OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Dexter schreef:Ja zeker, alleen snap ik niet waarom namen worden afgekort (Arnhem-Z) op schermen waarop echt zeeën van ruimte is.
Dat is inderdaad iets waar ze aan moeten werken. Misschien dat het weer te maken heeft met het feit dat de schermen nog vanuit een ouder systeem worden aangestuurd waar Arnhem Zuid gewoon als Arnhem Z in staat of zo
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Mark »

Tja dat zie je in Amersfoort ook altijd, dan staat er ook vaak Utrecht Overv of Amsterdam MP :roll: Kwestie van even een stationsnaam aanpassen in het systeem, maar dat zal wel een stuk ingewikkelder zijn dan ik denk... ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Joshua schreef:Ook vraag ik me af wat deze SLT nou weer in NIjmegen deed eergister (28-01-10):
(Die op het rangeerterreijn stond er ook nog steeds)
http://img189.imageshack.us/img189/8058/005ho.jpg
Instructie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door playertwo »

Sinds wanneer kan je met de s13600 die overgaat in de s16000 in Ht, na Ut verder naar Shl ?
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Misschien bedoelen ze dat er in Utrecht een aansluiting is op de trein naar Schiphol.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door playertwo »

De 3500 haalt de 16000 in in Gdm.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

playertwo schreef:
Sinds wanneer kan je met de s13600 die overgaat in de s16000 in Ht, na Ut verder naar Shl ?
Er staat alleen dat de intercity naar Schiphol sneller in Utrecht is als die intercity.
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ohhh er staat eerder.... ik last verder.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Suus »

Inderdaad, er staat "IC Schiphol eerder in Utrecht C". Daarnaast, je kan ook met de s3100 naar Schiphol...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door playertwo »

Het flapje op de oude CTA was duidelijker leesbaar, en beter herkenbaar.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

playertwo schreef:Het flapje op de oude CTA was duidelijker leesbaar, en beter herkenbaar.
Nee de schermen zijn heel erg duidelijk. Ik vind ze heel erg prettig en zie ze graag op ieder station. Behalve het flappenbord in Utrecht want die is gewoon leuk :mrgreen:
Op de foto zijn deze schermen wel ietsje minder duidelijk.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Vinny »

Bij de Via bestemmingen heb ik liever dat niet de stationsnamen worden getoond, maar de plaatsnamen:
IC Schagen, via Utrecht, Amsterdam, Alkmaar - vind ik heel wat zinvoller dan Amstel en Sloterdijk te vermelden (en Alkmaar niet).

Het flappenbord in Utrecht heeft zijn langste tijd gehad trouwens. Waarschijnlijk wordt dat ding dit jaar gedemonteerd. Het zou eerst naar het spoorwegmuseum gaan, maar dat heeft er geen ruimte voor. Het wordt dus sloop... :(
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Vinny schreef:Bij de Via bestemmingen heb ik liever dat niet de stationsnamen worden getoond, maar de plaatsnamen:
IC Schagen, via Utrecht, Amsterdam, Alkmaar - vind ik heel wat zinvoller dan Amstel en Sloterdijk te vermelden (en Alkmaar niet).
Je moet toch weten waar de trein stopt... Ik vind het wel handig te weten waar de trein stopt, en dat dat ook op de CTA staat.
playertwo
Berichten: 1179
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 20:01

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door playertwo »

Op het perron is het handig als alle stations waar gestopt wordt er ook op staan. Op een groter bord in de "hal" waar de verschillende treinen staan, kan prima volstaan worden met de belangrijkste plaatsen. voor de s800 vanaf Ht zijn dat dus Ut, Asd, Zd en Amr.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Heh, jammer dat dat grote flappenbord weg gaat :cry: :cry: :cry: Ik vind het ook altijd zo leuk om te kijken welke bestemmingen en leuke mededelingen er tussen staan als dat ding aan het draaien gaat :D (kwestie van heeel goed kijken en dan kun je nog wel wat dingetjes lezen)
Zou je flapjes kunnen kopen? Wil het flapje Deventer wel hebben :mrgreen: (en nog wel meer leuks, zou Winterswijk er ook tussen staan ergens? XD)
Ik doe ook maar wat
Dexter
Berichten: 3915
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:57

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Dexter »

Als je ziet wat er in de hal van Gvc voor terug is gekomen (in vergelijking met de oude giga-flappen-halaanwijzer 2 ietpietepeuterige TFT-schermen) belooft het niet veel goeds.

Die TFT-schermen zijn moderner, maar slechter afleesbaar vanaf een afstand en ze springen ook minder in het oog. En die mega-flappen-halaanwijzers waren/zijn echte publieksmagneten: Hele drommen mensen die stilstaan om ernaar te kijken (bij grote verstoringen bijna ademloos), daar kan zelfs het veel te grote en schreeuwerige LED-infotainment-scherm in Ut niet mee concurreren. :mrgreen:
Vallend blad maakt rails glad.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Tsja, het flappenbord blijft boeien om één of andere reden bij iedereen, al staat er drie minuten hetzelfde op.. Heeft er iemand ooit grote hoeveelheden mensen gezien die en masse een TFT'tje stonden aan te gapen?
Ik doe ook maar wat
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Joshua »

Als ik in Utrecht was stond ik altijd even voor dat enorme flappenbord, gewoon omdat ik het echt een leuk ding vond.
Ik ga een mailtje naar de NS sturen dat ik het kaartje NIJMEGEN wil hebben voor op me kamer XD
Oud forumgebruiker

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ardan schreef:Heh, jammer dat dat grote flappenbord weg gaat :cry: :cry: :cry: Ik vind het ook altijd zo leuk om te kijken welke bestemmingen en leuke mededelingen er tussen staan als dat ding aan het draaien gaat :D (kwestie van heeel goed kijken en dan kun je nog wel wat dingetjes lezen)
Zou je flapjes kunnen kopen? Wil het flapje Deventer wel hebben :mrgreen: (en nog wel meer leuks, zou Winterswijk er ook tussen staan ergens? XD)
In Asd had je in de grote hal ook altijd een joekel van een bord (digitaal ding), helaas is die al een tijdje weg... :(
Ennes
Berichten: 2545
Lid geworden op: wo 04 mar 2009, 10:20

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ennes »

playertwo schreef:Op het perron is het handig als alle stations waar gestopt wordt er ook op staan. Op een groter bord in de "hal" waar de verschillende treinen staan, kan prima volstaan worden met de belangrijkste plaatsen. voor de s800 vanaf Ht zijn dat dus Ut, Asd, Zd en Amr.
Ook in de hal lijkt het mij al heel handig, anders loop je naar een perron, blijkt dat die trein niet op jou station (in die plaats) stopt, kan je weer terug, om vervolgens te gaan zoeken naar een trein die "wel" op jou bestemming stopt.
Aansluitingen behaald in het verleden,bieden geen garantie voor de toekomst
problemen kunnen er zijn... of je kan ze zoeken!
NS gaat "niet" over één nacht ijs.
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

De Twenst lintjes zijn weer verdwaald: ze kwamen om 11.40 Winterswijk binnen rijden als t30831, daarna werden ze afgerangeerd.
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Die nieuwe DM '90-jes zouden toch op ww-zp ingezet worden? Tot nog toe heb ik ze alleen maar op zp-odz gezien.. en ze stonden eergisteravond op spoor 4 in ww te overnachten. Maar op ww-zp heb ik nog geen enkele DM '90 gezien.
Ik doe ook maar wat
Maik
Berichten: 552
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:50
Locatie: Aalten

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Maik »

Op Ww-Zp bleek de rijtijd toch wat te krap voor DM'90, daarom rijden ze nu vrijwel alleen op Zp-Odz. De stellen doen op maandag t/m vrijdag het volgende:

stel 1: 30820, 31215, 31228, 31223, 31236, 31231, 31244, 31239, 31252, 31247, 31260, 30855.
stel 2: 30822, 31217, 31230, 31225, 31238, 31233, 31246, 31241, 31254, 31249, 31262, 30857.

De stellen staan dus 's nachts en in het weekend in Winterswijk :wink: .
Pommes.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Ardan »

Oh ja, ik zag gisteravond (of was het vrijdag?) een verdwaald VIRMpje als t1771 rijden..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in januari 2010

Bericht door Geert »

Mij vertragingsvrij per trein vervoeren was helaas niet mogelijk dit weekend :(

Zaterdagavond, rond kwart voor 20.40 uur in Utrecht. De IC naar Rotterdam van 20.47u is gespoorwijzigd naar spoor 18B (normaal vertrekt-ie van 8B), dat was al vreemd. Spoor 18B wordt namelijk normaal gesproken alleen gebruikt voor de stoptreinen naar Geldermalsen. Maar goed, het zal wel, dus we lopen naar spoor 18B waar de CTA nog op "Niet instappen" staat en een setje van Plan V's klaar staan om afgerangeerd te worden richting de Cartesiusweg. De machinist voor de trein richting Rotterdam en een groepje reizigers staan ondertussen te wachten.

20.45 uur. Het setje Mat'64 is nog steeds niet weggerangeerd, alhoewel de rangeerder duidelijk aan het wachten is op een veilig sein om weg te kunnen rijden. Hij moet wegrijden via spoor 16a, want op spoor 18a staat de VIRM voor de s2000 te wachten. Wat gebeurt er echter: in plaats van dat de stoptrein weg mag rijden, komt er op spoor 16a een setje van 2xICM-IV aangereden met "Rotterdam CS" op de koersrollen. Hmm, is dat niet het materieel voor de IC naar Rotterdam? En blokkeert die trein dan niet de enige uitrijroute voor het Mat'64 op spoor 18b? Ja, ja en ja dus. :Y Enfin, de machinist van de ICM'en verbaast zich ook over de gang van zaken, maar rijdt vervolgens door naar spoor 16b. Zou de treindienstleider vergeten zijn dat er nog materieel op spoor 18b stond? Ondertussen verdwijnt de IC (waar ook nog allerlei reizigers in zaten) uit het zicht in de richting van Utrecht Lunetten. Het Mat'64 komt eindelijk in beweging en vertrekt richting de Cartesiusweg, en de CTA wordt ingesteld op de IC naar Rotterdam, met alvast +5 vertraging (de vertrektijd is al een paar minuten verstreken). De trein is echter flink ver weg gestuurd: de eerste mogelijkheid om om te keren is pas ergens voorbij Ut OZ, en dan moet de machinist ook nog eens 8 bakken (buitenom) weer teruglopen en de trein ombouwen. De +5 die op de CTA staat is dus wel erg optimistisch.

20.55 uur. Nog steeds geen trein (het ding is dan ook al niet meer te zien vanaf het perron), en de CTA wordt nu maar eens op +10 gezet. Ik begin ondertussen te vrezen voor mijn overstap in Rotterdam Centraal, want ik moet nog overstappen op de Hoekse Lijn. Die overstap bedraagt normaal gesproken een royale 19 minuten, maar als het zo doorgaat... Ondertussen kijk ik eens op mijn mobiel vanaf welk spoor de s2800 van 21.02 uur vertrekt, en of die nog wel op tijd is. Spoor 7a, dat wordt dus kiezen...

20.59 uur. Nog steeds geen trein, en we kiezen maar voor de s2800. Op naar spoor 7, waar de trein net binnen komt gereden met een losse ICM-IV.

21.04 uur. We rijden weg richting de fly-over. Hee, wat komt daar links aangereden over spoor 18a? Dat lijkt wel 2xICM-IV :lol: En ja hoor, het is inderdaad de IC naar Rotterdam, die dus precies tegelijk met ons wegrijdt uit Utrecht. Uiteindelijk mag die dus voor, maar zo te zien is die trein alsnog met een ruime +20 gearriveerd in Rotterdam Centraal. Voor mijn overstap had het dus toch niets meer uitgemaakt. Enfin, +30 dus... Het is dat ik er zelf last van had, maar eigenlijk was het enorm koddig: alle reizigers, koukleumend op tochtgat aka perron 18b, die ineens de trein naar Rotterdam weer door zien rijden en die uiteindelijk in de verte verdwijnt. :lol: Post Utrecht zat in ieder geval lekker te prutsen ;)

Zondagavond was het verhaal een stuk minder spannend, het probleem was nu eenvoudig een niet-overgenomen aansluiting in Den Bosch: de s3600 uit Rsd reed ongeveer 15 minuten later dan normaal vanwege werkzaamheden tussen Breda en Tilburg, en de trein waar ik in zat had 5 minuten vertraging opgelopen. De overstap s3600 --> s800 in Den Bosch was vanavond gereduceerd naar 5 minuten in plaats van de normale ruime overstap. Helaas was de s800 (vertrek: 22.53 uur) al weg toen wij om 22.55 uur aankwamen in Den Bosch. Twee minuten geduld van de s800 en we hadden 'm gehaald (cross-platform overstap), maar nu dus met de stoppert naar Utrecht en uiteindelijk +30 naar Overvecht.
Bedankt voor het wachten hoor... -O-
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten