"D" zal dan wel van Damsquare e.v. geweest zijn :wink:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door STF »

In ieder geval was in bijna alle voertuigen die ik vorige week zondag had, de omroep stuk of gedeeltelijk stuk. In een bus op lijn 37 hoorde je bij elke halte alleen: kaart of weg of straat, zeker een draadje los. En in de andere bussen, trams en metro's bleef het volledig stil.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Kaart?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

(verlaat u het voertuig? Vergeet niet uit te checken met uw ov-chip)kaart :idea:
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Aha, vandaar..
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afgelopen week had ik nagenoeg elke dag wel een Amstelveenstel op lijn 50 (vaak ook verschillende stellen) is dat wel helemaal normaal? Ik herken de stelling aan de vis-a-vis-opstelling (vierzitters), dat zijn toch Amstelveeenstellen? Of rijden die ook planmatig op de 50?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Regelmatig worden er wel S3-stellen (nrs. 70-73) op de 50 ingezet. Wat betreft de planmatigheid: daar is bij de metro geloof ik geen touw aan vast te knopen. Volgens mij is het wel planmatig dat er altijd 1/2 LHB-diensten in zitten. Oorspronkelijk zat de vis-a-vis-opstelling in alle CAFjes, maar om meer zitplaatsen te creëren zijn de M4-CAFjes (74-106) allemaal omgebouwd tot een coach-opstelling. Vreemd genoeg is de vis-a-vis-opstelling in de S3-CAFjes gebleven.
Ik doe ook maar wat
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja verschrikkelijk irritant vind ik dat, het scheelt qua zitplaatsen eigenlijk enorm, als je coach gewend bent :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten