--Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:Het was inderdaad erg gaaf om te zien. Helaas had ik die dag mijn camera niet bij me. Meltrain, mb90 en waldo79 waren er die dag ook bij, en Alargule, al zit laatstgenoemde hier niet bij geloof ik. Misschien dat zij nog wat in hun archief hebben.
Ik heb zeker wel wat foto's liggen, maar die zijn het posten niet waardig. :wink:
mb90 heeft trouwens wel een verslag van dit evenement gemaakt.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Ardan »

Haha, leuk om weer eens terug te zien. Ik kan wel vertellen dat het in de tunnel niet zo donker was als het op de foto's lijkt. Op dit moment zal dat waarschijnlijk wel het geval zijn. Heeft toch iets engs, een ruimte, onder de grond, waar mensen ooit zijn geweest, waar mensen hadden moeten komen, maar het ligt er maar te niksen, koud en kil, in de donkere diepte, niet wetend of er ooit nog iets mee gebeurt...
Overigens wordt alleen station Drink in gebruik genomen. (of was het een andere? Weet het niet zeker, het is er in ieder geval maar ééntje) Zelfs Astrid wordt niet in gebruik genomen, Opera weer wel. Ook de twee aftakkingen naar het noorden die er liggen blijven ongebruikt. Dus daar raas je over een paar jaar met je tram langsheen, en kun je als je achterin de HermeLijn zit, goed bekijken.
Ik doe ook maar wat
iljitsch
Berichten: 2970
Lid geworden op: za 16 jan 2010, 13:38
Locatie: Den Haag

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door iljitsch »

Waarom blijven al die tunnels die wel aangelegd zijn ongebruikt?

Ik ga zelf over een maand een middagje naar Antwerpen en had er al helemaal zin in om vanaf een brug foto's van de schelde te nemen tot bleek dat er helemaal geen bruggen over de schelde gaan... Rare jongens, die Belgen.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door --Stefan-- »

Tjaaa, misschien om dezelfde rede als de IJ metrotunnel in Amsterdam?

Ik heb trouwens nog een plaatje van van.
Dit is gewoon een groot gapend gat waar je zo de tunnel in kunt kijken. En waar toen de steigers op de opentunneldag stonden. Daarachter zit een trap die naar het ondergrondse station gaat.
Afbeelding
Op Google Maps
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Ardan »

Trap naar station? Er zit hier helemaal geen station in de buurt..
Station Zegel heeft trouwens wel een bovengronds ingangsportaal, alleen is die getransformeerd in een grote krokodil. Ik zal het krantje van de opentunneldag eens opzoeken voor alle info..
Ik doe ook maar wat
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door JWM »

wat me in Antwerpen opvalt is dat het informatiesysteem op de tramhaltes wel erg complex is.

Afbeelding
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door STF »

Ik begreep er eerlijk gezegd ook niet veel van toen ik een keertje in Antwerpen was.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Karl »

Ik vond het overzichtelijk, zeker voor de tijd wanneer dat aangelegd moet zijn: haltestrip met een lampje waar de tram is en ook nog erbij hoeveel minuten er tussen de haltes zit.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Ardan »

Ik vind het een erg leuk systeem. En van een afstandje kun je de minuten die erboven staan niet lezen, maar wel een beetje gokken aan de hand van de positie van de lampjes. Maar het ziet er wel vreselijk lelijk uit vind ik. Die in Brussel zijn veel mooier.
Ik doe ook maar wat
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door STF »

Oww zijn dat de minuten... Dat staat normaal tussen twee haltes in en niet boven een halte, zodoende snapte ik het niet.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Geert »

Die hele premetro is maar een shabby gebeuren vind ik :?. Oh ja, de houten roltrappen van de St. Annatunnel! Gaaf dat ze nog bestaan :D En GTI's zijn volgens mij in heel België wel terug te vinden. Al die nutteloze viaducten, de metro van Charleroi, noem maar op...
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door --Stefan-- »

Ik zat laatst even naar al die GTI's te kijken. DIe Belgen hebben echt miljarden euro's verspild. Net als het knoopunt in Brussel en de brug bij Godsheide.
Maar toch heeft het wel iets.

En in NL hebben we ook de spoorbrug bij Zeist. Maar verder valt het hier wel mee :)
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Suus »

Het kasteel van Almere is toch wel een van de grootste blunders, maar het valt in het niet bij zo'n gigantisch tunnelcomplex.

Op foto's ziet de premetro er altijd wat unheimisch uit, beetje stoffig, smerig en ik bedenk er een beetje een vieze lucht bij. Ik ben er nooit geweest maar de foto's geven te denken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door --Stefan-- »

Het stinkt er ook een beetje :P
En al die rare verlaten tunneltjes.

Brussel heeft ook een rare: daar ligt een metrostation tussen de rest wat niet gebruikt wordt. Maar je komt er wel langs met de metro. Weet iemand met welke lijn dat is? Ik dacht 2 of 3...
3 0 7 9
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door JWM »

Bee schreef:Op foto's ziet de premetro er altijd wat unheimisch uit, beetje stoffig, smerig en ik bedenk er een beetje een vieze lucht bij. Ik ben er nooit geweest maar de foto's geven te denken.
Foto van Premetrostation Diamant (= Centraal Station). Dit station is gewoon in gebruik:

Afbeelding
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door JWM »

--Stefan-- schreef:Brussel heeft ook een rare: daar ligt een metrostation tussen de rest wat niet gebruikt wordt. Maar je komt er wel langs met de metro. Weet iemand met welke lijn dat is? Ik dacht 2 of 3...
Ligt op lijn 2 en 6 in "de kleine ring". Men kwam er achter dat het wel heel dicht op 2 andere stations ligt toen het reeds in ruwbouw af was.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Ardan »

Diamant wordt momenteel verbouwd, dus vandaar dat het nogal in de steigers staat momenteel. Alleen die lucht, bah. Amsterdam Nieuwmarkt rook wel heel lekker toen GVB dat geurexperiment uitvoerde :D
In Brussel ligt onder Ossegem ook nog een station in ruwbouw, vergelijkbare situatie als Weesperplein. Oorspronkelijk zou lijn 1 vanaf Zwarte Vijvers rechtdoor gaan, maar is toch afgebogen naar Beekkant.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:In Brussel ligt onder Ossegem ook nog een station in ruwbouw, vergelijkbare situatie als Weesperplein.
En ook nog onder Sint-Guido, als ik jou mag geloven. :wink:
Dat was gebouwd voor de nooit aangelegde metrolijn 5 (niet te verwarren met de huidige metrolijn 5, die deel uitmaakt van de oorspronkelijke metrolijn 1 :P ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Ardan »

Niet eronder, maar ernaast! Vanuit Erasmus komend buigt de tunnel vlak voor St. Guido af in oostelijke richting. Oorspronkelijk zou de lijn naar station Zuid lopen. Ik heb geen idee hoe lang die tunnel nog doorloopt.
Ik doe ook maar wat
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: --Stefan-- en Ardan on Tour #3: Antwerpen

Bericht door Daan »

*Schopt topic omhoog*

Kwam deze fotoserie toevallig tegen: http://arnoraps.tweakblogs.net/blog/297 ... twerp.html

EDIT: En nog een erg interessant topic over de premetro: http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=570997
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten